abonnement Unibet Coolblue
pi_175119278
Hebben meer mensen dit? Zonder dit spul kan ik namelijk echt niet in slaap komen en het werkt ook echt goed, vooral de hoge doseringen melatonine alleen heb ik hierdoor wel de meest bizarre en fucked up dromen. En dan bedoel ik niet eens per se slaapverlamming oid (komt overigs wel eens voor) maar echt dromen dat ik ergens vast kom te zitten of echt van die Final Destination-achtige dromen. Kan dit komen door de melatonine? Ben overigs niet van plan om te stoppen met het spul aangezien ik zonder echt niet in slaap kan komen en in de avond gaan m'n gedachten vaak nog alle kanten op. En nee, mediteren ben ik ook geen voorstander van, werd ik alleen maar onrustig van. (vaak zat geprobeerd)
Try to save myself but myself keeps slipping away
  donderdag 16 november 2017 @ 20:57:39 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175119363
Raadt eens welk stofje je lichaam aanmaakt om in slaap te vallen...
And so is the past
pi_175119431
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Raadt eens welk stofje je lichaam aanmaakt om in slaap te vallen...
Ja ik weet dat al maar mijn lichaam maakt dat denk ik te weinig aan omdat ik zonder dat spul mijzelf vaak echt niet moe voel
Try to save myself but myself keeps slipping away
  donderdag 16 november 2017 @ 21:02:06 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175119540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:59 schreef Atmosphere72 het volgende:

[..]

Ja ik weet dat al maar mijn lichaam maakt dat denk ik te weinig aan omdat ik zonder dat spul mijzelf vaak echt niet moe voel
Vicieuze cirkel. Als je zelf melatonine gaat nemen gaat je lichaam nog minder aanmaken waardoor jij weer meer moet slikken.

Verder zijn nachtmerries wel wat complexer dan dat ze door een stofje veroorzaakt worden.
And so is the past
pi_175119671
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:55 schreef Atmosphere72 het volgende:
Hebben meer mensen dit? Zonder dit spul kan ik namelijk echt niet in slaap komen en het werkt ook echt goed, vooral de hoge doseringen melatonine alleen heb ik hierdoor wel de meest bizarre en fucked up dromen. En dan bedoel ik niet eens per se slaapverlamming oid (komt overigs wel eens voor) maar echt dromen dat ik ergens vast kom te zitten of echt van die Final Destination-achtige dromen. Kan dit komen door de melatonine? Ben overigs niet van plan om te stoppen met het spul aangezien ik zonder echt niet in slaap kan komen en in de avond gaan m'n gedachten vaak nog alle kanten op. En nee, mediteren ben ik ook geen voorstander van, werd ik alleen maar onrustig van. (vaak zat geprobeerd)
Ik heb een hele tijd melatonine 3mg gebruikt, want het was het enige wat mij hielp inslapen. In het begin ging het allemaal prima. Viel goed in slaap, sliep goed door, uitgerust wakker, maar naarmate de tijd vorderde kreeg ik te maken met allerlei bijwerkingen, waaronder ook vreselijke nachtmerries inderdaad. Levensechte allejezus enge dromen inclusief horrorachtervolgingen. Ik sliep niet meer door, maar werd midden in de nacht wakker met bizarre hartkloppingen, niet meer in slaap te krijgen. Toen maar mee gestopt. Nu gebruik ik soms l-tryptofaan en valeriaan. Helpt minder goed dan de melatonine in het begin....mjah...alles beter dan die ellende van toen. Ik weet bijna zeker dat het met de melatonine te maken had, want toen ik stopte had ik er geen last meer van.
pi_175120062
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:05 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ik heb een hele tijd melatonine 3mg gebruikt, want het was het enige wat mij hielp inslapen. In het begin ging het allemaal prima. Viel goed in slaap, sliep goed door, uitgerust wakker, maar naarmate de tijd vorderde kreeg ik te maken met allerlei bijwerkingen, waaronder ook vreselijke nachtmerries inderdaad. Levensechte allejezus enge dromen inclusief horrorachtervolgingen. Ik sliep niet meer door, maar werd midden in de nacht wakker met bizarre hartkloppingen, niet meer in slaap te krijgen. Toen maar mee gestopt. Nu gebruik ik soms l-tryptofaan en valeriaan. Helpt minder goed dan de melatonine in het begin....mjah...alles beter dan die ellende van toen. Ik weet bijna zeker dat het met de melatonine te maken had, want toen ik stopte had ik er geen last meer van.
Bedankt. Wat je zegt inderdaad, levensechte dromen. Word zelf ook bijna iedere nacht tussendoor wel een keer wakker door zo'n droom en daarna val ik (waarschijnlijk) door de melatonine vrijwel direct weer in slaap. Dit gebeurd niet al ik geen melatonine neem. Ik kan gewoon niet zonder dat spul meer in slaap komen of goed doorslapen. Voorheen nam ik nog wel eens een flink glas whisky voor het slapen omdat ik dan bijna in een klap lig te pitten daarna maar dat is ook niet zo goed om dat iedere avond te doen dus daar ben ik mee gestopt. Ik zou heel graag weer zonder al die shit willen slapen maar ik kan mij niet herinneren wanneer ik zonder dat spul in slaap ben gekomen en een hele nacht in één stuk door heb geslapen.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_175126700
Ga eens aan het begin van de avond flink sporten en maak de ruimte een uur voordat je gaat slapen donkerder.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_175135622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 08:49 schreef firefly3 het volgende:
Ga eens aan het begin van de avond flink sporten en maak de ruimte een uur voordat je gaat slapen donkerder.
Ik heb een tijdlang in de avond getraind, krachttraining. Alleen in die periode kwam ik al helemaal niet in slaap omdat mijn lichaam nog helemaal niet afgekoeld was op het moment dat ik wou gaan slapen. Nu train ik in de ochtend of middag en heb daar in ieder geval geen last meer van.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_175146475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:25 schreef Atmosphere72 het volgende:

[..]

Ik heb een tijdlang in de avond getraind, krachttraining. Alleen in die periode kwam ik al helemaal niet in slaap omdat mijn lichaam nog helemaal niet afgekoeld was op het moment dat ik wou gaan slapen. Nu train ik in de ochtend of middag en heb daar in ieder geval geen last meer van.
De enige tip die ik je nog kan geven is amethist
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 20 november 2017 @ 19:12:33 #10
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_175201051
Even een update: Gisteravond 2 pilletjes geprobeerd. (neem er voorheen altijd één) Melatonine van de kruidvat 1,9mg als ik mij niet vergis. Het gevolg was dat ik vannacht 2 slaapverlammingen heb gehad met hallucinaties van de zwarte gedaante wat ik op zich nog niet zo heel erg vind maar ik was ook echt direct klaarwakker na deze episodes. Dit was rond vieren en heb daarna niet verder meer kunnen slapen. (wekker ging om 7) Ik zit te twijfelen om te stoppen met dit spul maar ik weet nog de laatste keer dat ik dit deed dat ik er minstens 3 uur over deed per nacht om in slaap te komen omdat ik echt nog té actief was in mijn hoofd wat ik ook maar probeerde. Heb overigs al maanden geen telefoon meer en de PS4 en pc gaan ook uit een uur/3 kwartier van tevoren dus daar kan t niet aan liggen denk ik. Erg lastige situatie.. ik slaap wel genoeg uurtjes nu maar heb geen zin in iedere nacht van dit soort horrornachten.. :{
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_175201718
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef Atmosphere72 het volgende:
Even een update: Gisteravond 2 pilletjes geprobeerd. (neem er voorheen altijd één) Melatonine van de kruidvat 1,9mg als ik mij niet vergis. Het gevolg was dat ik vannacht 2 slaapverlammingen heb gehad met hallucinaties van de zwarte gedaante wat ik op zich nog niet zo heel erg vind maar ik was ook echt direct klaarwakker na deze episodes. Dit was rond vieren en heb daarna niet verder meer kunnen slapen. (wekker ging om 7) Ik zit te twijfelen om te stoppen met dit spul maar ik weet nog de laatste keer dat ik dit deed dat ik er minstens 3 uur over deed per nacht om in slaap te komen omdat ik echt nog té actief was in mijn hoofd wat ik ook maar probeerde. Heb overigs al maanden geen telefoon meer en de PS4 en pc gaan ook uit een uur/3 kwartier van tevoren dus daar kan t niet aan liggen denk ik. Erg lastige situatie.. ik slaap wel genoeg uurtjes nu maar heb geen zin in iedere nacht van dit soort horrornachten.. :{
Eerder en zwaarder beginnen te trainen en eerder in het donker (tv kijken ofzo en niet achter de pc). Of amethist..
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_175293674
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef Atmosphere72 het volgende:
Even een update: Gisteravond 2 pilletjes geprobeerd. (neem er voorheen altijd één) Melatonine van de kruidvat 1,9mg als ik mij niet vergis. Het gevolg was dat ik vannacht 2 slaapverlammingen heb gehad met hallucinaties van de zwarte gedaante wat ik op zich nog niet zo heel erg vind maar ik was ook echt direct klaarwakker na deze episodes. Dit was rond vieren en heb daarna niet verder meer kunnen slapen. (wekker ging om 7) Ik zit te twijfelen om te stoppen met dit spul maar ik weet nog de laatste keer dat ik dit deed dat ik er minstens 3 uur over deed per nacht om in slaap te komen omdat ik echt nog té actief was in mijn hoofd wat ik ook maar probeerde. Heb overigs al maanden geen telefoon meer en de PS4 en pc gaan ook uit een uur/3 kwartier van tevoren dus daar kan t niet aan liggen denk ik. Erg lastige situatie.. ik slaap wel genoeg uurtjes nu maar heb geen zin in iedere nacht van dit soort horrornachten.. :{
Ik zou eens met een arts gaan praten, er zijn zeer weinig mensen die extra melatonine nodig hebben ook al helpt het met slapen! Tot enige jaren geleden was het max verkrijgbare 0,1mg in nl (en met redenen). De hoge doseringen zijn niet direct slecht voor je gezondheid maar leiden vaak tot slaapstoornissen zoals jij die hebt. Er is een grote kans dat het slechte inslapen een andere oorzaak heeft.
pi_175300192
Stoppen met melatonine te slikken en een paar nachten doorbijten, totdat jouw lichaam erachter komt dat er geen melatonine meer komt en het zelf weer aan gaat maken.

