abonnement Unibet Coolblue
pi_175131591
Hi allemaal,

Ik woon in een sociale huurwoning. Hierbij hoort onderhoud van mijn CV ketel. Aangezien ik mijn arm had gebroken, ben ik een paar weekjes bij mijn vriendin wezen logeren. In de tussentijd heeft de CV monteur een bezoek aangekondigd (1 week van tevoren). Ik was op genoemd moment dus niet thuis aanwezig, nu heeft dit onderhoudsbedrijf mij een factuur door de brievenbus gedaan voor 25 euro vanwege het niet aanwezig zijn, samen met een aankondiging dat zij gisteren weer langs zouden komen en opnieuw, in mijn brievenbus, een factuur van 25 euro. Ik kom hier dus zojuist achter.

Mogen zij dit zomaar doen?
pi_175131630
Je weet toch wanneer ze komen ?? :?
:')
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 17 november 2017 @ 13:40:53 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_175131640
Nee, het onderhoudsbedrijf heeft een contract met je woningcoöperatie. Niet met jou.
pi_175131647
Dus als je op vakantie was moest je dat ook betalen?

Wat een onzin, de overeenkomst is niet met jou maar met de woningbouwvereniging.
Ja, hoi!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 november 2017 @ 13:41:57 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175131658
Je hebt al die tijd ook niet naar je post gekeken?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175131662
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:40 schreef Geerd het volgende:
Je weet toch wanneer ze komen ?? :?
:')
Zoals ik zei; ik was niet thuis geweest omdat ik niet "voor mezelf kon zorgen" met mijn volledige arm in het gips.
pi_175131682
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:41 schreef Rewimo het volgende:
Je hebt al die tijd ook niet naar je post gekeken?
Dat is correct inderdaad. Had ik wel langs moeten gaan, gelukkig geen spannende dingen maar ik vond dit toch een vreemd verhaal. Als ik inderdaad 3 weken op vakantie ben kost me dat dus ook 50 euro extra vanwege een monteur voor een dichte deur?
pi_175131933
Het is normaal dat een dergelijke afspraak meerdere weken van te voren wordt aangekondigd.

Ik zou de bal lekker terugleggen bij de verhuurder, aangeven dat je de aankondiging nu ontvangen hebt en op de genoemde datum aanwezig zult zijn (of een andere afspraak zult maken).

Als je nou 3 maanden geen post gelezen had... 1 week lijkt me vrij normaal.
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:45:32 #9
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175132695
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:42 schreef vollebollegijs het volgende:

[..]

Zoals ik zei; ik was niet thuis geweest omdat ik niet "voor mezelf kon zorgen" met mijn volledige arm in het gips.
dan bel je zo'n vent toch af man
pi_175132795
Had je maar af moeten bellen, je wist dat die kwam en nunkomt die gozer voor niks en moet zijn planning om. 25 euro is goedkoop je bedrijven die 60euro voorrijkosten rekenen.

Wat je nog wel kunt doen is bellen met het bedrijf en de situatie rustig uitleggen en door de heisa het vergeten was wellicht zijn ze coulant.
pi_175132829
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:45 schreef zeer het volgende:

[..]

dan bel je zo'n vent toch af man
Hoe doe je dat, als je niet weet dat hij komt???
pi_175132836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:50 schreef Syd het volgende:
Had je maar af moeten bellen, je wist dat die kwam en nunkomt die gozer voor niks en moet zijn planning om. 25 euro is goedkoop je bedrijven die 60euro voorrijkosten rekenen.

Wat je nog wel kunt doen is bellen met het bedrijf en de situatie rustig uitleggen en door de heisa het vergeten was wellicht zijn ze coulant.
Heb je wel gelezen?
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:52:36 #13
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175132865
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:51 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, als je niet weet dat hij komt???
Dat is je eigen verantwoordelijkheid hoor.
pi_175132878
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:45 schreef zeer het volgende:

[..]

dan bel je zo'n vent toch af man
Lees je de openingspost niet? TS geeft aan dat de aankondiging van het onderhoud pas 1 week van te voren is verstuurd, en dat TS toen al niet thuis was. Dus TS wist helemaal niet van die afspraak.

Dus gewoon bullshit die rekening, als het nu 6 weken van te voren is, maar 1 week kan je ook op vakantie zijn ja.

Dus gewoon dat bedrijf bellen en situatie uitleggen en dat je dus een nieuwe afspraak wilt maken maar dus niet gaat betalen.
pi_175132898
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:52 schreef zeer het volgende:

[..]

Dat is je eigen verantwoordelijkheid hoor.
Ben je echt zo dom of doe je alsof?
pi_175133333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:51 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen?
Yup jij dan? Gezien je niks toevoegd :r
pi_175133522
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:18 schreef Syd het volgende:

[..]

