abonnement Unibet Coolblue
pi_175072784
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-12692559-a1571234

In deelstaat Rakhine vallen doden bij gevechten tussen Rohingya en politie. Birma-diplomaat Laetitia van den Assum maakt zich zorgen.

Bijna honderd doden, zeker duizend mensen op de vlucht en niemand die weet hoe het verder moet. In het westen van Birma hebben honderden Rohingya-moslims gecoördineerde aanvallen uitgevoerd op ruim 25 politieposten. Ze begonnen vrijdagnacht en sindsdien is de situatie in Rakhine, de deelstaat waar de Rohingya wonen, geëscaleerd.


Rohingya'sop de vlucht voor acties van het regeringsleger

Het leger en de politie houden tegenaanvallen. Ze worden door de Rohingya van verkrachtingen en het in brand steken van huizen beschuldigd. De overheid heeft 4.000 inwoners van het gebied, boeddhisten, geëvacueerd. De moslims, vooral vrouwen en kinderen, moesten hun toevlucht zoeken aan de overkant van de rivier, zij vluchtten naar buurland Bangladesh.

Als de Rohingya-moslims bereid zijn om met simpele machetes, stokken en zelfgemaakte handgranaten de professioneel bewapende politie aan te vallen, dan moet hun wanhoop groot zijn. Zo redeneert Laetitia van den Assum aan de telefoon vanuit Birma. „Iemand zei me: dit is geen gewone aanval, dit is een opstand. Het kookpunt is bereikt.” Tot afgelopen weekend zat diplomaat Van den Assum in de adviescommissie die oplossingen probeerde te zoeken voor het conflict in Rakhine, onder leiding van de vroegere secretaris-generaal van de VN Kofi Annan.

NRC sprak een paar maanden geleden eerder met Van den Assum over het toen uitgebroken geweld: ‘Opschoningsactie’ van Birmees leger gaat onder de loep
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oep-7545083-a1551765

Eindrapport

Hun commissie bestaat officieel niet meer, vorige week donderdag presenteerden ze hun eindrapport. Eén van hun belangrijkste aanbevelingen is dat de Birmese regering moet opschieten met het vaststellen van het burgerschap van de Rohingya-moslims. De boeddhistische meerderheid van het land erkent de Rohingya niet en ziet hen als illegale immigranten uit Bangladesh. Als gevolg hiervan zijn de Rohingya stateloos en worden ze onderdrukt. Ze zitten vast in kampen, hebben slechte toegang tot gezondheidszorg en kinderen kunnen vaak niet naar school.

De timing van de aanvallen heeft de commissie verbaasd, vertelt Van den Assum. „Het was even slikken. Maar triest is vooral dat door deze aanvallen de oplossing weer verder uit zicht raakt.” Ze ziet een optelsom van aanleidingen voor de uitbarsting. De laatste weken stuurde het leger steeds versterking naar Rakhine, er ontstonden voedseltekorten en hulporganisaties konden hun werk nog moeilijker doen dan normaal. Aan beide kanten werden schimmige moorden gepleegd. En een aankondiging van een paar maanden geleden, dat het leger de ‘gewone’ inwoners van Rakhine ging trainen en bewapenen, maakte veel Rohingya-moslims bang.

Aung San Suu Kyi

Deze nieuwe crisis maakt het voor leider Aung San Suu Kyi nog lastiger om iets met de aanbevelingen van Kofi Annan te doen. Vorige week heeft Aung San Suu Kyi zijn rapport in algemene zin omarmd. Maar daarna sprak ze bijzonder negatief over de aanvallen. Ze noemde die ‘terrorisme’ en gebruikte het woord Bengali voor de Rohingya – dit wordt als scheldwoord gezien en als ontkenning van het feit dat veel Rohingya hun geschiedenis in Birma hebben.

