abonnement Unibet Coolblue
pi_175000968
TS heeft een product gekocht bij B.Com er zijn nu problemen mee en B.Com verwijst nu naar de externe verkoper, de facturatie verliep via B.Com.
Maar ik heb toch geen overeenkomst met de externe verkoper? Of?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175001156
De overeenkomst die je met de externe verkoper hebt is dat je een product in huis hebt wat zij verkopen.
pindazakje
pi_175001180
De algemene voorwaarden van Bol zijn hier duidelijk over: je sluit een overeenkomst met de externe verkoper

Artikel 4 - Aanbod derde partijen

De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
pi_175003096
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:36 schreef paardendokter het volgende:
De algemene voorwaarden van Bol zijn hier duidelijk over: je sluit een overeenkomst met de externe verkoper

Artikel 4 - Aanbod derde partijen

De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.

Duidelijk, afhandelen dus er nooit meer terug komen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175003335
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:55 schreef halfway het volgende:

[..]

Duidelijk, afhandelen dus er nooit meer terug komen.
Een van de redenen waarom ik ook al een heel lange tijd niets meer gekocht hebt daar. Zijn genoeg goede alternatieven te vinden tegenwoordig. Wat voor type product was het?
pi_175003377
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:36 schreef paardendokter het volgende:
De algemene voorwaarden van Bol zijn hier duidelijk over: je sluit een overeenkomst met de externe verkoper

Artikel 4 - Aanbod derde partijen

De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.

En toch denk ik dat b.com hier in een serieuze zaak nat kan gaan.

Je bestelt op de website van b.com en betaalt aan B.com. Met algemene voorwaarden die door b.com zijn opgesteld. Dan kunnen ze wel stellen dat ze geen partij zijn, maar ze bemoeien zich wel heel erg veel met de transactie en overeenkomst voor een organisatie die zegt geen partij te zijn. Je mag als verkoper zelfs niet eens besluiten om met de prijzen te stunten!

Heel anders dan bij marktplaats, waar de websitehouder zich niet direct bemoeit met de betaling van het product en (algemene) voorwaarden die verkoper en koper afspreken.
pi_175003673
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:09 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Een van de redenen waarom ik ook al een heel lange tijd niets meer gekocht hebt daar. Zijn genoeg goede alternatieven te vinden tegenwoordig. Wat voor type product was het?
Electronica.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175003711
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En toch denk ik dat b.com hier in een serieuze zaak nat kan gaan.

Je bestelt op de website van b.com en betaalt aan B.com. Met algemene voorwaarden die door b.com zijn opgesteld. Dan kunnen ze wel stellen dat ze geen partij zijn, maar ze bemoeien zich wel heel erg veel met de transactie en overeenkomst voor een organisatie die zegt geen partij te zijn. Je mag als verkoper zelfs niet eens besluiten om met de prijzen te stunten!

Heel anders dan bij marktplaats, waar de websitehouder zich niet direct bemoeit met de betaling van het product en (algemene) voorwaarden die verkoper en koper afspreken.
Bij Marktplaats weet je dat ze geen partij zijn, bij B.com moet je schijnbaar eerst de voorwaarden lezen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175003792
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:11 schreef Ivo1985 het volgende:
En toch denk ik dat b.com hier in een serieuze zaak nat kan gaan.

Je bestelt op de website van b.com en betaalt aan B.com. Met algemene voorwaarden die door b.com zijn opgesteld. Dan kunnen ze wel stellen dat ze geen partij zijn, maar ze bemoeien zich wel heel erg veel met de transactie en overeenkomst voor een organisatie die zegt geen partij te zijn. Je mag als verkoper zelfs niet eens besluiten om met de prijzen te stunten!

Dat zijn allemaal afspraken die b.com met de leverancier maakt. Heeft de klant verder niets mee te maken. En voor de klant zijn de voorwaarden helder.

Ik ben benieuwd op welke manier jij denkt dat ze nat zouden kunnen gaan.
pi_175004259
Het staat er duidelijk bij boven de bestel knop. Als je op de naam van der verkoper klikt krijg je zijn informatiepagina.
.
pi_175004531
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:55 schreef Fer het volgende:
Het staat er duidelijk bij boven de bestel knop. Als je op de naam van der verkoper klikt krijg je zijn informatiepagina.
Wat zijn dan de voordelen om het via B.com te bestellen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175004615
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En toch denk ik dat b.com hier in een serieuze zaak nat kan gaan.

