abonnement Unibet Coolblue
pi_175167885
Naja... ik eet vier dagen in de week gewoon VGA (dus vleesvervanger, groente, aardappeltjes). Groente uit de reclame. Aardappels en eiwitten zijn niet duur. En dan eet ik één of twee keer soep met brood. Gewoon zelf verschillende soepen maken. Rond 16:00 naar de markt, dan is groente goedkoop. Dus dan maak ik drie of vier soepen voor meerdere malen en die vries ik in.
Dan eet ik nog een paar keer iets luxer, als pasta/rijst/couscous. Dat haal ik heel goedkoop bij een oosters winkeltje. Dus dat is een goedkope basis. Dat kook ik voor twee keer. Dus een blik peulvruchten, tomaten als basis voor een groentesaus en dan nog groentes van de markt.
Verder eet ik gewoon goedkoop "saai" volkoren brood. Gewoon beleg en zo wat ik lekker vind, geen enkel probleem. In het weekend afbakbroodjes voor ontbijt.
Eens in de twee weken haal ik biscuitjes of speculaasjes als tussendoortje, voor wanneer ik honger heb. Als ik ongesteld ben chocolade.
Huishoudelijke artikelen gewoon zo goedkoop mogelijk. Dus tja.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175167888
Ik vind het knap. Zeker als ke vlees, vis of kip erbij eet voor ¤15 tot 20 per week. Vind dat altijd zo duur.
pi_175167890
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik hoop niet dat M-M mijn secret Santa is want dan krijg ik een zakje poep ;(

Terwijl ik het zo helemaal niet bedoelde ;(
Misschien even je tekst nalezen als je zoiets schrijft :@ want het kwam wel een beetje aanvallend over. En geldzaken zijn toch altijd wel een privé zaak.
Had ook niet het idee dat je het slecht bedoelde maar ik begrijp ze wel. :*
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175167894
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gas, water, licht, servicekosten.
Oh nee dat was nog los erbij. Maar de dealers waren wel weer lekker in de buurt dus dat was weer een plus. Ofzo :')
pi_175167897
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:03 schreef Elvi het volgende:

[..]

Hoe bedoel je all-in :? Ik heb naar 1 kamer appartementen gekeken waar de vloer golfde, stront nog in de wc lag, en de keuken gesloopt was en dat was 700 euro kale huur. Mocht je alles nog opknappen ook.
gas water licht. Denk ik
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175167917
Alles wat ik nu ga zeggen komt onaardig over dus ik zeg maar neits. Af en toe ook een goede instelling.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_175167923
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik hoop niet dat M-M mijn secret Santa is want dan krijg ik een zakje poep ;(

Terwijl ik het zo helemaal niet bedoelde ;(
weet ik :)

maar ik vind persoonlijk dat ik het nog best goed doe met de achtergrond die ik heb.
En tuurlijk ik zou graag meer inkomen hebben maar zo makkelijk ligt het helaas niet. dus het kwam echt n beetje over van je doet iets verkeerd en lot doet iets goed ofzo.
pi_175167930
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 11:06 schreef HostiMeister het volgende:
Alles wat ik nu ga zeggen komt onaardig over dus ik zeg maar neits. Af en toe ook een goede instelling.
ja ik wilde ook ergens op reageren maar ik doe het niettttttttt neeee. :D
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175167932
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden MM, want ik ken je nu al tien jaar ofzo en ik heb echt wel meegekregen dat je altijd veel werkte naast je studie en alles zelf betaalde, juist daarom vond ik het contrast zo groot ;( Heb juist altijd veel bewondering voor je gehad dat je dat zo kon combineren ;( en op jezelf kon wonen aan de andere kant van het land en dat je ook steeds daarvoor wilde verhuizen.
Tap tap tap
pi_175167938
Ik zit hier echt goed over de 100 euro voor een week :')
Maar ik hamster dus als ik dan een paar dagen niet aan boodschappen toe kom heb ik altijd wat in huis maar hoe ik dat moet verrekenen zou ik echt niet weten
pi_175167947
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:07 schreef Allures het volgende:
Ik zit hier echt goed over de 100 euro voor een week :')
Maar ik hamster dus als ik dan een paar dagen niet aan boodschappen toe kom heb ik altijd wat in huis maar hoe ik dat moet verrekenen zou ik echt niet weten
voorraadkast _O_ diepvries vol. O+
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175167950
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 11:06 schreef HostiMeister het volgende:
Alles wat ik nu ga zeggen komt onaardig over dus ik zeg maar neits. Af en toe ook een goede instelling.
Oh wilde je op mij reageren? -O-
pi_175167960
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 11:04 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Misschien even je tekst nalezen als je zoiets schrijft :@ want het kwam wel een beetje aanvallend over. En geldzaken zijn toch altijd wel een privé zaak.
Had ook niet het idee dat je het slecht bedoelde maar ik begrijp ze wel. :*
Het kwam aanvallend over omdat het over geld gaat. Ik heb het echt wel nagelezen. Er worden vaker dingen gezegd hier die verkeerd overkomen en daar hoor je mij ook niet altijd over, maar nu gaat het over geld.
Tap tap tap
pi_175167964
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2017 11:08 schreef Elvi het volgende:

[..]

