abonnement Unibet Coolblue
pi_175039552
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:04 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Sowieso is het heel bijzonder dat de Omtzigt-rel relatief klein is. Stel je eens voor dat je in je rol van oppositie een nepgetuige het woord laat voeren, met je eigen tekst. Een ieder zou direct ongeloofwaardig worden, maar Omtzigt heeft schijnbaar heel veel krediet.
Zeer bijzonder inderdaad. Maar vandaag beginnen de talkshows weer. Dan komt er vast wat olie op het vuur.
Met vrienden als Duk, Niemöller of Baudet heb je eigenlijk geen vijanden meer nodig.
pi_175039739
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:04 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Sowieso is het heel bijzonder dat de Omtzigt-rel relatief klein is. Stel je eens voor dat je in je rol van oppositie een nepgetuige het woord laat voeren, met je eigen tekst. Een ieder zou direct ongeloofwaardig worden, maar Omtzigt heeft schijnbaar heel veel krediet.
Omtzigt is nu ook toch gewoon totaal ongeloofwaardig? Ik zie niet in waarom je dat anders zou behandelen.

Alle politici verdraaien en framen als dat uitkomt. Maar een nepgetuige opvoeren en die laten liegen tegen nabestaanden is echt van een ander niveau.
pi_175039758
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omtzigt is nu ook toch gewoon totaal ongeloofwaardig? Ik zie niet in waarom je dat anders zou behandelen.

De andere Kamerleden herkennen henzelf in hem.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175039798
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omtzigt is nu ook toch gewoon totaal ongeloofwaardig? Ik zie niet in waarom je dat anders zou behandelen.

Alle politici verdraaien en framen als dat uitkomt. Maar een nepgetuige opvoeren en die laten liegen tegen nabestaanden is echt van een ander niveau.
Zo zou dat nu moeten zijn. Maar over een paar weken is iedereen het weer vergeten en kan de ster van Omtzigt weer verder gaan rijzen.

Of ben ik nu te cynisch?
  maandag 13 november 2017 @ 11:30:20 #255
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175039816
Zou Thierry hem nog steeds als premier willen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175039824
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zo zou dat nu moeten zijn. Maar over een paar weken is iedereen het weer vergeten en kan de ster van Omtzigt weer verder gaan rijzen.

Of ben ik nu te cynisch?
Of je dit vergeet of niet is aan jezelf.
pi_175039854
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:30 schreef Janneke141 het volgende:
Zou Thierry hem nog steeds als premier willen?
Waarom niet? Omtzigt heeft hiermee juist het beeld van Thierry bevestigd.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175040008
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Of je dit vergeet of niet is aan jezelf.
Ik vergeet het niet. Maar de rest van de politiek gaat het vergeten. Of misschien nog eens in een debatje aanhalen als hij fractieleider van het CDA is geworden. Maar verder wordt het tapijt opgetild en deze hele affaire er onder geschoven. En persoonlijk vind ik de rechtse media mede verantwoordelijk voor dat verhaal. Zij proberen het uit alle macht af te doen alsof het niks is en er nu karaktermoord zou worden gepleegd.
  maandag 13 november 2017 @ 11:39:39 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_175040098
Nederland tekent voor Europese defensie

Zeker 23 landen, waaronder Nederland, tekenen morgen in Brussel voor een Europese defensie. Die moet de optelsom van nationale strijdkrachten extra vuurkracht geven, terwijl de belastingbetaler er per jaar ook nog eens 25 à 100 miljard beter van wordt.

_O_
pi_175040101
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vergeet het niet. Maar de rest van de politiek gaat het vergeten. Of misschien nog eens in een debatje aanhalen als hij fractieleider van het CDA is geworden. Maar verder wordt het tapijt opgetild en deze hele affaire er onder geschoven. En persoonlijk vind ik de rechtse media mede verantwoordelijk voor dat verhaal. Zij proberen het uit alle macht af te doen alsof het niks is en er nu karaktermoord zou worden gepleegd.
Lijkt me nogal vroeg om dit te oordelen. Het verhaal kwam uit op zaterdagmiddag en het is nu maandagochtend. Omtzigt heeft nog niet eens gereageerd (op die laffe tweet na).
pi_175040116
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lijkt me nogal vroeg om dit te oordelen. Het verhaal kwam uit op zaterdagmiddag en het is nu maandagochtend. Omtzigt heeft nog niet eens gereageerd (op die laffe tweet na).
Daarom. Misschien ben ik te cynisch.
pi_175040222
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 11:39 schreef remlof het volgende:
Nederland tekent voor Europese defensie

Zeker 23 landen, waaronder Nederland, tekenen morgen in Brussel voor een Europese defensie. Die moet de optelsom van nationale strijdkrachten extra vuurkracht geven, terwijl de belastingbetaler er per jaar ook nog eens 25 à 100 miljard beter van wordt.

_O_
Werd tijd, nu maar hopen dat die vuige Germanen niet weer hierin een reden zien om geen flikker uit te geven.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175040249
quote:
12s.gif Op maandag 13 november 2017 11:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daarom. Misschien ben ik te cynisch.
Ik denk alleen al om politieke redenen dat dit niet snel zal verdwijnen voor Omtzigt. Hij heeft de VVD jarenlang keihard aangepakt op dit dossier. Nu is hij ineens zelf kwetsbaar, en ik ga er dan ook vanuit dat de VVD daar gebruik van zal willen maken.
  maandag 13 november 2017 @ 11:46:04 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_175040286
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 11:43 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Werd tijd, nu maar hopen dat die vuige Germanen niet weer hierin een reden zien om geen flikker uit te geven.
We gaan juist allemaal minder uitgeven met meer standaardisatie.

Kijk wat een overvloed aan types we nu hebben vergeleken met de Amerikanen, daar moeten we vanaf:

pi_175040389
Hoi linkse rakkers van me O+
Ja doei.
pi_175040391
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 11:46 schreef remlof het volgende:

[..]

We gaan juist allemaal minder uitgeven m
Nee dat is niet de bedoeling. Het wordt efficiënter ja, maar als landen als Nederland en Duitsland nog steeds niet willen investeren verandert er niets. We hoeven niet naar het niveau van de Amerikanen maar waar we nu zitten is echt te belachelijk voor woorden.

Maar goed, we zullen wel bijstellen zodra het kalf verdronken is.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175040398
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi linkse rakkers van me O+
:r
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175040412
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 11:50 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

waar we nu zitten is echt te belachelijk voor woorden.
Waarom?
pi_175040454
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 10:18 schreef remlof het volgende:
Is Omtzigt al opgestapt?
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wordt wel tijd.
En dan is het voor de coalitie te hopen dat hij opstapt en niet zelfstandig verder gaat.
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind het ook onvoorstelbaar. Zo ver zijn we dus al in de normalisatie van dergelijke leugens. Het is nu niets meer dan iets waar men even wenkbrauwen bij moet fronsen en daarna weer over tot de orde van de dag.
Er wordt door direct betrokkenen bij het incident toch wel kanttekeningen geplaatst bij de suggestie dat het leugens zou betreffen:
quote:
CDA-Kamerlid Omtzigt probeerde tijdens de bijeenkomst met MH17-nabestaanden geen onrust te zaaien, maar te voorkomen dat de spreker een politiek praatje hield. Dat vertelde journaliste Hella Hueck vandaag in het radioprogramma WNL Op Zaterdag. Hueck modereerde de bijeenkomst in mei dit jaar.
Bron

Het komt op mij meer over als een onhandige actie, maar ja, sommigen lijken hun oordeel al klaar te hebben zonder op het weerwoord van Omtzigt te wachten. Niets menselijks lijkt jullie vreemd te zijn.
  maandag 13 november 2017 @ 11:56:40 #270
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175040567
1 Europees leger. Mjah was er nooit voorstander van. Maar praktisch kan het wel zijn. Maar hoe gaat dat lopen met aanbestedingen en zo. Krijgt dat Zweeds spul een goede kans. Want die hebben echt leuke shit in hun arsenaal. Of gaat het ordinair roep toeteren worden vanuit Frankrijk.
CZ versus FN-herstal. Dat zal ook een hele leuke discussie opleveren.

Kortom, er zal heel wat interne binnenlandse werkgelegenheid verdwijnen.
===================================
Praktijk in uitvoering zal bijzonder lastig worden.
pi_175040685
quote:
12s.gif Op maandag 13 november 2017 11:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

[..]

[..]

Er wordt door direct betrokkenen bij het incident toch wel kanttekeningen geplaatst bij de suggestie dat het leugens zou betreffen:

[..]

Bron

Het komt op mij meer over als een onhandige actie, maar ja, sommigen lijken hun oordeel al klaar te hebben zonder op het weerwoord van Omtzigt te wachten. Niets menselijks lijkt jullie vreemd te zijn.
In dat artikel wordt de voornaamste beschuldiging - dat Omtzigt iemand heeft verteld wat hij moest zeggen terwijl wat hij zei helemaal niet waar was - niet ontkracht. Omtzigt zelf weerspreekt dat ook niet, en er is bovendien bewijs van.

De rol van het praatje op die spreekavond wordt gebagatelliseerd en voor de rest wordt er naar Omtzigt zelf verwezen. Tsja. Te verwachten damage control, toch?
pi_175040751
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

In dat artikel wordt de voornaamste beschuldiging - dat Omtzigt iemand heeft verteld wat hij moest zeggen terwijl wat hij zei helemaal niet waar was - niet ontkracht. Omtzigt zelf weerspreekt dat ook niet, en er is bovendien bewijs van.

De rol van het praatje op die spreekavond wordt gebagatelliseerd en voor de rest wordt er naar Omtzigt zelf verwezen. Tsja. Te verwachten damage control, toch?
Hier sluit ik me bij aan. Het is een verifieerbare beschuldiging. Dan doet je weerwoord er eigenlijk niet meer toe waar het je politieke functie betreft. Alsof er een situatie denkbaar zou zijn waarin dit geoorloofd is die hem nog van alle blaam zou zuiveren.
  maandag 13 november 2017 @ 12:06:59 #273
104871 remlof
Europees federalist
pi_175040775
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 11:50 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Nee dat is niet de bedoeling. Het wordt efficiënter ja, maar als landen als Nederland en Duitsland nog steeds niet willen investeren verandert er niets. We hoeven niet naar het niveau van de Amerikanen maar waar we nu zitten is echt te belachelijk voor woorden.

Maar goed, we zullen wel bijstellen zodra het kalf verdronken is.
Dat ben ik met je eens, maar dat is niet wat er in dat AD-artikel staat. Daarin staat dat het per jaa 25 à 100 miljard goedkoper wordt.
pi_175040780
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan. Het is een verifieerbare beschuldiging. Dan doet je weerwoord er eigenlijk niet meer toe waar het je politieke functie betreft. Alsof er een situatie denkbaar zou zijn waarin dit geoorloofd is die hem nog van alle blaam zou zuiveren.
Eens. En daarbij zei ik net al dat Omtzigt nog niet heeft gereageerd buiten die tweet. Dus dan is de sneer dat er niet eens op zijn weerwoord wordt gewacht sowieso misplaatst.

Of we een tweet tegenwoordig als officiële reactie mogen beschouwen weet ik ook nog niet helemaal.
pi_175040886
quote:
12s.gif Op maandag 13 november 2017 11:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]


[..]


[..]

Er wordt door direct betrokkenen bij het incident toch wel kanttekeningen geplaatst bij de suggestie dat het leugens zou betreffen:

[..]

Bron

Het komt op mij meer over als een onhandige actie, maar ja, sommigen lijken hun oordeel al klaar te hebben zonder op het weerwoord van Omtzigt te wachten. Niets menselijks lijkt jullie vreemd te zijn.
En vervolgens maakte Omtzigt het zelf vanuit het 'deskundigen-panel' politiek. Dat is dus geen erg sterk verhaal...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')