abonnement Unibet Coolblue
pi_175107048
Een detacheerder overweegt mij als zzp-er te plaatsen bij een opdrachtgever. Geeft daarnaast aan dat er een DSI-screening moet plaatsvinden en geeft aan dat ik de kosten moet betalen omdat de wet dat eist.

Nu heb ik DSi gebeld en zij weten van geen wet die zoiets voorschrijft, geven aan dat veel werkgevers dit betalen. Ik heb wel aangegeven bij DSi dat ik zzp-er ben maar meer wisten ze niet te zeggen. Ik kan me geen andere wet voorstellen dan misschien Wet DBA. Wie kan hier iets over zeggen?
pi_175107141
Hangt van je werkgever af. Bij de een kan je het declareren. Bij een ander niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175107315
Megumi, dat is hier niet aan de orde: ik ben zzp-er en heb dus geen werkgever. Ik heb te maken met een detacheringsbureau dat mij wilt plaatsen bij hun opdrachtgever, waardoor de detacheerder dus mijn opdrachtgever is.
pi_175107376
De strekking is het zelfde. Je zal het of moeten kunnen declareren of zelf moeten betalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 16 november 2017 @ 11:44:22 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175107412
Dit hoort gewoon bij de gebruikelijke onderhandeling tussen detacheerder en opdrachtgever, hè?

Als zij een dikke marge pakken, dan houd je je poot stijf en zeg je dat zij het mogen betalen. En dat je anders een andere klus pakt.

Als het een wat langerlopende opdracht is, je een aardig uurtarief hebt bedongen enz. dan neem jij het voor je kosten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175107567
Dat is wat ik dus dacht, gewoon onderdeel van de onderhandelingen. Aangezien ze het echter op een wet gooiden, wil ik zeker weten dat er niets wettelijks in de weg staat om hierover te onderhandelen.
pi_175107572
quote:
Wat kost de DSI screening en hoe moet ik betalen?
DSI biedt de screening tegen kostprijs aan. De kosten van de standaard DSI screening bedragen ¤110 (ex btw). In veel gevallen betaalt uw werkgever deze kosten voor u. Indien uw werkgever de kosten niet betaalt of u de screening aanvraagt als zelfstandige, dan kunt u de screeningskosten veilig en eenvoudig betalen met iDEAL.
Bron: https://www.dsi.nl/screeningaanvragen

Ik lees geen enkele verplichting dat een werkgever (of opdrachtgever) moet betalen. Als de opdrachtgever het verplicht stelt, is het een kwestie van onderhandelen. Of verhoog je uurtarief dermate dat je de kosten terugverdient in de initiële inhuurperiode. Huren ze je langer in, dan heb je mazzel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175107625
Als zzp-er verwerk je dat toch gewoon in je uurloon?
Dum de dum
pi_175108813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:57 schreef Fe2O3 het volgende:
Als zzp-er verwerk je dat toch gewoon in je uurloon uurtarief?
Dit dus. Je bent zelfstandige. Medewerkers kunnen het wellicht declareren, omdat dat in de (collectieve) arbeidsovereenkomst is bepaald, maar als zzp'er moet je je zaakjes zelf regelen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175189919
Ik heb het uurtarief verder onderhandelt, ik zal dus de screening betalen. Thanks voor het meedenken.
pi_175190130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Bron: https://www.dsi.nl/screeningaanvragen

Ik lees geen enkele verplichting dat een werkgever (of opdrachtgever) moet betalen. Als de opdrachtgever het verplicht stelt, is het een kwestie van onderhandelen. Of verhoog je uurtarief dermate dat je de kosten terugverdient in de initiële inhuurperiode. Huren ze je langer in, dan heb je mazzel.
Ik lees ook geen verplichting dat hij het moet betalen.
pi_175219842
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik lees ook geen verplichting dat hij het moet betalen.
Precies.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')