Oh wilde je op mij reageren? -O-
Nee hoor :*
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 19 november 2017 @ 11:09:17 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_175167965
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 11:08 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

voorraadkast _O_ diepvries vol. O+
Ja, dat heb ik ook wel hoor, al was het alleen maar om op lamlendige zondagen de deur niet uit te hoeven :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_175167971
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het kwam aanvallend over omdat het over geld gaat. Ik heb het echt wel nagelezen. Er worden vaker dingen gezegd hier die verkeerd overkomen en daar hoor je mij ook niet altijd over, maar nu gaat het over geld.
Mja altijd een gevoelige kwestie :@
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175167975
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook wel hoor, al was het alleen maar om op lamlendige zondagen de deur niet uit te hoeven :P.
Deze man.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_175167988
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook wel hoor, al was het alleen maar om op lamlendige zondagen de deur niet uit te hoeven :P.
Hier is niets open op zondag :( wat kak is.
Met die onregelmatige diensten heb ik ook echt soms 4 dagen geen tijd om naar een winkel te gaan. -O-
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175167992
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 11:10 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Hier is niets open op zondag :( wat kak is.
Met die onregelmatige diensten heb ik ook echt soms 4 dagen geen tijd om naar een winkel te gaan. -O-
Dorp he?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_175167993
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 11:09 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nee hoor :*
Oh gelukkig :P Soms krijg ik het gevoel dat ik niet mee mag doen in de geld-discussie omdat ik bij mn ouders woon _O- Maar ik draag ook gewoon bij aan het huishouden dus lekker lui van mn ouders leven zit er niet in :P
  zondag 19 november 2017 @ 11:11:35 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_175168002
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 11:10 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Hier is niets open op zondag :( wat kak is.
Met die onregelmatige diensten heb ik ook echt soms 4 dagen geen tijd om naar een winkel te gaan. -O-
Oh hier wel hoor, letterlijk aan de overkant van de straat een groot winkelcentrum :P. Maar soms wil ik gewoon lui op de bank voetbal kijken een hele zondag.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_175168003
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 11:11 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dorp he?
:Y nadeel inderdaad.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175168025
Mijn buren hebben een pakket aangenomen ( ali bestelling dus kwam als verrassing ) en nu doen ze steeds de deur niet open als ik aanbel. Mensen hebben geen auto of zo, dus weet ook niet of ze thuis zijn. Gordijnen zitten ook al dagen dicht. Kan het pakketje zien liggen op de mat :(

wil iemand een ruitje intikken voor me?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175168034
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

Oh gelukkig :P Soms krijg ik het gevoel dat ik niet mee mag doen in de geld-discussie omdat ik bij mn ouders woon _O- Maar ik draag ook gewoon bij aan het huishouden dus lekker lui van mn ouders leven zit er niet in :P
Ik kan daar wel dingen van vinden, ik kan overal wel dingen van vinden, maar dat maakt het niet dat ik het altijd maar overal neer moet gooien zodat het uit mijn hoofd is. :P
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_175168041
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:04 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

mijn ouders konden niet sparen voor me, dus ik begon met 500 euro spaargeld oid op mnn 18e toen ik uit huis ging.Studie en alles zelf betaald, eerste paar jaar ook bijgeleend (dat loopt hard op)
daarna nog jaren geworsteld met studies om n master te halen, dat alles zelf betaald zonder lenen bij de DUO. Woonde sinds mn 18e toen ik begon met studeren op mezelf en werkte er minimaal 16+uur bij, toen ik niet meer leende werd dat 40 uur/kreeg hier n contract voor 32 (kon toen niet meer).


Ik kan er ook voor kiezen dat niet te doen en praktisch alleen nog droog brood te vreten maar ik wil het ook nog een béétje leuk hebben in het leven dus bovengenoemde optie is dan voor mij het beste, en ook een optie die ik dankzij de regelgeving van de DUO heb.
Herkenbaar. En je kunt gewoon een stop inlassen inderdaad, dus daar moet je gewoon gebruik van maken als dat beter uitkomt. Zo moet ik vanaf januari beginnen met terugbetalen. Maar zonder werk en inkomen gaat dat niet. Heb dus de draagkrachtregeling ingeschakeld en gezorgd voor verlegging van het peiljaar. Alleen dat scheelt al een hoop.

Gelukkig kan ik tzt dankzij de erfenis van mijn oma dat een op een doorsluizen naar DUO. En zodra ik werk heb gewoon flink sparen en aan het einde van dit jaar weer een flink bedrag doorsluizen. Rinse and repeat als ik een keer een tijdelijke aanstelling met zicht op vast kan krijgen en ik kan binnen 5 jaar klaar zijn met afbetalen. Met 0,01% rente voor de komende vijf jaar heb ik alleen geen enkele haast maar tis fijn om er sneller vanaf te zijn.
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')