abonnement bol.com Unibet Coolblue
  PR en moderator maandag 13 november 2017 @ 18:31:06 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175048704
Originele OP (niet mijn woorden/mening/visie):

quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:51 schreef MakkieR het volgende:
Ik had dit vanmorgen op het NOS nieuws vernomen en meteen dacht ik aan #metoo. Is dit nu de keerzijde van #metoo als het helemaal doordraait?

https://www.nieuwskoerier(...)r-snel-te-reanimeren

Het artikel gaat over een VS studie waarin blijkt dat omstanders bang zijn een vrouw te reanimeren, men durft haar borsten niet aan te raken.
Het artikel waar deze originele TS naar verwijst:
quote:
Studie VS: omstanders durven vrouwen minder snel te reanimeren

Amerikaanse vrouwen die een hartstilstand krijgen, worden minder snel door omstanders gereanimeerd dan mannen. Mogelijk heeft dat te maken met de angst om de borsten van de vrouw aan te raken, zeggen de onderzoekers.

Wetenschappers onderzochten bijna 20.000 gevallen van mensen die op een openbare plek in de VS een hartstilstand kregen. Daarbij werd 45 procent van de mannen door een omstander, dus geen professioneel verpleegkundige, gereanimeerd. Bij vrouwen was dat 39 procent. De gereanimeerde mannen hadden ook nog eens 23 procent meer kans om de hartstilstand te overleven.

Opmerkelijk genoeg waren deze verschillen tussen mannen en vrouwen helemaal weg als ze in een huiselijke omgeving een hartstilstand kregen. Dat komt volgens de onderzoekers doordat de mensen die reanimeren dan vaak bekenden zijn van de patiënt.

Borstbeen

Een van de onderzoekers zegt dat angst om borsten aan te raken bij het reanimeren eigenlijk ongegrond is omdat de handen op het borstbeen moeten worden geplaatst, dus tussen de borsten in. De resultaten van het onderzoek zijn afgelopen weekend besproken op een congres van de Amerikaanse Hartstichting.

Op het congres werd geconcludeerd dat reanimatiecursussen mogelijk moeten worden aangepast om de angst om een vrouwelijke patiënt aan te raken weg te nemen. Zo heeft de oefenpop bij dit soort cursussen nu meestal een mannelijk lichaam.


[ Bericht 36% gewijzigd door Moira op 14-11-2017 14:33:12 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 13 november 2017 @ 18:31:55 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175048726
Scuze, had niet door dat ik de lapo had
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 13 november 2017 @ 18:33:46 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175048757
Anyway:
• Mensen die boos worden omdat misschien per ongeluk een tiet is aangeraakt bij het redden van een leven = teringdom
• Mensen die om die reden vrouwen laten liggen doodgaan omdat ze misschien per ongeluk een tiet aanraken = teringdom
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175048776
In Amerika was dat altijd al zo omdat er zo'n claimcultuur ligt dat de persoon maar beter dood kan gaan dan aangifte tegen je doen vanwege gekneusde ribben oid
pi_175049230
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 18:33 schreef Moira. het volgende:
Anyway:
• Mensen die boos worden omdat misschien per ongeluk een tiet is aangeraakt bij het redden van een leven = teringdom
• Mensen die om die reden vrouwen laten liggen doodgaan omdat ze misschien per ongeluk een tiet aanraken = teringdom
Eens met het eerste, oneens met het tweede.
  maandag 13 november 2017 @ 19:05:45 #6
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175049382
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 18:33 schreef Moira. het volgende:
Anyway:
• Mensen die boos worden omdat misschien per ongeluk een tiet is aangeraakt bij het redden van een leven = teringdom
• Mensen die om die reden vrouwen laten liggen doodgaan omdat ze misschien per ongeluk een tiet aanraken = teringdom
Helemaal mee eens.
pi_175049882
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 18:33 schreef Moira. het volgende:
Anyway:
• Mensen die boos worden omdat misschien per ongeluk een tiet is aangeraakt bij het redden van een leven = teringdom
• Mensen die om die reden vrouwen laten liggen doodgaan omdat ze misschien per ongeluk een tiet aanraken = teringdom
Een mensenleven mogelijk redden en vervolgens aangeklaagd worden is teringdom.
pi_175050452
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:26 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Een mensenleven mogelijk redden en vervolgens aangeklaagd worden is teringdom.
Dit. Chinese praktijken in de VS.Bang een leven te redden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  PR en moderator maandag 13 november 2017 @ 19:45:24 #9
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175050453
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:26 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Een mensenleven mogelijk redden en vervolgens aangeklaagd worden is teringdom.
Mja dan draai je het om. Degene die aanklaagt is teringdom. Degene die een mensenleven redt is goed bezig en zou zich geen reet aan moeten trekken van teringdomme reacties. Pas als je je er wel wat van aantrekt en zoiets onzinnigs je dus weerhoudt van het mogelijk redden van een mensenleven ben je eveneens teringdom.

Bovendien lijkt het me niet dat zo'n aanklacht iets gaat opleveren als er überhaupt al mensen zijn die dat doen. Als 't al voor de rechter moet komen denkt die ook gewoon 'toedeledokie je mag blij zijn dat 'ie je leven heeft gered, wat kom je hier nou zeiken dan'.
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Eens met het eerste, oneens met het tweede.
Het is niet teringdom als je iemand laat doodgaan omdat je niet per ongeluk een tiet wil aanraken? :D
Iemand dood laten gaan lijkt me toch echt behoorlijk zwaarder wegen dan mogelijk een teringdom iemand boos maken omdat je per ongeluk een tietje hebt aangeraakt tijdens het redden van een leven, hoor.

Moeilijk doen om per ongeluk een tiet aanraken bij reanimatie is van beide kanten teringdom en onzinnig.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175053098
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:27 schreef Moira. het volgende:

[..]

En dit :')_________
Wat een teringdomme generatie leven we ook in :|W
Het heeft denk ik niet zozeer te maken met de generatie, het heeft meer te maken met dat we de onschuld in alles zijn kwijtgeraakt. Tegenwoordig kunnen we op alles angst plakken en lachen we nergens meer om. We leven nu eenmaal in een angstcultuur.
pi_175057934
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

Mja dan draai je het om. Degene die aanklaagt is teringdom. Degene die een mensenleven redt is goed bezig en zou zich geen reet aan moeten trekken van teringdomme reacties. Pas als je je er wel wat van aantrekt en zoiets onzinnigs je dus weerhoudt van het mogelijk redden van een mensenleven ben je eveneens teringdom.

Bovendien lijkt het me niet dat zo'n aanklacht iets gaat opleveren als er überhaupt al mensen zijn die dat doen. Als 't al voor de rechter moet komen denkt die ook gewoon 'toedeledokie je mag blij zijn dat 'ie je leven heeft gered, wat kom je hier nou zeiken dan'.

[..]

Het is niet teringdom als je iemand laat doodgaan omdat je niet per ongeluk een tiet wil aanraken? :D
Iemand dood laten gaan lijkt me toch echt behoorlijk zwaarder wegen dan mogelijk een teringdom iemand boos maken omdat je per ongeluk een tietje hebt aangeraakt tijdens het redden van een leven, hoor.

Moeilijk doen om per ongeluk een tiet aanraken bij reanimatie is van beide kanten teringdom en onzinnig.
https://www.snopes.com/cassidy-boon-drowning/

http://www.dailymail.co.u(...)s-Jackie-Brucia.html

https://www.nytimes.com/2(...)ife-lawsuit-dnr.html

https://www.cprcertified.(...)d-for-performing-cpr

Zo zijn er nog meer bronnen, nieuwsartikelen, enzovoorts. Het is een praktijk dat steeds vaker uitgebuit zal worden.
pi_175057938
En dat terwijl er heeel veel vrouwen zijn zonder echt tieten!!
pi_175058076
Heb een keer een 85-jarige vrouw gereanimeerd. Ik was vooral bang dat ik haar borstbeen tot gruis zou drukken. Volgens mij had ze er aardig wat gebroken ribben aan overgehouden.
  PR en moderator maandag 13 november 2017 @ 23:53:53 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175058243
quote:
In dat eerste artikeltje staat letterlijk dat het om een nepverhaal/hoax gaat dat van een satirische website (zoals De Speld) komt, in de titel wordt het al 'a work of fiction' genoemd. Die 2e gaat over een vrouw die haar nier aan haar baas heeft gedoneerd en 'm terugwilde toen ze ontslagen werd, heeft niks met reanimatie of aanraking te maken. Die 3e is een geval van 'ik ben oud dus laat me maar doodgaan als ik doodga en reanimeer mij niet' en dan toch gereanimeerd worden, dus heeft eigenlijk ook niet echt iets met de punten uit dit topic te maken. En de 4e gaat in het algemeen over ongeveer het soort gevallen uit het 3e artikeltje en dat mensen die iemands leven proberen te redden daar misschien niet gekwalificeerd voor zijn en daarom eventueel wel/niet aangeklaagd zouden moeten kunnen worden.

Eigenlijk allemaal linkjes die niet echt wat te maken hadden met wat ik zei/wat hier gezegd wordt :P Niet zomaar alles 'bron' of 'nieuwsartikel' noemen he :P

Ik geloof overigens best dat er zulke teringdomme mensen bestaan hoor, die gaan aanklagen omdat iemand die hun leven probeerde te redden per ongeluk hun tiet aanraakte (hoewel dat eigenlijk dingen zijn die je alleen maar vanuit de VS hoort komen en niet zo snel van toepassing zijn op Nederland). Alleen ik geloof niet dat er ook maar een rechter zal zijn die zo'n zaak serieus zou nemen of zou toekennen aan de aanklager.
Daarnaast zeg ik alleen maar dat ik de mensen die dus maar iemand laten doodgaan omdat ze bang zijn voor dat soort teringdomme lui (met aanklachten zonder consequenties) evengoed teringdom vind.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175059022
Een man zal een vrouw niet makkelijk reanimeren, omdat hij bang is dat als de vrouw bijkomt ze boos kan uitvallen tegen hem en ondanks zijn goede bedoelingen hem valselijk beschuldigen.

Ik heb dat meegemaakt met een oud vrouwtje van ongeveer 90 jaar. Ze viel op straat op de grond en een brilglas lag kapot op haar gezicht. De scherven lagen op haar bebloede gezicht en ik probeerde ze uit haar gezicht te verwijderen. Terwijl ik dat deed, sloeg ze mijn hand van haar af en ze schold mij uit. Ze was heel boos op mij, terwijl ik bezig was haar te helpen. Ik schrok van haar reactie en hield meteen afstand van haar.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 08:30:12 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175060410
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:28 schreef Begripvol het volgende:
Een man zal een vrouw niet makkelijk reanimeren, omdat hij bang is dat als de vrouw bijkomt ze boos kan uitvallen tegen hem en ondanks zijn goede bedoelingen hem valselijk beschuldigen.

Ik heb dat meegemaakt met een oud vrouwtje van ongeveer 90 jaar. Ze viel op straat op de grond en een brilglas lag kapot op haar gezicht. De scherven lagen op haar bebloede gezicht en ik probeerde ze uit haar gezicht te verwijderen. Terwijl ik dat deed, sloeg ze mijn hand van haar af en ze schold mij uit. Ze was heel boos op mij, terwijl ik bezig was haar te helpen. Ik schrok van haar reactie en hield meteen afstand van haar.
Da’s toch gewoon het probleem van die vrouw en niet van jou? Om dan maar gewoon geen vrouwen meer te helpen omdat je ‘misschien eventueel wel met een raar wijf te maken hebt’ vind ik toch wel weer het andere uiterste.

Zou het lekker bij jezelf houden en gewoon van het goede in de mens uit gaan. Als je iemand helpt die in nood lijkt ben je gewoon goed bezig, ongeacht wat voor reacties je daarop krijgt. Da’s niet jouw probleem.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175060443
Zijn die wijven zelf schuld. Niks mis mee.
U MAD?
pi_175060782
quote:
9s.gif Op maandag 13 november 2017 23:44 schreef spiritusbus het volgende:
Heb een keer een 85-jarige vrouw gereanimeerd. Ik was vooral bang dat ik haar borstbeen tot gruis zou drukken. Volgens mij had ze er aardig wat gebroken ribben aan overgehouden.
In Nederland ben je als je EHBO-er bent daar standaard voor verzekerd. Op mijn EHBO pas staat dat volgens mij zelfs.

Dat doen ze omdat ze hier in Nederland niet van die Amerikaanse of Chinese situaties willen waar mensen geen hulp durven te verlenen. Dus als je iemand reanimeert dan hoef je je geen zorgen te maken dat ze je achteraf nog uit willen kleden ook.

In China is het trouwens zo erg dat als je met je auto over iemand heenrijdt je er beter nog een keertje achteruit overheen kunt om zeker te zijn dat die dood is. Is goedkoper dan iemands ziektekosten betalen.
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:11:43 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175060970
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:30 schreef Moira. het volgende:
Da’s toch gewoon het probleem van die vrouw en niet van jou?
Totdat ze een keer echt raak slaat, dan is het plots wel jouw probleem.
Tot nooit .......
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:16:56 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175061764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:28 schreef Begripvol het volgende:
Een man zal een vrouw niet makkelijk reanimeren, omdat hij bang is dat als de vrouw bijkomt ze boos kan uitvallen tegen hem en ondanks zijn goede bedoelingen hem valselijk beschuldigen.

Ik heb dat meegemaakt met een oud vrouwtje van ongeveer 90 jaar. Ze viel op straat op de grond en een brilglas lag kapot op haar gezicht. De scherven lagen op haar bebloede gezicht en ik probeerde ze uit haar gezicht te verwijderen. Terwijl ik dat deed, sloeg ze mijn hand van haar af en ze schold mij uit. Ze was heel boos op mij, terwijl ik bezig was haar te helpen. Ik schrok van haar reactie en hield meteen afstand van haar.
En als je morgen een bejaarde man probeert te helpen die ook boos wordt trek je dat ook door naar mannen in het algemeen?
Of is het dan ineens wel een apart geval, kan en mag je dat niet op alle mannen betrekken?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175062356
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En als je morgen een bejaarde man probeert te helpen die ook boos wordt trek je dat ook door naar mannen in het algemeen?
Of is het dan ineens wel een apart geval, kan en mag je dat niet op alle mannen betrekken?
Mannen voelen zich over het algemeen minder snel aangerand.
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 11:38:14 #22
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175063271
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Totdat ze een keer echt raak slaat, dan is het plots wel jouw probleem.
Hoezo raak slaan? Als er iets is waar je om veroordeeld kan worden heb je zelf toch echt iets fout gedaan.
Als je enkel iemands leven hebt gered zal geen enkele politieagent of rechter je ergens voor veroordelen en krijgt zo’n weird ass zeikwijf ook officieel gewoon ongelijk.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175063367
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hoezo raak slaan? Als er iets is waar je om veroordeeld kan worden heb je zelf toch echt iets fout gedaan.
Als je enkel iemands leven hebt gered zal geen enkele politieagent of rechter je ergens voor veroordelen en krijgt zo’n weird ass zeikwijf ook officieel gewoon ongelijk.
Maar veel mensen hebben natuurlijk helemaal geen zin in dat gezeik ook al kun je niet veroordeeld worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 11:52:39 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175063468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar veel mensen hebben natuurlijk helemaal geen zin in dat gezeik ook al kun je niet veroordeeld worden.
Nee iemand voor je ogen laten liggen doodgaan geeft natuurlijk een veel minder vervelend resultaat :D

Wat een non-issue mensen _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175063825
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:52 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee iemand voor je ogen laten liggen doodgaan geeft natuurlijk een veel minder vervelend resultaat :D

Wat een non-issue mensen _O-
Ik zou daar niet voor kiezen maar het is een overweging die voor sommigen blijkbaar wel meespeelt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 12:21:37 #26
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175063865
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zou daar niet voor kiezen maar het is een overweging die voor sommigen blijkbaar wel meespeelt.
Ja da’s dus imo net zo dom als iemand aanklagen omdat ‘ie je leven heeft gered :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175063985
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja da’s dus imo net zo dom als iemand aanklagen omdat ‘ie je leven heeft gered :P
Onderschat het aantal domme mensen op de wereld niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 12:35:38 #28
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175064087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Onderschat het aantal domme mensen op de wereld niet.
Goed punt ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175065505
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:31 schreef Moira. het volgende:

Het artikel gaat over een VS studie waarin blijkt dat omstanders bang zijn een vrouw te reanimeren, men durft haar borsten niet aan te raken.

Nogmaals, en ik ga het nu gewoon in caps doen.

DIT BLIJKT NIET UIT DIE STUDIE

Kom op mensen, leer verdomme eens lezen.
"Pools are perfect for holding water"
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 14:10:24 #30
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175065570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Nogmaals, en ik ga het nu gewoon in caps doen.

DIT BLIJKT NIET UIT DIE STUDIE

Kom op mensen, leer verdomme eens lezen.
Joe quote dan de originele TS, ik heb da nie gezegd
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175065627
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:10 schreef Moira. het volgende:

[..]

Joe quote dan de originele TS, ik heb da nie gezegd
Vaak genoeg gedaan, maar Makkie wilde niet luisteren en had een eigen agenda waarin dit weer een ding moest worden, als soort van 'zie je nou wel, #metoo is stom'.

Los daarvan, als TS van een vervolgdeel heb je ook een verantwoordelijkheid om correcte informatie weer te geven.
"Pools are perfect for holding water"
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 14:15:49 #32
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175065715
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:12 schreef probeer het volgende:
Los daarvan, als TS van een vervolgdeel heb je ook een verantwoordelijkheid om correcte informatie weer te geven.
Moet ik dan de originele OP weglaten ja terwijl het duidelijk een quote is? :D
Gekkie, je kan toch zelf ook nadenken :*

Mijn visie lijkt me wel duidelijk genoeg intussen :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175065826
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:15 schreef Moira. het volgende:

[..]

Moet ik dan de originele OP weglaten ja terwijl het duidelijk een quote is? :D
Gekkie, je kan toch zelf ook nadenken :*

Mijn visie lijkt me wel duidelijk genoeg intussen :')
Je zou het wellicht kunnen aanvullen met correcte informatie. En ja, het lijkt er op dat ik een van de enige ben in dit topic die zelf na kan denken, daar er nu al 2 topics gediscussieerd wordt over niets meer dan een aanname die als wetenschappelijk feit gezien wordt.

Jouw visie is inderdaad duidelijk, en die deel ik. ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_175065855
quote:
Studie VS: omstanders durven vrouwen minder snel te reanimeren

Amerikaanse vrouwen die een hartstilstand krijgen, worden minder snel door omstanders gereanimeerd dan mannen. Mogelijk heeft dat te maken met de angst om de borsten van de vrouw aan te raken, zeggen de onderzoekers.

Wetenschappers onderzochten bijna 20.000 gevallen van mensen die op een openbare plek in de VS een hartstilstand kregen. Daarbij werd 45 procent van de mannen door een omstander, dus geen professioneel verpleegkundige, gereanimeerd. Bij vrouwen was dat 39 procent. De gereanimeerde mannen hadden ook nog eens 23 procent meer kans om de hartstilstand te overleven.

Opmerkelijk genoeg waren deze verschillen tussen mannen en vrouwen helemaal weg als ze in een huiselijke omgeving een hartstilstand kregen. Dat komt volgens de onderzoekers doordat de mensen die reanimeren dan vaak bekenden zijn van de patiënt.

Borstbeen

Een van de onderzoekers zegt dat angst om borsten aan te raken bij het reanimeren eigenlijk ongegrond is omdat de handen op het borstbeen moeten worden geplaatst, dus tussen de borsten in. De resultaten van het onderzoek zijn afgelopen weekend besproken op een congres van de Amerikaanse Hartstichting.

Op het congres werd geconcludeerd dat reanimatiecursussen mogelijk moeten worden aangepast om de angst om een vrouwelijke patiënt aan te raken weg te nemen. Zo heeft de oefenpop bij dit soort cursussen nu meestal een mannelijk lichaam.

https://nos.nl/artikel/22(...)l-te-reanimeren.html
"Pools are perfect for holding water"
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 14:21:08 #35
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175065860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Je zou het wellicht kunnen aanvullen met correcte informatie. En ja, het lijkt er op dat ik een van de enige ben in dit topic die zelf na kan denken, daar er nu al 2 topics gediscussieerd wordt over niets meer dan een aanname die als wetenschappelijk feit gezien wordt.

Jouw visie is inderdaad duidelijk, en die deel ik. ^O^
Gelukkig maar _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 14:34:02 #36
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175066194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Heb 'm toegevoegd aan de OP trouwens
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175066227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:34 schreef Moira. het volgende:

[..]

Heb 'm toegevoegd aan de OP trouwens
^O^
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:35:05 #38
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175066230
Amerikaanse vrouwen zijn dan ook vrij irritant
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 14:38:42 #39
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175066330
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:35 schreef hugecooll het volgende:
Amerikaanse mensen zijn dan ook vrij irritant
fixed en eens
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175066346
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:35 schreef hugecooll het volgende:
Amerikaanse vrouwen zijn dan ook vrij irritant
NRC journalisten die meer gefocust zijn op stemmingsmakerij, ipv de resultaten van een onderzoek degelijk weergeven, zijn helaas ook vrij irritant.

En mensen als de originele TS die zelfs dat dan nog spinnen ter bevordering van eigen agenda, al helemaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175073715
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Da’s toch gewoon het probleem van die vrouw en niet van jou? Om dan maar gewoon geen vrouwen meer te helpen omdat je ‘misschien eventueel wel met een raar wijf te maken hebt’ vind ik toch wel weer het andere uiterste.

Zou het lekker bij jezelf houden en gewoon van het goede in de mens uit gaan. Als je iemand helpt die in nood lijkt ben je gewoon goed bezig, ongeacht wat voor reacties je daarop krijgt. Da’s niet jouw probleem.
Ik zal een voorbeeld geven van een ander geval.

Het was op klaarlichte dag in de zomer en een blanke vrouw struikelde en viel op de grond en ze schreeuwde om hulp. Een donkere man zag dat en rende om die vrouw te hulp te schieten. Terwijl hij dat deed, schreeuwde een vrouw vanuit haar raam: "Laat die vrouw met rust, beroof die vrouw niet." Deze vrouw hoorde dat geschreeuw van de gestruikelde vrouw, omdat haar raam open stond. Ze zag alleen het moment waarop de donkere man bij de vrouw stond. Deze te hulp schietende donkere man keerde zich om en schreeuwde terug naar de vrouw die voor haar raam stond: "Kom haar dan maar zelf helpen." En hij liep verbouwereerd en boos weg.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 22:30:14 #42
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175077723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:16 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Ik zal een voorbeeld geven van een ander geval.

Het was op klaarlichte dag in de zomer en een blanke vrouw struikelde en viel op de grond en ze schreeuwde om hulp. Een donkere man zag dat en rende om die vrouw te hulp te schieten. Terwijl hij dat deed, schreeuwde een vrouw vanuit haar raam: "Laat die vrouw met rust, beroof die vrouw niet." Deze vrouw hoorde dat geschreeuw van de gestruikelde vrouw, omdat haar raam open stond. Ze zag alleen het moment waarop de donkere man bij de vrouw stond. Deze te hulp schietende donkere man keerde zich om en schreeuwde terug naar de vrouw die voor haar raam stond: "Kom haar dan maar zelf helpen." En hij liep verbouwereerd en boos weg.
Oké. En nu?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175078421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oké. En nu?
De weldoener/hulpverlener vreest om valselijk beschuldigd te worden, vooral als er ook nog sprake is van kwetsende vooroordelen. Iemand die dit ondervindt, zal meestal een afwachtende houding aannemen en nooit meer het voortouw nemen om iemand te hulp te schieten.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 23:02:09 #44
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175078576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:55 schreef Begripvol het volgende:

[..]

De weldoener/hulpverlener vreest om valselijk beschuldigd te worden, vooral als er ook nog sprake is van kwetsende vooroordelen. Iemand die dit ondervindt, zal meestal een afwachtende houding aannemen en nooit meer het voortouw nemen om iemand te hulp te schieten.
Ja da’s dus dom. Dan maak je van andermans probleem je eigen probleem.

Als je gewoon fatsoen in je donder hebt dan help je mensen in nood waar je kunt, en ga je daar niet met een boog omheen lopen ‘omdat je misschien wel eens met een raar wijf te maken hebt’.
Lekker de eer aan jezelf houden.

Maar goed ik val in herhaling.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:09:45 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175078735
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:02 schreef Moira. het volgende:

Ja da’s dus dom.

Maar goed ik val in herhaling.
valt wel mee, je bent aardig opgeschoven. Je vindt het nu dom en niet 'teringdom'.
Tot nooit .......
pi_175078913
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja da’s dus dom. Dan maak je van andermans probleem je eigen probleem.

Als je gewoon fatsoen in je donder hebt dan help je mensen in nood waar je kunt, en ga je daar niet met een boog omheen lopen ‘omdat je misschien wel eens met een raar wijf te maken hebt’.
Lekker de eer aan jezelf houden.

Maar goed ik val in herhaling.
Je kent iemands ervaringen in het verleden niet en daarom is het moeilijk om dingen aan anderen op te leggen of hen daarover verwijten te maken.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175079108
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:16 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Ik zal een voorbeeld geven van een ander geval.

Het was op klaarlichte dag in de zomer en een blanke vrouw struikelde en viel op de grond en ze schreeuwde om hulp. Een donkere man zag dat en rende om die vrouw te hulp te schieten. Terwijl hij dat deed, schreeuwde een vrouw vanuit haar raam: "Laat die vrouw met rust, beroof die vrouw niet." Deze vrouw hoorde dat geschreeuw van de gestruikelde vrouw, omdat haar raam open stond. Ze zag alleen het moment waarop de donkere man bij de vrouw stond. Deze te hulp schietende donkere man keerde zich om en schreeuwde terug naar de vrouw die voor haar raam stond: "Kom haar dan maar zelf helpen." En hij liep verbouwereerd en boos weg.
Typisch het gedrag van een niet Nederlander. Lekker boeiend, help die vrouw gewoon en trek daarna die andere hoer over de toonbank ipv dan maar meteen niets meer te doen. Tuig van de zandbak is het
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:32:32 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175079154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:16 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Ik zal een voorbeeld geven van een ander geval.

Het was op klaarlichte dag in de zomer en een blanke vrouw struikelde en viel op de grond en ze schreeuwde om hulp. Een donkere man zag dat en rende om die vrouw te hulp te schieten. Terwijl hij dat deed, schreeuwde een vrouw vanuit haar raam: "Laat die vrouw met rust, beroof die vrouw niet." Deze vrouw hoorde dat geschreeuw van de gestruikelde vrouw, omdat haar raam open stond. Ze zag alleen het moment waarop de donkere man bij de vrouw stond. Deze te hulp schietende donkere man keerde zich om en schreeuwde terug naar de vrouw die voor haar raam stond: "Kom haar dan maar zelf helpen." En hij liep verbouwereerd en boos weg.
Als het een man was geweest was dan de reactie anders geweest van de vrouw bij hetmraam? Want beroving is niet echt hetzelfde als aanranding of erger.
Die vrouw reageerde op een hulproep en een verkeerd beeld van wat ze zag.

Wat ik niet snap is dat hij daarom de hulpbehoevende vrouw niet geholpen heeft. Die kon daar toch ook niets aan doen? Als zij om hulp vraagt zal ze vast niet ineens gaan zeggen dat iemand die fatsoenlijk hulp biedt haar aangerand heeft. Dan maakt het helemaal niets uit wat een of andere rare vrouw roept.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  PR en moderator dinsdag 14 november 2017 @ 23:53:50 #49
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175079581
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

valt wel mee, je bent aardig opgeschoven. Je vindt het nu dom en niet 'teringdom'.
Werd een beetje eentonig, in feite vind ik het nog steeds teringdom en vind ik het eigenlijk ook raar dat andere mensen het blijkbaar normaal vinden om anderen maar lekker dood te laten liggen gaan omdat ze bang zijn voor tieten/valse beschuldigingen van mensen die zelf psychisch blijkbaar niet helemaal in orde zijn.

Echt een non-issue imo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:19 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Je kent iemands ervaringen in het verleden niet en daarom is het moeilijk om dingen aan anderen op te leggen of hen daarover verwijten te maken.
Maakt het niet minder dom/irreëel/ongegrond though.

Maar goed, mijn mening was al wel duidelijk dus stop maar met quoten dan haal ik dit topic weer uit m'n AT :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_175079854
als ik op grond gaat laat me liggen .
ik wil geen ehbo bij een hardaanval.
helaas hoe kan ik zo iets duidelijk maken?

ook een reden dat ik geen ehbo curses doet hoef ik ook niet iemand anders te redden.
ook geen gezijk achteraf .

doen wel 112 bellen dat is it

alleen kinderen vind ik erg omdat die hun leven nog moet beginnen.

Maar als je tijd is om dood te gaan is het tijd .
Zo ook als het mijn tijd is gekomen.

dit is me persoonlijke mening simpel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')