abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7425255
Hallo mensen,

ik zal even mijn verhaal(tje) doen omdat ik denk dat wat achtergrondinfo hier wel belangrijk is.

Op de middelbare school (mijn 1e: gymnasium, 2e was Atheneum) toen ik 14 was kwam ik er in 3 gymnasium achter dat ik verliefd was op een meisje uit mijn klas (ik noem haar vanaf nu even voor het gemak: Sasha). Ik was te bang/jong om het tegen haar te vertellen. In 4 gymnasium zat ze niet bij mij in de klas en heb ik maar "gewoon" verder geleefd, maar merkte steeds weer als ik haar zag/sprak dat ik nog hartstikke verliefd was. In 5 gymnasium kwam ik weer een paar uurtjes in de week bij haar in de klas en daarin bleek dat ik nog steeds smoorverliefd op haar was

Eind 5 gymnasium vertelde een meisje uit mijn badmintonteam (Hanne) dat ze verliefd was op mij en een paar weken later had ik wat met haar. Het heeft maanden geduurd voordat ik pas echt verliefd op haar kon zijn omdat ik nog in de wolken liep met Sasha.

Ik heb daarna alleen nog maar wat gehad met Hanne (tot nu toe). Het is wel 9 maanden uitgeweest, maar het is nu weer een en al (ik heb in die 9 maanden niet iets met iemand anders gedaan (wat dan ook))

De reden waarom ik dit dus post is dat ik de laatste weken erg veel dromen begon te krijgen over Sasha. Het is nu 3 jaar geleden dat ik haar voor het laatst gezien/gesproken heb, dat was op een soort bandjesfeest op het gymnasium in mijn eerste jaar op de andere school.
Ik merkte toen nog dat ik zenuwachtig werd van haar aanwezigheid en lichte kriebels kreeg van naar haar kijken , terwijl ik dus toen al ruim een half jaar gelukkig was met mijn huidige vriendin.

De dromen gaan bijna altijd dat ik Sasha weer zie, er mee afspreek en duidelijk blijkt dat ze mij leuk vindt. Ze ziet er of precies uit als 3 a 6 jaar terug, of ze ziet er compleet anders uit (om het effect van die 3 jaar dat ik haar niet gezien heb duidelijker naar voren te laten komen ).

Meer komt er vaak niet in die dromen naar voren, alleen dat ik weer hetzelfde verliefde gevoel krijg als vroeger en eerlijk gezegd wordt ik er een beetje van

De voor de hand liggende verklaring is dat ik maar 1 meisje in mijn leven (tot nu toe) heb gekend en dat het er alle schijn van heeft dat dat nog wel even zo blijft (tenzij ik vreemd ga ofzo, maar dat doe ik niet). Voor je het weet ben je

In ieder geval, vraag ik mij dus af of die dromen nou te verklaren zijn naar een onbewuste drang naar een ander meisje. In dat geval zou Sasha niet belangrijk zijn op zich in de dromen, maar vertegenwoordigt zij gewoon een ander meisje wat ik nu "mis".

Ik post dit dus om mijn verhaal kwijt te kunnen, maar ook om te kijken wat mensen nog meer kunnen vertellen over dit soort dromen.

Alvast bedankt

pi_7425420
Je bent gewoon nog steeds verliefd, zoek haar op, bel haar, mail haar, schrijf haar.. whatever..

Nu kan het nog... Suxes!

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_7425421
wat ik je blief.

Ik heb vannacht ook gedroomt over een jeugdliefde. Heel apart. Alleen droomde ik niet dat we weer bij elkaar kwamen, ik droomde dat we al jaren bij elkaar waren. Ze was niets verandert en ik was vreemd genoeg dol gelukkig.

Misschien komt het omdat ze gister jarig was en dak onbewust aan d'r dacht. Ik ben zelf de 15e jarig....

Maakt me ook niet zoveel uit. Spreek haar nooit en denk eigenlijk nooit aan d'r. Ik moest er gewoon aan denken toen jij het vertelde...

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_7425443
quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:57 schreef Kogando het volgende:
Je bent gewoon nog steeds verliefd, zoek haar op, bel haar, mail haar, schrijf haar.. whatever..

Nu kan het nog... Suxes!

hijz niet verliefd. Hij wordt herinnert aan een lekker gevoel. Je lichaam reageert op impulsen. Waarschijnlijk als hij ziet en met haar praat is het helemaal voorbij....
pi_7425462
quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:59 schreef B4ron het volgende:

hijz niet verliefd. Hij wordt herinnert aan een lekker gevoel. Je lichaam reageert op impulsen. Waarschijnlijk als hij ziet en met haar praat is het helemaal voorbij....

Dat is wel de moeite waard toch.. En als het niks is ben je gelijk van je twijfels af.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 19 december 2002 @ 13:00:32 #6
26092 DeWaarheid
*auw* *oef* *auw*
pi_7425469
Ik zie twee mensen op het strand
Vlak bij het water, hand in hand
De zon zakt, ze zwijgen van geluk
Ik ken haar net, want dat ben jij
Ze lacht naar hem, hij lijkt op mij
Maar dat kan niet, want ik maak alles stuk

Ik kan die jongen toch nooit zijn
Die rust, die liefde, niets voor mij
Maar waarom lijkt het dan toch zo vertrouwd?
Ik heb je lief, zoals je ziet
Maar ergens klopt er hier iets niet
Ik draag een ring maar 'k heb jou nooit getrouwd

pi_7425509
quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:00 schreef DeWaarheid het volgende:

"acda en demunnik quote"

daar zeg je wat...
  donderdag 19 december 2002 @ 13:02:37 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7425518
Hm, dat soort taferelen ken ik wel. Maar je maakt te veel een idool van haar. Door de verlopen tijd en de onmacht om nog zo'n leuke dame te vinden, ga je haar helemaal ophemelen in je gedachten.

Ik heb dat ook gehad, en toen ik de dame in kwestie na een paar jaar weer tegenkwam, was me dat toch een afknapper .

Alleen maak je zo iemand helemaal idolaat in je gedachten....daardoor vergeet je de werkelijkheid.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 19 december 2002 @ 13:03:46 #9
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_7425546
Ik droom ook (vrij regelmatig) over mijn ex-vriendin, mijn eerste èchte vriendin. De dromen zijn nagenoeg gelijk aan die van jou.

Ik weet niet of er een betekenis achter schuil gaat.

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  donderdag 19 december 2002 @ 13:04:30 #10
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_7425560
quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:02 schreef X-Ray het volgende:
Hm, dat soort taferelen ken ik wel. Maar je maakt te veel een idool van haar. Door de verlopen tijd en de onmacht om nog zo'n leuke dame te vinden, ga je haar helemaal ophemelen in je gedachten.

Ik heb dat ook gehad, en toen ik de dame in kwestie na een paar jaar weer tegenkwam, was me dat toch een afknapper .

Alleen maak je zo iemand helemaal idolaat in je gedachten....daardoor vergeet je de werkelijkheid.

mee eens
pi_7425597
" Dromen zijn bedrog!, maar al... "

Maar ok.. is heel normaal om er over te dromen en de betekenis dr van te vinden is ook een slim idee.. of ga op je eigen intuitie af en nodig dat meisje uit voor een beschuitje..

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
  donderdag 19 december 2002 @ 13:11:29 #12
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_7425671
Hoe serieus ben je met Hanne, je huidige vriendin? Best serieus, maak ik op uit je openingspost.
Misschien is er pas iets gebeurd (nieuwe opleiding?) waardoor je onbewust serieuzer, volwassener bent geworden. Daardoor kan het komen dat je Hanne nu echt definitief als degene bent gaan zien waarmee je verder wilt. Ja OK, je was natuurlijk al die tijd al verliefd op haar, maar nu weet je het zeker dat je voor haar gaat.

Die dromen over Sasha kun je dan zien als een afsluiting van een bepaalde periode in je leven. Het hoeft dus helemaal niet te betekenen dat je alsnog iets met haar wilt. Integendeel, het betekent misschien juist dat je met Hanne verder wilt. Die dromen zijn een soort afscheid. Als je ergens weggaat waar je jaren gewoond hebt, kijk je toch ook nog even achterom?

NB: dit is allemaal getheoretiseer, maar wie weet klopt het.

donderdag 19 december 2002 @ 13:16:03 #13
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_7425751
quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:11 schreef Frollo het volgende:
Hoe serieus ben je met Hanne, je huidige vriendin? Best serieus, maak ik op uit je openingspost.
Misschien is er pas iets gebeurd (nieuwe opleiding?) waardoor je onbewust serieuzer, volwassener bent geworden. Daardoor kan het komen dat je Hanne nu echt definitief als degene bent gaan zien waarmee je verder wilt. Ja OK, je was natuurlijk al die tijd al verliefd op haar, maar nu weet je het zeker dat je voor haar gaat.

Die dromen over Sasha kun je dan zien als een afsluiting van een bepaalde periode in je leven. Het hoeft dus helemaal niet te betekenen dat je alsnog iets met haar wilt. Integendeel, het betekent misschien juist dat je met Hanne verder wilt. Die dromen zijn een soort afscheid. Als je ergens weggaat waar je jaren gewoond hebt, kijk je toch ook nog even achterom?

Mooi verhaal, je hebt er duidelijk verstand van (dat meen ik; geen sarcasme..)

ik wil niet eens weten wat voor opleiding je doet...

donderdag 19 december 2002 @ 13:17:39 #14
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7425784
-edit: hou eens op met die onzinreacties svp -

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 19-12-2002 13:19]

lege ton
  donderdag 19 december 2002 @ 13:18:14 #15
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_7425791
quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:16 schreef B4ron het volgende:
Mooi verhaal, je hebt er duidelijk verstand van (dat meen ik; geen sarcasme..)
ik wil niet eens weten wat voor opleiding je doet...
Dank je, maar ik schreef gewoon maar wat hoor. Heb er juist helemaal geen verstand van. Nou ja, verstand van het leven misschien...
Enne, check m'n profiel maar voor mijn opleiding. 't Is niet wat je denkt!
pi_7426001
Zo dat gaat snel hier met die reacties. Ik zal even kijken of ik op iedereen een reactie kan geven:
quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:57 schreef Kogando het volgende:

Nu kan het nog... Suxes!

quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:59 schreef B4ron het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:00 schreef Kogando het volgende:

[..]

Dat is wel de moeite waard toch.. En als het niks is ben je gelijk van je twijfels af.

quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:06 schreef Maleh het volgende:
" Dromen zijn bedrog!, maar al... "

Maar ok.. is heel normaal om er over te dromen en de betekenis dr van te vinden is ook een slim idee.. of ga op je eigen intuitie af en nodig dat meisje uit voor een beschuitje..

Ok, deze reacties vormen beetje rond hetzelfde idee en dat is "ga haar opzoeken".

Het probleem is dat ik daar denk ik niet genoeg ballen voor heb en ik mij afvraag wat ik in hemelsnaam als reden moet geven als ik haar weer wil zien. Misschien krijg ik mezelf nog wel zover om contact met haar op te nemen, maar wat zeg je dan in hemelsnaam waarom je haar wil zien

Ik denk trouwens dat het een flinke afknapper wordt, maar zoals al gezegd, misschien maar goed ook dan, dan realiseer ik me eens maar weer hoe ik ben met Hanne.

quote:
Op donderdag 19 december 2002 12:57 schreef B4ron het volgende:
wat ik je blief.

Ik heb vannacht ook gedroomt over een jeugdliefde. Heel apart. Alleen droomde ik niet dat we weer bij elkaar kwamen, ik droomde dat we al jaren bij elkaar waren. Ze was niets verandert en ik was vreemd genoeg dol gelukkig.

Misschien komt het omdat ze gister jarig was en dak onbewust aan d'r dacht. Ik ben zelf de 15e jarig....

Maakt me ook niet zoveel uit. Spreek haar nooit en denk eigenlijk nooit aan d'r. Ik moest er gewoon aan denken toen jij het vertelde...

Ik moet nog best wel eens haar denken. Als ik zo in de trein zit, ben ik echt soms hartstikke nieuwsgierig hoe ze er nu uitziet!