Je bestelt op de website van b.com en betaalt aan B.com. Met algemene voorwaarden die door b.com zijn opgesteld. Dan kunnen ze wel stellen dat ze geen partij zijn, maar ze bemoeien zich wel heel erg veel met de transactie en overeenkomst voor een organisatie die zegt geen partij te zijn. Je mag als verkoper zelfs niet eens besluiten om met de prijzen te stunten!

Heel anders dan bij marktplaats, waar de websitehouder zich niet direct bemoeit met de betaling van het product en (algemene) voorwaarden die verkoper en koper afspreken.
Dit dus.

Zeker binnen het consumentenrecht.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175004765
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal afspraken die b.com met de leverancier maakt. Heeft de klant verder niets mee te maken. En voor de klant zijn de voorwaarden helder.

Ik ben benieuwd op welke manier jij denkt dat ze nat zouden kunnen gaan.
Vanwege het feit dat je:
- Op hun platform de overeenkomst sluit
- Tegen hun voorwaarden
- Betaalt aan hen

Alles behalve 1 artikeltje uit de algemene voorwaarden impliceert een overeenkomst met bol.com. Iedereen kan in zijn algemene voorwaarden zetten dat een ander verantwoordelijk is voor de overeenkomst, maar als die ander in gebreke blijft is toch echt de partij waarmee je de overeenkomst hebt gesloten verantwoordelijk voor de nakoming er van.

Dat bol aan derden de opdracht geeft voor een dropshipment bij de klant thuis en daarvoor aan die derde een vergoeding betaalt, is leuk voor hen.

Ook in reclames impliceert bol.com 1 grote webshop te zijn. Waar marktplaats zich veel duidelijker profileert als advertentie-site met producten van vele verschillende verkopers.
pi_175004788
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:07 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat zijn dan de voordelen om het via B.com te bestellen?
Dat je met airmiles kan betalen.
pi_175005044
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:07 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat zijn dan de voordelen om het via B.com te bestellen?
Geen idee, ik koop er niets. Amazon.de heeft hetzelfde concept, maar soms hebben ze wel goedkope dingen, die dan koop.
.
pi_175005907
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:07 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat zijn dan de voordelen om het via B.com te bestellen?
Niks, behalve dat Bol.com zoveel googlemacht heeft dat ze die kleintjes helemaal weg kunnen drukken maar door hoge commissie te eisen toch nog een plek kunnen geven op het internet.
pi_175007117
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
Dit dus.

Zeker binnen het consumentenrecht.
Hoe dan?
pi_175008839
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:36 schreef paardendokter het volgende:
De algemene voorwaarden van Bol zijn hier duidelijk over: je sluit een overeenkomst met de externe verkoper

Artikel 4 - Aanbod derde partijen

De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.

Waarom zouden de algemene voorwaarden van bol gelden als je niet bij bol koopt?
pi_175008923
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom zouden de algemene voorwaarden van bol gelden als je niet bij bol koopt?
Alle email gaat wel via Bol.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175008963
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:21 schreef halfway het volgende:

[..]

Alle email gaat wel via Bol.
Als ze zeggen dat je geen overeenkomst met hun hebt zou ik zeggen dat sprake is van een onverschuldigde betaling en het geld terugvragen.
  zaterdag 11 november 2017 @ 22:50:07 #21
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_175009396
Dit gaat juridisch echt geen stand houden. Want website is Bol.com, contact is Bol.com en betaling is Bol.com dus je hebt een overeenkomst met Bol.com. En aan wie Bol.com de backoffice toebedeeld is voor jou niet relevant, Bol.com is je contractpartner.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_175009414
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ze zeggen dat je geen overeenkomst met hun hebt zou ik zeggen dat sprake is van een onverschuldigde betaling en het geld terugvragen.
Wellicht fungeert Bol.com in dat geval slechts als een payment provider.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_175009718
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wellicht fungeert Bol.com in dat geval slechts als een payment provider.
En als platform waar vraag en aanbod samenkomen. Ze zijn er duidelijk genoeg over en bovendien kun je ervoor kiezen (als klant) om géén gebruik te maken van Bol.com maar direct bij de verkoper te kopen (alle gegevens die je nodig hebt staan altijd bij het product).

Ik zie het probleem echt niet.
pi_175012274
Toch vreemd als je niets verkoopt.

Tijdens het ‘ABN AMRO Retailer of The Year’ gala is bol.com door het publiek uitgeroepen tot Retailer of the Year 2017-2018! Naast het behalen van deze titel is bol.com ook verkozen tot winnaar van de Webshop Awards.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175013097
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 07:49 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd als je niets verkoopt.

