abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:47 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175067153
Wat vinden jullie ervan? Wanneer mag het wel en wanneer mag het niet? Zou iemand met schizofrenie het mogen aanvragen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175067175
Het gaat volgens mij niet zo goed met je gezien de topics van afgelopen week....
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:20:11 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175067203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Het gaat volgens mij niet zo goed met je gezien de topics van afgelopen week....
Ik mag geen zelfmoord topics maken, dus laten we dit algemeen houden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175067210
Ik ben helemaal voor.
Liever dat dan dat mensen zich voor een trein gooien ofzo. Ik snap sowieso niet dat we mensen altijd maar per se zo lang mogelijk in leven moeten houden. Als iemand er klaar mee is, prima toch. ^O^

Ik snap niet dat de overheid überhaupt bepaald wanneer je wel of niet mag stoppen met leven.

Uiteraard moet er wel aan voorwaarden en bedenktijd worden voldaan.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175067249
Nooit zo goed begrepen eigenlijk. Die vraag over het doden van jezelf. Als jij er voor kiest, wie heeft er dan nog het recht om daar tegen in te gaan?
Waren we ook maar zo etisch als het gaat over het ombrengen van anderen dan onszelf..
pi_175067265
Iedereen mag het aanvragen of doen. Jouw leven, jouw beslissing. Al wil je dood omdat je een ingegroeide teennagel hebt, daar heeft niemand anders iets mee te maken.
pi_175067341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:20 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik ben helemaal voor.
Liever dat dan dat mensen zich voor een trein gooien ofzo. Ik snap sowieso niet dat we mensen altijd maar per se zo lang mogelijk in leven moeten houden. Als iemand er klaar mee is, prima toch. ^O^

Ik snap niet dat de overheid überhaupt bepaald wanneer je wel of niet mag stoppen met leven.

Uiteraard moet er wel aan voorwaarden en bedenktijd worden voldaan.
Echt? Bepaald de overheid dat? Diezelfde overheid die het niet eens kan worden of Geert nou wel of niet mee mag praten?
Zulke zaken moet je niet aan politici overlaten. Die zeggen toch alleen maar wat het beste overkomt op dat moment.
Bovendien deinst diezelfde overheid er niet voor terug om mensen om te brengen die een gevaar vormen voor hun veilige posities.
Het landsbelang noemen ze dat dan.

Maar goed, iemand die niet meer wil leven moet gewoon op een fatsoenlijke manier eruit kunnen stappen.
Geen gezeur. Er zijn zat mensen die wel gered willen worden, laten we daar dan eens aandacht aan besteden.
pi_175067365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Echt? Bepaald de overheid dat? Diezelfde overheid die het niet eens kan worden of Geert nou wel of niet mee mag praten?
Zulke zaken moet je niet aan politici overlaten. Die zeggen toch alleen maar wat het beste overkomt op dat moment.
Bovendien deinst diezelfde overheid er niet voor terug om mensen om te brengen die een gevaar vormen voor hun veilige posities.
Het landsbelang noemen ze dat dan.

Maar goed, iemand die niet meer wil leven moet gewoon op een fatsoenlijke manier eruit kunnen stappen.
Geen gezeur. Er zijn zat mensen die wel gered willen worden, laten we daar dan eens aandacht aan besteden.
Nou ja, niet letterlijk de overheid, maar er zijn wel regels aan verbonden die dan wel vanuit de overheid komen.
Het is dus niet dat je Rutte moet bellen met de vraag of je een eind er aan mag maken.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175067451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:23 schreef LurkJeRot het volgende:
Iedereen mag het aanvragen of doen. Jouw leven, jouw beslissing. Al wil je dood omdat je een ingegroeide teennagel hebt, daar heeft niemand anders iets mee te maken.
Juist!!!
Geen idee of je dit sarcastisch bedoelt, maar dan nog. Als ik vandaag dood wil omdat het morgen gaat regenen, wie heeft daar last van?
Was er iemand bij mijn geboorte aanwezig die mij vroeg of ik dit leven binnen wilde stappen? Nee dus.
Dus ik besta omdat twee anderen dit zo graag wilden (of niet), maar ik heb niet om het leven gevraagd. Zodra je leeft wordt je overstelpt met plichten en regels en o wee als je je daar niet aan houdt.
En dan wil je dood, en dat mag dan ook niet. Nou goed dan, geef me genoeg geld zodat ik kan leven zoals ik wil en niet zoals de maatschappij het wil.
Anders laat me sterven in vrede.
pi_175067472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:29 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Nou ja, niet letterlijk de overheid, maar er zijn wel regels aan verbonden die dan wel vanuit de overheid komen.
Het is dus niet dat je Rutte moet bellen met de vraag of je een eind er aan mag maken.
Dat snapt mijn nichtje van 5 ook nog wel. De overheid moet geen zeggenschap hebben in deze zaken.
pi_175067481
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat vinden jullie ervan? Wanneer mag het wel en wanneer mag het niet? Zou iemand met schizofrenie het mogen aanvragen?
Als deze persoon in staat geacht wordt om dergelijke beslissingen te kunnen nemen en een onafhankelijk waarnemer acht dat de ernst groot genoeg is dat levensbeëindiging een begrijpelijke keuze is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175067505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als deze persoon in staat geacht wordt om dergelijke beslissingen te kunnen nemen.
En als dat niet zo is? Zijn anderen dan wel in staat om deze beslissing te nemen? Met welk recht?
pi_175067526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Juist!!!
Geen idee of je dit sarcastisch bedoelt, maar dan nog. Als ik vandaag dood wil omdat het morgen gaat regenen, wie heeft daar last van?
Was er iemand bij mijn geboorte aanwezig die mij vroeg of ik dit leven binnen wilde stappen? Nee dus.
Dus ik besta omdat twee anderen dit zo graag wilden (of niet), maar ik heb niet om het leven gevraagd. Zodra je leeft wordt je overstelpt met plichten en regels en o wee als je je daar niet aan houdt.
En dan wil je dood, en dat mag dan ook niet. Nou goed dan, geef me genoeg geld zodat ik kan leven zoals ik wil en niet zoals de maatschappij het wil.
Anders laat me sterven in vrede.
Nee, ik bedoel het niet sarcastisch.
pi_175067536
ik ben er tegen, er zijn genoeg mensen die uiteindelijk herstellen van die gedachten en een beter leven kunnen opbouwen. Jezelf doden kan natuurlijk altijd wel, staan flats genoeg. Klinkt een beetje stom maar ik vind niet dat anderen mensen mogen beslissen of je leven erg genoeg is. Heb het hier alleen over psychische klachten.
pi_175067669
Zelfmoord willen plegen is vaak iets dat het resultaat is van de verhalen die we onszelf de hele dag over onszelf en 'het leven' vertellen. Het is het resultaat van je nare dagdromen en allerlei shit die je gelooft. Het is de story van je ego, die je gelooft, waardoor je uiteindelijk zelfmoord wilt plegen.
Hoe mooi zou het zijn als je niet zelfmoord pleegt maar ontwaakt uit je boze, angstaanjagende egodroom?
Je bedenkt dat hele verhaal zelf. Zie in dat je dat constant doet, en het kan zomaar volledig wegvallen, als een droom waaruit je wakker wordt. Veel beter dan zelfmoord plegen.

