abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175051156
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:07 schreef kzomba het volgende:

[..]

Zijn verbale kracht vind ik ook wel bijzonder.
Het lijkt allemaal wel een beetje op autisme :P
Twiddel
pi_175051188
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:25 schreef Quotidien het volgende:
Zal wel fout van mijn kant zijn, maar ik kan geen sympathie opbrengen voor die man als die niet eens dat hondje fatsoenlijk kan behandelen.
Dit. TS heeft de verkeerde uitzending gekozen. Scroll eens door naar 24:38. Wat een zielige invalide man is het toch.
pi_175051271
quote:
99s.gif Op maandag 13 november 2017 20:10 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Het lijkt allemaal wel een beetje op autisme :P
Hij lijkt wel op stephen hawking.
pi_175051294
quote:
99s.gif Op maandag 13 november 2017 20:14 schreef kzomba het volgende:

[..]

Hij lijkt wel op stephen hawking.
Hawking heeft meer humor.
Twiddel
pi_175051381
quote:
99s.gif Op maandag 13 november 2017 20:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hawking heeft meer humor.
maar Ernst hosselt meer chicks
  maandag 13 november 2017 @ 21:31:44 #81
451005 Grems
Clown World
pi_175053766
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:00 schreef kzomba het volgende:

[..]

Ja, maar die mensen bestaan en dat heeft vaak met frustraties door de beperking te maken.

Ik heb eens met een cliënt gewerkt die het presteerde om elke stagiaire huilend uit zijn kamertje te laten rennen en volwassen collega's bedreigde met een steen door de ramen te gooien door familieleden of vrienden van hem.

Hij commandeerde iedereen en schold je helemaal kapot als hij pijn had en gaf een ander altijd de schuld van zijn pijn.

Toch had ik er geen moeite mee, ik voelde mij nooit persoonlijk aangevallen. heb hem wel eens gezegd dat hij ook op een normale manier iets kon vragen of zeggen.

Maar die ernst is echt een lieverdje vergeleken bij die meneer die ik meegemaakt heb.
En daarom blijven ze dergelijk gedrag vertonen :')
pi_175057992
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:31 schreef Grems het volgende:

[..]

En daarom blijven ze dergelijk gedrag vertonen :')
Volgende keer stuur ik jou wel op MS patienten en verlamde mensen af met een honkbalknuppel, dan mag jij dat gedrag uit hun slaan.

:')
pi_175058089
Ik heb het gevoel dat hier bijna geen eerlijk gesprek over te voeren valt omdat de patiënten binnen de GGZ bijna altijd al met 1-0 achter gezet worden over hun geloofwaardigheid. En dat is al discutabel opzich. En de echte ervaringsdeskundige in hoe het er aan toe gaat zijn toch die patiënten.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 23:45:39 ]
pi_175058266
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 23:45 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb het gevoel dat hier bijna geen eerlijk gesprek over te voeren valt omdat de patiënten binnen de GGZ bijna altijd al met 1-0 achter gezet worden over hun geloofwaardigheid. En dat is al discutabel opzich. En de echte ervaringsdeskundige in hoe het er aan toe gaat zijn toch die patiënten.
Dat dus
  dinsdag 14 november 2017 @ 18:32:17 #85
451005 Grems
Clown World
pi_175071120
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:39 schreef kzomba het volgende:

[..]

Volgende keer stuur ik jou wel op MS patienten en verlamde mensen af met een honkbalknuppel, dan mag jij dat gedrag uit hun slaan.

:')
Want dat is de enige manier om onacceptabel gedrag te corrigeren :')
  dinsdag 14 november 2017 @ 18:40:01 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175071290
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 23:45 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb het gevoel dat hier bijna geen eerlijk gesprek over te voeren valt omdat de patiënten binnen de GGZ bijna altijd al met 1-0 achter gezet worden over hun geloofwaardigheid. En dat is al discutabel opzich. En de echte ervaringsdeskundige in hoe het er aan toe gaat zijn toch die patiënten.
Het is een draaimolen van bureacratische geleuter en ellende.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175071414
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:32 schreef Grems het volgende:

[..]

Want dat is de enige manier om onacceptabel gedrag te corrigeren :')
Ja, de beste stuurlui staan aan wal

Hoe doe je het dan? een nekschot geven?
  dinsdag 14 november 2017 @ 19:27:58 #88
451005 Grems
Clown World
pi_175072343
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:46 schreef kzomba het volgende:

[..]

Ja, de beste stuurlui staan aan wal

Hoe doe je het dan? een nekschot geven?
Want het niet eens zijn met een compleet absurde en contraproductieve aanpak van gewelddadige, dreigende en scheldende patiënten houdt natuurlijk in dat iemand geen verstand van zaken heeft :')

Ongewenst gedrag dien je nooit te belonen, niet in de psychiatrie, niet in de gehandicaptenzorg, niet in de kinderopvang en niet als je een hond aan het opvoeden bent.
pi_175072581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:27 schreef Grems het volgende:

[..]

Want het niet eens zijn met een compleet absurde en contraproductieve aanpak van gewelddadige, dreigende en scheldende patiënten houdt natuurlijk in dat iemand geen verstand van zaken heeft :')

Ongewenst gedrag dien je nooit te belonen, niet in de psychiatrie, niet in de gehandicaptenzorg, niet in de kinderopvang en niet als je een hond aan het opvoeden bent.
Dus de cliënten op hondentraining zetten is de oplossing als ik je post goed begrijp. :7
  dinsdag 14 november 2017 @ 19:40:12 #90
451005 Grems
Clown World
pi_175072664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:36 schreef kzomba het volgende:

[..]

Dus de cliënten op hondentraining zetten is de oplossing als ik je post goed begrijp. :7
Het personeel terug naar school sturen als ze contraproductief werk leveren lijkt mij een beter idee.
pi_175074529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Het personeel terug naar school sturen als ze contraproductief werk leveren lijkt mij een beter idee.
ah dat is dus de oplossing :')

oke
pi_175077543
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Het personeel terug naar school sturen als ze contraproductief werk leveren lijkt mij een beter idee.
Zal nooit gebeuren. Niemand maakt zich er kwaad om behalve mensen als ik en de ts dus en nog sommige anderen hier.
In psychiatrische instellingen wordt ook gewoon gefilmd en dit wordt uitgezonden op tv als bewoners het niet willen.
Mensen plegen vaak genoeg zelfmoord ook al worden ze officieel "geholpen".
Het dieptepunt vond ik dat iemand hier zei dat ze euthanasie als behandeling zagen.
Hun doelgroep (vrijwel de enigen die het iets interesseert) is te zwak om dit wangedrag uit te kunnen schakelen. Dat vind ik heel goed gezegd in dit topic.

als mensen niet beginnen aan de ggz, hebben ze deze ellende niet. Maar ja!! Door lokkertjes over stoornissen, legale drugs, ondersteuning en uitkeringen worden mensen er toch toe overgehaald. Voor sommigen is het het waard. Anderen komen er slechter uit. Het is gewoon een gok. Alles is toch toevallig in die hulpverlening, niets is voorspelbaar er zit geen logica of zo in. Dat zou de medewerkers tot teveel verplichten. De behandeling is subjectief mensenwerk en lekker vaag en oncontroleerbaar qua effect. Ze beoordelen het effect wel hoor... 1x per jaar als je mazzel hebt met een vragenlijst die zeer kort is, waar je nooit meer iets van terugziet en waar volgens mij echt niets mee wordt gedaan. De fout marge lijkt maximaal te zijn maaar het is ook helemaal niet de bedoeling dat clienten worden geholpen hoogstwaarschijnlijk
Ze moeten enigszins handelbaar worden voor de samenleving of eruit verdwijnen, dat is het allerhoogste doel dat de ggz heeft . Het is een tuchtschool waarin je erg weinig leert. De ggz is er voor de zogenaamd gezonde mensen, niet voor de 'psychisch zieken'.

Kzomba je kunt een boek publiceren over je ervaringen in de GGZ als hulpverlener misschien moet je er een science fiction fantasy boek van maken met virtual reality elementen en dan op het einde het hoofdstuk "vorige banen van de auteur" met je ggz verhaal zodat het nog het meest verkochte boek voor kerst kan worden. Ik wil wel ghostwriter zijn voor het saaie gedeelte voor de rest moet je dan nog iemand regelen maar volgens mij zijn er al 100 boeken van hulpverleners waaronder psychiaters die met nieuwe ideeen of zo kwamen en het heeft allemaal helemaal geen zier uitgemaakt. Zal idd een proces van 100 jaar worden of zo. Ach die mensen die zelf gek zijn moeten ook werk hebben denk ik dan, maar wel een beetje wrang dat ze anderen die ook een stoornis hebben of ziekte dan het leven zuur moeten make maar ja dat is het leven voor mensen met lichamelijke beperkingen in geldnood vind ik het nog het ergste die kunnen dan nergens anders heen mensen kunnen altijd kiezen voor psychische hulpverlening behalve bij zware psychosen

[ Bericht 10% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 15-11-2017 10:14:20 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 15 november 2017 @ 18:56:32 #93
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175093820
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:12 schreef kzomba het volgende:

[..]

Misschien een vreemd uitstapje wat gedachte betreft, maar ik denk dat het voor mensen met miniumum inkomen ook niet goed is om naar de voedselbank te gaan.

Bij sommige locaties zitten de mensen 3 uur lang samen in de wachtruimte tot ze aan de beurt zijn met hun nummertje om hun pakketje op te kunnen halen.

Om tussen allerlei verschoppelingen van de maatschappij te gaan zitten die het niet gemaakt hebben en niet succesvol zijn is ook een aanslag op je waardigheid en beperkt je tot een niveau van slachtoffer zijn terwijl je dat juist moet doorbreken.
Deze vergelijking snap ik niet .Ben het ook niet mee eens met wat je zegt.
Alsof je er voor de leuk voor kiest om gebruik te moeten maken van een voedselbank of de GGZ :{
Soms kan iemand niet anders.

Ik heb zelf een jaar gebruik moeten maken van de voedselbank en was ontzettend blij dat ik daar gebruik van 'mocht' maken. Je komt daar niet zomaar terecht,dat weet je toch?Want er zijn regels voor om gebruik te mogen maken van een voedselbank: je moet niet meer rond kunnen komen :+ *regels gelden ook om in aanmerking te komen voor GGZ hulp.

Ik krijg ontzettende jeuk van hoe je praat over die verschoppelingen van de maatschappij 'die het niet gemaakt hebben en niet succesvol zijn'. Dat is jouw invulling, en alsof het daar om gaat.

Iets is pas een aanslag op je waardigheid als je zelf zo gaat denken. Het is nooit in mij opgekomen om mezelf als minder(waardig) te zien.Want dat is ook niet zo. Ook niet toen ik jarenlang als cliënt GGZ hulp had(lees begeleiding) om mijn leven weer wat meer op de rit te krijgen.
Ik ben ook dankbaar dat er toen een voedselbank was waar ik eten kreeg voor mij en mijn kinderen, en het is ook wel een ervaring om dat eens mee te maken,want zo kan je het ook zien. Mijn waardigheid haal ik uit andere zaken, zoals uit mijn eigen normen en waarden & principes : hoe ik in het leven sta, oprechtheid en zelfreflectie. Ik heb een hoop meegemaakt en ik zal zeker nog een hoop meemaken, dat hoort nou eenmaal bij mij :+
Ik ben goed zoals ik ben.
Ik moet niks, en ik bepaal zelf of ik een slachtoffer ben of niet, Niet jij of anderen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 15 november 2017 @ 19:07:15 #94
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175094177
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Zal nooit gebeuren. Niemand maakt zich er kwaad om behalve mensen als ik en de ts dus en nog sommige anderen hier.
In psychiatrische instellingen wordt ook gewoon gefilmd en dit wordt uitgezonden op tv als bewoners het niet willen.
Mensen plegen vaak genoeg zelfmoord ook al worden ze officieel "geholpen".
Het dieptepunt vond ik dat iemand hier zei dat ze euthanasie als behandeling zagen.
Hun doelgroep (vrijwel de enigen die het iets interesseert) is te zwak om dit wangedrag uit te kunnen schakelen. Dat vind ik heel goed gezegd in dit topic.

