Duidelijk, afhandelen dus er nooit meer terug komen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:36 schreef paardendokter het volgende:
De algemene voorwaarden van Bol zijn hier duidelijk over: je sluit een overeenkomst met de externe verkoper
Artikel 4 - Aanbod derde partijen
De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
Een van de redenen waarom ik ook al een heel lange tijd niets meer gekocht hebt daar. Zijn genoeg goede alternatieven te vinden tegenwoordig. Wat voor type product was het?quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:55 schreef halfway het volgende:
[..]
Duidelijk, afhandelen dus er nooit meer terug komen.
En toch denk ik dat b.com hier in een serieuze zaak nat kan gaan.quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:36 schreef paardendokter het volgende:
De algemene voorwaarden van Bol zijn hier duidelijk over: je sluit een overeenkomst met de externe verkoper
Artikel 4 - Aanbod derde partijen
De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
Electronica.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ik ook al een heel lange tijd niets meer gekocht hebt daar. Zijn genoeg goede alternatieven te vinden tegenwoordig. Wat voor type product was het?
Bij Marktplaats weet je dat ze geen partij zijn, bij B.com moet je schijnbaar eerst de voorwaarden lezen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En toch denk ik dat b.com hier in een serieuze zaak nat kan gaan.
Je bestelt op de website van b.com en betaalt aan B.com. Met algemene voorwaarden die door b.com zijn opgesteld. Dan kunnen ze wel stellen dat ze geen partij zijn, maar ze bemoeien zich wel heel erg veel met de transactie en overeenkomst voor een organisatie die zegt geen partij te zijn. Je mag als verkoper zelfs niet eens besluiten om met de prijzen te stunten!
Heel anders dan bij marktplaats, waar de websitehouder zich niet direct bemoeit met de betaling van het product en (algemene) voorwaarden die verkoper en koper afspreken.
Dat zijn allemaal afspraken die b.com met de leverancier maakt. Heeft de klant verder niets mee te maken. En voor de klant zijn de voorwaarden helder.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:11 schreef Ivo1985 het volgende:
En toch denk ik dat b.com hier in een serieuze zaak nat kan gaan.
Je bestelt op de website van b.com en betaalt aan B.com. Met algemene voorwaarden die door b.com zijn opgesteld. Dan kunnen ze wel stellen dat ze geen partij zijn, maar ze bemoeien zich wel heel erg veel met de transactie en overeenkomst voor een organisatie die zegt geen partij te zijn. Je mag als verkoper zelfs niet eens besluiten om met de prijzen te stunten!
Wat zijn dan de voordelen om het via B.com te bestellen?quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:55 schreef Fer het volgende:
Het staat er duidelijk bij boven de bestel knop. Als je op de naam van der verkoper klikt krijg je zijn informatiepagina.
Dit dus.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En toch denk ik dat b.com hier in een serieuze zaak nat kan gaan.
Je bestelt op de website van b.com en betaalt aan B.com. Met algemene voorwaarden die door b.com zijn opgesteld. Dan kunnen ze wel stellen dat ze geen partij zijn, maar ze bemoeien zich wel heel erg veel met de transactie en overeenkomst voor een organisatie die zegt geen partij te zijn. Je mag als verkoper zelfs niet eens besluiten om met de prijzen te stunten!
Heel anders dan bij marktplaats, waar de websitehouder zich niet direct bemoeit met de betaling van het product en (algemene) voorwaarden die verkoper en koper afspreken.
Vanwege het feit dat je:quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal afspraken die b.com met de leverancier maakt. Heeft de klant verder niets mee te maken. En voor de klant zijn de voorwaarden helder.
Ik ben benieuwd op welke manier jij denkt dat ze nat zouden kunnen gaan.
Dat je met airmiles kan betalen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 19:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat zijn dan de voordelen om het via B.com te bestellen?
Geen idee, ik koop er niets. Amazon.de heeft hetzelfde concept, maar soms hebben ze wel goedkope dingen, die dan koop.quote:Op zaterdag 11 november 2017 19:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat zijn dan de voordelen om het via B.com te bestellen?
Niks, behalve dat Bol.com zoveel googlemacht heeft dat ze die kleintjes helemaal weg kunnen drukken maar door hoge commissie te eisen toch nog een plek kunnen geven op het internet.quote:Op zaterdag 11 november 2017 19:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat zijn dan de voordelen om het via B.com te bestellen?