Yup jij dan? Gezien je niks toevoegd :r
Wat begrijp je hier dan niet aan??

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:38 schreef vollebollegijs het volgende:
Hi allemaal,

Ik woon in een sociale huurwoning. Hierbij hoort onderhoud van mijn CV ketel. Aangezien ik mijn arm had gebroken, ben ik een paar weekjes bij mijn vriendin wezen logeren. In de tussentijd heeft de CV monteur een bezoek aangekondigd (1 week van tevoren). Ik was op genoemd moment dus niet thuis aanwezig, nu heeft dit onderhoudsbedrijf mij een factuur door de brievenbus gedaan voor 25 euro vanwege het niet aanwezig zijn, samen met een aankondiging dat zij gisteren weer langs zouden komen en opnieuw, in mijn brievenbus, een factuur van 25 euro. Ik kom hier dus zojuist achter.

Mogen zij dit zomaar doen?
pi_175133714
Ga ze as. maandag maar even bellen want dit slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste heb ik geen contract met hen dus kunnen ze volgens mij niet zomaar mij factureren, en ten tweede was ik inderdaad niet thuis in de periode van aankondiging + bezoek. Wat reeds bovengenoemd is; als het inderdaad meer dan drie weken is kan ik er nog bij in komen, maar dit is wel behoorlijk korte termijn. I'll keep you posted!
pi_175133764
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:37 schreef vollebollegijs het volgende:
Ik betaal deze factuur niet, want ik heb dit niet besteld.
Jouw reactie.
pi_175134277
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:37 schreef vollebollegijs het volgende:
Ga ze as. maandag maar even bellen want dit slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste heb ik geen contract met hen dus kunnen ze volgens mij niet zomaar mij factureren, en ten tweede was ik inderdaad niet thuis in de periode van aankondiging + bezoek. Wat reeds bovengenoemd is; als het inderdaad meer dan drie weken is kan ik er nog bij in komen, maar dit is wel behoorlijk korte termijn. I'll keep you posted!
Op welke naam staat de factuur?
pi_175134294
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:06 schreef Pendule het volgende:

[..]

Op welke naam staat de factuur?
Op mijn naam, de verhuurder heeft blijkbaar de gegevens doorgespeeld naar hun contractant.
pi_175135042
Ik had ook van dit soort geintjes toen ik sociaal huurde. Kreeg je een week (of zelfs een paar dagen) van tevoren te horen van "dan en dan komen we". Nou "dan en dan moet ik werken". Bel je dat ze savonds kunnen komen want je moet werken, dan kan het niet allemaal. Ik was er gewoon niet en dus stonden ze voor een dichte deur.
Ik kreeg overigens geen facturen maar wel dreigbrieven van de woningbouw met "Als ze geen onderhoud kunnen plegen zijn de reparatiekosten voor u!". Ja hoor is goed.
Na drie jaar kon het toevallig eens omdat ik een vrije dag had, en toen was alles dik in orde.

Ik zou zelf geen eens bellen maar een mailtje sturen dat je geen overeenkomst met ze hebt en dat ze het bos in kunnen.
pi_175135082
Ik beheer zelf huurwoningen in de vrije sector en wij zullen dit nooit doen, het is ook niet rechtsgeldig. Ze hebben toch je mobiele nummer en e-mailadres?

Helaas werken veel mensen in deze sector nog verschrikkelijk ouderwets wat tenenkrommend is.

Maar niet betalen!
x
pi_175135430
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:07 schreef vollebollegijs het volgende:

[..]

Op mijn naam, de verhuurder heeft blijkbaar de gegevens doorgespeeld naar hun contractant.
Gewoon zeggen dat je niet thuis was en dat je niet betaalt en maar contact op moeten nemen met de verhuurder. Verder niet zeggen waarom je niet thuis was dat is ook hun zaak niet. En als je toch niet te doen hebt een rekening naar de verhuurder sturen voor de tijd die je eraan kwijt was en vergeet het paier de inkt envelop en postzegel niet te factureren 😊
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_175139811
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:52 schreef zeer het volgende:

[..]

Dat is je eigen verantwoordelijkheid hoor.
1 week is gewoon een veel te korte termijn, juist omdat mensen weleens een paar weken op vakantie schijnen te gaan, etc., dan zou ik mijn post ook niet lezen, want ik ben immers niet thuis.

Verder is het sowieso iets tussen de verhuurder en de installateur, niet de huurder. We leven bovendien in 2017, en zou de verhuurder dus gewoon een mailtje naar je kunnen sturen of even kunnen bellen om iets af te spreken, zo zorg ik er voor dat tijdens vakanties altijd een familielid in mijn huis kan als het echt nodig is, maar dan moet ik wel eerst weten dát het nodig is :D

[ Bericht 14% gewijzigd door Fleischmeister op 17-11-2017 20:59:55 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')