Maar vooral door die dromen, die wel zo aanwezig zijn, dat ze overdag nog in me hoofd rondspoken, moet ik vaker aan haar denken.

quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:00 schreef DeWaarheid het volgende:
Ik zie twee mensen op het strand
Vlak bij het water, hand in hand
De zon zakt, ze zwijgen van geluk
Ik ken haar net, want dat ben jij
Ze lacht naar hem, hij lijkt op mij
Maar dat kan niet, want ik maak alles stuk

Ik kan die jongen toch nooit zijn
Die rust, die liefde, niets voor mij
Maar waarom lijkt het dan toch zo vertrouwd?
Ik heb je lief, zoals je ziet
Maar ergens klopt er hier iets niet
Ik draag een ring maar 'k heb jou nooit getrouwd

Leuk dat je Acda en de Munnik quote, ik ben erg weg van ze! Maar ik denk niet dat dit nummer nou hier goed aansluit.

Het kan wel zijn dat het zover komt, maar dat hoop ik toch niet, dat zou het geheel een stuk gecompliceerder maken

quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:11 schreef Frollo het volgende:

Hihi dit "standaard" verhaal over dromen ken ik ook idd. Je kunt idd bepaalde dromen samen laten hangen met "fase"-overgangen in je leven, maar om eerlijk te zijn zie ik er op dit moment echt totaal geen

Het is nogal erg serieus met Hanne, daarom gaf ik ook een tussendoor. Niet dat we trouwplannen hebben, maar ik heb eerst 2 1/2 jaar wat met haar gehad, daarna 9 maanden uit (zij was niet meer verliefd op mij) en daarna zijn we weer bij elkaar gekomen. Zij werd weer verliefd op mij, ik weer op haar en nou zijn we aankomende januari in totaal 3 jaar bij elkaar (incl die 2 1/2 jaar van daarvoor). Het gaat allemaal erg goed, we studeren 2 1/2 uur reizen van elkaar, maar dat maakt niets uit, de afstand is makkelijk door onze liefde te overbruggen

donderdag 19 december 2002 @ 13:32:06 #17
40501 Jeff21
Friendly Yan is liev!
pi_7426072
Ik droom/denk soms nog wel eens over ex-en... maar dan denk ik weer aan m´n verloofde, en alle leuke dingen, en ben ik blij dat ik haar heb en niet die anderen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend
pi_7426184
dromen is onbewust en soms bewust zaken die je meegemaakt hebt verwerken op een relaxte manier. Je geeft zelf aan dat je veel over haar droomt dus heeft ze vroeger veel voor jou betekend. Het is denk ik nu de tijd om het af te sluiten. Jeugdliefdes(je eerste echte verliefdheid) raak je nooit helemaal kwijt en zeker niet als je er niets mee gehad hebt want dat heeft zich in de loop der jaren een soort ideaalbeeld in je hoofd gevormd terwijl ze in werkelijkheid waarschijnlijk heel anders is en zal zijn. Blijf gewoon fijn bij je huidige vriendin en jaag geen spoken achterna die naar alle waarschijnlijkheid uitlopen op een ramp.

suc6

Proud Skinhead
pi_7433166
quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:32 schreef Jeff21 het volgende:
Ik droom/denk soms nog wel eens over ex-en... maar dan denk ik weer aan m´n verloofde, en alle leuke dingen, en ben ik blij dat ik haar heb en niet die anderen
Ik denk dat dromen over een ex wel wat anders is dan over een meisje waar je nooit wat mee gedaan hebt.
quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:36 schreef skinheadholland het volgende:
dromen is onbewust en soms bewust zaken die je meegemaakt hebt verwerken op een relaxte manier. Je geeft zelf aan dat je veel over haar droomt dus heeft ze vroeger veel voor jou betekend. Het is denk ik nu de tijd om het af te sluiten. Jeugdliefdes(je eerste echte verliefdheid) raak je nooit helemaal kwijt en zeker niet als je er niets mee gehad hebt want dat heeft zich in de loop der jaren een soort ideaalbeeld in je hoofd gevormd terwijl ze in werkelijkheid waarschijnlijk heel anders is en zal zijn. Blijf gewoon fijn bij je huidige vriendin en jaag geen spoken achterna die naar alle waarschijnlijkheid uitlopen op een ramp.

suc6

Mnee, ik denk ook echt niet dat ik erachter aan ga, maar echt relaxed word ik niet van die dromen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')