als mensen niet beginnen aan de ggz, hebben ze deze ellende niet. Maar ja!! Door lokkertjes over stoornissen, legale drugs, ondersteuning en uitkeringen worden mensen er toch toe overgehaald. Voor sommigen is het het waard. Anderen komen er slechter uit. Het is gewoon een gok. Alles is toch toevallig in die hulpverlening, niets is voorspelbaar er zit geen logica of zo in. Dat zou de medewerkers tot teveel verplichten. De behandeling is subjectief mensenwerk en lekker vaag en oncontroleerbaar qua effect. Ze beoordelen het effect wel hoor... 1x per jaar als je mazzel hebt met een vragenlijst die zeer kort is, waar je nooit meer iets van terugziet en waar volgens mij echt niets mee wordt gedaan. De fout marge lijkt maximaal te zijn maaar het is ook helemaal niet de bedoeling dat clienten worden geholpen hoogstwaarschijnlijk
Ze moeten enigszins handelbaar worden voor de samenleving of eruit verdwijnen, dat is het allerhoogste doel dat de ggz heeft . Het is een tuchtschool waarin je erg weinig leert. De ggz is er voor de zogenaamd gezonde mensen, niet voor de 'psychisch zieken'.

Kzomba je kunt een boek publiceren over je ervaringen in de GGZ als hulpverlener misschien moet je er een science fiction fantasy boek van maken met virtual reality elementen en dan op het einde het hoofdstuk "vorige banen van de auteur" met je ggz verhaal zodat het nog het meest verkochte boek voor kerst kan worden. Ik wil wel ghostwriter zijn voor het saaie gedeelte voor de rest moet je dan nog iemand regelen maar volgens mij zijn er al 100 boeken van hulpverleners waaronder psychiaters die met nieuwe ideeen of zo kwamen en het heeft allemaal helemaal geen zier uitgemaakt. Zal idd een proces van 100 jaar worden of zo. Ach die mensen die zelf gek zijn moeten ook werk hebben denk ik dan, maar wel een beetje wrang dat ze anderen die ook een stoornis hebben of ziekte dan het leven zuur moeten make maar ja dat is het leven voor mensen met lichamelijke beperkingen in geldnood vind ik het nog het ergste die kunnen dan nergens anders heen mensen kunnen altijd kiezen voor psychische hulpverlening behalve bij zware psychosen
Ik ben het zo niet eens met wat je zegt,Maar het heeft ook weinig zin om dat uit te moeten leggen merk ik
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175096591
quote:
4s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:56 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Deze vergelijking snap ik niet .Ben het ook niet mee eens met wat je zegt.
Alsof je er voor de leuk voor kiest om gebruik te moeten maken van een voedselbank of de GGZ :{
Soms kan iemand niet anders.

Ik heb zelf een jaar gebruik moeten maken van de voedselbank en was ontzettend blij dat ik daar gebruik van 'mocht' maken. Je komt daar niet zomaar terecht,dat weet je toch?Want er zijn regels voor om gebruik te mogen maken van een voedselbank: je moet niet meer rond kunnen komen :+ *regels gelden ook om in aanmerking te komen voor GGZ hulp.

Ik krijg ontzettende jeuk van hoe je praat over die verschoppelingen van de maatschappij 'die het niet gemaakt hebben en niet succesvol zijn'. Dat is jouw invulling, en alsof het daar om gaat.

Iets is pas een aanslag op je waardigheid als je zelf zo gaat denken. Het is nooit in mij opgekomen om mezelf als minder(waardig) te zien.Want dat is ook niet zo. Ook niet toen ik jarenlang als cliënt GGZ hulp had(lees begeleiding) om mijn leven weer wat meer op de rit te krijgen.
Ik ben ook dankbaar dat er toen een voedselbank was waar ik eten kreeg voor mij en mijn kinderen, en het is ook wel een ervaring om dat eens mee te maken,want zo kan je het ook zien. Mijn waardigheid haal ik uit andere zaken, zoals uit mijn eigen normen en waarden & principes : hoe ik in het leven sta, oprechtheid en zelfreflectie. Ik heb een hoop meegemaakt en ik zal zeker nog een hoop meemaken, dat hoort nou eenmaal bij mij :+
Ik ben goed zoals ik ben.
Ik moet niks, en ik bepaal zelf of ik een slachtoffer ben of niet, Niet jij of anderen.
Het is vaak wel een bewuste keuze om gebruik te maken van de voedselbank en om de stap naar het GGZ te maken.

Ik denk als een jongeman de vorige dag bij de voedselbank is geweest en in behandeling is bij de GGZ dat hij geen hoge waardigheid zal hebben als hij aan het daten is met een succesvolle jonge dame. Hij zal niet open kaart kunnen spelen over zijn leven tenzij een harde afwijzing wil hebben van haar.

Het is mooi dat de voedselbank jou heeft vooruit geholpen, maar met creatieve boekhouding en je maandelijkse lasten wat verhogen zodat het fictief op de bankafschriften lijkt of je in aanmerking komt wat ook veel mensen doen brengen ze zich wel tussen allemaal mensen met ellende, ex gedetineerde, junks etc etc waar ze een deel van de dag tussen zitten, waar je mee omgaat word je mee besmet en zoiets kun je beter voorkomen.

Het lijkt mij niet goed voor je waardigheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door kzomba op 15-11-2017 23:11:11 ]
pi_175097518
Bepaalde mensen kunnen écht niet anders he.

Ik ken zat mensen die geplaatst zijn door familie. Verstandelijk gehandicapten.

En dan moet je echt kiezen uit twee kwaden, óf thuis zitten met ruzies/ gevaarlijke situaties/ gevechten tot gevolg óf in een instelling waar gewerkt kan worden aan structuur, duidelijkheid en rust.
Twiddel
pi_175097557
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Zal nooit gebeuren. Niemand maakt zich er kwaad om behalve mensen als ik en de ts dus en nog sommige anderen hier.
In psychiatrische instellingen wordt ook gewoon gefilmd en dit wordt uitgezonden op tv als bewoners het niet willen.
Mensen plegen vaak genoeg zelfmoord ook al worden ze officieel "geholpen".
Het dieptepunt vond ik dat iemand hier zei dat ze euthanasie als behandeling zagen.
Hun doelgroep (vrijwel de enigen die het iets interesseert) is te zwak om dit wangedrag uit te kunnen schakelen. Dat vind ik heel goed gezegd in dit topic.

als mensen niet beginnen aan de ggz, hebben ze deze ellende niet. Maar ja!! Door lokkertjes over stoornissen, legale drugs, ondersteuning en uitkeringen worden mensen er toch toe overgehaald. Voor sommigen is het het waard. Anderen komen er slechter uit. Het is gewoon een gok. Alles is toch toevallig in die hulpverlening, niets is voorspelbaar er zit geen logica of zo in. Dat zou de medewerkers tot teveel verplichten. De behandeling is subjectief mensenwerk en lekker vaag en oncontroleerbaar qua effect. Ze beoordelen het effect wel hoor... 1x per jaar als je mazzel hebt met een vragenlijst die zeer kort is, waar je nooit meer iets van terugziet en waar volgens mij echt niets mee wordt gedaan. De fout marge lijkt maximaal te zijn maaar het is ook helemaal niet de bedoeling dat clienten worden geholpen hoogstwaarschijnlijk
Ze moeten enigszins handelbaar worden voor de samenleving of eruit verdwijnen, dat is het allerhoogste doel dat de ggz heeft . Het is een tuchtschool waarin je erg weinig leert. De ggz is er voor de zogenaamd gezonde mensen, niet voor de 'psychisch zieken'.

Kzomba je kunt een boek publiceren over je ervaringen in de GGZ als hulpverlener misschien moet je er een science fiction fantasy boek van maken met virtual reality elementen en dan op het einde het hoofdstuk "vorige banen van de auteur" met je ggz verhaal zodat het nog het meest verkochte boek voor kerst kan worden. Ik wil wel ghostwriter zijn voor het saaie gedeelte voor de rest moet je dan nog iemand regelen maar volgens mij zijn er al 100 boeken van hulpverleners waaronder psychiaters die met nieuwe ideeen of zo kwamen en het heeft allemaal helemaal geen zier uitgemaakt. Zal idd een proces van 100 jaar worden of zo. Ach die mensen die zelf gek zijn moeten ook werk hebben denk ik dan, maar wel een beetje wrang dat ze anderen die ook een stoornis hebben of ziekte dan het leven zuur moeten make maar ja dat is het leven voor mensen met lichamelijke beperkingen in geldnood vind ik het nog het ergste die kunnen dan nergens anders heen mensen kunnen altijd kiezen voor psychische hulpverlening behalve bij zware psychosen
Dan heb jij echt in een hele rare toko gezeten.
Twiddel
pi_175098011
Gecompliceerd dit.

