BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 16:41 |
Het streven van het kabinet om in 2030 alleen nog maar emissieloze auto's te verkopen, wordt met het huidige beleid niet gehaald. Dat stellen wetenschappers van de Technische Universiteit Eindhoven op basis van nieuwe berekeningen. Zij voorspellen dat in dat jaar 88 procent van de nieuw verkochte auto's elektrisch zijn. In 2030 rijden er dan een kleine 3 miljoen elektrische auto's rond in Nederland, ongeveer de helft van het wagenpark. In de vijf jaar daarna komen er nog 2 miljoen elektrische voertuigen bij. Ook dan is het marktaandeel van de elektrische auto echter nog geen 100 procent. De berekeningen zijn gemaakt met een nieuw model, waar meer factoren mee kunnen worden genomen in de berekeningen. Daarmee kunnen overheden, netbeheerders en bedrijven verschillende toekomstscenario's door laten rekenen. Bron: https://www.nu.nl/auto/50(...)j-huidig-beleid.html Mening van TS: | |
Janneke141 | maandag 13 november 2017 @ 16:43 |
Tegen die tijd zit GroenLinks in het kabinet en die verbieden gewoon alle benzine- en dieselauto's. Probleem opgelost. | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 16:45 |
Als het aan GroenLinks ligt mag ik straks 500 euro per maand voor m'n auto betalen. God verhoede dat deze extremisten ooit in de regering komen. | |
halfway | maandag 13 november 2017 @ 16:48 |
En de accijnzen dan? Gas weg dus stroom 1000% omhoog | |
jatochneetoch | maandag 13 november 2017 @ 16:55 |
Ga je toch met de bus. Hoeven de rijken ook minder in de file te staan. | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 17:08 |
OV Als 'rijke' in de file staan | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 17:09 |
Dat weet ik verder niet, ze gaan toch nooit regeren. | |
cherrycoke | maandag 13 november 2017 @ 17:33 |
als we tegen die tijd nog stroom maken door middel van gas kolen of andere fossiele brandstoffen hebben we niks geleerd. | |
halfway | maandag 13 november 2017 @ 17:36 |
Tot 14.00uur werken is lang genoeg, nooit file. | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 17:36 |
Dus 12 jaar de tijd om heel het wagenpark te vervangen. Veel succes ermee | |
Abschirmdienst | maandag 13 november 2017 @ 18:06 |
Tja, Nederlanders willen graag miljarden wegpissen in de verzorgingsstaat. Amper investeringen, sowieso geen serieus beleid voor de lange termijn. Alles wordt verkwanseld omdat we een gebrekkige cultuur hebben waarin bovenstaande compleet uit de hand is gelopen. | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 18:14 |
Wat de neuk heeft 'de verzorgingsstaat' hier nou weer mee te maken. | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 18:46 |
Ik vraag me af over hoelang elektrisch rijden nou echt normaal gaat worden. Ik denk dat mijn huidige auto nog wel een jaar of 3 meegaat als ik er goed mee omga maar ja zijn elektrische auto's dan al handiger & betaalbaarder of is het nu nog steeds alleen iets voor sjiek kantoortuig? | |
Fer | maandag 13 november 2017 @ 18:46 |
Nee, je leest niet goed. Ze willen in 2030 alleen nog maar electrisch verkopen. Mijn sjoemeldiesel zou dan nog rond kunnen rijden. | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 18:48 |
| |
Revolution-NL | maandag 13 november 2017 @ 18:51 |
Dat ligt natuurlijk aan de use case. Ik denk dat veel tweede (boodschappen) auto's nu al prima vervangen kunnen worden voor een first gen (+/- 20kWh) EV. Die heb je al tweedehands al voor 7 - 10k euro. De komende jaren zullen de second gen EV's met een praktijk actieradius van 200-300km massaal geleased worden, deze auto's zullen over 5 jaar op de markt komen als betaalbare EV voor de particuliere rijder. Een EV rijdt je overigens niet alleen voor het milieu of voor het geld. Het rijdt namelijk ook veel comfortabeler en fijner dan een plofauto voor het dagelijkse gebruik. | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 18:52 |
Maar behalve Tesla's zijn er toch nog geen coole elektrische auto's? | |
Revolution-NL | maandag 13 november 2017 @ 18:54 |
Definieer cool. Hoe cool is de gemiddelde occasion en leasebak die je nu op de weg ziet? Ik vind de nieuwe Nissan Leaf een hele mooi middenklasser en ook een doodnormale e-Golf is natuurlijk prima! | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 18:54 |
Ik heb me nooit echt in die dingen verdiept eigenlijk. Misschien moet ik dat eens doen. Is er nog een goede site voor? | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 18:56 |
En kan je die dingen nou al overal opladen? Stel ik bel de gemeente en ik zeg hey ik kan bij mij voor m'n appartement m'n auto niet opladen regelen zij dat dan of moet ik dan met een verlengsnoer uit het raam gaan bungelen? | |
Revolution-NL | maandag 13 november 2017 @ 18:59 |
Dat hangt een beetje van de gemeente af. Bij veel gemeentes kan je een publieke laadpaal aanvragen als je een EV op naam hebt staan. Mijn buurman heeft ook een aanvraag lopen. Hij gaf echter aan dat hij prima uit de voeten kan zonder laadplek thuis met zijn Zoe Z.E. 40. Laden doet hij op het werk of onderweg bij FastNed of een andere snellader. Hij rijdt de Zoe privé, declareert 19ct/km en laad de Zoe gratis op de zaak | |
Weltschmerz | maandag 13 november 2017 @ 18:59 |
In een rechts kabinet zijn milieudoelstellingen er dan ook niet om gehaald te worden. Bij van alles kan het niet of mag het niet omdat er een vaag verdrag uit een ver verleden getekend zou zijn, maar bij milieuverdragen hoeft er niet eens geprobeerd te worden die na te leven. | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 19:00 |
http://www.autotrader.nl/(...)utomaat-100-elektri/ wat is er mis met deze? Ik heb geen verstand van EV's | |
VEM2012 | maandag 13 november 2017 @ 19:00 |
Brrr. Die leaf. Maar goed, dat geldt eigenlijk voor alles uit Japan. En laten we eerlijk zijn, vrijwel alle goedkope auto's. Nee, Tesla is nog wel de enige die echt wat bruikbaars in de markt heeft. Maar de komende jaren komt er goed aanbod bij. Verder vind ik 88% ook heel behoorlijk en 100% een tikje naief. | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 19:01 |
Oh wacht die dingen worden zonder accu verkocht? Dan zal je zeker nog 2x zoveel moeten betalen | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 19:02 |
Elektrische auto's zijn ook allemaal heel erg lelijk, behalve Tesla. | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 19:02 |
Ja dat is ook t probleem. Hoezo maken ze niet gewoon een normale sedan of station? Ze zijn allemaal zo Smart achtig | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 19:02 |
Ik heb ook echt een hekel aan Volvo-rijders en dan vooral die V40-lease-figuren | |
Revolution-NL | maandag 13 november 2017 @ 19:03 |
Dit is een soort van studiemodel van Renault. De accucapaciteit is beperkt én de Fluence Z.E heeft geen snellaad mogelijkheid waardoor de inzetbaarheid erg beperkt is. Het kan overigens een prima alternatief zijn voor vaste woon/werk kilometers op een beperkte afstand. En... acculease inderdaad, iets wat als particuliere koper op een EV van 5 jaar oud in mijn ogen juist een voordeel is. Bij een versleten accu krijg je kosteloos een nieuwe | |
VEM2012 | maandag 13 november 2017 @ 19:03 |
Autokopers zijn ineens tot andere beslissingen te bewegen als 'geld van anderen verkwanselaars' in het kabinet zitten? | |
YazooW | maandag 13 november 2017 @ 19:04 |
Die bestaan ook gewoon. Zo heeft Volkswagen bijvoorbeeld een elektrische Golf en Passat. | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 19:04 |
ok naja nog ff wachten dan voor je zulke auto's krijgt maar dan wel waarmee je naar Duitsland kan | |
MichaelScott | maandag 13 november 2017 @ 19:04 |
Leaf: https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf.html E-golf:
https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf Zo wordt met de auto naar Zuid-Frankrijk een reis waar je rustig een week voor uit mag trekken. Gaat iedereen voortaan met het vliegtuig en is de co2-besparing per saldo nihil/negatief. De actieradius neemt natuurlijk ook nog eens af met de leeftijd van de accu. | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 19:05 |
Die kosten volgens mij net zoveel als een halve tesla | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 19:05 |
Snapte. | |
YazooW | maandag 13 november 2017 @ 19:06 |
Nieuwe techniek is altijd duurder he. | |
Bas_Verstappen | maandag 13 november 2017 @ 19:06 |
Maar dan moet ik denk ik nog 1 brandstof auto kopen na mn huidige auto voor elektrisch normaal is | |
Revolution-NL | maandag 13 november 2017 @ 19:06 |
Dat zijn de specificaties van de oude leaf. De nieuwe leaf heeft een 40kWh accupakket (praktijk range 200 - 250km), waarbij medio 2018 zelfs een 60kWh accupakket (praktijk range 300 - 370km) wordt verwacht. Er zijn ook geruchten dat de Hyundai Ioniq medio 2018 met een 60kWh versie komt De e-golf heeft slechts een 35kWh accupakket. | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 19:07 |
Elektrische auto's zijn gewoon kut. Je hoort ze niet aankomen en ze zijn veel zwaarder dan een vergelijkbare benzine / diesel. | |
VEM2012 | maandag 13 november 2017 @ 19:07 |
Daarom Tesla supercharging. Al heb ik eerlijk gezegd voor de transeuropese ritten die ik zakelijk moet maken ook een zeer efficiënte benzineverstoker (lees: die verstookt heel veel benzine), omdat ik simpelweg anders tijd tekort kom. Met een Tesla rij je niet zo makkelijk 180 km/u over de autobahn. Dan moet je te vaak stoppen. | |
YazooW | maandag 13 november 2017 @ 19:11 |
Ik gaf alleen maar 2 voorbeelden van normaal uitziende elektrische auto's. | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 19:11 |
Hoeveel kost zo'n Golf 7 GTE dan? | |
VEM2012 | maandag 13 november 2017 @ 19:12 |
Dat niet aan horen komen is prima op te lossen met de muziek aanzetten. Bij Tesla kun je dat bij wijze van spreken beter buiten de auto horen dan in de auto. | |
Revolution-NL | maandag 13 november 2017 @ 19:13 |
Dat blijkt dus heel erg mee te vallen door het sublieme BMS van moderne EV's | |
Revolution-NL | maandag 13 november 2017 @ 19:13 |
GTE is een hybride. De e-golf begint bij 38k. Een EV is pas interessant als je gebruikerskosten over ook meerekent in je financiële plaatje. ICE lage aanschafkosten hoge gebruikerskosten EV hoge aanschafkosten lage gebruikerskosten Leuk artikel: Tesla Model S Hits 300,000 Miles with less than $11,000 maintenance costs http://www.tesloop.com/bl(...)1k-maintenance-costs
[ Bericht 16% gewijzigd door Revolution-NL op 13-11-2017 19:21:54 ] | |
BoneThugss | maandag 13 november 2017 @ 19:18 |
Thanx, dat laatste wist ik al, maar altijd goed om even te factchecken. | |
Speekselklier | maandag 13 november 2017 @ 19:31 |
Waarom wordt altijd die smoes van 1x per jaar naar zuid-frankrijk gebruikt om geen electrische auto te kopen? Ga dan een keer met de auto van je vrouw, vlieg of wissel je auto een keer om voor een benzine versie (biedt vw aan volgens mij). | |
Fer | maandag 13 november 2017 @ 19:44 |
Hier krijg je ze per 2. Dus een aanvraag betekent wel gelijk 2 plekken minder voor gewone auto’s. | |
Bivox.Silentic | maandag 13 november 2017 @ 19:46 |
Alle auto's elektrisch is een prachtig streven!
| |
Ygritte | maandag 13 november 2017 @ 19:56 |
Dat ligt dan dus ook weer aan je gemeente. Ik heb een 'eigen' (zelf betaald en hij zit aan mijn meterkast) publieke laadpaal voor mijn huis aan publieke parkeerplaatsen zonder bord er boven. Iedere Jan Piet of Klaas mag daar dus gewoon parkeren En voor elke Jan Piet of Klaas die zijn EV aan mijn laadpaal laad krijg ik dus centen (niet dat je daar rijk van wordt maar goed ) | |
Revolution-NL | maandag 13 november 2017 @ 22:09 |
Hier ook Hoezo 2 plekken minder? We hebben nu een EV en een PHEV in de straat voor de netto parkeercapaciteit maakt het dus niets uit, anders is het een mooie incentive voor buurtbewoners om die fossiele plofkoets ook in te ruilen op een (PH)EV. Heerlijk toch een leefomgeving zonder smerige sjoemeldiesels door de straat |