Voorlopig veel plezier met de hoofdpijn, verstoorde slaapritme en de moeheid gewenst.
  zaterdag 25 november 2017 @ 20:39:05 #14
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175305666
Ik heb met melatonine ook echt de meest fucked up dromen die je je kan voorstellen. Extreem veel geweld ook. Dus je bent niet de enige.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_175456791
Stoppen met melatonine en eventueel proberen of een potje magnesiumcitraat (4,50 bij de etos/kruidvat o.i.d.) helpt. Magnesium is een stof die je lichaam gebruikt om tot rust te komen. Vandaar dat magnesium bijna altijd ook een ingredient is in allerlei slaapmiddelen. Het kan best zijn dat je lichaam slecht reageert op 1 van de andere ingredienten dat in melatonine ziet, waarschijnlijk 1 van de stofjes die je echt in slaap laat vallen. Dus je kunt proberen melatonine in z'n geheel te skippen, en magnesiumcitraat 'n poosje te slikken. Baat het niet dan schaadt het niet.

https://www.gezondheidspl(...)je-lichaam/item43603
  maandag 5 februari 2018 @ 21:41:02 #16
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_176980899
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:37 schreef Mushral het volgende:
Stoppen met melatonine en eventueel proberen of een potje magnesiumcitraat (4,50 bij de etos/kruidvat o.i.d.) helpt. Magnesium is een stof die je lichaam gebruikt om tot rust te komen. Vandaar dat magnesium bijna altijd ook een ingredient is in allerlei slaapmiddelen. Het kan best zijn dat je lichaam slecht reageert op 1 van de andere ingredienten dat in melatonine ziet, waarschijnlijk 1 van de stofjes die je echt in slaap laat vallen. Dus je kunt proberen melatonine in z'n geheel te skippen, en magnesiumcitraat 'n poosje te slikken. Baat het niet dan schaadt het niet.

https://www.gezondheidspl(...)je-lichaam/item43603
Sorry voor de late reactie maar dit heb ik wel eens geprobeerd, iedere avond 2 magnesium pillen maar dit mocht bij mij niet baten, werd er niet echt moe door, eigenlijk voelde ik er vrij weinig van waardoor ik er daarnaast nog extra melatonine bij ging nemen.

