abonnement Unibet Coolblue
pi_175055611
Als student zijnde heb ik in het jaar 2014/2015 stage gelopen bij een mediabureau. Destijds heb ik als onwetende, naïeve jongen een contract ondertekend die mij tot op de dag van vandaag nog achtervolgd.

In de periode dat ik als stagiaire werkzaam was heb ik werk verricht als grafisch ontwerper. Een andere collega binnen het bedrijf liet door het bedrijf zelf een nieuwe huisstijl en website ontwikkelen. Hij heeft dit nooit met geld betaald, de werkgever en de werknemer hadden onderling afgesproken om op uurbasis aan de kosten van deze diensten te voldoen. Dit is echter nooit zwart op wit vastgelegd, uiteraard een domme zet maar hier heb ik geen invloed op.

Nu, ruim twee jaar later, zitten deze inmiddels voorgaande werknemer en werkgever in een conflict waarbij de werkgever geld eist voor de verrichte werkzaamheden. Hij heeft hierbij een factuur opgesteld met de verrichte werkzaamheden en een urenverantwoording. Deze uren kunnen echter nooit kloppen aangezien ik als stagiaire deze werkzaamheden zelfstandig heb uitgevoerd.. Daarbij heb ik nooit een urenverantwoording hoeven bij te houden. De toenmalige werknemer heeft mij gevraagd een getuigenverklaring op te stellen. Omdat ik niet tegen onrecht kan heb ik dit gedaan, en deze verklaring ligt inmiddels bij de rechtbank.

Nu heb ik echter vandaag een dreigmail ontvangen van het advocatenkantoor van de tegenpartij, waarin wordt aangegeven dat ik artikel 6 heb overtreden. Artikel 6 staat als volgt in het contract aangegeven:

"Het is de stagiaire gedurende en na afloop van de stage verboden om enige informatie te verschaffen aan derden met betrekking tot de organisatie, werkwijze, de relaties en/of inhoud van de dossiers van het stagebedrijf op straffe van een aan het stagebedrijf te verbeuren boete van ¤100,- per overtreding en voor iedere dag dat de overtreding voortduurt."