abonnement Unibet Coolblue
pi_175089729
Onze Delonghi MW311 magnetron is aan het overlijden. Mag ook wel na 23 jaar :D. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe, maar ik ben beland in de wondere wereld van die dingen.

De huidige heeft een inhoud van een whopping 17 liter. Ik wil minimaal eentje van 30 liter. Daarnaast (uiteraard) een oven functie.
Ik zie ook dingen staan als een gewichtssensor, wat heeft dat voor functie?

Daarnaast, zijn er nog andere functies die jullie inmiddels onmisbaar achten?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_175089755
Nee

En combi magnetron en zijn kut.
pi_175089790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:33 schreef dopfles1 het volgende:
Nee

En combi magnetron en zijn kut.
Thanx! Goeie onderbouwing ook!
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_175089804
quote:
5s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:35 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Thanx! Goeie onderbouwing ook!
Fatsoenlijke oven is veel fijner, en een simpele magnetron voldoet dan :Y
pi_175089940
Maar kook zelf ook vrij weinig eerlijk gezegd, wellicht zijn er andere fokkers met meer verstand van zaken.
pi_175089946
Mijn combimagnetron is fijn hoor :)

Ik heb een Samsung Combi CP1370 (tweedehands). Mijn ervaring met die extra functies is dat je ze toch niet echt gebruikt. Zolang je maar kan grillen, bakken en verwarmen, toch? :) En het liefst met een beetje een groot temperatuurbereik (230 graden bijvoorbeeld).
Somebody that I used to know
  woensdag 15 november 2017 @ 16:22:33 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175090605
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:44 schreef Postbus100 het volgende:
Mijn combimagnetron is fijn hoor :)

Ik heb een Samsung Combi CP1370 (tweedehands). Mijn ervaring met die extra functies is dat je ze toch niet echt gebruikt. Zolang je maar kan grillen, bakken en verwarmen, toch? :) En het liefst met een beetje een groot temperatuurbereik (230 graden bijvoorbeeld).
Ja, dat.

Ik heb een Whirlpool van een jaar of 8 oud. Ideaal ding. De magnetronfunctie wordt vnl. gebruikt voor groenten verwarmen en melk opwarmen, de ovenfunctie voor ovenschotels en taarten en de grill voor grillen van paprika’s.

De meeste zullen een draaiplateau hebben. Daardoor kunnen er alleen ovenschotels in die die draai ook kunnen maken, wat ze beperkt in grootte. Je moet kijken of dat aansluit bij je wensen/gezinssamenstelling. Voor twee personen is het geen probleem, voor vier personen zou ik het net redden met de grootste schaal voor bijv. lasagne.

Er zitten trouwens ook functies bij die ik nooit gebruik, bijv. Icm een crispplaat kun je snacks snel warm en krokant bakken met de magnetronfunctie icm oven. Wel eens geprobeerd, maar we eten dat vrijwel niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175091251
Ik heb nu een ingebouwde van atag. Ding doet het prima.

https://www.atag.nl/collectie/cx4611d/

Zo een. Die dingen zijn wel verrekte duur zie ik nu...
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175095589
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat.

Ik heb een Whirlpool van een jaar of 8 oud. Ideaal ding. De magnetronfunctie wordt vnl. gebruikt voor groenten verwarmen en melk opwarmen, de ovenfunctie voor ovenschotels en taarten en de grill voor grillen van paprika’s.

De meeste zullen een draaiplateau hebben. Daardoor kunnen er alleen ovenschotels in die die draai ook kunnen maken, wat ze beperkt in grootte. Je moet kijken of dat aansluit bij je wensen/gezinssamenstelling. Voor twee personen is het geen probleem, voor vier personen zou ik het net redden met de grootste schaal voor bijv. lasagne.

Er zitten trouwens ook functies bij die ik nooit gebruik, bijv. Icm een crispplaat kun je snacks snel warm en krokant bakken met de magnetronfunctie icm oven. Wel eens geprobeerd, maar we eten dat vrijwel niet.
Bedankt voor de info. Ik werk erg graag met de gewone oven van het fornuis. Hoe is de oven van een magnetron in verhouding tot een reguliere oven?

Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig wat zo'n gewichtssensor toevoegd. Op het interweb heb ik niets kunnen vinden over de functie.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_175095766
Combi oven !
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 15 november 2017 @ 20:22:31 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175096345
quote:
5s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:51 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Ik werk erg graag met de gewone oven van het fornuis. Hoe is de oven van een magnetron in verhouding tot een reguliere oven?

Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig wat zo'n gewichtssensor toevoegd. Op het interweb heb ik niets kunnen vinden over de functie.
Die reguliere oven is een convectieoven? Daar heb ik weinig ervaring mee. Ik ben ooit begonnen met een klein elektrisch oventje en daarna alleen combi-magnetrons, d.w.z. heteluchtovens. Ik denk dat een heteluchtoven voor brood bakken en sommige patisserie minder geschikt is. En voor bijv. versgemaakte pizza wordt hij eigenlijk niet heet genoeg.

Als je reguliere oven goed bevalt, is een combi wel een leuke aanvulling.

Die sensor is vermoedelijk voor de magnetronfunctie. Je kunt vrij uitgebreid koken met een magnetron, als je wilt. Dit is misschien een functie dat hij berekent hoelang iets moet ontdooien of opwarmen. Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van echt bereiden met de magnetron, op het garen/koken van groenten en aardappelen na.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175156270
Dit is misschien een functie dat hij berekent hoelang iets moet ontdooien of opwarmen. Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van echt bereiden met de magnetron, op het garen/koken van groenten en aardappelen na. Ik heb zo'n magnetron en doe er niks mee. Ik zou met mijn magnetron ook kunnen grillen.Wie dat begrijpt mag mijn magnetron inruilen voor een die ik begrijp!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:06:48 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175306300
Je hebt magnetrons met een ovenfunctie en ovens met een magnetronfunctie. Als je van bakken houdt (en geen losse oven hebt), koop je de laatste, zijn meestal wel duurder maar dan heb je ook wat. Denk aan hoge temperaturen en niet per se heteluchtoven.

Combimagnetrons hebben meer magnetronfuncties maar zijn niet zo sterk qua oven.
  Moderator zaterdag 25 november 2017 @ 23:44:06 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175309600
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:06 schreef Lunatiek het volgende:
Je hebt magnetrons met een ovenfunctie en ovens met een magnetronfunctie. Als je van bakken houdt (en geen losse oven hebt), koop je de laatste, zijn meestal wel duurder maar dan heb je ook wat. Denk aan hoge temperaturen en niet per se heteluchtoven.

Combimagnetrons hebben meer magnetronfuncties maar zijn niet zo sterk qua oven.
Dat wou ik ook zeggen. Ga voor een combioven.

Een combimagnetron is met zo'n ronddraaiend plateau, combioven heeft dat niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175311962
De enige parameters welke je op een magnetron tot je beschikking hebt zijn:
- tijd;
- vermogen.
De meeste functies zijn dus afgeleiden van de basisfunctie, welke bovengenoemde parameters regelen. Indien je de bereiding van verschillende gerechten kunt onthouden, bieden deze functies dus weinig meerwaarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')