Een zelfmoordenaar is er maar al te vaak gewoon met z'n stomme kop ingetrapt...
En daar sta je dan, op je eigen begrafenis met heftige spijt 'hoe had ik toch zo stom kunnen zijn, waarom zag ik het niet!?'.
pi_175067727
Wat mij betreft mag iedereen die bij zinnen is dat aanvragen en krijgen. Ik heb alleen onvoldoende psychologische kennis om te bepalen of iemand met schizofrenie voldoende bij zinnen is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175067735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:37 schreef handkant het volgende:
ik ben er tegen, er zijn genoeg mensen die uiteindelijk herstellen van die gedachten en een beter leven kunnen opbouwen. Jezelf doden kan natuurlijk altijd wel, staan flats genoeg. Klinkt een beetje stom maar ik vind niet dat anderen mensen mogen beslissen of je leven erg genoeg is. Heb het hier alleen over psychische klachten.
Waarom is de dood voor jou zo angstaanjagend?
En wat is dan een beter leven?
Dus jij vindt het beter dat iemand zich van de flat of voor de trein gooit, dan een pil te vragen bij de huisarts?
Ik ben het met je eens dat anderen niet over mijn leven mogen beslissen, maar waarom dan geen pil kunnen krijgen van je huisarts als je dat wilt?
De patiënt kiest er zelf voor, dus de huisarts gaat vrijuit.
pi_175067761
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom is de dood voor jou zo angstaanjagend?
En wat is dan een beter leven?
Dus jij vindt het beter dat iemand zich van de flat of voor de trein gooit, dan een pil te vragen bij de huisarts?
Ik ben het met je eens dat anderen niet over mijn leven mogen beslissen, maar waarom dan geen pil kunnen krijgen van je huisarts als je dat wilt?
De patiënt kiest er zelf voor, dus de huisarts gaat vrijuit.
Omdat het veel makkelijker is die pil te nemen in een slecht moment dan een flat op te zoeken en te springen bijvoorbeeld, er zullen behoorlijk wat meer zelfmoord actie's van gaan komen als je er een pil voor kunt afhalen.
pi_175067769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:43 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Zelfmoord willen plegen is vaak iets dat het resultaat is van de verhalen die we onszelf de hele dag over onszelf en 'het leven' vertellen. Het is het resultaat van je nare dagdromen en allerlei shit die je gelooft. Het is de story van je ego, die je gelooft, waardoor je uiteindelijk zelfmoord wilt plegen.
Hoe mooi zou het zijn als je niet zelfmoord pleegt maar ontwaakt uit je boze, angstaanjagende egodroom?
Je bedenkt dat hele verhaal zelf. Zie in dat je dat constant doet, en het kan zomaar volledig wegvallen, als een droom waaruit je wakker wordt. Veel beter dan zelfmoord plegen.
Het omgekeerde is ook mogelijk. Dat je hele leven een grote farce blijkt te zijn.
Dan kan je kiezen. De rest van je leven als dakloze zwerver of eeuwige vergetelheid.
pi_175067807
Maar gezien je postgedrag van de afgelopen tijd kun je misschien beter je psychiater bellen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175067810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:48 schreef handkant het volgende:

[..]

Omdat het veel makkelijker is die pil te nemen in een slecht moment dan een flat op te zoeken en te springen bijvoorbeeld, er zullen behoorlijk wat meer zelfmoord actie's van gaan komen als je er een pil voor kunt afhalen.
Dat geloof je toch niet echt. Zolang de mens bestaat, zolang pleegt hij al zelfmoord.
Soms uit angst, soms uit liefde, soms om iemand anders te redden, en ja ook soms om iemand anders niet tot last te zijn.
En een slecht moment is heel wat anders dan niet meer willen leven.
pi_175067843
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Het omgekeerde is ook mogelijk. Dat je hele leven een grote farce blijkt te zijn.
Dan kan je kiezen. De rest van je leven als dakloze zwerver of eeuwige vergetelheid.
Dat is het ook, een grote farce. Vooral wat we onszelf allemaal over ons zelf en 'ons leven' wijsmaken. Het is lachwekkend en om te huilen tegelijk!
pi_175067864
Schizofrenie lijkt me heel moeilijk om mee te leven, maar als je je medicatie gewoon goed en regelmatig inneemt, is er toch best wel mee te leven.
pi_175068053
Welke ethiek stelt eigenlijk de vraag of een mens geboren wil worden?
Iemand?
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:08:27 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175068075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar gezien je postgedrag van de afgelopen tijd kun je misschien beter je psychiater bellen.
Enige wat die kan doen is mij meer medicatie voorschrijven. Ze kunnen me niet helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Keep_Walking op 14-11-2017 16:15:37 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175068159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:43 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Zelfmoord willen plegen is vaak iets dat het resultaat is van de verhalen die we onszelf de hele dag over onszelf en 'het leven' vertellen. Het is het resultaat van je nare dagdromen en allerlei shit die je gelooft. Het is de story van je ego, die je gelooft, waardoor je uiteindelijk zelfmoord wilt plegen.
Hoe mooi zou het zijn als je niet zelfmoord pleegt maar ontwaakt uit je boze, angstaanjagende egodroom?
Je bedenkt dat hele verhaal zelf. Zie in dat je dat constant doet, en het kan zomaar volledig wegvallen, als een droom waaruit je wakker wordt. Veel beter dan zelfmoord plegen.

