abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 november 2017 @ 09:56:33 #1
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_174994475
Hallo iedereen,

in de serre wil ik led-strips gebruiken voor verlichting. Deze wil ik graag in zo'n aluminium profiel met opaalwit plexiglas er in monteren. Nu ben ik lengtes van 3 meter nodig om geen naad te krijgen. Ik kan nergens profielen van 3m vinden behalve in China. Nu ben ik op AliExpress een shop tegen gekomen die ze wel in 3 meter aanbied, maar na een paar keer heen en weer mailen blijkbaar niet kan versturen.
Zou ik eigen transport kunnen regelen en via welke maatschappij zou ik dus lengtes van 3 meter kunnen versturen? Ik verwacht dat het pakketje maximaal 320x20x20 cm wordt.

Hebben jullie ideeën of tips?
Ik heb wel gezocht op Nederlandse shops, maar die hebben ze tot maximaal 2 meter.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_174994595
Je hebt contact met een handelaar, niet met de fabriek zelf. Als zij het niet kunnen versturen, lukt het jouw ook niet.
.
pi_174995753
grote kans dat ze opgevouwen worden :D maar je hebt geen naadjes
grootste wat hier heel is overgekomen was 1 meter.
Als je per se 3 meter lengtes wil hebben, ze zijn echt wel verkrijgbaar bij groothandels.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_174995835
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:25 schreef longinus het volgende:
grote kans dat ze opgevouwen worden :D
Een aluminium profiel? ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174995879
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Een aluminium profiel? ;)
ja
ze proppen het in de bagage, alu of niet als het maar past.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:36:19 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174995928
Zelfs voor vracht is 3 meter een buitengewone lengte dus dat worden een paar prijzige strips. Reken op een duizend euro, kan wat meer of minder zijn door koersschommelingen etc.
And so is the past
pi_174995949
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174996063
:') Zoek even beter en koop in Nederland.... man man man
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_174996425
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zelfs voor vracht is 3 meter een buitengewone lengte dus dat worden een paar prijzige strips. Reken op een duizend euro, kan wat meer of minder zijn door koersschommelingen etc.
Duizend euro?

What? Zijn er mensen die dat er voor betalen? Volume is niks, hij past in bv een AMJ of op een PMC vliegtuigunit. Beetje wriemelen dat wel. Goedkoop is het niet omdat je niet via een standaard manier kan boeken UPS/DHL/TNT, maar wel via een Airfreight optie, meestal 50-80% duurder.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:19:43 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174996648
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:07 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Duizend euro?

What? Zijn er mensen die dat er voor betalen? Volume is niks, hij past in bv een AMJ of op een PMC vliegtuigunit. Beetje wriemelen dat wel. Goedkoop is het niet omdat je niet via een standaard manier kan boeken UPS/DHL/TNT, maar wel via een Airfreight optie, meestal 50-80% duurder.
Luchtvracht gaat op platen van 2,5 x 2,5 meter. Die laden ze vol en rollen ze zo het vliegtuig in. Die maat hebben ze gekozen zodat die platen ook weer makkelijk een oplegger ingeschoven kunnen worden. Dus een lengte van 3m moeten ze helemaal apart behandelen, en dan betaal je de hoofdprijs.

Wellicht dat containergroupage nog een optie is maar dan kan het maanden gaan duren.
And so is the past
pi_174996859
Je kan het jezelf natuurlijk ook minder lastig maken door je te realiseren dat geen hond rechtstreeks in de verlichting kijkt en een eventuele naad dus totaal niet opvalt en je dus gewoon voor drie stukken van een meter kan gaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175006737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Luchtvracht gaat op platen van 2,5 x 2,5 meter. Die laden ze vol en rollen ze zo het vliegtuig in. Die maat hebben ze gekozen zodat die platen ook weer makkelijk een oplegger ingeschoven kunnen worden. Dus een lengte van 3m moeten ze helemaal apart behandelen, en dan betaal je de hoofdprijs.

Wellicht dat containergroupage nog een optie is maar dan kan het maanden gaan duren.
2,5 bij 2,5 echt niet.

PMC is toch echt wel ietsjes groter. Het past echt wel. Wel diagonaal, maar zie er genoeg van dit soort dingen op zitten. Keur namelijk vaak genoeg van dit soort speciale sizes goed.
pi_175010247
Ik werk weleens voor metaalbewerkingsbedrijven (IT beheer), en volgens mij kun je dit op maat laten maken in Nederland. Volgens mij heeft iedere stad wel 1 of meerdere bedrijven die metaal op maat maken.
pi_175014700
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Luchtvracht gaat op platen van 2,5 x 2,5 meter. Die laden ze vol en rollen ze zo het vliegtuig in. Die maat hebben ze gekozen zodat die platen ook weer makkelijk een oplegger ingeschoven kunnen worden. Dus een lengte van 3m moeten ze helemaal apart behandelen, en dan betaal je de hoofdprijs.

