knikkerbanen / autobanen knutselen wij al!quote:Op donderdag 30 november 2017 12:18 schreef Malteser het volgende:
[..]
Bambino of Mini Loco?
Van die kartonnen modelvoertuigen in elkaar zetten?
Zelf met halve en hele keuken- en toiletrollen een knikkerbaan knutselen?
Oh gelukkig ik ben niet de enigequote:Op donderdag 30 november 2017 12:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb ook een knutselkind. Ben het zelf ook dus dat komt goed uitMijn man is wel licht geirriteerd over de hoeveelheid verd, stiften, veertjes, kralen, klei en glitter in huis
Ziet er tof uit stippel!
Oh hoi. We leven nog dus :’)
Neequote:Op donderdag 30 november 2017 12:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
kijk je uit naar een rustige kerst? Heeft het rustig aan doen al vruchten afgeworpen?
wow stippel, wat leuk. Gaat jouw wurm eigenlijk naar een kdv/iets dergelijks?
Het kan doodvermoeiend zijnquote:Op donderdag 30 november 2017 12:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind dat best spannend, straks voltijd moeder zijn voor in ieder geval een paar maanden. Ik kan nu echt genieten van de tijd met T, maar ook heel erg van de tijd dat hij naar de opvang is.
Tofquote:Op donderdag 30 november 2017 12:45 schreef exode het volgende:
Ik en knutselenDat kan ik niet en vind ik ook echt niet leuk. Mijn vrouw daarentegen en mijn schoonmoeder, die vinden het leuk en zijn er erg creatief in. B vindt het leuk maar niet elke dag zeg maar. Wat betreft versiering heeft mijn vrouw de vrije hand. Elk seizoen iets en nu dus Sint en daarna de Kerst het huis in. Ze heeft op zolder meerdere plastic kisten met thema's erin, van Pasen tot Kerst en van Zomer tot Sint.
We hebben dit jaar een open haard dus ik zie nieuwe versieringen het huis binnenkomen.
twee lijmstiften bijvoorbeeld. Tegelijk doen?quote:Op donderdag 30 november 2017 12:52 schreef SaskiaR het volgende:
Wat knap van dat puzzelen Stippel! N kan niet eens vier stukjes aan elkaar leggen...
Ach ja, ze is weer goed in andere dingen, vooral praten en muziek maken.
Misschien heeft het iets met zelfvertrouwen te maken, want ook als we gaan tekenen, verven of papiertjes lijmen wil ze dat ik het doe, terwijl zij kijkt. Ze is heel snel van ‘mama doen!’ Ik weet niet zo goed hoe dat te stimuleren, want als ik zeg dat zij het mag doen, gaat ze gillen.
ik vind dat hele zwarte pieten thema ook lastig.quote:Op donderdag 30 november 2017 12:38 schreef lunapuella het volgende:
Fazz, die F
Ik vergeet ook vaak dat knutselen een optie is.Ben zelf ook niet zo heel knutselig, en heb vaak het idee dat Ketel daar nog niet zo aan toe is. Hij vindt vieze handjes ook vreselijk - gisteren gingen ze bijvoorbeeld pepernoten bakken bij de GO, maar dat vond hij dus niks. Hij houdt wel van tekenen met zijn stiften, maar staat er dan op dat wij ook dingen tekenen. Vooral een 'toewein' (trein) is favoriet.
Ik zou ook wel meer met seizoenen willen doen, maar weet niet zo goed waar ik het resultaat dan kwijt dan. Same voor kerstversiering trouwens.
Sinterklaas is ook mijn favoriete feestMaar leeft hier nog niet erg. Ik vind het ook erg lastig laveren momenteel - ik voed Ketel liever niet op met Zwarte Pieten, waardoor veel activiteiten in onze omgeving al afvallen. Volgende week gaan we het wel vieren met de familie, dan zal hij wel weer schandalig verwend worden.
Oh dat doet Melle ook heel erg. Nu doet hij wel meer zelf inmiddels. Maar ik heb ook zeker een jaar a4tjes vol met getallen, letters en smilies moeten tekenen voor hem :’)quote:Op donderdag 30 november 2017 12:52 schreef SaskiaR het volgende:
Wat knap van dat puzzelen Stippel! N kan niet eens vier stukjes aan elkaar leggen...
Ach ja, ze is weer goed in andere dingen, vooral praten en muziek maken.
Misschien heeft het iets met zelfvertrouwen te maken, want ook als we gaan tekenen, verven of papiertjes lijmen wil ze dat ik het doe, terwijl zij kijkt. Ze is heel snel van ‘mama doen!’ Ik weet niet zo goed hoe dat te stimuleren, want als ik zeg dat zij het mag doen, gaat ze gillen.
Is ook echt verschillend hoe kinderen dat doen. W heeft heel lang echt op vorm gepuzzeld van de stukjes. L daarentegen echt op plaatje en kleur.quote:Op donderdag 30 november 2017 15:16 schreef BlueEyes het volgende:
Ik laat F puzzelen op kleur/poppetje/beestje/onderwerp dat op de puzzel staan, en uiteindelijk legt hij dan de verschillende grotere stukken aan elkaar tot 1 geheel.
Niet zoals wordt geleerd door eerst de randen te doen.
Dan zag hij het niet en was hij er snel klaar mee, op deze manier puzzelt hij meerdere keren per dag 50st puzzeltjes.
Een maand of 2/3 geleden had hij er absoluut geen belangstelling voor, is ineens gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |