abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175038704
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag lekker vrij en ben daarom aan het 'chillen' bij mijn ouders thuis.

Vanochtend was ik nog blij om weer bij mijn ouders te zijn en de hele dag thuis te kunnen blijven, maar een uur nadat ik wakker werd en met mijn moeder te hebben gezeten, ben ik zowat depressief en vind ik het jammer dat ik hier zit.

Mijn moeder is eigenlijk niet negatief, maar er zijn een paar punten waar zij steeds over zeurt, terwijl ze heel goed weet dat ik er ook mee zit.

Een van die punten is over mijn studie, heb een vertraging en het lukt me maar niet om het af te ronden.

Tweede punt is mijn mislukte relatie (overigens is zij heel blij dat het afgelopen is met mijn ex, want die mocht ze niet). Ik heb een tijdje gedate, onder andere met een jongen die ik via haar heb ontmoet en het ondertussen ook weer afgekapt. Nu loopt ze te zeuren over dat ik op deze manier eeuwig vrijgezel blijf en geen gezin kan opbouwen (ik ben nog 26 j).

Net kreeg ik weer de vraag hoe het ging tussen die jongen en mij. Dat terwijl ze weet dat ik hem niet wil.

Ik ben maar naar de slaapkamer gelopen. Het is ook nog eens vies weer vandaag, dus ik blijf denk ik maar binnen en ga lezen en netflix kijken.

Waarom kunnen mensen niet gewoon positief blijven. En waarom bemoeien ze zich met andermans leven.
pi_175038768
Hahahaha TS wordt een kattenvrouwtje, maar het is nog allemaal d'r moeder dr schuld.
pi_175038794
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 10:31 schreef CaVaBien het volgende:
Waarom kunnen mensen niet gewoon positief blijven. En waarom bemoeien ze zich met andermans leven.

Geef het voorbeeld eens dan?
manmanman wat een negatieve klaagzang.
  maandag 13 november 2017 @ 10:36:35 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175038815
Vannacht was ze nog vrij positief overigens.
And so is the past
pi_175038817
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:35 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Geef het voorbeeld eens dan?
manmanman wat een negatieve klaagzang.
Het is klb en ik heb nu zin om te klagen, dus het mag ;)
pi_175038836
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 10:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vannacht was ze nog vrij positief overigens.
Was dan jammer genoeg van korte duur :P
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 10:42:13 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175038921
En wat is dan de reden dat het ´je maar niet lukt om je studie af te ronden´?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 13 november 2017 @ 10:44:05 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038959
A) als je lekker ben wil ik wel met je daten
B) wat gebeurde er toen je dat tegen haar zei?

Mijn ouders zijn ook zo. Op het moment heb ik geen werk en dan wordt je élke keer als je ze ziet gevraagd 'en, hoe gaat het met werk zoeken'.

Natuurlijk bijzonder vervelend, maar toen ik ze zei dat zo'n beetje het enige wat vervelender is dan de hele dag thuis zitten zonder werk is dat dat iemand er steeds naar vraagt en je dan moet gaan uitleggen hoe je nog niks hebt en dat ik het heus wel vertel als er iets veranderd.

Dat hielp. Nou ken ik jouw ouders niet, maar de meeste ouders zijn er niet bewust mee bezig je het leven zuur te maken en kunnen zo'n tip best accepteren
Laffe huichelaar
  maandag 13 november 2017 @ 10:44:39 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038972
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 10:37 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Was dan jammer genoeg van korte duur :P
Ook dat zei ze vannacht tegen nogeenoudebekende
Laffe huichelaar
pi_175038983
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
En wat is dan de reden dat het ´je maar niet lukt om je studie af te ronden´?
Veel gedoe aan mijn hoofd gehad, veel gewerkt en problemen met ex. Tijdje in een dip gezeten.

Maar ook weinig motivatie, geen leuke studie, maar ik zit al wel in mijn laatste jaar dus ik wil er ook niet mee stoppen.
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 10:47:42 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175039016
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 10:45 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Veel gedoe aan mijn hoofd gehad, veel gewerkt en problemen met ex. Tijdje in een dip gezeten.

Maar ook weinig motivatie, geen leuke studie, maar ik zit al wel in mijn laatste jaar dus ik wil er ook niet mee stoppen.
Oftewel, je studie heeft gewoon geen prioriteit. Dat is niet dat het 'je maar niet lukt', maar dat je er gewoon geen prioriteit aan geeft. Hoe jij het uitlegt klinkt het alsof je het slachtoffer bent, maar de realiteit is gewoon dat je er gewoon geen trek in hebt.

Dat kun jij dan wel als negatief willen uitleggen, maar het is wel de waarheid dat je er gewoon geen zin in hebt om er aan te beginnen het af te maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175039105
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:44 schreef timmmmm het volgende:
A) als je lekker ben wil ik wel met je daten
B) wat gebeurde er toen je dat tegen haar zei?

Mijn ouders zijn ook zo. Op het moment heb ik geen werk en dan wordt je élke keer als je ze ziet gevraagd 'en, hoe gaat het met werk zoeken'.

Natuurlijk bijzonder vervelend, maar toen ik ze zei dat zo'n beetje het enige wat vervelender is dan de hele dag thuis zitten zonder werk is dat dat iemand er steeds naar vraagt en je dan moet gaan uitleggen hoe je nog niks hebt en dat ik het heus wel vertel als er iets veranderd.

Dat hielp. Nou ken ik jouw ouders niet, maar de meeste ouders zijn er niet bewust mee bezig je het leven zuur te maken en kunnen zo'n tip best accepteren
Maarja jij bent wel moderator op FOK!
pi_175039282
damn G
maar eerst dus een vrouw en daarna een man?
pi_175039746
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:44 schreef timmmmm het volgende:
A) als je lekker ben wil ik wel met je daten
B) wat gebeurde er toen je dat tegen haar zei?

Mijn ouders zijn ook zo. Op het moment heb ik geen werk en dan wordt je élke keer als je ze ziet gevraagd 'en, hoe gaat het met werk zoeken'.

Natuurlijk bijzonder vervelend, maar toen ik ze zei dat zo'n beetje het enige wat vervelender is dan de hele dag thuis zitten zonder werk is dat dat iemand er steeds naar vraagt en je dan moet gaan uitleggen hoe je nog niks hebt en dat ik het heus wel vertel als er iets veranderd.

Dat hielp. Nou ken ik jouw ouders niet, maar de meeste ouders zijn er niet bewust mee bezig je het leven zuur te maken en kunnen zo'n tip best accepteren
Het is denk ik ook niet per se bedoeld om mij te laten stressen, maar misschien als wijze van een beetje pushen en aangeven dat zij mij nu graag afgestudeerd en in een vaste relatie willen zien.

Net riep ze dat het ontbijt klaar staat en deed weer poeslief. Ze heeft een heel uitgebreid ontbijt klaargemaakt, dus volgens mij snapt ze dat ze me heeft gekwetst.
pi_175039838
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oftewel, je studie heeft gewoon geen prioriteit. Dat is niet dat het 'je maar niet lukt', maar dat je er gewoon geen prioriteit aan geeft. Hoe jij het uitlegt klinkt het alsof je het slachtoffer bent, maar de realiteit is gewoon dat je er gewoon geen trek in hebt.

Dat kun jij dan wel als negatief willen uitleggen, maar het is wel de waarheid dat je er gewoon geen zin in hebt om er aan te beginnen het af te maken.
Klopt, het is ook gewoon te verwijten aan mij. Ik ben zeker geen slachtoffer of wat dan ook, zijn mijn eigen keuzes geweest.

Het blijft wel een feit dat ik me niet kan aanzetten om het eens af te ronden. En daardoor wordt ik boos op mezelf :P
En het is dan al helemaal vervelend als andere mensen dat ook nog eens benadrukken.
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 11:34:50 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175039951
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 11:30 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Klopt, het is ook gewoon te verwijten aan mij. Ik ben zeker geen slachtoffer of wat dan ook, zijn mijn eigen keuzes geweest.

Het blijft wel een feit dat ik me niet kan aanzetten om het eens af te ronden. En daardoor wordt ik boos op mezelf :P
En het is dan al helemaal vervelend als andere mensen dat ook nog eens benadrukken.
De enige reden dat het vervelend is als andere mensen dat benadrukken is dat je weet dat die mensen gelijk hebben. Nee nee, daar ga je weer. Je KUNT het wel, je WIL het niet. Het is niet dat je het niet kunt, maar je bedenkt allerlei excuses voor jezelf over waarom niet, want druk, en stress, en en werken, en gedoe met ex, en blablablabla, maar de daadwerkelijke reden is dat je er gewoon geen zin in hebt.

Wat verwacht je dan? Dat iemand anders het voor je doet? Als je het wil afronden zul je je er toch moeten zetten, en daar is geen magische manier voor. Of je doet het, of je doet het niet. Andere mogelijkheden zijn er niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 13 november 2017 @ 19:51:47 #17
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_175050611
26 jaar en thuis wonen 🤔
God doesn't help stupid!
pi_175051450
Ik wilde zeggen dat je klacht terecht is, maar je klinkt zelf ook vrij negatief. Daarnaast moet je ook niet toestaan dat je moeder je probeert te koppelen en maak je studie eens af.
pi_175052273
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 10:31 schreef CaVaBien het volgende:

Waarom bemoeien ze zich met andermans leven.
Je zit in haar huis of niet?
Dan mag zij dus bepalen of ze zich met jou leven bemoeit. Anders moet je oprotten uit haar huis.
pi_175052400
Als je negatief bent kan het allemaal alleen maar meevallen.
pi_175052512
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:51 schreef Terminuz het volgende:
26 jaar en thuis wonen 🤔
En dan ook bij je ouders chillen _O- Hoe kom je er op
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175052526
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 20:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als je negatief bent kan het allemaal alleen maar meevallen.
Dit.
  maandag 13 november 2017 @ 21:16:08 #23
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_175053252
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:53 schreef maryen65 het volgende:

[..]

En dan ook bij je ouders chillen _O- Hoe kom je er op
🤣🤣🤣🤣
God doesn't help stupid!
pi_175055813
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:51 schreef Terminuz het volgende:
26 jaar en thuis wonen 🤔
Ik snap dat lezen moeilijk is voor sommige mensen :')
pi_175059216
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:16 schreef Terminuz het volgende:

[..]

🤣🤣🤣🤣
Eey maat die smileys gebruiken we hier niet.

Zometeen hedde weer bonje.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')