De meeste mensen die werken binnen GGZ-instellingen doen dit echt met de motivatie om mensen te helpen. Ik heb ook genoeg keren mijn beklag gedaan over de GGZ en alles waar ik in behandeling was. Maar als ikzelf hulpverlener zou zijn, betwijfel ik of ik het beter kan. Ik ben ook maar een mens. Ik kan andermans gedachten niet lezen, dus ik zal er dan ook weleens naastzitten.

Maar wat ik al een keer eerder postte in een ander topic: is dit probleem misschien verweven in de hele samenleving? Volgens mij sta je sowieso als degene met de psychische problemen met 1-0 achter.

Ik vind de hele samenleving achteruitgaan trouwens. Mensen zijn egoistischer geworden, onbeschofter, impulsiever, verwender.... eigenlijk gewoon zwakker. Decennia lang hebben we de overtuiging gekoesterd dat wij als individu centraal staan in ons leven en dat we niks moeten doen wat we niet leuk vinden. Nare gevoelens mag je niet eens meer opkroppen maar die moet je eruitgooien.

Ik bedenk me weleens wat ik waard zou zijn als er oorlog zou uitbreken en als wij hier in Nederland vergelijkbare toestanden mee gaan maken als in Syrië.
pi_175099128
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Gecompliceerd dit.

De meeste mensen die werken binnen GGZ-instellingen doen dit echt met de motivatie om mensen te helpen. Ik heb ook genoeg keren mijn beklag gedaan over de GGZ en alles waar ik in behandeling was. Maar als ikzelf hulpverlener zou zijn, betwijfel ik of ik het beter kan. Ik ben ook maar een mens. Ik kan andermans gedachten niet lezen, dus ik zal er dan ook weleens naastzitten.

Maar wat ik al een keer eerder postte in een ander topic: is dit probleem misschien verweven in de hele samenleving? Volgens mij sta je sowieso als degene met de psychische problemen met 1-0 achter.

Ik vind de hele samenleving achteruitgaan trouwens. Mensen zijn egoistischer geworden, onbeschofter, impulsiever, verwender.... eigenlijk gewoon zwakker. Decennia lang hebben we de overtuiging gekoesterd dat wij als individu centraal staan in ons leven en dat we niks moeten doen wat we niet leuk vinden. Nare gevoelens mag je niet eens meer opkroppen maar die moet je eruitgooien.

Ik bedenk me weleens wat ik waard zou zijn als er oorlog zou uitbreken en als wij hier in Nederland vergelijkbare toestanden mee gaan maken als in Syrië.
`
Hulpverlening kijkt niet meer naar waarom je klachten zijn ontstaan maar als je klachten hebt die ergens in vallen heb je die diagnose gewoon, zoals autisme die je zogenaamd je hele leven dan hebt. Kreeg van me huisarts te horen dat dit is omdat ze moeten kunnen declareren en dat het niet zoveel met autisme zelf te maken heeft omdat elk mens andere problemen heeft die in mijn geval weer opgelost werden door me uit mijn omgeving te halen.. Dusja dan is die hulpverlening behoorlijke troep als je erin ging geloven.
pi_175101005
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Gecompliceerd dit.

De meeste mensen die werken binnen GGZ-instellingen doen dit echt met de motivatie om mensen te helpen. Ik heb ook genoeg keren mijn beklag gedaan over de GGZ en alles waar ik in behandeling was. Maar als ikzelf hulpverlener zou zijn, betwijfel ik of ik het beter kan. Ik ben ook maar een mens. Ik kan andermans gedachten niet lezen, dus ik zal er dan ook weleens naastzitten.

Maar wat ik al een keer eerder postte in een ander topic: is dit probleem misschien verweven in de hele samenleving? Volgens mij sta je sowieso als degene met de psychische problemen met 1-0 achter.

Ik vind de hele samenleving achteruitgaan trouwens. Mensen zijn egoistischer geworden, onbeschofter, impulsiever, verwender.... eigenlijk gewoon zwakker. Decennia lang hebben we de overtuiging gekoesterd dat wij als individu centraal staan in ons leven en dat we niks moeten doen wat we niet leuk vinden. Nare gevoelens mag je niet eens meer opkroppen maar die moet je eruitgooien.

Ik bedenk me weleens wat ik waard zou zijn als er oorlog zou uitbreken en als wij hier in Nederland vergelijkbare toestanden mee gaan maken als in Syrië.
Respectabele post ^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')