abonnement Unibet Coolblue
pi_175017761
Iemand ervaring met het ophalen van onderdrukte traumas/herinneringen?
pi_175017841
Ja
pi_175018288
Waarom zou je dat willen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175018300
Iets meer toelichting: ik vermoed dat ik seksueel misbruikt ben, maar dat ik dit verdrongen heb. Ik kan me wel nog de verkrachting van mijn moeder herinneren, het drugsgebruik, en de mishandeling van mij en mijn moeder (allemaal door mijn vader), maar ik heb ook hele happen uit die tijd die zwart zijn. De manier waarop ik mezelf kwijt ben geraakt in de puberteit. En de bepaalde manier waarop mijn vader bepaalde dingen zegt, of zijn blik (ik heb nog een tijd contact gehad met hem, omdat mijn oma dit wou) maakt bepaalde gevoelens los. Ik vermoed ook dat hij zelf misbruikt is geworden door zijn vader (zijn vader is onstaan uit een verkrachting van zijn oma en overgrootvader).

Ik wil er eigelijk achter komen d.m.v. van deze post, of ik deze herinneringen moet laten voor wat het is. Of dat ik er goed aan doe om achter de waarheid te komen.
pi_175018472
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:08 schreef vanishedgarden het volgende:
Iets meer toelichting: ik vermoed dat ik seksueel misbruikt ben, maar dat ik dit verdrongen heb. Ik kan me wel nog de verkrachting van mijn moeder herinneren, het drugsgebruik, en de mishandeling van mij en mijn moeder (allemaal door mijn vader), maar ik heb ook hele happen uit die tijd die zwart zijn. De manier waarop ik mezelf kwijt ben geraakt in de puberteit. En de bepaalde manier waarop mijn vader bepaalde dingen zegt, of zijn blik (ik heb nog een tijd contact gehad met hem, omdat mijn oma dit wou) maakt bepaalde gevoelens los. Ik vermoed ook dat hij zelf misbruikt is geworden door zijn vader (zijn vader is onstaan uit een verkrachting van zijn oma en overgrootvader).

Ik wil er eigelijk achter komen d.m.v. van deze post, of ik deze herinneringen moet laten voor wat het is. Of dat ik er goed aan doe om achter de waarheid te komen.
Wat wil je ermee bereiken?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175018642
Als he momenteel vastloopt kan het waardevol zijn om die herinneringen naar boven te krijgen en te verwerken.

Loop je nergens vast, functioneer je in principe goed, dan zou ik een dingen oprakelen. Het verleden is geweest.
pi_175018664
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:08 schreef vanishedgarden het volgende:
Iets meer toelichting: ik vermoed dat ik seksueel misbruikt ben, maar dat ik dit verdrongen heb. Ik kan me wel nog de verkrachting van mijn moeder herinneren, het drugsgebruik, en de mishandeling van mij en mijn moeder (allemaal door mijn vader), maar ik heb ook hele happen uit die tijd die zwart zijn. De manier waarop ik mezelf kwijt ben geraakt in de puberteit. En de bepaalde manier waarop mijn vader bepaalde dingen zegt, of zijn blik (ik heb nog een tijd contact gehad met hem, omdat mijn oma dit wou) maakt bepaalde gevoelens los. Ik vermoed ook dat hij zelf misbruikt is geworden door zijn vader (zijn vader is onstaan uit een verkrachting van zijn oma en overgrootvader).

Ik wil er eigelijk achter komen d.m.v. van deze post, of ik deze herinneringen moet laten voor wat het is. Of dat ik er goed aan doe om achter de waarheid te komen.
Praktischere insteek is denk ik kijken naar wat je nou in de weg zit en daar een plan de campagne voor fixen. Niet iedere behandelaar is happig op weg gedrukt trauma op te rakelen en soms is het ook niet nodig, als je de gevolgen daarvan op andere wijze zou kunnen tackelen.

Zie ook het angst- en traumatopic, ervaringen met emdr enzo.
pi_175018719
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 14:15 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat wil je ermee bereiken?
Ik heb last van periodes waar ik depressief en angstig ben, en er is nog wel meer aan de hand waar ik op dit moment tegen aan loop. Als ik erachter kom dat mijn gevoel klopt, dan zou ik kunnen werken eraan, maar ik ben ook bang dat als het zo is, dat ik mogelijk suicidaal word.
pi_175018743
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Praktischere insteek is denk ik kijken naar wat je nou in de weg zit en daar een plan de campagne voor fixen. Niet iedere behandelaar is happig op weg gedrukt trauma op te rakelen en soms is het ook niet nodig, als je de gevolgen daarvan op andere wijze zou kunnen tackelen.

Zie ook het angst- en traumatopic, ervaringen met emdr enzo.
Ik zal het is bekijken, dankjewel!
pi_175018782
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:26 schreef vanishedgarden het volgende:

[..]

Ik zal het is bekijken, dankjewel!
Oh wacht, ik kluts twee topics door elkaar :@ R&P / [Centraal] PTSS en Traumaverwerking
pi_175019207
Zucht
pi_175019291
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:44 schreef hoechst het volgende:
Zucht
+1
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175019556
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:44 schreef hoechst het volgende:
Zucht
Hoezo zucht?
pi_175020407
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 15:00 schreef vanishedgarden het volgende:

[..]

Hoezo zucht?
Excuseer.
Zal het nog eens een keer lezen.
pi_175020490
Hoe ben jij misbruikt dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')