abonnement Unibet Coolblue
pi_175123807
Zijn er FOK!ers die hier ervaring mee hebben? Probeer het al een tijdje maar mij wilt het maar niet lukken.. Tips of iets? Ervaringen?
  donderdag 16 november 2017 @ 23:29:52 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175123816
inb4 mensen die iedere nacht hele avonturen beleven :O
  donderdag 16 november 2017 @ 23:31:50 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175123838
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:29 schreef hugecooll het volgende:
inb4 mensen die iedere nacht hele avonturen beleven :O
Dit.

Wel eens geprobeerd maar nooit gelukt. Gewoon LSD of psilocybine klappen daar wordt je ook redelijk lucide van.
And so is the past
  donderdag 16 november 2017 @ 23:36:30 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175123939
Bij mij kan het gewoon. Weet niet waarom. Heb nooit geoefend ofzo. :@
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175124029
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:36 schreef _--_ het volgende:
Bij mij kan het gewoon. Weet niet waarom. Heb nooit geoefend ofzo. :@
hoe? gewoon tijdens de droom of gebruik je technieken als wake up enzo?
pi_175124049
Ik heb wel eens een korte lucide droom gehad maar dat werd waarschijnlijk door de lariam veroorzaakt. Het was op zich wel een mooie droom, tenminste hij begon mooi: ik zat in een limousine met mariah carey en toen werd ik opeens lucide, en ik besefte dat ik nu alles kon doen wat ik wilde. Maar daar werd ik zo opgewonden van dat ik spontaan wakker werd. ;(
  donderdag 16 november 2017 @ 23:43:17 #7
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175124064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:41 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

hoe? gewoon tijdens de droom of gebruik je technieken als wake up enzo?
Helemaal niets. Als ik droom over een straat bijvoorbeeld bepaal ik zelf welke richting ik op ga en wat ik in die richting wil zien.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 16 november 2017 @ 23:43:58 #8
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175124075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:42 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel eens een korte lucide droom gehad maar dat werd waarschijnlijk door de lariam veroorzaakt. Het was op zich wel een mooie droom, tenminste hij begon mooi: ik zat in een limousine met mariah carey en toen werd ik opeens lucide, en ik besefte dat ik nu alles kon doen wat ik wilde. Maar daar werd ik zo opgewonden van dat ik spontaan wakker werd. ;(
_O-
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175124123
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:43 schreef _--_ het volgende:

[..]

Helemaal niets. Als ik droom over een straat bijvoorbeeld bepaal ik zelf welke richting ik op ga en wat ik in die richting wil zien.
Dat is wel een gave hoor. In bepaalde culturen zou je hierdoor in hoog aanzien staan.
pi_175124438
Ik heb laatst 1 keer Lucide gedroomd via een FILD techniek.
Heel gaaf ik merkte dat ik wakker begon te worden dus creeerde ik maar een keuken, vrienden en popcorn. Merkte dat daardoor mijn droom weer fivid werd.
liep naar mijn vrienden en gebruikte mijn kracht om de popcorn telaten ploppen.
daarna liep een vriend naar mij toe en deed heel irritant. dus ik maakte een trap en gooide hem eraf.
heerlijke droom.

helaas heb ik heeeel veel fivid dromen maar eigenlijk nooit lucide.
dus FILD werkt voor mij niet echt constant
pi_175124817
Ik heb in verleden al vaker lucide dromen gehad en nu nog af en toe. Soms schrik ik even van, daarna ga ik weer verder..
Meeste gevallen ben ik alweer vergeten waar het over ging. Slechts paar dromen weet ik tot nu toe nog steeds hoe het ging.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 17 november 2017 @ 01:50:21 #12
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175125231
Lucide dromen waren voor mij de reactie op de verschrikkelijke nachtmerries waarin elke nacht minstens 3 keer dood ging op verschrikkelijke manieren toen ik nog geen 10 jaar was.

Elke nacht verdrinken in een zwembad, of door een auto zonder bestuurder opgejaagd worden, of iemand die mij met een mes wilde vermoorden... Zware horror voor een kind!

