abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:44:52 #1
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_175067694
Hallo.

Ik heb 2 jaar geleden een sportschool abonnement afgesloten en het was een aanbieding. Maar vorig jaar zijn mijn ouders gescheiden, ben ik verhuisd en heb ik geen contact meer met mijn vader. De advocaten van beide ouders hadden wel afgesproken dat hij mijn sportschool zou betalen. Maar ik was toen 17/ bijna 18 jaar vorig jaar. Nu ben ik 19 jaar.

Maar nu blijkt dat die sportschool abonnement na 2 jaar niet vanzelf stopte maar dat het stiekem toch is doorgegaan. Ik dacht dat die abonnement vanzelf stopte na 2 jaar maar dat was dus blijkbaar niet zo aangezien ik van vier maanden geleden nog emails heb van iedere maand dat ik het tarief moest betalen. En ook een aantal keer dat er een boete opkwam omdat ik het niet tien dagen na de mail heb betaald.

Gisteren heb ik telefonisch contact opgenomen met mijn sportschool en de mevrouw vertelde mij dat degene die zijn handtekening heeft gezet dat bedrag (van die 4 maanden extra) -inprincipe- zou moeten betalen. Maar het probleem is dus dat ik en zij niet wisten wie die handtekening had gezet.

Ze zou in ieder geval de sportschool wel stopzetten. Dus dat ik er niet meer lid van was. Maar ik moest wel nog een e-mail versturen met alles wat ik aan haar heb verteld.
Zij gaf mij overigens steeds het idee dat die 4 maanden misschien alsnog niet betaald hoefde te worden. Ze toonde begrip. Ook omdat ik helemaal niet wist dat hij doorliep, en vanwege gezinssituatie en omdat ik in die 4 maanden helemaal niet naar de sportschool ben geweest!”

Maar dat was dus heel erg vaag maar goed. Ik stuurde dus de lange e-mail met uitleg van de situatie en ik kreeg alleen een email terug met dat mijn abonnement succesvol is beeindigd en dat ze mij hopen in de toekomst weer te zien. Maar ze reageerden helemaal niet over die kosten van die 4 maanden!

Maar wat moet ik nu precies doen? Zij geven mij nu het idee dat die 4 maanden helemaal niet meer toe doet maar ik weet het dus niet zeker maar ik wil tegelijk ook geen slapende honden wakker maken en alsnog dat bedrag moeten betalen. Ook al is het uiteindelijk mijn vader sie het moet betalen. Ze hebben er niks over gezegd maar ben er toch niet helemaal gerust over? Wat adviseren jullie
mij het best?

Alvast bedankt.
pi_175067893
Niks zeggen en het geld alvast sparen.
.
pi_175069817
Ga maar vanuit dat je het moet betalen. En om wat voor een bedrag gaat het? Paar tientjes?
pi_175071484
Sportscholen hebben meestal niet de meest efficiënte administratie, dus je hebt kans dat je er nooit meer wat van hoort. Maar zoals gezegd, zorg gewoon dat je het geld hebt (gespaard) voor het geval dat.

P.S. Een tip voor de toekomst: een abonnement stopt vrijwel nooit automatisch.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 18:58:00 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175071673
Leg het aan de kant. En wacht af. Als het niet een grote keten is dan zijn ze vaak coulanter
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 17 november 2017 @ 19:40:43 #6
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_175138120
Dankuwel mensen. Jullie reacties stellen mij gerust!
pi_175143475
Kans is groot dat je moet betalen, maar misschien heb je geluk
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_175151799
Als ik het goed heb gelezen staat jouw eigen handtekening niet onder het contract maar die van je pa of ma.
Dus eigenlijk heb je geen overeenkomst met die sportschool maar je pa of ma wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')