Een zelfmoordenaar is er maar al te vaak gewoon met z'n stomme kop ingetrapt...
En daar sta je dan, op je eigen begrafenis met heftige spijt 'hoe had ik toch zo stom kunnen zijn, waarom zag ik het niet!?'.
Nou nee hoor, als je dood bent heb je geen spijt meer, dan heb je helemaal niks meer. DAt is het mooie van de dood.
pi_175068198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:12 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Nou nee hoor, als je dood bent heb je geen spijt meer, dan heb je helemaal niks meer. DAt is het mooie van de dood.
Denk dat maar, denk dat maar. Je komt er vanzelf wel achter.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:07 schreef Hiddendoe het volgende:
Welke ethiek stelt eigenlijk de vraag of een mens geboren wil worden?
Iemand?
Het gebeurt gewoon. Leven leeft. Het is geen persoonlijk iets.
pi_175068211
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:14 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Denk dat maar, denk dat maar. Je komt er vanzelf wel achter.
:')
Okee gast, fijne dag nog verder.
pi_175068219
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:14 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

:')
Okee gast, fijne dag nog verder.
Doei onwetend zieltje.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:16:40 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175068236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:54 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Schizofrenie lijkt me heel moeilijk om mee te leven, maar als je je medicatie gewoon goed en regelmatig inneemt, is er toch best wel mee te leven.
Medicatie hebben bijwerkingen. Daarnaast functioneer ik niet goed en kan ik niet genieten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175068254
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Medicatie hebben bijwerkingen. Daarnaast functioneer ik niet goed en kan ik niet genieten.
En daarom wil je niet meer?
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:17:37 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175068257
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:15 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Doei onwetend zieltje.
Ik hoop echt dat er leven na de dood is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175068269
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat er leven na de dood is.
Ik hoop dat ook.
pi_175068291
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat er leven na de dood is.
Waarom, omdat je denkt dat het dan ineens wel allemaal okee is? Zou je eerder focussen op je leven hier en daar wat van maken, daarvan weet je namelijk zeker dat het bestaat. Leven na de dood is 0 bewijs voor.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:20:37 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175068318
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:17 schreef 8777 het volgende:

[..]

En daarom wil je niet meer?
Ik begin er steeds meer aan te denken. Ik ga het niet doen, maar het begint steeds meer te lijken op de enige oplossing. Ik heb niks meer.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175068346
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik begin er steeds meer aan te denken. Ik ga het niet doen, maar het begint steeds meer te lijken op de enige oplossing. Ik heb niks meer.
Heb je echt niks meer? Wat had je eerst wel dat je nu niet hebt?
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:21:51 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175068348
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:19 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Waarom, omdat je denkt dat het dan ineens wel allemaal okee is? Zou je eerder focussen op je leven hier en daar wat van maken, daarvan weet je namelijk zeker dat het bestaat. Leven na de dood is 0 bewijs voor.
Ik ga ook proberen om wat van mijn leven te maken. Maar er bestaat een kans dat dit niet mogelijk is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175068372
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ga ook proberen om wat van mijn leven te maken. Maar er bestaat een kans dat dit niet mogelijk is.
Dan is er altijd nog zelfmoord. Hoewel ik hoop dat je het niet nodig zult achten natuurlijk.
pi_175068405
Even dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')