Lees ook: Ook Aung San Suu Kyi doet niks voor de Rohingya
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gya-5951379-a1538820

Toch is het leed van nu voor een groot deel aan deze regering te wijten, concludeert de denktank International Crisis Group zondag in een rapport. „De moslims zijn langzaam maar zeker van allerlei rechten uitgesloten en gemarginaliseerd.” Dat heeft, samen met de druk van het leger, ervoor gezorgd dat de organisatie die de aanvallen heeft opgezet, daar genoeg steun kon regelen en zelfs Rohingya kon vermoorden die zich niet achter hen schaarden.

Pas later, binnen nu en een paar weken, kan blijken of Aung San Suu Kyi op zijn minst een poging zal wagen om de positie van de Rohingya te verbeteren. Tot nu toe laat ze haar oren vooral naar het boeddhistische deel van het land hangen, zegt diplomaat Laetitia van den Assum. „Dat vind ik een zwak punt.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175073721
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat je hier ziet is het resultaat van het ontmenselijken van de moslims nu al jaren door veel politici en media door de jaren heen.
we hebben in de geschiedenis vaak genoeg gezien wat het resultaat kan zijn wanneer je mensen niet meer ziet als mensen. vernietiging in de letterlijke zin van het woord, net als dat je een rattenplaag en een kakkerlakkenplaag vernietigd.

in het geval van myanmar, zijn we gelukkig niet zo ver, het zijn vooral zuiveringen gepaard met selectief toegepast geweld, maar als de politiek daar zou beslissen om de rohingja te vernietigen zullen ze genoeg mensen vinden om de vernietiging uit te voeren. zoals je ziet hebben we ook een basis hier op deze forum voor een endlosung ;)
Je vergelijking tussen de jodenvervolging en de zogenaamde ontmenselijking van moslims nu is nogal verwerpelijk en misplaatst. Het zijn juist moslims zelf die al decennialang bezig zijn met het uitroeien van alles wat niet-moslim is. Kijk alleen al naar hoe drastisch het aantal christenen in het MO aan het teruglopen is de afgelopen decennia. Dit is volledig te wijten aan de structurele genocide die er daar plaatsvindt. Of kijk eens naar de wereldwijde terreurcijfers; 70% van alle slachtoffers komen voort uit soennitisch terrorisme. Moslims zijn zelf de grootste aanstichters van terreur, geweld, haat en intolerantie.
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:48:14 #3
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175079470
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175084091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je vergelijking tussen de jodenvervolging en de zogenaamde ontmenselijking van moslims nu is nogal verwerpelijk en misplaatst. Het zijn juist moslims zelf die al decennialang bezig zijn met het uitroeien van alles wat niet-moslim is. Kijk alleen al naar hoe drastisch het aantal christenen in het MO aan het teruglopen is de afgelopen decennia. Dit is volledig te wijten aan de structurele genocide die er daar plaatsvindt. Of kijk eens naar de wereldwijde terreurcijfers; 70% van alle slachtoffers komen voort uit soennitisch terrorisme. Moslims zijn zelf de grootste aanstichters van terreur, geweld, haat en intolerantie.
Die grap van de arme onderdrukte moslim gaat er bij mij ook niet meer in, inderdaad.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:01:28 #5
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175084165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je vergelijking tussen de jodenvervolging en de zogenaamde ontmenselijking van moslims nu is nogal verwerpelijk en misplaatst. Het zijn juist moslims zelf die al decennialang bezig zijn met het uitroeien van alles wat niet-moslim is. Kijk alleen al naar hoe drastisch het aantal christenen in het MO aan het teruglopen is de afgelopen decennia. Dit is volledig te wijten aan de structurele genocide die er daar plaatsvindt. Of kijk eens naar de wereldwijde terreurcijfers; 70% van alle slachtoffers komen voort uit soennitisch terrorisme. Moslims zijn zelf de grootste aanstichters van terreur, geweld, haat en intolerantie.
Echt heel apart dat je sommige mensen dat soort shit nog haarfijn moet uitleggen :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175085347
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:01 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Echt heel apart dat je sommige mensen dat soort shit nog haarfijn moet uitleggen :') _O-
Omdat moslims niet allemaal zo zijn krijg je dan te horen. En dan hebben ze de discussie gewonnen.
  woensdag 15 november 2017 @ 12:16:17 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175085519
quote:
6s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Omdat moslims niet allemaal zo zijn krijg je dan te horen. En dan hebben ze de discussie gewonnen.
En als dat niet werkt hebben ze nog 'Wilders', 'Nazi' etc. over als strohalm :) makkelijk zo'n leven. Maar dat past ook bij die mensen, lui en onwetend.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:12:45 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_175156312
https://www.hln.be/nieuws(...)ingenkampen~a0c9f366

