abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 18 november 2017 @ 16:00:03 #31
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175153975

Max mag een nieuwe Aston Martin uitproberen.
  zaterdag 18 november 2017 @ 16:16:32 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175154238
En Alonso gaat morgen de Toyota LMP1 uitproberen, alvast voor Le Mans volgend jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:32:02 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_175155577
quote:
Komt vooral omdat men de motor zelf ook wil aanpassen, er zou een goedkopere turbo op komen en bepaalde onderdelen zouden universeel moeten worden zodat je in principe bij elk team reserve onderdelen zou kunnen kopen als dat nodig zou zijn (zoals nu bij Renault het geval is, die komen onderdelen tekort).
Wat dat betreft snap ik Ferrari wel, ze willen geen veredelde garage worden en al helemaal niet onderdelen aan concurrerende teams geven.

3 motoren voor een heel seizoen is ook wel erg weinig trouwens, bijna alle teams hebben er dit jaar al meer dan 4 moeten gebruiken, iedeen heeft er dus gridstraffen voor gekregen.
McLaren heeft dit jaar met beide coureurs maar liefst 390 plekken gridstraf gekregen totaal :o
Dat slaat echt nergens meer op.
In theorie kan je ook meer punten gridstraf krijgen dan er überhaupt in het kampioenschap te verdienen zijn, nog mazzel dat je geen puntenaftrek krijgt als je niet alle plekken gridstraf hebt in kunnen vullen (was ooit ook nog sprake van dat dat zou gebeuren)
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:02:41 #35
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175156092
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:30 schreef zoem het volgende:
Het verschil in geluid is wel enorm :X
Bij onboards bij de Formule 1 auto's van vandaag de dag hoor je de hele tijd bottommen zodat het lijkt alsof het gewoon een rammelbak is.
pi_175157128
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker iemand die ook nog over een superlicentie beschikt
Dat vooral, als we niet kijken naar superlicenties kan ik talloze coureurs opnoemen die slechter zijn dan Stroll.

Sowieso is Stroll zo slecht nog niet, als je kijkt hoe snel hij zijn superlicentie bij elkaar heeft gespaard, dan zijn er een hoop F1 coureurs die daar aanzienlijk langer over gedaan hebben.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2017 @ 19:19:11 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175157540
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:59 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dat vooral, als we niet kijken naar superlicenties kan ik talloze coureurs opnoemen die slechter zijn dan Stroll.

Sowieso is Stroll zo slecht nog niet, als je kijkt hoe snel hij zijn superlicentie bij elkaar heeft gespaard, dan zijn er een hoop F1 coureurs die daar aanzienlijk langer over gedaan hebben.
ook wel met dank aan pa, zodat Stroll in de simulators zich de blubber kon trainen om een auto onder de knie te krijgen en een grote voorsprong op te bouwen op de concurrentie.

Die truc werkt in de Formule 1 alleen niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175157579
quote:
Ze hebben wel een punt he?

Om die motoren betrouwbaar genoeg te maken voor volgend seizoen hebben ze al flink wat geld en tijd in gestoken. En om dan opeens af te zien van deze maatregel is een beetje zuur. Een goede voorbereiding is ook een deel van het spel. Waarom zouden ze nu toegeven, dan maken ze het zichzelf komend seizoen alleen maar moeilijker. Je wilt je tegenstander toch niet een handje helpen? |:(

Ben benieuwd hoe STR dit gaat doen met Honda. Als het ze vergaat zoals dit jaar zullen ze door die 3 motoren zo heen zijn. 8)7
pi_175161768
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:22 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ze hebben wel een punt he?

