abonnement Unibet Coolblue
pi_175132145
Ik studeer momenteel Technische Bedrijfskunde en ben me aan het oriënteren op een nieuwe studie omdat ik deze studie totaal niet uitdagend vind. Ik zit te denken aan Natuurkunde in Uuuuuuu of Leiden. Ik vind Natuurkunde namelijk een heel interessant vakgebied, maar ik wil niet per sé werken in dat gebied.

Afgelopen week was ik op bedrijfsbezoek bij ASML met allemaal andere TBK'ers. Het viel me op hoe neerbuigend de mensen die ons aan het rondleiden waren spraken over de ingenieurs. Terwijl juist zij degenen zijn die het bedrijf het meest nodig heeft. Natuurlijk zie je dat ook terug in het salaris.

Voor mij een reden (salaris en machtsverhoudingen dan, wat andere mensen denken boeit me niet zo veel) om nooit zo'n functie (ing. bij een groot bedrijf) te doen. Dan ga ik liever na een N of Wiskunde master bij een bank werken of een eigen bedrijf beginnen, lekker veel geld verdienen.

Enerzijds wil ik geen ondergewaardeerd techneutje worden, anderzijds ook niet zo'n managementssnotneus.

Worden techneuten in het bedrijfsleven nog steeds zeer ondergewaardeerd? Of zijn dat juist de minder mondige mensen die zichzelf niet goed kunnen verkopen?
pi_175132352
Ja.
pi_175135569
Meer een SES vraag maar. Ik neem aan dat je met een Natuurkunde/Wiskunde master erg gewild bent in de financiële wereld. Dus dat ik gewoon kan studeren waar m'n interesses liggen en later toch een toffe functie kan krijgen?
pi_175136748
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:22 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
Meer een SES vraag maar. Ik neem aan dat je met een Natuurkunde/Wiskunde master erg gewild bent in de financiële wereld. Dus dat ik gewoon kan studeren waar m'n interesses liggen en later toch een toffe functie kan krijgen?