5.000 niet-begeleide Rohingya-kinderen in vluchtelingenkampen

In de kampen van Bangladesh zitten vandaag ongeveer 5.000 niet-begeleide minderjarigen. Rohingya-kinderen die hun ouders, broers en zussen vermoord zagen. Weeskinderen die in Myanmar de allergrootste gruwel hebben meegemaakt en overleefd. Hulporganisaties als UNICEF vangen hen op in zogenaamde 'kindvriendelijke ruimtes' waar buiten de sociaal assistenten geen volwassenen worden toegelaten. Overdag worden ze er opgevangen, maar eens de nacht valt trekken ze allemaal terug naar hun tentje. Moederziel alleen. (KW)
RACHIDA (6)
De jongste uit een gezin met zes kinderen. Zij en een broertje van twaalf overleefden.

"Ik was met mijn broertjes en zusjes en mama en papa 's ochtends aan het eten. Toen kwamen de soldaten. We zagen hoe ze eerst mama doodden. Dan papa. Toen heeft mijn broer Rachid me opgepakt en is hij weggelopen met mij in zijn armen. Onze andere broers en zusjes hebben we nooit meer gezien."



NURUN (14), ROGINA (12), YOUSSUF (10) EN MAHMUD (6)
Ze zijn nog samen met hun ouders gevlucht toen ze de militairen hoorden aankomen. "Dan hebben we ons dagen verscholen in een bos. Mama en papa gingen op een dag eten zoeken en zeiden dat we stil moesten blijven zitten. Dan hoorden we ineens schieten. Mama en papa zijn niet meer teruggekeerd." De kinderen leven vandaag met zijn vieren in het kamp. Nurun gaat zo vaak hij kan om eten en Rosina kookt dan. Samen passen ze op de twee jongsten.



BIBIJAN (5)
Ze moet een jaar of vijf of maximum zes zijn, niemand weet het. En ook wat ze heeft meegemaakt weet enkel zij. Een Rohingya-vrouw zag het meisje drijven in de Naf-rivier, ze was aan het verdrinken. De vrouw redde haar en nam haar mee naar het kamp in Bangladesh. Dat was twee maanden geleden. Sindsdien heeft ze nog niets gezegd over waar ze vandaan komt, wat er met haar ouders gebeurd is, wat haar overkomen is. Enkel haar voornaam zegt ze.



NUR BEHARA (12)
Was samen met twee zussen op school toen de leerkracht zegde dat er iets gebeurd was in het dorp. "Toen zijn we naar huis gelopen. Overal lagen lichamen. Van mama en papa en ook van onze vier broers." De drie zussen hebben enkel nog elkaar. "Maar op een dag gaan we terug."

ELIAS (12) EN FORMINARA (14)
Waren beiden in de klas toen ze hoorden dat er iets gebeurd was. Ze kruisten vluchtende buren en andere dorpelingen toen ze naar huis liepen. "Ze namen ons mee en zegden dat onze ouders dood waren. We hebben dan in groep tien dagen gestapt tot aan de rivier. Nu zijn we hier. Mama en papa niet, we denken wel dat ze dood zijn."

