abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 dinsdag 14 november 2017 @ 01:08:59 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_175058933
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:06 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat jouw wijkje de binnenkort +- 30% Marokkanen import mag genieten, zit jij eerste rij met de komende festiviteiten. Of waarom verhuis je zelf eigenlijk niet naar de schilderwijk ofzo?

Wel een tip, beter bekijk je die beelden niet. Het besef dat het geen honden, maar Marokkanen zijn, die elkaar toejuichen met gewelddadige acties, zou je nu al van jouw nu nog zo vredige nachtrust af kunnen houden.

[..]

Omdat ik mijn punt al meerder malen gemaakt heb. Etto is overlopen van naive arrogantie. Hij woont niet in zo'n buurt, dus wat kan hem het nou verrekken dat Marokkanen en Marokkanen alleen met het smoesje ''feest vreugde'' de boel kapot trappen, puur vanwege de verkazings afkeer.

En dan reageer ik op hem, waar hij weer flauw op reageert dmv vorm over inhoud.....

[..]

Ja Marokkanen, en Marokkanen alleen. Geen Franse immigranten, Duitsers, Canadezen, Chinezen, Italianen. Vooruit, misschien een enkele verdwaalde turk er tussen. Maar, zo hebben we de laatste tijd gemerkt, ook zij hebben er een handje van om collectief incidenten in hun gastland om te zetten in rellen.

Het zijn schandalige misdragingen, en niet goed te praten. Punt.

Behalve door de desbetreffende irrigrant zelf, of de naive arrogant, die elders ver weg in zn bedje slaapt, en nogal wat aan kritisch inlevingsvermogen mist als het aankomt op problemen die niet in zijn directe omgeving spelen.

Voetbal hooligans die alles slopen; slecht.
Marokkanen die alles slopen; feestje, en als je het benoemt als slecht is het haatzaaien enz.

Nogmaals, vele hier zien blijkbaar geen verschil in feestvreugde n.a.v. kwalificatie, en (de zodoende aangegrepen mogelijkheid van) rellen n.a.v. afkeer van Nederland/Belgie.

Nu echt slapie doen. :W
Ja, en in jouw topic zijn Marokkanen en hooligans hetzelfde, en dat is mijn probleem met jou en types als jij die het niet eens meer zien, hoe achterlijk die opvatting is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_175059114
altijd hetzelfde, en ze doen het gewoon omdat ze er mee wegkomen. als er altijd hardhandig werd opgetreden en desnoods met scherp werd geschoten dan gebeurd dat niet meer, en als de cellen hier geen hotelkamers waren.
laf gedoe allemaal. en als jan of klaas onnodig claxoneerd kan die een dikke boete ontvangen, net als vuurwerk afsteken, moet je met je goed gedrag eens proberen om dat 30 december te doen of 1 januari smiddags, kan je een dikke prent verwachten, dan durven ze wel.
pi_175059225
Nee, niet Marokko noch de Marokkanen de schuld geven.
Dit is de uitkomst van jarenlang wegkijken en pamperen, we hebben het geheel aan onszelf te danken.
Het lakse beleid van de afgelopen 20 jaar, daar plukken we nu en in de toekomst de vruchten van.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:32:22 #104
3542 Gia
User under construction
pi_175061229
Maar....hoe zit dat straks in Rusland?
Belgische Marokkanen hebben 2 paspoorten. Als je reist naar een ander land, dan ben je de nationaliteit van het paspoort dat je bij het binnenkomen laat zien.
Ik neem toch aan dat je als supporter van Marokko, ook bij binnenkomst het Marokkaanse paspoort laat zien, waardoor Marokko opdraait voor de rotzooi die aldaar gemaakt kan worden.
pi_175061249
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:28 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

ah jij bent er zo een. Gewoon accepteren want het zijn zulke lieven jongens. Ga je morgen met ze thee drinken? Rode rakker.
Nederland/Belgie kan de reljeugd van Marokkaanse komaf niet aan, Marokko moet betalen. Ja, logisch.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:32 schreef Gia het volgende:
Maar....hoe zit dat straks in Rusland?
Belgische Marokkanen hebben 2 paspoorten. Als je reist naar een ander land, dan ben je de nationaliteit van het paspoort dat je bij het binnenkomen laat zien.
Ik neem toch aan dat je als supporter van Marokko, ook bij binnenkomst het Marokkaanse paspoort laat zien, waardoor Marokko opdraait voor de rotzooi die aldaar gemaakt kan worden.
Denk niet dat ze de kans krijgen om daar te rellen.
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:39:54 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175061304
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:32 schreef Gia het volgende:
Maar....hoe zit dat straks in Rusland?
Belgische Marokkanen hebben 2 paspoorten. Als je reist naar een ander land, dan ben je de nationaliteit van het paspoort dat je bij het binnenkomen laat zien.
Ik neem toch aan dat je als supporter van Marokko, ook bij binnenkomst het Marokkaanse paspoort laat zien, waardoor Marokko opdraait voor de rotzooi die aldaar gemaakt kan worden.
Het laatste WK waar Marokko aan meedeed was 1998 in Frankrijk. Even gecheckt en daar werden ze toen vrij onterecht uitgeschakeld. Is daar toen nog gereld na afloop?
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:07:35 #107
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175061628
quote:
Langzaam verandert heel EU hier in.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175063569
quote:
Vanwaar deze reactie? plunderingen zijn 'ok'?
pi_175063627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:59 schreef Rangono het volgende:

[..]

Vanwaar deze reactie? plunderingen zijn 'ok'?
Etto is links:pro islam:mag gerelt worden zolang het geen blanken zijn want dan gaan we met kogels schieten. (azc rel + maasgebouwrel)
pi_175063663
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:32 schreef Gia het volgende:
Maar....hoe zit dat straks in Rusland?
Belgische Marokkanen hebben 2 paspoorten. Als je reist naar een ander land, dan ben je de nationaliteit van het paspoort dat je bij het binnenkomen laat zien.
Ik neem toch aan dat je als supporter van Marokko, ook bij binnenkomst het Marokkaanse paspoort laat zien, waardoor Marokko opdraait voor de rotzooi die aldaar gemaakt kan worden.
Ik heb geen idee of er onder Nederlandse Marokkanen veel animo is om naar Rusland af te reizen, maar ze zouden er heel verstandig aan doen diezelfde uitingen van blijdschap daar achterwege te laten, want dan kom je echt de eerstkomende jaren niet meer thuis.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:36:38 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175064099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of er onder Nederlandse Marokkanen veel animo is om naar Rusland af te reizen, maar ze zouden er heel verstandig aan doen diezelfde uitingen van blijdschap daar achterwege te laten, want dan kom je echt de eerstkomende jaren niet meer thuis.
Denk niet dat er veel gaan. Ze doen nu heel stoer maar de meesten hebben a) geen geld voor dat soort reisjes en b) ze schijten in de broek als ze naar een land als Rusland zouden moeten afreizen.

Als er al wat Marokkaanse fans gaan dan zijn dat 'echte' Marokkanen, oftewel mensen die ook echt in Marokko wonen. Niet de zogenaamd stoere surrogaat boys uit de westerse probleemwijken.
pi_175064430
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Denk niet dat er veel gaan. Ze doen nu heel stoer maar de meesten hebben a) geen geld voor dat soort reisjes en b) ze schijten in de broek als ze naar een land als Rusland zouden moeten afreizen.

Als er al wat Marokkaanse fans gaan dan zijn dat 'echte' Marokkanen, oftewel mensen die ook echt in Marokko wonen. Niet de zogenaamd stoere surrogaat boys uit de westerse probleemwijken.
Mjah, ik weet het niet. Er zitten onder de Marokkanen hier toch ook best veel voetballiefhebbers, en dit is voor hen toch een unieke situatie, het is 20 jaar geleden dat ze er voor het laatst bij waren. Bovendien vallen de prijzen wel mee zolang het een georganiseerde groepsreis is. Daarnaast hebben ze nog ruim een half jaar de tijd om daar voor te sparen, dan moet het toch wel mogelijk om op zijn minst een duel bij te wonen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175064488
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en in jouw topic zijn Marokkanen en hooligans hetzelfde, en dat is mijn probleem met jou en types als jij die het niet eens meer zien, hoe achterlijk die opvatting is.
Bijna goed, maar jouw bewering is incompleet, en laat open voor interpretaties.

Had je het volgende gezegd, dan zou het kloppen met wat ik bedoel, en hoe kun jij mij in dat opzicht ongelijk geven, want in welk opzicht is de volgende opvatting achterlijk?;
''Ja, en in jouw topic zijn Marokkanen die rellen en hooligans hetzelfde, en dat is mijn probleem met jou en types als jij die het niet eens meer zien, hoe achterlijk die opvatting is.''

Maar volgens mij bedoel je het volgende;
''Ja, en in jouw topic zijn alle Marokkanen en hooligans hetzelfde, en dat is mijn probleem met jou en types als jij die het niet eens meer zien, hoe achterlijk die opvatting is.''

Wat echt bullshit is, want nergens zeg ik ''alle marokkanen'', maar heb het, als het gaat over de recente rellen in DH, A'dam en Brussel, over Marokkanen en Marokkanen alleen die zich hier schuldig aan hebben gemaakt. Dus niet alle Marokkanen, zoals jij beweert met je ''alle Marokkanen over één kam scheren''. Jij bent zelf diegene die er ''dé'' Marokkanen van maakt, terwijl ik dat nergens zo heb gezegd;
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zo, zo... door Marokkanen... Niet door die Marokkanen, daar in Brussel, en dan ook specifiek die Marokkanen die daar de boel aan het slopen zijn, maar dé Marokkanen.

Jij beschuldigd anderen ervan anderen onterecht over één kam te scheren, terwijl je zelf wel meent dat te terecht te kunnen doen, terwijl ook dat onterecht is.

Neemt niet weg dat voor velen die al kritisch waren (terecht of onterecht?*) over de gebrekkige integratie van Marokkanen in het algemeen (of is dit onzin?*), de recente rellen het beeld over marokkanen in het algemeen, die de velen al hadden, niet ten goede zal komen (begrijpelijk of onbegrijpelijk?*).

*Graag even een reactie op deze drie beweringen/vragen.
Bvd.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175064545
-

[ Bericht 100% gewijzigd door SpaceOddity op 14-11-2017 13:12:12 ]
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175064710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mjah, ik weet het niet. Er zitten onder de Marokkanen hier toch ook best veel voetballiefhebbers, en dit is voor hen toch een unieke situatie, het is 20 jaar geleden dat ze er voor het laatst bij waren. Bovendien vallen de prijzen wel mee zolang het een georganiseerde groepsreis is. Daarnaast hebben ze nog ruim een half jaar de tijd om daar voor te sparen, dan moet het toch wel mogelijk om op zijn minst een duel bij te wonen.
Ik denk dat ze gewoon thuisblijven. Hier kunnen ze namelijk doen wat ze graag doen, bedreigen, slopen en mensen intimideren. Dat hoeven ze in Rusland niet te proberen. Dat weten ze donders goed, dus blijven ze hier.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:27:07 #116
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175064753
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:07 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Langzaam verandert heel EU hier in.
Wat een schorem is het toch ook. Plaats je je voor het WW en dan sloop je de binnenstad. Ik zie de logica niet :r
"Hoka Hey!"
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:29:35 #117
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175064794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:27 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat een schorem is het toch ook. Plaats je je voor het WW en dan sloop je de binnenstad. Ik zie de logica niet :r
Ik ook niet maar ik snap dat tuig sowieso niet, de achterliggende gedachte achter hun gemeengoed en hun rare gedrag continue... ik wil het liever ook niet snappen.
Het is hier, het is nou eenmaal zo. Dat zijn ook de woorden van mensen die er iets tegen zouden kunnen doen, maarja... :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175065429
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:29 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik ook niet maar ik snap dat tuig sowieso niet, de achterliggende gedachte achter hun gemeengoed en hun rare gedrag continue... ik wil het liever ook niet snappen.
Het is hier, het is nou eenmaal zo. Dat zijn ook de woorden van mensen die er iets tegen zouden kunnen doen, maarja... :)
Tuig is tuig. Bij het kampioenschap van Feyenoord in 99 werd half Rotterdam afgebroken, Ajax fans hebben zich ook veelvuldig misdragen in het verleden bij kampioenschappen en wat dachten we van het uitje van Feyenoord naar Rome? Helaas is voetbal onlosmakelijk verbonden met hooliganisme en misdragingen. Het is echt niet uniek dat er nu Marokkaanse supporters zich hebben misdragen. Dat is gewoon een combinatie van grote groepen, alcohol, drugs en alpha-mannetjes gedrag. Dat is echt niet uniek voor de Marokkaanse gemeenschap. Dat het in Brussel zo uit de hand heeft kunnen lopen komt puur omdat de politie en gemeente zich onvoldoende hadden voorbereid op eventuele ongeregeldheden.
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:08:21 #119
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175065526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:05 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Tuig is tuig. Bij het kampioenschap van Feyenoord in 99 werd half Rotterdam afgebroken, Ajax fans hebben zich ook veelvuldig misdragen in het verleden bij kampioenschappen en wat dachten we van het uitje van Feyenoord naar Rome? Helaas is voetbal onlosmakelijk verbonden met hooliganisme en misdragingen. Het is echt niet uniek dat er nu Marokkaanse supporters zich hebben misdragen. Dat is gewoon een combinatie van grote groepen, alcohol, drugs en alpha-mannetjes gedrag. Dat is echt niet uniek voor de Marokkaanse gemeenschap. Dat het in Brussel zo uit de hand heeft kunnen lopen komt puur omdat de politie en gemeente zich onvoldoende hadden voorbereid op eventuele ongeregeldheden.
Die laatste zin spreekt boekdelen, bedankt.

Je kan het ook bij de aanstichters neerleggen die begonnen zijn met slopen ;) als die gewoon zich hadden gedragen dan had politie en gemeente zich ook niet onvoldoende voorbereid kunnen hebben.

Toch?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175065728
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:08 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Die laatste zin spreekt boekdelen, bedankt.

Je kan het ook bij de aanstichters neerleggen die begonnen zijn met slopen ;) als die gewoon zich hadden gedragen dan had politie en gemeente zich ook niet onvoldoende voorbereid kunnen hebben.

Toch?
Ja uiteraard is het de schuld van de fans. Het is echter de verantwoordelijkheid van de gemeente en politie om onze veiligheid te bewaken. Die hadden gewoon kunnen anticiperen om een Marokkaanse plaatsing voor het WK en het komt echt niet uit de lucht vallen dat zij dan juist massaal de straat op gaan om dat te vieren. Verloopt het allemaal soepel, dan heeft iedereen een goede dag. Loopt het uit op rellen, dan ben je daarop voorbereid en beperk je de schade.
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:21:27 #121
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175065873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:16 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Ja uiteraard is het de schuld van de fans. Het is echter de verantwoordelijkheid van de gemeente en politie om onze veiligheid te bewaken. Die hadden gewoon kunnen anticiperen om een Marokkaanse plaatsing voor het WK en het komt echt niet uit de lucht vallen dat zij dan juist massaal de straat op gaan om dat te vieren. Verloopt het allemaal soepel, dan heeft iedereen een goede dag. Loopt het uit op rellen, dan ben je daarop voorbereid en beperk je de schade.
Het is allemaal zo makkelijk altijd maar naar een ander te wijzen. Maar hey ga je gang joh.
Het is immers onmogelijk om de straat op te gaan en iets te vieren zonder een stad in puin te slaan.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175066096
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:21 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Het is allemaal zo makkelijk altijd maar naar een ander te wijzen. Maar hey ga je gang joh.
Het is immers onmogelijk om de straat op te gaan en iets te vieren zonder een stad in puin te slaan.
De geschiedenis leert dat het inderdaad te vaak een te lastige opgave is gebleken. Er van uit gaan dat mensen zich per definitie gedragen zou vreselijk naïef zijn van gemeente en politie. Het is de taak van de gemeente en politie om de orde te handhaven. Zijn bij een evenement daar onvoldoende op voorbereid, dan hebben zij steken laten vallen en gefaald in hun taak. Zo simpel is dat gewoon. Aangezien de politie van Brussel welgeteld 0 mensen heeft gearresteerd tijdens de rellen kunnen we gewoon stellen dat zij hebben gefaald in hun taak.
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:31:03 #123
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175066123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:29 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

De geschiedenis leert dat het inderdaad te vaak een te lastige opgave is gebleken. Er van uit gaan dat mensen zich per definitie gedragen zou vreselijk naïef zijn van gemeente en politie. Het is de taak van de gemeente en politie om de orde te handhaven. Zijn bij een evenement daar onvoldoende op voorbereid, dan hebben zij steken laten vallen en gefaald in hun taak. Zo simpel is dat gewoon. Aangezien de politie van Brussel welgeteld 0 mensen heeft gearresteerd tijdens de rellen kunnen we gewoon stellen dat zij hebben gefaald in hun taak.
En de 'bevolking' ook. Waar de last ligt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175070538
op pakken en zo in hun eigen land dumpen.
en dan maar afvragen waarom pvv in nederland de 2e grootste partij is.

maak niet uit de haat tegen de bondkraagjes en ook tegen de moslims word toch alleen maar groter.

conclusie is dat er van zelf opstand tegen hun gaat komen.
een burger oorlog dus.

en ja ik weet dat het gedeeltelijk oftopic is maar de mensen worden het zat.
denk maar aan de winkel eigenaars die nu zitten te balen .
de verzekering gaat echt niet alles 100% vergoeden.
pi_175070754
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
op pakken en zo in hun eigen land dumpen.
en dan maar afvragen waarom pvv in nederland de 2e grootste partij is.

maak niet uit de haat tegen de bondkraagjes en ook tegen de moslims word toch alleen maar groter.

conclusie is dat er van zelf opstand tegen hun gaat komen.
een burger oorlog dus.

en ja ik weet dat het gedeeltelijk oftopic is maar de mensen worden het zat.
denk maar aan de winkel eigenaars die nu zitten te balen .
de verzekering gaat echt niet alles 100% vergoeden.
Goede troll (PVV-imitatie), alleen de taalfouten liggen er iets te dik op.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')