abonnement Unibet Coolblue
pi_175006445
Na tig keer de grindvloer in ons nieuwe huis te hebben gereinigd met als doel het verminderen van de stank, hebben we besloten dat we het anders aan gaan pakken. Idee is de vloer dicht te smeren zodat we hopelijk van de nare lucht verlost zijn. Hebben jullie tips voor het materiaal wat hiervoor het beste geschikt is? Egaline loopt denk ik te gemakkelijk tussen de steentjes (vloer is ca 6mm dik) en is daarmee een kostbare optie? Zou tegellijm ook kunnen? Is dat zelf te doen zonder de vloer ongelijk te maken?

We willen daarna laminaat erop leggen.
pi_175006507
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:28 schreef nickk. het volgende:
Egaline loopt denk ik te gemakkelijk tussen de steentjes
De vraag stellen is hem beantwoorden ;)
pi_175006578
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:28 schreef nickk. het volgende:
Na tig keer de grindvloer in ons nieuwe huis te hebben gereinigd met als doel het verminderen van de stank, hebben we besloten dat we het anders aan gaan pakken. Idee is de vloer dicht te smeren zodat we hopelijk van de nare lucht verlost zijn. Hebben jullie tips voor het materiaal wat hiervoor het beste geschikt is? Egaline loopt denk ik te gemakkelijk tussen de steentjes (vloer is ca 6mm dik) en is daarmee een kostbare optie? Zou tegellijm ook kunnen? Is dat zelf te doen zonder de vloer ongelijk te maken?

We willen daarna laminaat erop leggen.
Wat is de oorzaak/bron van de stank?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175006626
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:28 schreef nickk. het volgende:
Na tig keer de grindvloer in ons nieuwe huis te hebben gereinigd met als doel het verminderen van de stank, hebben we besloten dat we het anders aan gaan pakken. Idee is de vloer dicht te smeren zodat we hopelijk van de nare lucht verlost zijn. Hebben jullie tips voor het materiaal wat hiervoor het beste geschikt is? Egaline loopt denk ik te gemakkelijk tussen de steentjes (vloer is ca 6mm dik) en is daarmee een kostbare optie? Zou tegellijm ook kunnen? Is dat zelf te doen zonder de vloer ongelijk te maken?

We willen daarna laminaat erop leggen.
Dan is egaline toch juist de beste optie? Je wil toch juist dat het overal tussenloopt zodat je een massieve vloer krijgt zonder luchtbelletjes?
pi_175006816
Hoezo stinkt grind? Probeer je een lijk te verstoppen of zo? Niet normaal die stank.
pi_175007666
Je moet wel de oorzaak van de stank aanpakken. Enig idee wat dat kan zijn?

Als je dan toch laminaat gaat leggen, is het dan niet voldoende om een vochtwerende folielaag onder de ondervloer te leggen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175008439
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:23 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet wel de oorzaak van de stank aanpakken. Enig idee wat dat kan zijn?

Als je dan toch laminaat gaat leggen, is het dan niet voldoende om een vochtwerende folielaag onder de ondervloer te leggen?
Ik heb zo t idee dat hij juist niet weet wat de oorzaak is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_175009033
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:48 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik heb zo t idee dat hij juist niet weet wat de oorzaak is.
Daar hebben we gewoon te weinig informatie over, maar ik vermoed dat het een epoxyverlijmde grindvloer is.

Heb je al eens geprobeerd met een duplexreiniger?

Epoxy, waarmee dergelijke vloeren nog wel eens verlijmd worden, kan ook na verloop van tijd wat gaan stinken. Maar als dat het geval is zou ik er eerder voor kiezen om de vloer te laten verwijderen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175030844
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:23 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet wel de oorzaak van de stank aanpakken. Enig idee wat dat kan zijn?

Als je dan toch laminaat gaat leggen, is het dan niet voldoende om een vochtwerende folielaag onder de ondervloer te leggen?
Oorzaak is 4 katten, die jarenlang in die woning rond hebben gelopen. We hebben de vloer met een Duplex gereinigd, daarna is het nog veel harder naar kattenzeik gaan ruiken. Vloer verwijderen kost waarschijnlijk de dekvloer, daarom het idee om de boel met lijm dicht te smeren en er klaar mee te zijn.
pi_175032844
De vochtwerende ondervloer kost minder dan een euro per vierkante meter (¤27 voor 2x15m bij IKEA) je zou eens een kamer kunnen proberen en kijken of het voldoende is.

En anders is verf wellicht een goedkopere optie dan lijm.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 12 november 2017 @ 23:13:35 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175033609
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:32 schreef nickk. het volgende:

[..]

Oorzaak is 4 katten, die jarenlang in die woning rond hebben gelopen. We hebben de vloer met een Duplex gereinigd, daarna is het nog veel harder naar kattenzeik gaan ruiken. Vloer verwijderen kost waarschijnlijk de dekvloer, daarom het idee om de boel met lijm dicht te smeren en er klaar mee te zijn.
Onzindelijke katten, dus? Wat een ramp met zo’n vloer.

Ik zou het rigoureus aanpakken. Hele vloer eruit.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')