YASMIN (9)
Haar papa was al langer overleden, en haar mama zorgde voor de drie kinderen. Yasmin was op school toen haar mama en de andere twee werden afgeslacht. Ze is nooit meer naar huis gekeerd en overleeft nu alleen in Kamp 3.



ZOHRA (14)
Was bij de buren aan het spelen toen ze de rook zag opstijgen uit haar huis. Eerst vluchtte ze met de buren naar het bos, maar een dag later keerden ze terug. Haar ouders, twee jongere zussen en een broer waren vermoord. Het hele huis was platgebrand. "Ik heb alleen de kleren die ik aanheb."

TWEELINGBROERTJES AZAM EN AZIZ
De tientjarige tweeling Azam en Aziz vluchtte met de ouders uit het grensdorpje Maungdaw richting Naf-rivier en verschanste zich met vele anderen onderweg in een verlaten huis. Plots waren de militairen daar en iedereen is gevlucht. Dat was de allerlaatste keer dat ze hun ouders zagen. Azam en Aziz geloven dat hun mama en papa nog in leven zijn, maar die kans is klein. "Als ze Bangladesh hadden bereikt, hadden we het al lang geweten", aldus een sociaal werkster.

RUNA (15)
Afkomstig uit Dunsi en oudste uit een gezin met twee kinderen. "We moesten toezien hoe mama verkracht werd en dan gedood. Dan schoten ze papa dood. Daarna hebben ze mijn broertje afgeslacht. Het waren boeddhisten en militairen. Ze maakten zich klaar om mij te verkrachten. Toen kon ik vluchten. Vandaag ben ik heel alleen."

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 18-11-2017 18:22:37 ]
pi_175189114
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)ingenkampen~a0c9f366

5.000 niet-begeleide Rohingya-kinderen in vluchtelingenkampen

RUNA (15)
Afkomstig uit Dunsi en oudste uit een gezin met twee kinderen. "We moesten toezien hoe mama verkracht werd en dan gedood. Dan schoten ze papa dood. Daarna hebben ze mijn broertje afgeslacht. Het waren boeddhisten en militairen. Ze maakten zich klaar om mij te verkrachten. Toen kon ik vluchten. Vandaag ben ik heel alleen."


[ Bericht 43% gewijzigd door Slayage op 20-11-2017 09:56:39 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175189247
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je vergelijking tussen de jodenvervolging en de zogenaamde ontmenselijking van moslims nu is nogal verwerpelijk en misplaatst. Het zijn juist moslims zelf die al decennialang bezig zijn met het uitroeien van alles wat niet-moslim is. Kijk alleen al naar hoe drastisch het aantal christenen in het MO aan het teruglopen is de afgelopen decennia. Dit is volledig te wijten aan de structurele genocide die er daar plaatsvindt. Of kijk eens naar de wereldwijde terreurcijfers; 70% van alle slachtoffers komen voort uit soennitisch terrorisme. Moslims zijn zelf de grootste aanstichters van terreur, geweld, haat en intolerantie.
:Y Ze krijgen een koekie van eigen deeg
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_175189333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je vergelijking tussen de jodenvervolging en de zogenaamde ontmenselijking van moslims nu is nogal verwerpelijk en misplaatst. Het zijn juist moslims zelf die al decennialang bezig zijn met het uitroeien van alles wat niet-moslim is.
de rohingja zijn inderdaad decennia lang bezig met het uitroeien van alles wat niet moslim is in birma :|W
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 november 2017 @ 10:05:09 #13
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175189400
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)ingenkampen~a0c9f366

5.000 niet-begeleide Rohingya-kinderen in vluchtelingenkampen

In de kampen van Bangladesh zitten vandaag ongeveer 5.000 niet-begeleide minderjarigen. Rohingya-kinderen die hun ouders, broers en zussen vermoord zagen. Weeskinderen die in Myanmar de allergrootste gruwel hebben meegemaakt en overleefd. Hulporganisaties als UNICEF vangen hen op in zogenaamde 'kindvriendelijke ruimtes' waar buiten de sociaal assistenten geen volwassenen worden toegelaten. Overdag worden ze er opgevangen, maar eens de nacht valt trekken ze allemaal terug naar hun tentje. Moederziel alleen. (KW)
RACHIDA (6)
De jongste uit een gezin met zes kinderen. Zij en een broertje van twaalf overleefden.