Tijdens het ‘ABN AMRO Retailer of The Year’ gala is bol.com door het publiek uitgeroepen tot Retailer of the Year 2017-2018! Naast het behalen van deze titel is bol.com ook verkozen tot winnaar van de Webshop Awards.
Niets verkoopt? Niet het hele aanbod is van externe verkopers.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175013754
Daarom koop ik gewoon rechtstreeks bij de derde partij, even googlen en je hebt het product vaak nog goedkoper ook omdat er geen commissie overheen is gegaan...
  zondag 12 november 2017 @ 12:26:50 #27
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_175015727
Vind bol sowieso vrij duur, altijd wel een goedkoper alternatief te vinden
  maandag 13 november 2017 @ 01:04:22 #28
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175035233
Wat is het probleem eigenlijk, TS wordt door de verkoper niet geholpen?
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175122732
Dat wordt interessant dan, ik heb iets soortgelijks.

Via Bol besteld en is geleverd door een externe partij. Het product heb ik geretourneerd aan de externe partij, die dat naar mij heeft bevestigd. Maar in mijn account bij Bol staat dat ik het behouden heb. In dat account staat ook de track en trace van post.nl dat het product geretourneerd is.

De betaling heb ik moeten doen aan Bol en ik word nu dus ook door Bol gedreigd met incasso. Uiteraard gemeld bij Bol. Volgens Bol is het simpel: de externe partij moet zorgen voor een correctie in mijn account op de Bol site. Zo niet, dan maar gewoon betalen aan Bol.

Nog los van het juridische, klantvriendelijkheid Bol = 0. Ben toevallig net begonnen in het boek van Michel Schaeffer 'Het geheim van bol-punt-com (over dromen en doen, pionieren en groeien)'. Misschien dat ik daar in ga lezen of klantvriendelijkheid één van de succesfactoren van Bol is.
pi_175159573
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 09:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Niets verkoopt? Niet het hele aanbod is van externe verkopers.
het merendeel wel, daarom gewoon lekker niks bestellen bij bol, zo kan ik ook wel een ecommerce platform beginnen :') anderen laten verkopen en alle verantwoordelijkheid afschuiven :') pauperbedrijf, zal dr nooit wat kopen
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_175159583
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 10:30 schreef jcdenboer het volgende:
Daarom koop ik gewoon rechtstreeks bij de derde partij, even googlen en je hebt het product vaak nog goedkoper ook omdat er geen commissie overheen is gegaan...
en dat ja :')
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_175159753
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:45 schreef Pipoloe het volgende:
Dat wordt interessant dan, ik heb iets soortgelijks.

Via Bol besteld en is geleverd door een externe partij. Het product heb ik geretourneerd aan de externe partij, die dat naar mij heeft bevestigd. Maar in mijn account bij Bol staat dat ik het behouden heb. In dat account staat ook de track en trace van post.nl dat het product geretourneerd is.

De betaling heb ik moeten doen aan Bol en ik word nu dus ook door Bol gedreigd met incasso. Uiteraard gemeld bij Bol. Volgens Bol is het simpel: de externe partij moet zorgen voor een correctie in mijn account op de Bol site. Zo niet, dan maar gewoon betalen aan Bol.

Nog los van het juridische, klantvriendelijkheid Bol = 0. Ben toevallig net begonnen in het boek van Michel Schaeffer 'Het geheim van bol-punt-com (over dromen en doen, pionieren en groeien)'. Misschien dat ik daar in ga lezen of klantvriendelijkheid één van de succesfactoren van Bol is.
Het is rond, externe verkoper wil de status niet veranderen, na wat dreigen van mijn kant(heb dit jaar al voor ¤2400 via Bol gekocht) heeft bol mijn rekening betaald. Helaas voor hun trap ik er niet nog een keer in.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175170103
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:42 schreef Mr.Worldwide het volgende:

[..]

het merendeel wel, daarom gewoon lekker niks bestellen bij bol, zo kan ik ook wel een ecommerce platform beginnen :') anderen laten verkopen en alle verantwoordelijkheid afschuiven :') pauperbedrijf, zal dr nooit wat kopen
Ik reageerde op iemand die zei dat Bol.com niets verkoopt. Dát is onwaar. Als jij het ook zo makkelijk kunt, zou ik het doen; is goed mee te verdienen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')