abonnement Unibet Coolblue
pi_175008530
Hoi, ik ben onlangs begonnen met de opleiding ICT (heb die keuze snel moeten maken, omdat mijn vorige opleiding mij niet viel).
Kan iemand mij uitleggen wat voor bijbaantjes relevant zijn voor mijn toekomstige baan (software engineer)?
Zijn banen als horeca of vakkenvuller zelfs nog relevant voor mij cv?
pi_175008626
sowieso werken is goed voor je cv. Je toont aan dat je bereid bent om te werken naast je school en je hebt school kunnen combineren met werk.
Ook tijdens het vakkenvullen/ afwassen leer je veel. Het op tijd komen/ aan afspraken houden.
Luisteren/omgang met je leidinggevende of baas. Omgang met je collega's en klanten enz...

wanneer je verder in je opleiding zit, kun je misschien gaan kijken naar een bijbaantje in de ict.
Maar weet je zeker dat je hierin verder wilt? ipv dat je maar snel snel voor een opleiding heb moeten kiezen ipv volgen wat je interesse/passie is?
pi_175009118
Die bijbanen zijn totaal niet belangrijk als je goede cijfers haalt en je een opleiding op minimaal HBO niveau doet.
  zaterdag 11 november 2017 @ 22:39:49 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175009204
Meeste ICT-ers die ik ken halen hun extra waarde uit hobby's. Zoals verschillende programeertalen leren, bijdragen leveren aan open source software, thuis met netwerken en servers knutselen, eigen pc bouwen, websites bouwen, hacken (niet cracken) etc. Kun je deels voor anderen doen en je laten betalen, maar dan moet je het eerst onder de knie hebben.
Een bijbaantje is dan voor het geld om in die nuttige hobby's te investeren.
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 22:52:49 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175009437
Klantenservice bij een ict dienstverlener. Zoals kpn of zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 11 november 2017 @ 23:14:06 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175009784
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:52 schreef Renesite het volgende:
Klantenservice bij een ict dienstverlener. Zoals kpn of zo.
Hij wilt (zo te horen) software engineering gaan doen wat hbo is. Klantenservice lijkt me daarvoor niet heel relevant. Al is het verder wel relevanter voor z'n cv dan vakkenvullen maar toch.

Zelf denk ik niet dat het relevant is voor je cv. Eventueel wel bij je stages aangezien het wel aan kan geven dat je wilt werken.

Maargoed; werk als water voor software engineers, dus het boeit verder niet veel.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175065053
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:00 schreef Roosgeluk het volgende:
sowieso werken is goed voor je cv. Je toont aan dat je bereid bent om te werken naast je school en je hebt school kunnen combineren met werk.
Ook tijdens het vakkenvullen/ afwassen leer je veel. Het op tijd komen/ aan afspraken houden.
Luisteren/omgang met je leidinggevende of baas. Omgang met je collega's en klanten enz...
Precies daarom, gewend om met een leidinggevende te werken, verantwoording af te leggen etc.

Klinkt altijd beter als leven op kosten van pa & ma of maximaal lenen bij de IBG :+

Zeker voor een eerste echte full time baan zou ik het dus wel op je CV zetten. Paar jaar later boeit het niet zoveel meer (tenzij het vak gerelateerd was)
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:51:29 #8
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175065170
Niet luisteren naar de mensen hierboven. cv en hbo met hoofdletters schrijvende mensen moet je niet serieus nemen.

Werkervaring is altijd goed; op jonge leeftijd kijken wij in ieder geval niet naar werkgerelateerde ervaring maar het is wel een pre. Je krijgt bij je studie vanzelf ook stage welke je wel mee kan tellen als ervaring maar niet als werkervaring.
pi_175066076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:51 schreef xzaz het volgende:
Niet luisteren naar de mensen hierboven. cv en hbo met hoofdletters schrijvende mensen moet je niet serieus nemen.

Werkervaring is altijd goed; op jonge leeftijd kijken wij in ieder geval niet naar werkgerelateerde ervaring maar het is wel een pre. Je krijgt bij je studie vanzelf ook stage welke je wel mee kan tellen als ervaring maar niet als werkervaring.
Dus stel ik ben software leverancier. Wat heb ik er dan aan dat iemand al 3 jaar vakkenvuller is?
Dat zegt mij helemaal niks namelijk en is dus ook niet relevant voor de functie waar hij op dat moment op solliciteert. Als ik het gesprek zou afnemen zou ik daar sowieso niet op focussen.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_175066400
Naar mijns inziens is het vermelden niet waard als je een bijbaantje bv. een halfjaar hebt gedaan.

Als je een bijbaan jarenlang hebt gedaan, wat geresulteerd heeft in vast contract, zou ik het er wel op zetten, ookal is het totaal niet relevant. Het toont doorzettingsvermogen aan, dat je een betrouwbare werknemer bent, niet lui bent, etc.
pi_175072400
Bijbaantjes van telkens een paar maanden zijn niet echt relevant en vermeld je hooguit als "diverse bijbanen"

Als je je bijbaantjes gemiddeld anderhalf jaar of langer weet te behouden, dan zou ik ze wel weer afzonderlijk noemen in elk geval de 2 of 3 bijbaantjes die je het langst hebt gehad, ongeacht wat voor bijbanen het zijn. Langduriger bij dezelfde bijbaan blijven werken toont aan dat je weet wat 'werken' is en dat je niet bij de eerste de beste tegenvaller of aanvaring met een collega of leidinggevende er de brui aan geeft maar gewoon weet door te zetten naar tevredenheid van je leidinggevende/werkgever.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')