abonnement Unibet Coolblue
pi_175068554

Er staat een Nederlandse vlag in de plenaire zaal van de Tweede Kamer. De nationale driekleur prijkt aan de rechterkant van de Tweede Kamervoorzitter. Kamervoorzitter Arib zei bij de opening van de middagvergadering: "Het is een bijzonder en belangrijk moment in onze parlementaire geschiedenis, namelijk dat we een vlag in de zaal hebben."

De komst van de vlag was een voorstel van SGP-leider Van der Staaij en PVV-leider Wilders. Zij vinden dat de vlag "een mooie en duidelijke functie heeft als symbool van de natie". Arib zei: "Vanaf vandaag staat de vlag in de zaal en daarmee beschouw ik de motie als uitgevoerd."

Alle politieke partijen stemden daar ook voor, behalve de Partij voor de Dieren.

GroenLinks steunde het voorstel, maar partijleider Klaver vindt dat ook de Europese vlag ernaast moet komen te hangen. "Ook dat zie je in veel landen", aldus Klaver. Volgens hem is het laatste woord daar nog niet over gezegd.
pi_175068584
Nou.. mooi, lijkt op een parasol
pi_175068648
Ik snap serieus niet hoe het kan dat we tot nu toe geen Nederlandse vlag hadden in de tweede kamer... Dat is hetzelfde als kfc zonder een foto van Colonel Sanders, dan twijfel ik altijd of het een echte kfc is
pi_175068695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd racisme. Lonsdale jongeren mochten ook geen (heel klein) Nederlands vlaggetje op hun jas dragen.
Hebben ze in Duitsland eigenlijk een flag in het parlement?

Ik moest namelijk gelijk weer aan deze video denken
pi_175068702
Leefbaar Rotterdam: Nederlandse vlag in de gemeenteraad

In navolging van de Tweede Kamer wil Leefbaar Rotterdam ook een Nederlandse vlag in de Rotterdamse gemeenteraad. Die moet zij aan zij hangen met een Rotterdamse vlag, zo meldde fractievoorzitter Ronald Buijt vandaag.

,,De vlaggen symboliseren een trots op cultuur, land en stad. Ook geeft het een gevoel van samenhorigheid.’’ Volgende week dinsdag stemt de gemeenteraad over de motie van Leefbaar Rotterdam, die is ingediend tijdens het debat over de begroting 2018.

Een overgrote meerderheid van de Tweede Kamer koos er vorige week voor om de nationale driekleur een plek te geven in het parlement. Alleen de Partij voor de Dieren stemde tegen het voorstel van de SGP.

Sindsdien speelt de discussie ook in verschillende gemeenteraden, waar onder de Rotterdamse. Burgemeester Aboutaleb is positief over het plan, zei hij in de pauze van de raadsvergadering. Hij houdt van ‘nationale symbolen, niet van nationalistisch vertoon’. ,,Zeker in een democratisch orgaan als een gemeenteraad mogen nationale symbolen aanwezig zijn. Dat staat voor een bepaalde identiteit. Eigenlijk is het vreemd dat Nederland een van de weinige landen is waar dat niet gebruikelijk is.’’

Overigens diende de SP niet veel later een soortgelijke motie in, waarin het college wordt opgeroepen om ‘per direct een rode vlag op te hangen in de raadszaal’. ,,Aangezien Rotterdam een arbeidersstad is en de rode vlag symbool staat voor een solidaire en rechtvaardige maatschappij.’’ Dit voorstel leidde vooral tot hilariteit.
https://www.ad.nl/rotterd(...)meenteraad~a6764c67/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175068758
Wat vlagvertoon betreft zou het niet slecht zijn als Nederland meer op Amerika zou lijken. Eigenlijk alleen wat vlagvertoon betreft eigenlijk.
pi_175068763
Ik ben meer voor deze vlag, als aansporing voor de politici om Nederland weer groot te maken !