Momenteel zit ik weer op een zeer lage dosis melatonine en heb de laatste tijd een stuk minder nachtmerries en slaapverlammingen dan een paar maanden geleden. Hopen dat dat zo blijft.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_176985989
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:41 schreef Atmosphere72 het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie maar dit heb ik wel eens geprobeerd, iedere avond 2 magnesium pillen maar dit mocht bij mij niet baten, werd er niet echt moe door, eigenlijk voelde ik er vrij weinig van waardoor ik er daarnaast nog extra melatonine bij ging nemen.

Momenteel zit ik weer op een zeer lage dosis melatonine en heb de laatste tijd een stuk minder nachtmerries en slaapverlammingen dan een paar maanden geleden. Hopen dat dat zo blijft.
Het kan zijn dat je slaapproblemen veroorzaakt worden door het onderbewustzijn. Bijvoorbeeld door een traumatische ervaring uit het verleden. Je werd ontvoerd door apen tijdens je vakantie, ik zeg maar iets.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_176986059
Ik droom al 20 jaar niet meer omdat ik blow. Misschien dat eens proberen?
  donderdag 8 februari 2018 @ 22:59:14 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177045628
Probeer eens wat vroeger de pc/smartphone/tv uit te zetten. Dat blauwe licht zorgt dat je zelf geen melatonine aanmaakt.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:07:08 #20
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_177148576
Bij mij is ( nog voor de smartphonetijd) vastgesteld dat mijn lichaam nagenoeg geen melatonine aanmaakt. Ik heb tijden van alles geprobeerd en zit nu op 375 mg Magnesium en 5mg Melatonine per nacht. Het helpt iets, maar ik heb nog nooit last gehad van nachtmerries.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_177403407
Hoe kan je dat soort dromen van melatonine krijgen? Ik zat er ook aan te denken om het in te nemen, omdat ik alleen in slaap val als ik echt moe ben.

Wat zit er nog meer in die pillen naast melatonine?
  zondag 25 maart 2018 @ 22:45:05 #22
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_178088341
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 23:32 schreef Sander166 het volgende:
Hoe kan je dat soort dromen van melatonine krijgen? Ik zat er ook aan te denken om het in te nemen, omdat ik alleen in slaap val als ik echt moe ben.

Wat zit er nog meer in die pillen naast melatonine?
De website van Kruidvat geeft dit aan: Vulstoffen (dicalciumfosfaat, mircrokristallijne cellulose), antiklontermiddel (magnesiumzouten van vetzuren), melatonine.

Het slapen gaat hier overigs aardig goed de laaste tijd. Wel veel melatonine (haast iedere doordeweekse avond nog) maar weinig nachtmerries of slaapverlammingen.
Try to save myself but myself keeps slipping away
  maandag 26 maart 2018 @ 00:16:05 #23
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_178089424
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:45 schreef Atmosphere72 het volgende:

[..]

De website van Kruidvat geeft dit aan: Vulstoffen (dicalciumfosfaat, mircrokristallijne cellulose), antiklontermiddel (magnesiumzouten van vetzuren), melatonine.

Het slapen gaat hier overigs aardig goed de laaste tijd. Wel veel melatonine (haast iedere doordeweekse avond nog) maar weinig nachtmerries of slaapverlammingen.
Het is dus ook mogelijk dat de nachtmerries(dromen) een andere oorzaak hebben dan van melatonine.

Maar fijn om je weer eens te zien posten hier ^O^
There is only one religion
  maandag 26 maart 2018 @ 21:44:21 #24
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_178109955
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 00:16 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Het is dus ook mogelijk dat de nachtmerries(dromen) een andere oorzaak hebben dan van melatonine.

Maar fijn om je weer eens te zien posten hier ^O^
Ja was helemaal vergeten om dit topic te updaten.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_178232662
Probeer eens 0.5mg melatonine, less is more met dat spul en krijg je ook niet al die bijwerkingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')