"Ik was met mijn broertjes en zusjes en mama en papa 's ochtends aan het eten. Toen kwamen de soldaten. We zagen hoe ze eerst mama doodden. Dan papa. Toen heeft mijn broer Rachid me opgepakt en is hij weggelopen met mij in zijn armen. Onze andere broers en zusjes hebben we nooit meer gezien."

[ afbeelding ]

NURUN (14), ROGINA (12), YOUSSUF (10) EN MAHMUD (6)
Ze zijn nog samen met hun ouders gevlucht toen ze de militairen hoorden aankomen. "Dan hebben we ons dagen verscholen in een bos. Mama en papa gingen op een dag eten zoeken en zeiden dat we stil moesten blijven zitten. Dan hoorden we ineens schieten. Mama en papa zijn niet meer teruggekeerd." De kinderen leven vandaag met zijn vieren in het kamp. Nurun gaat zo vaak hij kan om eten en Rosina kookt dan. Samen passen ze op de twee jongsten.

[ afbeelding ]

BIBIJAN (5)
Ze moet een jaar of vijf of maximum zes zijn, niemand weet het. En ook wat ze heeft meegemaakt weet enkel zij. Een Rohingya-vrouw zag het meisje drijven in de Naf-rivier, ze was aan het verdrinken. De vrouw redde haar en nam haar mee naar het kamp in Bangladesh. Dat was twee maanden geleden. Sindsdien heeft ze nog niets gezegd over waar ze vandaan komt, wat er met haar ouders gebeurd is, wat haar overkomen is. Enkel haar voornaam zegt ze.

[ afbeelding ]

NUR BEHARA (12)
Was samen met twee zussen op school toen de leerkracht zegde dat er iets gebeurd was in het dorp. "Toen zijn we naar huis gelopen. Overal lagen lichamen. Van mama en papa en ook van onze vier broers." De drie zussen hebben enkel nog elkaar. "Maar op een dag gaan we terug."

ELIAS (12) EN FORMINARA (14)
Waren beiden in de klas toen ze hoorden dat er iets gebeurd was. Ze kruisten vluchtende buren en andere dorpelingen toen ze naar huis liepen. "Ze namen ons mee en zegden dat onze ouders dood waren. We hebben dan in groep tien dagen gestapt tot aan de rivier. Nu zijn we hier. Mama en papa niet, we denken wel dat ze dood zijn."

YASMIN (9)
Haar papa was al langer overleden, en haar mama zorgde voor de drie kinderen. Yasmin was op school toen haar mama en de andere twee werden afgeslacht. Ze is nooit meer naar huis gekeerd en overleeft nu alleen in Kamp 3.

[ afbeelding ]

ZOHRA (14)
Was bij de buren aan het spelen toen ze de rook zag opstijgen uit haar huis. Eerst vluchtte ze met de buren naar het bos, maar een dag later keerden ze terug. Haar ouders, twee jongere zussen en een broer waren vermoord. Het hele huis was platgebrand. "Ik heb alleen de kleren die ik aanheb."

TWEELINGBROERTJES AZAM EN AZIZ
De tientjarige tweeling Azam en Aziz vluchtte met de ouders uit het grensdorpje Maungdaw richting Naf-rivier en verschanste zich met vele anderen onderweg in een verlaten huis. Plots waren de militairen daar en iedereen is gevlucht. Dat was de allerlaatste keer dat ze hun ouders zagen. Azam en Aziz geloven dat hun mama en papa nog in leven zijn, maar die kans is klein. "Als ze Bangladesh hadden bereikt, hadden we het al lang geweten", aldus een sociaal werkster.

