abonnement Unibet Coolblue
pi_175170703
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 14:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

vandaag de dag is het makkelijker om ergens wel problemen mee te hebben, dat is gewoon met de stroom meedrijven
Dat geld toch altijd voor beide kanten en of partijen?

Voor en tegenstanders dus? Elke groep laat zich leiden door de meute.
pi_175170879
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 14:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

vandaag de dag is het makkelijker om ergens wel problemen mee te hebben, dat is gewoon met de stroom meedrijven

feitelijk is hier niets aan de hand dan een leuk feest voor de bewoners ... dit willen verbieden valt in exact hetzelfde straatje als zwarte piet zelf willen verbieden wmb
Er is wel wat meer aan de hand dan 'een leuk feest dat gevierd wordt', namelijk: de aanpassing van een Nederlandse traditie. Het verbeeld de verandering die Nederland ondergaat.
  zondag 19 november 2017 @ 14:18:48 #153
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175170986
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 14:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar als we Sinterklaas zodanig aanpassen (arabiseren/islamiseren), dan is het net alsof de Marokkaanse bevolking 'hetzelfde volk' is, met slechts 'andere gebruiken', zoals Ajacieden en ADO-ers. Vervolgens kunnen we concluderen dat er geen probleem is en het eigenlijk allemaal prima verloopt in de diversiteitsmaatschappij.
En wie weet, misschien komt er een stukje samenhorigheid uit het compromis (as is).
Een kameel is dus islamisering? Ben je nu serieus?
Nogmaals, geld dat ook voor de andere voorbeelden die ik heb geplaatst? En ook nogmaals, begrijp je wel dat Sinterklaas niet geislamiseerd kan worden?

Maar ik begrijp het al, dat de Sint in mijn jeugd een keer op de fiets kwam komt natuurlijk omdat ze bogen voor de 'groenen'.... Het heeft natuurlijk niets te maken met een ludieke keuze voor een ander vervoermiddel met vaak een bijbehorend verhaal lijntje waarom Amerigo er niet is en hoe het het allemaal gered is door deze vervanging. Je weet wel, wat we sinds jaar en dag elk jaar doen, de spanning opvoeren bij de kinderen, gaat het wel lukken dit jaar, komt de Sint wel, de cadeautjes wel?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175171233
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 14:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Een kameel is dus islamisering? Ben je nu serieus?
Nogmaals, geld dat ook voor de andere voorbeelden die ik heb geplaatst? En ook nogmaals, begrijp je wel dat Sinterklaas niet geislamiseerd kan worden?

Maar ik begrijp het al, dat de Sint in mijn jeugd een keer op de fiets kwam komt natuurlijk omdat ze bogen voor de 'groenen'.... Het heeft natuurlijk niets te maken met een ludieke keuze voor een ander vervoermiddel met vaak een bijbehorend verhaal lijntje waarom Amerigo er niet is en hoe het het allemaal gered is door deze vervanging. Je weet wel, wat we sinds jaar en dag elk jaar doen, de spanning opvoeren bij de kinderen, gaat het wel lukken dit jaar, komt de Sint wel, de cadeautjes wel?
Dat ligt nogal complex. Bepaalde zaken kunnen heus geïncorporeerd worden, mits het van genoeg tegenstrijdige eigenschappen ontdaan is. Misschien niet zozeer als 'islamitisch' maar als een stukje extra-cultuur. Daarom had ik 'arabiseren' erbij gezet. De fiets-vergelijking slaat nergens op. Die keuze was niet gebaseerd op de 'lokale bevolking', die een eigen cultuur hebben; muziek, taal, dier (als symbool). Sterker nog, ik vermoed dat Amerigo ziek was. Want Sint op de fiets is natuurlijk niet ludiek.
pi_175171359
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 14:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er is wel wat meer aan de hand dan 'een leuk feest dat gevierd wordt', namelijk: de aanpassing van een Nederlandse traditie. Het verbeeld de verandering die Nederland ondergaat.
:')
:')
pi_175171390
_O-
´
pi_175171719
En dan gelijk dit gezeik weer;

Partij voor de Dieren niet blij met Sinterklaaskameel: 'Gewoon niet doen'

http://www.at5.nl/artikel(...)eel-gewoon-niet-doen

Pfffff.. :{w
´
  zondag 19 november 2017 @ 14:59:26 #158
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175171931
Gewoon een typische poging tot provocatie om het nieuws te halen om weer meer olie op het vuur te gooien alleen weet de echte Nederlander allang dat dat het doel is en reageert er niet meer op. Iig Friesland is wat dat betreft wel goed wakker. Maar ik neem aan dat de meeste dorpen en steden buiten de concentratiekampen zoals amsterdam van dit soort sjw gezever er wel wakker genoeg voor zijn.

Zoals een eerdere user in dit topic al opmerkte, het verliest zn kracht elk jaar meer. Nog ff en alleen de media doen nog alsof het bestaat, wat nu ook al zo is al zijn er helaas nog ongeveer zo'n 5% van de Nederlander die die media volgen en opvolgen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 15:20:41 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175172556
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 14:07 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat geld toch altijd voor beide kanten en of partijen?

Voor en tegenstanders dus? Elke groep laat zich leiden door de meute.
absoluut

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 14:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er is wel wat meer aan de hand dan 'een leuk feest dat gevierd wordt', namelijk: de aanpassing van een Nederlandse traditie. Het verbeeld de verandering die Nederland ondergaat.
ik geloof niet echt in een grootse verandering eerlijk gezegd

je zou in Marokkanen die ook ineens voorzichtig sinterklaas willen vieren iets kunnen zien maar mweh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175172641
Elk dorp viert het gelukkig nog wet black pete, oprotten met die aanpassingen en immigranten die denken hier de dienst uit te kunnen maken. Sinterklaas is blank en zwarte piet is zwart. Klaar.
pi_175172896
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2017 10:31 schreef Twiitch het volgende:
Waar was Kick Out Zwarte Piet? De grootste slavendrijvers zaten immers ook vaak op een kameel.
_O_ , so true. maar dat past niet in het beeld van de witte man die de grootste boef is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175172933
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:42 schreef Abed het volgende:

[..]

Dat was een klein groepje boze burgers. Van het kaliber dat vuurwerk op AZC's afschiet. De normale huisvader en moeder pakt echt niet de hooivork op.
nee, maar die zijn het er zwijgend wel mee eens. alleen zijn ze te beroerd om actie te ondernemen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175172982
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2017 10:31 schreef Twiitch het volgende:
Waar was Kick Out Zwarte Piet? De grootste slavendrijvers zaten immers ook vaak op een kameel.
Hun bus stond nog in de file.
pi_175173030
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:20 schreef sp3c het volgende:


je zou in Marokkanen die ook ineens voorzichtig sinterklaas willen vieren iets kunnen zien maar mweh

Dit. Nu doen ze een beetje mee op een leuke manier [vind ik] is het wéér niet goed. :')
´
pi_175173105
quote:
15s.gif Op zondag 19 november 2017 11:48 schreef Abed het volgende:
Het zou fijn zijn als er wat meer begrip zou komen in plaats van te blijven hangen in vastgeroeste achterhaalde denkbeelden. Ik snap oprecht niet waar de angst vandaan komt dat de insteek is om alles te veranderen en af te pakken wat Nederlands is.
proest, wat als we de koran eens gingen veranderen. Waarom zou je zo blijven hangen in achterhaalde vastgeroeste denkbeelden :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 15:46:50 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175173327
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

proest, wat als we de koran eens gingen veranderen. Waarom zou je zo blijven hangen in achterhaalde vastgeroeste denkbeelden :')
laten we de koran er nu gewoon een keer buiten laten :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 november 2017 @ 15:53:39 #167
356891 Abed
hooggeleid
pi_175173512
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

proest, wat als we de koran eens gingen veranderen. Waarom zou je zo blijven hangen in achterhaalde vastgeroeste denkbeelden :')
De koran erbij halen :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175173582
Ik vind dit nu wel eens een leuke aanpassing met de hoop om de Marokkaanse gemeenschap bij dit feest te betrekken, mits ze geen aanstoot hier aan nemen zou ik zeggen ludieke actie. ^O^
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 15:56:51 #169
9859 crew  Karina
Woman
pi_175173614
De kameel is wel grappig maar die pieten :') Serieus.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_175173701
quote:
99s.gif Op zondag 19 november 2017 15:56 schreef Karina het volgende:
De kameel is wel grappig maar die pieten :') Serieus.
Kvind het wel een lieve bedoening :)

Alleen die pieten lijken net een partij struikrovers.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 16:01:30 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175173734
de sint weet wel raad met struikrovers

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 november 2017 @ 16:21:53 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175010
Sinterklaas moet je eigenlijk gewoon nu afschaffen. Het is helemaal verziekt door tokkies, die krijgen weer de mogelijkheid om iedereen te discrimineren en haat te zaaien. Ook mensen die het feest helemaal niet vieren, worden zelfs hier bij betrokken. Walgelijk achterlijk tokkie volk
Geen sig.
pi_175175427
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:46 schreef Knudde het volgende:
Sinterklaas moet je eigenlijk gewoon nu afschaffen. Het is helemaal verziekt door tokkies, die krijgen weer de mogelijkheid om iedereen te discrimineren en haat te zaaien. Ook mensen die het feest helemaal niet vieren, worden zelfs hier bij betrokken. Walgelijk achterlijk tokkie volk
Welke tokkie partij heeft dat tumult dan veroorzaakt? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Afschaffen juist om die reden?
pi_175181024
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

absoluut

[..]

ik geloof niet echt in een grootse verandering eerlijk gezegd

je zou in Marokkanen die ook ineens voorzichtig sinterklaas willen vieren iets kunnen zien maar mweh
Je gelooft niet in een 'grootse verandering' omdat elke indicatie daarvan als individueel, en (daarom) makkelijk te nuanceren, nieuwsbericht tot ons komt. Stapel ze op elkaar en geen plaat voor de kop zal lang genoeg zijn om het gegeven te kunnen ontkennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')