Hoe dan?quote:Op zaterdag 11 november 2017 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
Dit dus.
Zeker binnen het consumentenrecht.
Waarom zouden de algemene voorwaarden van bol gelden als je niet bij bol koopt?quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:36 schreef paardendokter het volgende:
De algemene voorwaarden van Bol zijn hier duidelijk over: je sluit een overeenkomst met de externe verkoper
Artikel 4 - Aanbod derde partijen
De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
Alle email gaat wel via Bol.quote:Op zaterdag 11 november 2017 22:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zouden de algemene voorwaarden van bol gelden als je niet bij bol koopt?
Als ze zeggen dat je geen overeenkomst met hun hebt zou ik zeggen dat sprake is van een onverschuldigde betaling en het geld terugvragen.quote:
Wellicht fungeert Bol.com in dat geval slechts als een payment provider.quote:Op zaterdag 11 november 2017 22:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat je geen overeenkomst met hun hebt zou ik zeggen dat sprake is van een onverschuldigde betaling en het geld terugvragen.
En als platform waar vraag en aanbod samenkomen. Ze zijn er duidelijk genoeg over en bovendien kun je ervoor kiezen (als klant) om géén gebruik te maken van Bol.com maar direct bij de verkoper te kopen (alle gegevens die je nodig hebt staan altijd bij het product).quote:Op zaterdag 11 november 2017 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wellicht fungeert Bol.com in dat geval slechts als een payment provider.
Niets verkoopt? Niet het hele aanbod is van externe verkopers.quote:Op zondag 12 november 2017 07:49 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd als je niets verkoopt.
Tijdens het ‘ABN AMRO Retailer of The Year’ gala is bol.com door het publiek uitgeroepen tot Retailer of the Year 2017-2018! Naast het behalen van deze titel is bol.com ook verkozen tot winnaar van de Webshop Awards.
het merendeel wel, daarom gewoon lekker niks bestellen bij bol, zo kan ik ook wel een ecommerce platform beginnen anderen laten verkopen en alle verantwoordelijkheid afschuiven pauperbedrijf, zal dr nooit wat kopenquote:Op zondag 12 november 2017 09:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Niets verkoopt? Niet het hele aanbod is van externe verkopers.
en dat jaquote:Op zondag 12 november 2017 10:30 schreef jcdenboer het volgende:
Daarom koop ik gewoon rechtstreeks bij de derde partij, even googlen en je hebt het product vaak nog goedkoper ook omdat er geen commissie overheen is gegaan...
Het is rond, externe verkoper wil de status niet veranderen, na wat dreigen van mijn kant(heb dit jaar al voor ¤2400 via Bol gekocht) heeft bol mijn rekening betaald. Helaas voor hun trap ik er niet nog een keer in.quote:Op donderdag 16 november 2017 22:45 schreef Pipoloe het volgende:
Dat wordt interessant dan, ik heb iets soortgelijks.
Via Bol besteld en is geleverd door een externe partij. Het product heb ik geretourneerd aan de externe partij, die dat naar mij heeft bevestigd. Maar in mijn account bij Bol staat dat ik het behouden heb. In dat account staat ook de track en trace van post.nl dat het product geretourneerd is.
De betaling heb ik moeten doen aan Bol en ik word nu dus ook door Bol gedreigd met incasso. Uiteraard gemeld bij Bol. Volgens Bol is het simpel: de externe partij moet zorgen voor een correctie in mijn account op de Bol site. Zo niet, dan maar gewoon betalen aan Bol.
Nog los van het juridische, klantvriendelijkheid Bol = 0. Ben toevallig net begonnen in het boek van Michel Schaeffer 'Het geheim van bol-punt-com (over dromen en doen, pionieren en groeien)'. Misschien dat ik daar in ga lezen of klantvriendelijkheid één van de succesfactoren van Bol is.
Ik reageerde op iemand die zei dat Bol.com niets verkoopt. Dát is onwaar. Als jij het ook zo makkelijk kunt, zou ik het doen; is goed mee te verdienen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 20:42 schreef Mr.Worldwide het volgende:
[..]
het merendeel wel, daarom gewoon lekker niks bestellen bij bol, zo kan ik ook wel een ecommerce platform beginnen anderen laten verkopen en alle verantwoordelijkheid afschuiven pauperbedrijf, zal dr nooit wat kopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |