abonnement Unibet Coolblue
pi_175022606
Beste allen,

Op dit moment is mijn vriendin een werken-leren opleiding aan het doen in de zorg. BBL, dus 1 dag in de week school en de rest werken bij haar werkgever in het ziekenhuis. 19 december is zij versneld geslaagd en kan ze haar diploma ophalen. Ze zou eigenlijk pas in februari 2018 de opleiding klaar hebben. Bij haar huidige werkgever loopt haar contract tot juli 2018. Let wel: dit is een leerling contract en is dus niet meer van kracht op het moment zij is geslaagd voor de opleiding. Dit vertelde haar eigen leidinggevende ook. Ze heeft op dit moment van haar huidige werkgever een aanbod gekregen tot vast contract, maar met een erg lage inschaling omdat hun de twee gewerkte leerjaren niet als werkervaring zien. Ze heeft hier al veel over gediscussierd, omdat het eigenlijk als een tang op een varken slaat: wel de leerling alle verantwoordelijke van een normale medewerker geven maar vervolgens de twee jaar niet als werkervaring zien. Daarnaast is er een ongediplomeerde medewerker aangenomen die dus wel hoger ingeschaald is. Ze heeft jaren tegen minimumloon gewerkt, dus ze wilt nu weleens lekker gaan verdienen.

Echter, ze heeft nu een aanbod gekregen van een ziekenhuis die haar erg graag wilt hebben en haar ook flink meer salaris bied. Maar wat is nu de beste weg om te bewandelen zonder eigen ruiten in te gooien? Ik zou denken, naar het sollicitatiegesprek gaan (dat alleen maar voor de formaliteit is werd er gezegd), zeggen dat het diploma pas 19 december in the pocket is, en pas als je een concreet contractvoorstel hebt, dit gaan zeggen tegen huidige werkgever.

Iemand andere tips? Thanks alvast!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bessensap op 12-11-2017 17:14:39 ]
pi_175022693
ja dat of misschien het aanbod van dat andere ziekenhuis gebruiken voor de onderhandeling met haar huidige werkgever. Al zou ik daar persoonlijk klaar mee zijn met dat soort gedrag.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175023143
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 16:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
ja dat of misschien het aanbod van dat andere ziekenhuis gebruiken voor de onderhandeling met haar huidige werkgever. Al zou ik daar persoonlijk klaar mee zijn met dat soort gedrag.
Het scheelt niet zomaar een paar tientjes. Overigens wel bizar dat de schalen zo ver uit elkaar liggen. We hebben het hier serieus over 2500 bruto ipv 1600.
pi_175023212
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 17:13 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Het scheelt niet zomaar een paar tientjes. Overigens wel bizar dat de schalen zo ver uit elkaar liggen. We hebben het hier serieus over 2500 bruto ipv 1600.
Dan zou voor mij de keuze heel makkelijk zijn ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175023747
Makkelijke keuze ja.
pi_175023952
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 17:13 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Het scheelt niet zomaar een paar tientjes. Overigens wel bizar dat de schalen zo ver uit elkaar liggen. We hebben het hier serieus over 2500 bruto ipv 1600.
Dat is leerling schaal versus niet-leerling schaal denk ik?

Verpleegkundige is doorgaans schaal 50.
pi_175024864
Heeft ze nog redenen om wel bij haar huidige werkgever te blijven?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_175025509
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 17:39 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat is leerling schaal versus niet-leerling schaal denk ik?

Verpleegkundige is doorgaans schaal 50.
Verpleegkundigen zitten ook heel vaak in schaal 45. Maar die start ook boven de 2000 per maand.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_175026671
Als de werkgever de eventuele studiekosten voorgeschoten heeft, en deze terug gaat vorderen als je meteen vertrekt na het afronden van de studie, dan moet je hier even scherp op zijn. De nieuwe werkgever neemt de schuld wel over, maar het kan gevolgen hebben voor het salaris (maar niet de genoemde 900...). Verder zou het voor mij een no-brainer zijn. Het is zwaar werk, daar moet voldoende salaris voor betaald worden. Succes!
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 19:37:06 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175027154
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 17:13 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Het scheelt niet zomaar een paar tientjes. Overigens wel bizar dat de schalen zo ver uit elkaar liggen. We hebben het hier serieus over 2500 bruto ipv 1600.
en nog nadenken?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_175030788
Huidige werkgever klinkt als een profiteur.. :{w. Is er nog een reden waarom ze bij haar huidige werkgever wil blijven?

Ik zou het ruime sop kiezen en eens een gezellig praatje maken in het ziekenhuis. En de eventuele studieschuld bij ex-werkgever wel melden.
  maandag 13 november 2017 @ 08:40:00 #12
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175037046
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:13 schreef jeroen25 het volgende:
Heeft ze nog redenen om wel bij haar huidige werkgever te blijven?
Vast contract lees ik, lees niet of dat ook bij het ziekenhuis zo is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 11:52:17 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175040438
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 08:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Vast contract lees ik, lees niet of dat ook bij het ziekenhuis zo is.
in de bloei van je leven de keuze maken om bij je vaste contract te blijven :N . Tenzij je wilt zwangeren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_175060380
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:20 schreef Itam het volgende:
Als de werkgever de eventuele studiekosten voorgeschoten heeft, en deze terug gaat vorderen als je meteen vertrekt na het afronden van de studie, dan moet je hier even scherp op zijn. De nieuwe werkgever neemt de schuld wel over, maar het kan gevolgen hebben voor het salaris (maar niet de genoemde 900...). Verder zou het voor mij een no-brainer zijn. Het is zwaar werk, daar moet voldoende salaris voor betaald worden. Succes!
Thanks, maar ik denk niet dat er sprake is van een studieschuld. Na het afronden van haar opleiding krijgt ze een nieuw contract aangeboden, dat is dan aan haar om die te accepteren of te weigeren lijkt me. Staat verder ook niets over een studieschuld in contract/CAO.

En waarom hier blijven: leuk team, vast contract etc. Maar aan dat laatste hecht ze inderdaad niet al teveel waarde. Ze kan dit natuurlijk altijd aangeven bij sollicitatiegesprek bij evt. nieuwe werkgever. Zij willen haar, niet andersom. Dus misschien is een vast contract bij nieuwe werkgever ook wel mogelijk als ze haar echt zo graag willen. Vanmiddag heeft ze het gesprek, ben benieuwd!
pi_175060403
Ben ook benieuwd!
En leuk team hebben ze daar ook wel ;)
pi_175060467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:29 schreef Leonos het volgende:
Ben ook benieuwd!
En leuk team hebben ze daar ook wel ;)
Ze gaat dan ook voorstellen om een meeloopdagje te doen daar, om 1 en ander te peilen :)
pi_175061512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:34 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Ze gaat dan ook voorstellen om een meeloopdagje te doen daar, om 1 en ander te peilen :)
Dat is altijd goed.
pi_175086087
Gisteren op gesprek geweest: aanbod tot vast contract gekregen. "Wanneer kun je beginnen?", was meer de vraag eigenlijk. Vroegen ook niets over kwaliteiten/kennis. Kat in 't bakkie dus!
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 13:18:47 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175086764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:45 schreef Bessensap het volgende:
Gisteren op gesprek geweest: aanbod tot vast contract gekregen. "Wanneer kun je beginnen?", was meer de vraag eigenlijk. Vroegen ook niets over kwaliteiten/kennis. Kat in 't bakkie dus!
hoppa!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')