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175068792
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:41 schreef Oud_student het volgende:
Ik ben meer voor deze vlag, als aansporing voor de politici om Nederland weer groot te maken !

[ afbeelding ]
Past dan wel weer bij de Spaanse Edelpieten van Amsterdam ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175068823
Bah, stelletje kolonisten daar in de Tweede Kamer.
pi_175068830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Past dan wel weer bij de Spaanse Edelpieten van Amsterdam ;)
Idd, blijkbaar is volgens de linkse elite alles uit omstreeks 1600 niet racistisch w/
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175068843
Ziet er prima uit.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:45:52 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175068864
quote:
Het is een bijzonder en belangrijk moment in onze parlementaire geschiedenis, namelijk dat we een vlag in de zaal hebben.
Hahahaha, wat een onzin.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:48:18 #13
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_175068919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hahahaha, wat een onzin.
onzin? ik vind het belangrijk dat parlementariėrs er zitten voor het volk en niet voor een baan bij de Shell
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_175068925
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:41 schreef Oud_student het volgende:
Ik ben meer voor deze vlag, als aansporing voor de politici om Nederland weer groot te maken !

[ afbeelding ]
Ja dat vind ik ook. We moeten trots zijn op onze geschiedenis en de VOC. Plunderingen, verkrachtingen, mensenhandel en genocide, mooi man
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:49:33 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175068952
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

onzin? ik vind het belangrijk dat parlementariėrs er zitten voor het volk en niet voor een baan bij de Shell
Ja, en dat krijg je voor elkaar door een vlag in de plenaire zaal te zetten. :D
pi_175068985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:48 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook. We moeten trots zijn op onze geschiedenis en de VOC. Plunderingen, verkrachtingen, mensenhandel en genocide, mooi man
Ja sorry nog hč. Vooral ik heb daar echt veel aan meegedaan destijds.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:51:28 #17
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_175068998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:48 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook. We moeten trots zijn op onze geschiedenis en de VOC. Plunderingen, verkrachtingen, mensenhandel en genocide, mooi man
zonder de voc die nederland groot had gebracht had je nu frans of engels gepraat. er zit een duistere kant aan, dat snap ik.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:52:00 #18
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_175069011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, en dat krijg je voor elkaar door een vlag in de plenaire zaal te zetten. :D
Het is een begin zullen we maar zeggen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:53:37 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175069045
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:52 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Het is een begin zullen we maar zeggen.
Nee, het is een nietszeggend symbool. Prima dat dat ding daar staat, maar het plaatsen beschrijven als een 'belangrijk moment' is compleet belachelijk.
pi_175069054
Wat betekent die vlag dan..
pi_175069061
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het is een nietszeggend symbool. Prima dat dat ding daar staat, maar het plaatsen beschrijven als een 'belangrijk moment' is compleet belachelijk.
Had mooier geweest als alle vrouwelijke politici een hoofddoekje droegen, ter solidariteit. Veel mooier symbool dan de Nederlandse vlag toch?
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:54:34 #22
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_175069067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het is een nietszeggend symbool. Prima dat dat ding daar staat, maar het plaatsen beschrijven als een 'belangrijk moment' is compleet belachelijk.
toen de sovjet vlag werd gehesen boven de reichstag toen nazi duitsland was verslagen was dat ook "compleet belachelijk"?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_175069076
Hoe lang zal het nog duren voor dat er een Marokaanse vlag naast staat?
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:55:27 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175069083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:54 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Had mooier geweest als alle vrouwelijke politici een hoofddoekje droegen, ter solidariteit. Veel mooier symbool dan de Nederlandse vlag toch?
Dat ben ik niet met je eens.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:56:36 #25
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175069108
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:54 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

toen de sovjet vlag werd gehesen boven de reichstag toen nazi duitsland was verslagen was dat ook "compleet belachelijk"?
Neuh, dat was een teken dat Nazi-Duitsland verslagen was. Dit is hoogstens een teken dat hersenloos nationalisme hoogtij viert in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')