abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175134593
Hallo allemaal,

Ik ben met een premaster bezig en daarin is voor mij een programma samengesteld van vakken die ik moet volgen. Dit is op een andere uni dan waar ik eerst op zat. En ik dacht al van 1 vak, dit lijkt verdacht veel op elkaar, maar de studieadviseur zei, nee dit is een ander vak. Nu ben ik ermee bezig (thuisstudie) en blijkt toch dat dit exact hetzelfde vak is als wat ik anderhalf jaar geleden ook heb gevolgd en met een mooi cijfer heb afgerond. Het gaat om een online cursus die je moet volgen dus alles is precies hetzelfde.

Nu zijn er dus 2 opties:
-Ik zeg tegen mijn docent dat ik dit vak al heb afgerond (heb het resultaat zwart op wit staan) en dan weet ik niet of er een ander vak voor in de plaats komt of iets dergelijks.
-Ik lever gewoon mijn oude paper in, met het risico dat mijn paper al in de grote 'plagiaatbak' zat en dat ik dan een 100% overeenstemming heb wat betreft plagiaat. Maar geen idee of mijn paper in die bak zit, want ik heb dit vak aan een andere uni gevolgd.

Wat is wijsheid?
pi_175134782
Ik zou voor optie 1 gaan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175134899
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:31 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zou voor optie 1 gaan.
Ik denk ik ook.... het mooie is....... voordat ik aan de premaster begon heb ik enkele keren met een studieadviseur gesproken. Uiteindelijk ben ik via zo'n commissie toegelaten tot de pre-master, waarin ik 30 EC moet halen. 1 van de vakken vond ik verdacht veel lijken op een vak wat ik dus al had gevolgd. Ik heb dit nagevraagd en de studieadviseur zei, nee, dit is niet hetzelfde vak. Dus toen heb ik mij ervoor ingeschreven. Maar het blijkt nu toch hetzelfde te zijn.

Ik ben wel een beetje bang voor de gevolgen, want dit vak is 8,6EC en hoop niet dat ik daarvoor dan andere vakken zou moeten volgen (dat zullen er dan sowieso wel 2 zijn). Ik bedoel een vak waarvan hun zeggen, dat is relevant en dit moet je volgen om aan de master te kunnen deelnemen, dat heb ik al gevolgd. Dus dan lijkt het mij dat ik niet daarvoor in de plaats ineens andere vakken zou moeten volgen... maarja
pi_175134927
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:38 schreef pennedop2 het volgende:

[..]

Ik denk ik ook.... het mooie is....... voordat ik aan de premaster begon heb ik enkele keren met een studieadviseur gesproken. Uiteindelijk ben ik via zo'n commissie toegelaten tot de pre-master, waarin ik 30 EC moet halen. 1 van de vakken vond ik verdacht veel lijken op een vak wat ik dus al had gevolgd. Ik heb dit nagevraagd en de studieadviseur zei, nee, dit is niet hetzelfde vak. Dus toen heb ik mij ervoor ingeschreven. Maar het blijkt nu toch hetzelfde te zijn.

Ik ben wel een beetje bang voor de gevolgen, want dit vak is 8,6EC en hoop niet dat ik daarvoor dan andere vakken zou moeten volgen (dat zullen er dan sowieso wel 2 zijn). Ik bedoel een vak waarvan hun zeggen, dat is relevant en dit moet je volgen om aan de master te kunnen deelnemen, dat heb ik al gevolgd. Dus dan lijkt het mij dat ik niet daarvoor in de plaats ineens andere vakken zou moeten volgen... maarja
Of je hebt mazzel dat ze dit resultaat overnemen. *O* en verder vrijstelling geven. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175135059
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Of je hebt mazzel dat ze dit resultaat overnemen. *O* en verder vrijstelling geven. ^O^
Nou daar hoop ik wel op. Maar ik ga dan sowieso de docent nu mailen. Ik vond het al verdacht alleen de studieadviseur zei dit is niet hetzelfde, dus dan denk je oke het zal wel. Alleen nu ik met de eindopdracht bezig ben weet ik het wel zeker...
pi_175135192
Kijk eens of je de mogelijkheid hebt om vrijstelling aan te vragen. Mijn ervaring is dat dat via een examencommissie gaat, en niet via de docent. Wellicht dat het examenreglement (of een ander document) hier informatie over geeft.

Het lijkt mij sterk dat als je vrijstelling krijgt je er een ander vak voor in de plaats krijgt, de studiepunten heb je immers al behaald. Ik zou je niet aanraden om plagiaat te plegen.
pi_175137598
Of optie 2, en als ze dan plagiaat roepen zeg je: maar ik ben zelf de auteur! Hoe kan het dan plagiaat zijn?
pi_175138099
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:00 schreef sneakydesert het volgende:
Kijk eens of je de mogelijkheid hebt om vrijstelling aan te vragen. Mijn ervaring is dat dat via een examencommissie gaat, en niet via de docent. Wellicht dat het examenreglement (of een ander document) hier informatie over geeft.

Het lijkt mij sterk dat als je vrijstelling krijgt je er een ander vak voor in de plaats krijgt, de studiepunten heb je immers al behaald. Ik zou je niet aanraden om plagiaat te plegen.
Lijkt me een logische optie. Je hebt immers al aan de doelstellingen van het vak vandaan - al helemaal als het gaat om precies hetzelfde vak met dezelfde colleges en opdrachten. Als er gesputterd wordt kun je betogen dat het een universiteit niet gaat om het volgen van vakken, maar het mogelijk maken dat studenten onderwijsdoelstellingen halen. Moet wel lukken dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:16 schreef terrorsjaak het volgende:
Of optie 2, en als ze dan plagiaat roepen zeg je: maar ik ben zelf de auteur! Hoe kan het dan plagiaat zijn?
Omdat je van jezelf kopieert. Dat noemen ze in de wetenschappen zelfplagiaat :9
pi_175139722
Optie 1:
Vrijstellingen gaan meestal dat je bij een docent aangeeft wat je hebt gehad en deze geeft aan de examencommissie aan dat dit al behaald is. Vaak moet je hiervoor de leerdoelen + bewijs van behalen aanleveren. Dit levert je vaak geen cijfer op maar een 'VRIJ'.

Optie 2:
De plagiaatbak is meestal breder dan alleen je eigen universiteit, dus er is een kans dat je eigen werk naar boven komt. Aangezien het je eigen werk is, kan het geen plagiaat zijn. Wel zal een docent raar opkijken...

Ik zou voor optie 1 gaan, in slechte geval kom je uit op optie 2.
pi_175145219
Als het goed is, staan alle papers die ooit ingeleverd staan via dat systeem in de database (+ meer?). Als de claims kloppen, zou iedere paper die ooit ingeleverd is aan eender welke uni in die database moeten staan. Optie 2 lijkt me sowieso onwenselijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175148398
Dank voor de adviezen, ik heb de docent gemaild! Plagiaat op jezelf plegen kan wel degelijk, en dit mag niet. Aangezien je dan zonder je in te spannen studiepunten probeert te halen, pleeg je fraude. Ik heb eerder eigen werk gebruikt om een ander paper te schrijven, toen heb ik met de docent overlegd hoe ik zelfplagiaat kon voorkomen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')