Wellicht dat containergroupage nog een optie is maar dan kan het maanden gaan duren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:40 schreef Poepoog het volgende:

[..]

2,5 bij 2,5 echt niet.

PMC is toch echt wel ietsjes groter. Het past echt wel. Wel diagonaal, maar zie er genoeg van dit soort dingen op zitten. Keur namelijk vaak genoeg van dit soort speciale sizes goed.
Weet niet waar al jullie gegevens vandaan komen, maar een PMC plaat heeft een positie van 318x244. Zou dus perfect passen in de lengte.

En met de opmerking dat dit duurder zou zijn dan DHL...
Reken een ¤4 per (chargeable) kilo vanuit China naar hier. Meer kost het niet om zoiets te transporteren via het vliegtuig (en pax vliegtuigen gaan dan zelfs nog lager).


Maar om terug op je zaak te komen, waarom geen 3 strips van 1m naast elkaar?
Je wilt geen naad hebben, oke. En dichtspuiten met siliconen die naad ofzo?
Overigs denk ik idd dat er hier in de benelux genoeg manieren zijn om hier eentje te kopen. 3m moet echt wel lukken vanuit hier, inclusief met een glas.
pi_175014891
quote:
Op zaterdag 11 november 2017 12:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Luchtvracht gaat op platen van 2,5 x 2,5 meter. Die laden ze vol en rollen ze zo het vliegtuig in. Die maat hebben ze gekozen zodat die platen ook weer makkelijk een oplegger ingeschoven kunnen worden. Dus een lengte van 3m moeten ze helemaal apart behandelen, en dan betaal je de hoofdprijs.

Wellicht dat containergroupage nog een optie is maar dan kan het maanden gaan duren.
Daar weet ik nog wel een oude marinierstruc voor:
Schuin leggen.
pi_175028217
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:33 schreef Jonmen het volgende:

[..]


[..]

Weet niet waar al jullie gegevens vandaan komen, maar een PMC plaat heeft een positie van 318x244.
Dat bedoel ik, het past gewoon. Enkel niet elke forwarder is happig hierop. Omdat het de opbouw van je plaat dusdanig verneukt.
pi_175028565
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 20:09 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, het past gewoon. Enkel niet elke forwarder is happig hierop. Omdat het de opbouw van je plaat dusdanig verneukt.
Forwarders kijken hier helemaal niet naar. Net als de GSA's. Ze zeggen dat mss wel, maar hun schuiven het probleem gewoon door naar de airline. De airlines zijn idd hier niet happig op, al heeft dit pakketje een aardig grote chargeable weight ivm het aantal kilo :P kunnen ze goed combineren met dense vracht
pi_175034032
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 20:20 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Forwarders kijken hier helemaal niet naar. Net als de GSA's. Ze zeggen dat mss wel, maar hun schuiven het probleem gewoon door naar de airline. De airlines zijn idd hier niet happig op, al heeft dit pakketje een aardig grote chargeable weight ivm het aantal kilo :P kunnen ze goed combineren met dense vracht
De meeste forwarders die B->C sturen, bouwen ook zelf op. De grote 4 iig. Die accepteren hem echt niet, enkel als freight optie. De gsa’s waar ik mee werk kijken er echt wel naar....
  maandag 13 november 2017 @ 10:22:26 #19
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_175038528
quote:
Ik heb die site gezien maar ik ben op zoek naar een hoekprofiel.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 17 november 2017 @ 16:18:39 #20
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175134509
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 10:22 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Ik heb die site gezien maar ik ben op zoek naar een hoekprofiel.
Bel dat bedrijf in Nederland, zeg wat je nodig hebt en zij weten waar je het kunt kopen. Desnoods laat je het gewoon custom maken, dat is waarschijnlijk nog stukken goedkoper dan het hierheen laten vliegen.
  vrijdag 17 november 2017 @ 16:24:59 #21
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_175134667
ik heb ondertussen lengtes van 1,5 meter besteld in china.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 17 november 2017 @ 16:25:53 #22
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175134686
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:24 schreef rulerofdeath het volgende:
ik heb ondertussen lengtes van 1,5 meter besteld in china.
Daar zal wel een bochtje inzitten, maar dat krijg je wel weer recht.
  vrijdag 17 november 2017 @ 16:41:46 #23
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_175134943
Ik ga het meemaken :D
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')