RUNA (15)
Afkomstig uit Dunsi en oudste uit een gezin met twee kinderen. "We moesten toezien hoe mama verkracht werd en dan gedood. Dan schoten ze papa dood. Daarna hebben ze mijn broertje afgeslacht. Het waren boeddhisten en militairen. Ze maakten zich klaar om mij te verkrachten. Toen kon ik vluchten. Vandaag ben ik heel alleen."
Al die zielige kindjes blikken... werken die nog steeds eigenlijk?

Tijd dus voor die ouders om eens te veranderen en hun kinderen een betere toekomst te geven.
Een betere wereld begint bij jezelf... ja ook als je moslim bent.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175189402
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 10:00 schreef Slayage het volgende:
de rohingja zijn inderdaad decennia lang bezig met het uitroeien van alles wat niet moslim is in birma :|W
Het is gewoon triest dat linksom of rechtsom die kut religie zoveel slachtoffers oplevert. Nu trekt de islam aan het kortste eind en zijn er weer heel veel onschuldige slachtoffers, had de islam overwonnen waren er ook weer heel veel onschuldige slachtoffers.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175190413
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:05 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Al die zielige kindjes blikken... werken die nog steeds eigenlijk?

Tijd dus voor die ouders om eens te veranderen en hun kinderen een betere toekomst te geven.
Een betere wereld begint bij jezelf... ja ook als je moslim bent.
Raar. Toen met dat aangespoelde kindje tijdens die vluchtelingencrisis was er hier een vrij grote groep aanwezig die het roerend eens was dat zielige kindjes gebruiken om een politiek statement te maken not done is.

Gebeurt het gewoon weer he.
  maandag 20 november 2017 @ 10:59:47 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175190516
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Raar. Toen met dat aangespoelde kindje tijdens die vluchtelingencrisis was er hier een vrij grote groep aanwezig die het roerend eens was dat zielige kindjes gebruiken om een politiek statement te maken not done is.

Gebeurt het gewoon weer he.
Tja... je moet heel geforceerd het onderste uit de kan halen he wil je je doel bereiken. Vies spelen, liegen, bedriegen hoort er allemaal bij :)

De meerderheid word er steeds minder gevoelig voor.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175191451
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is gewoon triest dat linksom of rechtsom die kut religie zoveel slachtoffers oplevert. Nu trekt de islam aan het kortste eind en zijn er weer heel veel onschuldige slachtoffers, had de islam overwonnen waren er ook weer heel veel onschuldige slachtoffers.
:|W :|W :|W :|W :|W

kennelijk ontgaat het hele volksstammen NOG STEEDS dat het hier "geen islam vs niet-islam" conflict is.

de rohingja worden in myanmar vervolgd/gedood/gedeporteerd niet omdat ze moslim zijn, maar omdat ze behoren tot de rohingja etnische groep. een etnische groep waarover de birmezen zeggen niet behoren tot de lokale bevolking dat een lappendeken is van etniciteiten, waaronder ook andere etniciteiten die OOK moslim zijn, die die dus wel gewoon alle rechten hebben in het land.

het leger voert een etnische zuivering, geen religieuze zuivering.

het conflict is dus etnisch niet religieus

ik begrijp dat de frame moslims vs niet-moslims bij velen goed ingaat, omdat het lekker makkelijk is, maar die frame is ver verwijderd van de realiteit als we het hebben over dit conflict.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175191898
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:
ik begrijp dat de frame moslims vs niet-moslims bij velen goed ingaat, omdat het lekker makkelijk is, maar die frame is ver verwijderd van de realiteit als we het hebben over dit conflict.
Ik snap dat jij nooit zal erkennen dat de islam hier de scheidende factor is en tot je ooit zal durven erkennen dat die religie voor zoveel botsingen zorgt zullen er alleen maar slachtoffers blijven vallen (en dan bedoel ik niet jou als persoon).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175202286
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 10:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

de rohingja zijn inderdaad decennia lang bezig met het uitroeien van alles wat niet moslim is in birma :|W
Ik reageerde op jouw idiote stelling:

quote:
wat je hier ziet is het resultaat van het ontmenselijken van de moslims nu al jaren door veel politici en media door de jaren heen.
En het klopt dat de Rohingya al jarenlang de Birmese bevolking terroriseert, daarom grijpt het leger nu in.
pi_175203114
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En het klopt dat de Rohingya al jarenlang de Birmese bevolking terroriseert, daarom grijpt het leger nu in.
Precies, ze krijgen een koekie van eigen deeg.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  maandag 20 november 2017 @ 21:00:45 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_175204011
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

:|W :|W :|W :|W :|W

kennelijk ontgaat het hele volksstammen NOG STEEDS dat het hier "geen islam vs niet-islam" conflict is.

de rohingja worden in myanmar vervolgd/gedood/gedeporteerd niet omdat ze moslim zijn, maar omdat ze behoren tot de rohingja etnische groep. een etnische groep waarover de birmezen zeggen niet behoren tot de lokale bevolking dat een lappendeken is van etniciteiten, waaronder ook andere etniciteiten die OOK moslim zijn, die die dus wel gewoon alle rechten hebben in het land.

het leger voert een etnische zuivering, geen religieuze zuivering.

het conflict is dus etnisch niet religieus

ik begrijp dat de frame moslims vs niet-moslims bij velen goed ingaat, omdat het lekker makkelijk is, maar die frame is ver verwijderd van de realiteit als we het hebben over dit conflict.
Maar het zijn wel moslims, dus het maakt de meesten niks uit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_175256485
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar het zijn wel moslims, dus het maakt de meesten niks uit.
het is zeg maar net als die afzetting van de snelweg met de intocht van sinterklaas, de mensen die zich associeren met de pro pieten zien de blokkeerders als helden, terwijl ze in principe van mening zijn dat een snelwegafzetting niet zou mogen worden afgezet. het gedrag wordt dus vergoelijkt doordat ze zich associeren met de daders, omdat de daders tegen de anti pieten zijn.

in het geval van de rohingja conflict associeren veel mensen hiero met de mensen die zij zien als de "anti moslims" het leger en de boedistische milities, terwijl ze in principe van mening zijn dat een etnische zuivering niet zou mogen, maar dit helemaal okay vinden de etnosche zuiveringen gepleegd worden op moslims.

de psychologie van de mens in volle glorie :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175256807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)ingenkampen~a0c9f366

5.000 niet-begeleide Rohingya-kinderen in vluchtelingenkampen

In de kampen van Bangladesh zitten vandaag ongeveer 5.000 niet-begeleide minderjarigen. Rohingya-kinderen die hun ouders, broers en zussen vermoord zagen. Weeskinderen die in Myanmar de allergrootste gruwel hebben meegemaakt en overleefd. Hulporganisaties als UNICEF vangen hen op in zogenaamde 'kindvriendelijke ruimtes' waar buiten de sociaal assistenten geen volwassenen worden toegelaten. Overdag worden ze er opgevangen, maar eens de nacht valt trekken ze allemaal terug naar hun tentje. Moederziel alleen. (KW)
RACHIDA (6)
De jongste uit een gezin met zes kinderen. Zij en een broertje van twaalf overleefden.

"Ik was met mijn broertjes en zusjes en mama en papa 's ochtends aan het eten. Toen kwamen de soldaten. We zagen hoe ze eerst mama doodden. Dan papa. Toen heeft mijn broer Rachid me opgepakt en is hij weggelopen met mij in zijn armen. Onze andere broers en zusjes hebben we nooit meer gezien."

[ afbeelding ]

NURUN (14), ROGINA (12), YOUSSUF (10) EN MAHMUD (6)
Ze zijn nog samen met hun ouders gevlucht toen ze de militairen hoorden aankomen. "Dan hebben we ons dagen verscholen in een bos. Mama en papa gingen op een dag eten zoeken en zeiden dat we stil moesten blijven zitten. Dan hoorden we ineens schieten. Mama en papa zijn niet meer teruggekeerd." De kinderen leven vandaag met zijn vieren in het kamp. Nurun gaat zo vaak hij kan om eten en Rosina kookt dan. Samen passen ze op de twee jongsten.

[ afbeelding ]

BIBIJAN (5)
Ze moet een jaar of vijf of maximum zes zijn, niemand weet het. En ook wat ze heeft meegemaakt weet enkel zij. Een Rohingya-vrouw zag het meisje drijven in de Naf-rivier, ze was aan het verdrinken. De vrouw redde haar en nam haar mee naar het kamp in Bangladesh. Dat was twee maanden geleden. Sindsdien heeft ze nog niets gezegd over waar ze vandaan komt, wat er met haar ouders gebeurd is, wat haar overkomen is. Enkel haar voornaam zegt ze.

[ afbeelding ]

NUR BEHARA (12)
Was samen met twee zussen op school toen de leerkracht zegde dat er iets gebeurd was in het dorp. "Toen zijn we naar huis gelopen. Overal lagen lichamen. Van mama en papa en ook van onze vier broers." De drie zussen hebben enkel nog elkaar. "Maar op een dag gaan we terug."

ELIAS (12) EN FORMINARA (14)
Waren beiden in de klas toen ze hoorden dat er iets gebeurd was. Ze kruisten vluchtende buren en andere dorpelingen toen ze naar huis liepen. "Ze namen ons mee en zegden dat onze ouders dood waren. We hebben dan in groep tien dagen gestapt tot aan de rivier. Nu zijn we hier. Mama en papa niet, we denken wel dat ze dood zijn."

YASMIN (9)
Haar papa was al langer overleden, en haar mama zorgde voor de drie kinderen. Yasmin was op school toen haar mama en de andere twee werden afgeslacht. Ze is nooit meer naar huis gekeerd en overleeft nu alleen in Kamp 3.

[ afbeelding ]

ZOHRA (14)
Was bij de buren aan het spelen toen ze de rook zag opstijgen uit haar huis. Eerst vluchtte ze met de buren naar het bos, maar een dag later keerden ze terug. Haar ouders, twee jongere zussen en een broer waren vermoord. Het hele huis was platgebrand. "Ik heb alleen de kleren die ik aanheb."

TWEELINGBROERTJES AZAM EN AZIZ
De tientjarige tweeling Azam en Aziz vluchtte met de ouders uit het grensdorpje Maungdaw richting Naf-rivier en verschanste zich met vele anderen onderweg in een verlaten huis. Plots waren de militairen daar en iedereen is gevlucht. Dat was de allerlaatste keer dat ze hun ouders zagen. Azam en Aziz geloven dat hun mama en papa nog in leven zijn, maar die kans is klein. "Als ze Bangladesh hadden bereikt, hadden we het al lang geweten", aldus een sociaal werkster.

RUNA (15)
Afkomstig uit Dunsi en oudste uit een gezin met twee kinderen. "We moesten toezien hoe mama verkracht werd en dan gedood. Dan schoten ze papa dood. Daarna hebben ze mijn broertje afgeslacht. Het waren boeddhisten en militairen. Ze maakten zich klaar om mij te verkrachten. Toen kon ik vluchten. Vandaag ben ik heel alleen."
De tering. Hoe komt het nog goed met die kindjes.......
pi_175256875
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 09:54 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

:Y Ze krijgen een koekie van eigen deeg
Wat????
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')