Om die motoren betrouwbaar genoeg te maken voor volgend seizoen hebben ze al flink wat geld en tijd in gestoken. En om dan opeens af te zien van deze maatregel is een beetje zuur. Een goede voorbereiding is ook een deel van het spel. Waarom zouden ze nu toegeven, dan maken ze het zichzelf komend seizoen alleen maar moeilijker. Je wilt je tegenstander toch niet een handje helpen? |:(

Ben benieuwd hoe STR dit gaat doen met Honda. Als het ze vergaat zoals dit jaar zullen ze door die 3 motoren zo heen zijn. 8)7
Wazari schreef laatst dit:
quote:
They are quite different and I will go into greater detail after the season is over. I will say this, the current Spec 3.XXX series PU is a mish-mash of HRD, McLaren (MAT), outside consultants and internal consultants. IMO this will never work. Too many cooks in the kitchen. The "Spec 4" PU is more of the "Honda way" which all the "experts" think is doomed for failure. The Spec 4 PU has a different block, internals, MGU-H, etc. The Spec 4 heads will mate to the current PU.
Geen idee wat ik daar van moet denken, dat kan goed gaan of niet. Maar Wazari zei vorige maand dat er Spec 4 waren gebouwd voor de testbank en daarna is het stil gebleven al denk ik dat, dat deels komt omdat ze McLaren geen inzicht meer geven in de ontwikkeling.
En ze hebben de positie van de MGU-H aangepast omdat deze onmogelijk was om te vervangen, daarom zijn er zoveel ICE wissels geweest (waar eigenlijk niks mis mee was). Die is in Spec 4 verplaatst zodat deze wel los is te vervangen.
Tis jammer dat ze in Abu Dhabi niet mogen testen met de nieuwe motoren, dus dat wordt ergens in Italië een testbaantje zoeken.
pi_175162342
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook wel met dank aan pa, zodat Stroll in de simulators zich de blubber kon trainen om een auto onder de knie te krijgen en een grote voorsprong op te bouwen op de concurrentie.

Die truc werkt in de Formule 1 alleen niet.
Volgens WTF1 helpen simulators vooral met het leren kennen van de tracks. (Zelf geen ervaring mee :P)

Maar dat het geld van z'n pa helpt zal zeker. Sowieso zijn er weinig F1 coureurs uit arme kringen. ;)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:47:48 #41
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_175163885
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:38 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Volgens WTF1 helpen simulators vooral met het leren kennen van de tracks. (Zelf geen ervaring mee :P)

Maar dat het geld van z'n pa helpt zal zeker. Sowieso zijn er weinig F1 coureurs uit arme kringen. ;)
De families van Kimi en Lewis hadden het niet breed vroeger. Die zijn puur op talent verder gekomen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_175163902
Massa komt letterlijk uit een sloppenwijk.
pi_175164889
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
En Alonso gaat morgen de Toyota LMP1 uitproberen, alvast voor Le Mans volgend jaar.
Dat lees ik nu pas. Leuk nieuws. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175164899
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:48 schreef SnowOokami het volgende:
Massa komt letterlijk uit een sloppenwijk.
Doet die ook wat voor zijn volk? Senna gaf royaal geld weg voor goede doelen en aan kinderen.

Doet Massa iets van dat? Die zal inmiddels ook wel een paar miljoen bij elkaar geraced hebben lijkt me
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175164975
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:38 schreef BaasBanaan het volgende:
Volgens WTF1 helpen simulators vooral met het leren kennen van de tracks. (Zelf geen ervaring mee )
Dan heeft WTF1 (geen idee wie of wat dat is) het danig fout. De tracks kennen die jongens allemaal.
Simulatoren zijn er om dingen uit te proberen qua setups en gewoon om te oefenen.

Die dingen zijn behoorlijk geavanceerd. Als sims in de F1 vooral gebruikt zouden worden om de circuits te leren kennen dan hadden ze genoeg aan een console of simpel pc'tje.

De simulatoren die de F1 teams gebruiken zijn een beetje heel erg veel te veel (en dan druk ik mij bijzonder voorzichtig uit!) geavanceerd om "vooral met het leren kennen van de tracks" te gebruiken.

In de sims kun je elke afstelling die in het echt gedaan kan worden ook doen en die heeft (als het goed is) exact hetzelfde effect als in het echt.

Vaak worden de simulatoren door de teams gebruikt om alvast een basis voor de setup voor het raceweekend neer te leggen. Dat kan er dan wel eens een beetje naast zitten om uiteenlopende redenen, maar roepen dat ze de sims vooral gebruiken om de circuits te leren kennen slaat compleet nergens op. Zoals ik al zei, als het dat zou zijn, dan zouden ze wel tegen de coureurs zeggen: "komende week flink oefenen thuis op je console he!"

Dus, wie of wat is WTF1, want met dergelijke uitspraken neem ik hij/zij/ze/het alvast totaal niet serieus.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175165092
Wat Geralt zegt.
En ook het leren omgaan met de energie recovery systemen, settings op het stuur, analyze van je rondes (incl. pedaal- en stuurstanden), etc.
pi_175166038
quote:
5s.gif Op zondag 19 november 2017 01:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Doet die ook wat voor zijn volk? Senna gaf royaal geld weg voor goede doelen en aan kinderen.

Doet Massa iets van dat? Die zal inmiddels ook wel een paar miljoen bij elkaar geraced hebben lijkt me
Hij heeft jarenlang een grote kartwedstrijd georganiseerd waar vele (ex-)coureurs uit de f1 en Indy meededen. De opbrengst was voor een goed doel.

De vader van Hamilton was trouwens IT’r en had zijn eigen bedrijf, dus zo arm was hij niet. Schumachers vader was stratemaker en samen met zijn vrouw hadden ze een eetstalletje langs de kartbaan om Michaels dure hobby te financieren. Vettel’s vader was een metselaar.
.
  zondag 19 november 2017 @ 08:56:20 #48
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_175166234
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:48 schreef SnowOokami het volgende:
Massa komt letterlijk uit een sloppenwijk.
Hoe kom je daar bij?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_175166823
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 01:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan heeft WTF1 (geen idee wie of wat dat is) het danig fout. De tracks kennen die jongens allemaal.
Simulatoren zijn er om dingen uit te proberen qua setups en gewoon om te oefenen.

Die dingen zijn behoorlijk geavanceerd. Als sims in de F1 vooral gebruikt zouden worden om de circuits te leren kennen dan hadden ze genoeg aan een console of simpel pc'tje.

De simulatoren die de F1 teams gebruiken zijn een beetje heel erg veel te veel (en dan druk ik mij bijzonder voorzichtig uit!) geavanceerd om "vooral met het leren kennen van de tracks" te gebruiken.

In de sims kun je elke afstelling die in het echt gedaan kan worden ook doen en die heeft (als het goed is) exact hetzelfde effect als in het echt.

Vaak worden de simulatoren door de teams gebruikt om alvast een basis voor de setup voor het raceweekend neer te leggen. Dat kan er dan wel eens een beetje naast zitten om uiteenlopende redenen, maar roepen dat ze de sims vooral gebruiken om de circuits te leren kennen slaat compleet nergens op. Zoals ik al zei, als het dat zou zijn, dan zouden ze wel tegen de coureurs zeggen: "komende week flink oefenen thuis op je console he!"

Dus, wie of wat is WTF1, want met dergelijke uitspraken neem ik hij/zij/ze/het alvast totaal niet serieus.
Jammer dat je mijn bron afkraakt, maar niet met een betere bron komt. WTF1 is een Youtubekanaal over Formule 1. Het was overigens niet WTF1 zelf die dat zei, maar iemand die door hem geinterviewt werd die simulators bouwt.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zondag 19 november 2017 @ 09:58:44 #50
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175166862
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 09:52 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Jammer dat je mijn bron afkraakt, maar niet met een betere bron komt. WTF1 is een Youtubekanaal over Formule 1. Het was overigens niet WTF1 zelf die dat zei, maar iemand die door hem geinterviewt werd die simulators bouwt.
In elke beroepsgroep zijn mensen actief die hopeloos achterlopen.

De man die dit zegt ziet zijn sims als veredelde Playstations. Dat is echt niet meer van deze tijd.

Denk je echt dat Max Verstappen gedurende de zomer 4 uur per dag in een simulator zit om 'de baan te leren kennen'?

:')
pi_175166882
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 09:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

In elke beroepsgroep zijn mensen actief die hopeloos achterlopen.

De man die dit zegt ziet zijn sims als veredelde Playstations. Dat is echt niet meer van deze tijd.

Denk je echt dat Max Verstappen gedurende de zomer 4 uur per dag in een simulator zit om 'de baan te leren kennen'?

:')
Ik zeg ook niet dat dat het enige is wat men doet in een sim.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zondag 19 november 2017 @ 10:02:46 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175166905
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 10:00 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat dat het enige is wat men doet in een sim.
Maar wel 'vooral'. En dat is net zo'n kolder.
pi_175167193
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 09:52 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Jammer dat je mijn bron afkraakt, maar niet met een betere bron komt. WTF1 is een Youtubekanaal over Formule 1. Het was overigens niet WTF1 zelf die dat zei, maar iemand die door hem geinterviewt werd die simulators bouwt.
Als je een beetje op de hoogte bent van wat de F1 teams naast de baan doen, weet je dat de simulator die ze zelf bouwen veel geavanceerder is dan de sims die je van een 3e partij kan kopen. Helemaal over de top is RedBull dat samen met AVL een schaalmodel auto heeft gebouwd die op een soort transportband (rolling road) rijdt en bediend wordt door de courreur in de simulator.

Dit alles om settings te testen en zelfs ontwikkelingen van de ontwerpers simuleren, voordat ze het echt gaan bouwen.
.
  zondag 19 november 2017 @ 10:37:01 #54
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175167364
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je een beetje op de hoogte bent van wat de F1 teams naast de baan doen, weet je dat de simulator die ze zelf bouwen veel geavanceerder is dan de sims die je van een 3e partij kan kopen. Helemaal over de top is RedBull dat samen met AVL een schaalmodel auto heeft gebouwd die op een soort transportband (rolling road) rijdt en bediend wordt door de courreur in de simulator.

Dit alles om settings te testen en zelfs ontwikkelingen van de ontwerpers simuleren, voordat ze het echt gaan bouwen.
Ik denk dat BaasBanaan nu zijn Playstation 2 met Stuurtje heeft aangezwengeld en aan het trainen is voor LeMans.
  zondag 19 november 2017 @ 13:22:19 #55
104963 ETA
European Travel Author
pi_175169998
Er komt een nieuw F1 logo voor komend jaar, volgens verschillende websites wordt het een van deze 3 logo's op basis van trademark registraties, wat vinden we ervan?

Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 19 november 2017 @ 13:23:05 #56
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175170014
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:22 schreef ETA het volgende:
Er komt een nieuw F1 logo voor komend jaar, volgens verschillende websites wordt het een van deze 3 logo's op basis van trademark registraties, wat vinden we ervan?

[ afbeelding ]
Dan die onderste maar. Maar van mij hoeft het uberhaupt niet.
  zondag 19 november 2017 @ 13:24:50 #57
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_175170045
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 19 november 2017 @ 13:26:47 #58
104963 ETA
European Travel Author
pi_175170078
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan die onderste maar. Maar van mij hoeft het uberhaupt niet.
Intern is de keuze al gemaakt en wordt hard gewerkt de nieuwe logo overal in te verwerken. Helaas mag ik er niks over zeggen totdat het publiekelijk is gemaakt. Voorlopig is dit het enige publieke info.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_175170382
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:26 schreef ETA het volgende:

[..]

Helaas mag ik er niks over zeggen totdat het publiekelijk is gemaakt.
:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_175170582
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:22 schreef ETA het volgende:
Er komt een nieuw F1 logo voor komend jaar, volgens verschillende websites wordt het een van deze 3 logo's op basis van trademark registraties, wat vinden we ervan?

[ afbeelding ]
die onderste wordt het
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')