abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175017179
Hallo FOKkers,

Ik zit met best wel een dilemma, en zou graag jullie advies willen horen over het volgende. TS volgt een master Law & Economics aan de UU; ik ben hier in 2016 mee begonnen, en het plan was om hem in 1,5 jaar af te ronden.

Afgelopen zomer heb ik een (goed) aanbod gekregen om ergens fulltime aan de slag te gaan. Deze baan heeft verder geen connectie met mijn studie, en ik wil ook eigenlijk niet echt iets met rechten/rechtseconomie gaan doen. Ik ben sinds september dan ook fulltime aan het werk, en het idee was om mijn scriptie en het resterende vak dan in de weekenden en avonden af te maken. Nu merk ik bij mezelf dat ik echt totaal geen motivatie meer heb om mijn master af te maken. Ik moet nog beginnen aan mijn scriptie en geloof het verder eigenlijk allemaal wel.

Nu snap ik dat stoppen een gat op het CV betekent; bovendien snap ik dat ik ook eigenlijk maar gewoon even moet doorzetten. Aan de andere kant: wat maakt het nou ook eigenlijk uit als ik er mee kap?

Graag jullie mening en advies. :)
pi_175017291
Als je er toch niets mee wil gaan doen, dan zou ik er meteen mee stoppen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175017323
parttime afmaken, staat gewoon goed op je CV dat is het
  zondag 12 november 2017 @ 13:34:37 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175017372
Zoals ik het bekijk heb je een prima verklaring voor dat 'gat' in je cv dus dat zal niet erg zijn.

Een master getuigt wel van een bepaald denkniveau dus het zou wel goed staan op je cv als je hem alsnog haalt ookal is de opleiding minder relevant voor wat je doet.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175020608
Je hebt dus 4000 euro geïnvesteerd in collegegeld en wilt dat nu door de plee spoelen omdat je nog één vak moet doen en je thesis moet schrijven.

Bekijk het eens vanuit onze kant. Ik denk dat het oliedom is om nu te stoppen.
pi_175021680
Kortom, je weet eigenlijk ook wel dat je even door moet zetten, maar je hoopt gewoon dat er hier wat mensen zijn die jou anders wijs willen maken? ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175021718
En wat zeggen ze bij je bedrijf? Zijn ze bereid de studiekosten te betalen, kun je één dag per week minder gaan werken om je te richten op je studie etc.?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175035963
Afmaken!

Die master zegt je nu misschien niets, omdat je al een baan hebt, maar reken maar dat werkgevers zo'n master wel in het achterhoofd houden als ze aan het einde van het jaar de centjes verdelen.

Met die master heb je een tastbaar bewijs dat je meer in je mars hebt dan een bachelor. Over een werkzaam leven kan dat zo een ton schelen. Als het niet meer is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_175043177
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 13:34 schreef embedguy het volgende:
Een master getuigt wel van een bepaald denkniveau dus het zou wel goed staan op je cv als je hem alsnog haalt ookal is de opleiding minder relevant voor wat je doet.
Ja dit. Wat je doet is niet relevant meestal, wel het denkniveau. Dat toon je alleen aan met een papiertje van de master.
pi_175057577
Ik zeg afmaken!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')