Op een gegeven moment nam ik me voor (toen ik wakker was) dat ik vlak voor ik zou sterven, mezelf in de maag stompen zou. Nou dat heb ik dus ook tientallen keren gedaan, het heeft gewerkt.

Ik heb ook genoeg nachtmerries voor een heel leven gehad.
Nu heb ik zelden zware nachtmerries meer, en daarmee zijn ook de lucide dromen verdwenen.
Ik heb weer vertrouwen in mijn dromen, die niet altijd even positief zijn, maar zelden meer zware nachtmerries.

Tegenwoordig haal ik inspiratie uit mijn dromen... goed of slecht. Tegenwoordig voegt het iets toe aan mijn leven.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 november 2017 @ 01:56:58 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175125265
Ik word altijd meteen wakker als het gebeurt :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175125428
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 01:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik word altijd meteen wakker als het gebeurt :')
moet je iets gaan doen
pi_175125610
Dromen heeft een belangrijke functie voor je geheugen.
Ik ben altijd heel bang dat ik door lucide dromen misschien minder goed dingen ga onthouden.
Daarom heb ik het nooit geprobeerd.
Ik heb overigens 1 keer in mijn leven gehad dat ik er achter kwam dat ik droomde, toen werd ik zo enthousiast dat ik meteen wakker werd ;(
pi_175134888
Bij mij komt het ook wel eens voor, alleen de mate waarin ik bewust ben dat ik droom verschilt en de mate waarin ik de droom kan sturen verschilt. In bepaalde gevallen wordt ik dan ook soort van wakker en kan daarna weer inhaken op die droom.
pi_175135395
Pas nog een fiets verkocht van Jan Janssen in een droom. Maar toen besefte ik dat dat zo'n debiel scenario was dat het wel een droom moest zijn.
  vrijdag 17 november 2017 @ 19:14:06 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175137539
Gebroken en/of licht slapen veroorzaakt het, heb ze al jaren elke nacht.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175138170
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bij mij komt het ook wel eens voor, alleen de mate waarin ik bewust ben dat ik droom verschilt en de mate waarin ik de droom kan sturen verschilt. In bepaalde gevallen wordt ik dan ook soort van wakker en kan daarna weer inhaken op die droom.
Dit heb ik ook regelmatig, vooral in periodes van slecht slapen.
Meestal vlieg (of eigenlijk meer iets van heel ver en hoog springen) ik dan overal heen. Ik ben bewust dat ik droom en daarom geen pijn voel maar heb altijd problemen met landen omdat ik dan toch bang ben voor de pijn (ik heb absoluut geen hoogtevrees). Verder iets soortgelijks met telekinese. Dan kan ik van alles laten zweven boven mijn handen maar ondanks dat ik weet dat het een droom is lukt het niet altijd.
pi_175144536
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:13 schreef spiritusbus het volgende:
Pas nog een fiets verkocht van Jan Janssen in een droom. Maar toen besefte ik dat dat zo'n debiel scenario was dat het wel een droom moest zijn.
cunt :')
pi_175148516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:43 schreef Dally het volgende:

[..]

Dit heb ik ook regelmatig, vooral in periodes van slecht slapen.
Meestal vlieg (of eigenlijk meer iets van heel ver en hoog springen) ik dan overal heen. Ik ben bewust dat ik droom en daarom geen pijn voel maar heb altijd problemen met landen omdat ik dan toch bang ben voor de pijn (ik heb absoluut geen hoogtevrees). Verder iets soortgelijks met telekinese. Dan kan ik van alles laten zweven boven mijn handen maar ondanks dat ik weet dat het een droom is lukt het niet altijd.
Ik kom eigenlijk nooit toe aan vliegen of andere superkrachten. Hoogstens de droom beïnvloeden in de context waar die in zit; en die context kan soms ineens aangepast worden buiten mijn invloed om waardoor af en toe wat idiote situaties ontstaan van combinaties mensen die niet echt samen kunnen (waardoor ik me meer realiseer dat het een droom is).

Bij mij lijkt het iets vaker voor te komen als - voor mijn gevoel - mijn lichaamstemperatuur iets hoger dan normaal is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')