Je hebt natuurlijk best kans dat er mensen zijn die in en aan de auto gaan zitten, aan de knopjes zitten, droog gaan schakelen, kijken hoever de deur open kan, ramen op en neer gaan doen, kinderen die mee zijn en aan de ramen gaan likken of tegen je auto gaan leunen, etc.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:41 schreef benkruk het volgende:
Ik heb een auto gekocht, nieuw. Deze is dus besteld en na een levertijd van 7 maanden is deze bij de dealer binnen gekomen.
Bij de dealer stond dit type auto niet op voorraad en ik weet dat deze ook niet in bestelling stond.
Ik heb een telefoontje gekregen dat hij binnen is. Moet nog 10 dagen wachten ivm "afleverbeurt, poetsen, blabla" onzin lijkt mij, maar toch.
Nu staat precies sinds de dag van het telefoontje exact dezelfde auto op de site als voorraad auto. Ik weet vrijwel zeker dat dit mijn auto is. Die word dus mooi gebruikt als klantenlokkertje.
Nu mijn vraag, gebeurt dit vaker? Ik vermoed helaas van wel..
En hoe zouden jullie dit vinden als dit jullie auto zou zijn? Ivm onvoorzichtige kijkers met ritssluitingen enzo.
De kans dat ze 'm daar voor gebruiken is vrij groot, of dat een monteur hem 's avonds of in het weekend mee naar huis neemt en de wegligging gaat uittesten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:56 schreef maily het volgende:
Vraag een kennis of ze de kilometerstand opnemen ... weet je meteen of die niet voor proefritjes gebruikt is.
Met bom.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:15 schreef 6star6lord6 het volgende:
7 maanden? Dat is best lang. Mag ik misschien vragen wat voor auto?
quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ding staat niet in de showroom, geloof ik niks van..
Zit best nog wel een beetje werk aan om hem afleveringsklaar te maken.. En showroomklaar is minstens zoveel werk.
Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon gaan kijken.. Als jouw auto daadwerkelijk daar ter hoerering van klanten staat zou ik een bult heisa schoppen en korting eisen, desnoods via de importeur.. Je betaalt voor een nieuwe auto, niet voor een showroom model.
De uitvoering komt niet vaak voor met de gekozen opties en kleur. Ik heb mee mogen kijken in hun bestelsysteem en er stond echt geen bestelling voor dit type, zat de verkoper ook te vertellen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ding staat niet in de showroom, geloof ik niks van..
Zit best nog wel een beetje werk aan om hem afleveringsklaar te maken.. En showroomklaar is minstens zoveel werk.
Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon gaan kijken.. Als jouw auto daadwerkelijk daar ter hoerering van klanten staat zou ik een bult heisa schoppen en korting eisen, desnoods via de importeur.. Je betaalt voor een nieuwe auto, niet voor een showroom model.
Ik ben niet specifiek op zoek naar dat antwoord. Eerder hoe andere denken over de situatie.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:13 schreef Kimpossible het volgende:
Wat houdt je tegen om morgen zelf een rondje te maken in de showroom? Speculeren kunnen we genoeg, maar als je zelf en kijkje neemt heb je tenminste een echt antwoord.
Het is jouw auto (nog) niet.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:41 schreef benkruk het volgende:
En hoe zouden jullie dit vinden als dit jullie auto zou zijn?
Dit dus, ik zou hier ook niet blij mee zijn.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk best kans dat er mensen zijn die in en aan de auto gaan zitten, aan de knopjes zitten, droog gaan schakelen, kijken hoever de deur open kan, ramen op en neer gaan doen, kinderen die mee zijn en aan de ramen gaan likken of tegen je auto gaan leunen, etc.
Goed idee! Eigen risico ligt meestal tussen de ¤500 en ¤1000!quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:50 schreef borbit het volgende:
Hoe werkt het als je een ongeluk maakt tijdens een proefrit? Neem aan dat de dealer daarvoor verzekerd is? Ook omdat ze speciale groene kentekens hebben enzo. Dan laat je gewoon een kennis "per ongeluk" de auto die nu in de showroom staat tegen een paaltje aanrijden. Kom je er vanzelf achter.
500 euro valt best mee. Is er een manier om een auto echt goed total loss te rijden zonder zelf echt gewond te raken? Lijkt me best een keer een leuke en leerzame ervaring.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:56 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Goed idee! Eigen risico ligt meestal tussen de ¤500 en ¤1000!
En dan? Ziet hij aan de kleur dat het zijn auto is? Een kenteken zal er niet opzitten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:13 schreef Kimpossible het volgende:
Wat houdt je tegen om morgen zelf een rondje te maken in de showroom? Speculeren kunnen we genoeg, maar als je zelf en kijkje neemt heb je tenminste een echt antwoord.
i10; niet aan te slepen die dingen, en al helemaal niet full options in medium violet redquote:Op zaterdag 11 november 2017 02:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
7 maanden wachten?
Is het een Pagani?
Een RUF misschien?
Hij staat met verkoopfoto's en prijs op de site. Er staat ook bij dat hij dus bij hen in de voorraad staat en per direct te koop is.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:44 schreef Sometimes het volgende:
Hoe zijn we in dit topic van “op de site” naar “in de showroom” gekomen? (in de TT dus...)
TS, hoe staat de auto op de site? Alleen met specificaties of ook met verkoopfoto’s? Er zijn dealers die werken met een systeem waarbij auto’s die op hun naam komen - in voorraad dus - ook meteen op de site komen.
Heb het “zelf” in de praktijk meegemaakt dat een gekochte auto in de showroom stond. Mijn ouders waren lang op vakantie en wilden de auto pas daarna geleverd hebben. Die dealer heeft de auto toen in de showroom gezet. Ik vond dat geen goed idee, maar mijn ouders interesseerde het niets.
Chassisnummer is tegenwoordig bij veel auto's vrij makkelijk leesbaar op diverse stickers als je de voorportieren en motorkap even opent. Even de laatste 4 cijfers onthouden of als er geen verkoper kijkt een fotootje met je smartphone maken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 22:26 schreef marzman het volgende:
[..]
En dan? Ziet hij aan de kleur dat het zijn auto is? Een kenteken zal er niet opzitten.
Overigens denk ik niet dat het zijn auto is. Die garage heeft er ook maanden op moeten wachten en dan is er vast wel meer dan één binnengekomen.
De koopovereenkomst is reeds gesloten. De verkoper is nog juridische de bezitter van die auto maar tevens is dat geen vrij bezit meer. Verkoper heeft immers afgesproken om die hagelnieuwe auto als zodanig aan TS te leveren. Door de auto eerst voor andere zaken te gebruiken dan wat noodzakelijk is om de auto als nieuwe auto af te leveren, pleegt de verkoper contractbreuk.quote:
Maar voor de vijfde keer: Welke auto?quote:Op zaterdag 11 november 2017 07:11 schreef benkruk het volgende:
[..]
Hij staat met verkoopfoto's en prijs op de site. Er staat ook bij dat hij dus bij hen in de voorraad staat en per direct te koop is.
Ansich vind ik het niet heel erg, hij staat er droog enzo. Er is natuurlijk kans dat iemand hem beschadigd, daarom ga ik hem grondig nalopen als ik hem op ga halen.
Maar het is meer een principe kwestie. Stiekem "mijn" auto gebruiken om klanten te lokken, en andere klanten eventueel teleurstellen dat hij al verkocht blijkt te zijn.
Overigens weet ik dat ze er geen zoals deze in bestelling hadden, ik heb mee mogen kijken in hun bestelsysteem. En dit type is sinds die datum tijdelijk niet meer leverbaar. Ze gaan de fabriek sluiten om geheel te verbouwen en te vergroten, ze konden de vraag niet aan. De volgende bestellingen zijn pas na mei 2018 leverbaar (geteld van ongeveer 6 maanden terug).
WELKE AUTO?quote:Op zaterdag 11 november 2017 07:11 schreef benkruk het volgende:
[..]
Hij staat met verkoopfoto's en prijs op de site. Er staat ook bij dat hij dus bij hen in de voorraad staat en per direct te koop is.
Ansich vind ik het niet heel erg, hij staat er droog enzo. Er is natuurlijk kans dat iemand hem beschadigd, daarom ga ik hem grondig nalopen als ik hem op ga halen.
Maar het is meer een principe kwestie. Stiekem "mijn" auto gebruiken om klanten te lokken, en andere klanten eventueel teleurstellen dat hij al verkocht blijkt te zijn.
Overigens weet ik dat ze er geen zoals deze in bestelling hadden, ik heb mee mogen kijken in hun bestelsysteem. En dit type is sinds die datum tijdelijk niet meer leverbaar. Ze gaan de fabriek sluiten om geheel te verbouwen en te vergroten, ze konden de vraag niet aan. De volgende bestellingen zijn pas na mei 2018 leverbaar (geteld van ongeveer 6 maanden terug).
Volgens gaspedaal.nl hebben momenteel meerdere dealers zo’n ding staan. Misschien dat ze er een paar besteld hebben of de fabriek toevallig een serie van die dingen op hetzelfde moment klaargemaakt heeft.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:58 schreef benkruk het volgende:
iedereen denken dat het een bijzondere dure auto is zeker.
Het is een Dacia Logan MCV Stepway Série Limitee full options in kleur Blue Cosmos.
Plaatje:
[ afbeelding ]
Een overeenkomst is pas voldaan als aan alle voorwaarden is voldaan, en daar is de feitelijke levering er eentje van. De auto is juridisch op geen enkele wijze van TS, hoe de juridische status voor de dealer is is geen issue waar TS wat mee heeft te maken (voorraad-vordering).quote:Op zaterdag 11 november 2017 07:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De koopovereenkomst is reeds gesloten. De verkoper is nog juridische de bezitter van die auto maar tevens is dat geen vrij bezit meer. Verkoper heeft immers afgesproken om die hagelnieuwe auto als zodanig aan TS te leveren.
Ten eerste is dat een aanname en ten tweede is het alleen contractbreuk als de auto afgeleverd wordt in een andere staat dan overeengekomen.quote:Door de auto eerst voor andere zaken te gebruiken dan wat noodzakelijk is om de auto als nieuwe auto af te leveren, pleegt de verkoper contractbreuk.
Nogmaals, dat is een aanname. Een auto die een week bij de dealer binnen heeft gestaan is niet per definitie een showmodel.quote:Een exemplaar wat dienst heeft gedaan als showmodel wordt in dit soort gevallen niet gelijk gesteld aan een hagelnieuw exemplaar.
Wel als de dealer die auto gebruikt om Jan Rat en zijn maten erin te laten proefrijden etc.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:13 schreef Deshain het volgende:
[..]
Een overeenkomst is pas voldaan als aan alle voorwaarden is voldaan, en daar is de feitelijke levering er eentje van. De auto is juridisch op geen enkele wijze van TS, hoe de juridische status voor de dealer is is geen issue waar TS wat mee heeft te maken (voorraad-vordering).
[..]
Ten eerste is dat een aanname en ten tweede is het alleen contractbreuk als de auto afgeleverd wordt in een andere staat dan overeengekomen.
[..]
Nogmaals, dat is een aanname. Een auto die een week bij de dealer binnen heeft gestaan is niet per definitie een showmodel.
Dat is ook allemaal een aanname. Voorlopig staat er een vergelijkbare auto op de website, dat is alles wat we weten.quote:Op zaterdag 11 november 2017 15:04 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Wel als de dealer die auto gebruikt om Jan Rat en zijn maten erin te laten proefrijden etc.
Allemaal leuk en aardig dat je hier probeert te claimen dat de dealer opereert in een grijs gebied, maar als iemand betaald heeft voor die auto is ie van diegene die betaald heeft en niet langer van de dealer. Eentje die mij dat zou lappen was me per direct kwijt als klant.
Als jij een tv gaat kopen of een wasmachine, al dan niet het showmodel als het de laatste is, en je rekent af wordt ie ook apart gezet als je hem om wat voor reden ook niet direct mee kan nemen. Waarom zou dat voor een auto anders zijn?
met precies dezelfde opties?quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens gaspedaal.nl hebben momenteel meerdere dealers zo’n ding staan. Misschien dat ze er een paar besteld hebben of de fabriek toevallig een serie van die dingen op hetzelfde moment klaargemaakt heeft.
Naaldwijk, Noordwijk, Hoogeveen. Leeuwarden met een automaat.
Rare denkgedachten heb je. Ik weet in 2 maanden meer van treinen dan jij ooit zal weten.quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
7 maanden wachten op een Dacia TS woont in Roemenië
Ja, dan zitten er weleens Roemenen aan je auto, of ze kijken ernaar
Nou ga je weer even normaal doen he Plug?quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:48 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Rare denkgedachten heb je. Ik weet in 2 maanden meer van treinen dan jij ooit zal weten.
Rare gedachtenkronkel heb je. Dat gaat hem niet worden.
owquote:Op zaterdag 11 november 2017 17:31 schreef Fer het volgende:
[..]
De enige opties op een Limitee is een camera, reservewiel en Navi kaarten.
Als TS écht in Roemenië woont mag hij hopen dat ze inmiddels niet de helft aan onderdelen al eraf gejat hebben voordat hij de auto in ontvangst kan nemen .quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
7 maanden wachten op een Dacia TS woont in Roemenië
Ja, dan zitten er weleens Roemenen aan je auto, of ze kijken ernaar
Die over 6 maanden nog geen 10k meer waard is........quote:
Je kunt volgens mij wel hele knappe, jonge occasies kopen voor 20 ruggen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 19:47 schreef Garfield1985 het volgende:
Die over 6 maanden nog geen 10k meer waard is........
Ja klopt......maar absoluut geen Dacia Logan MCV .quote:Op zaterdag 11 november 2017 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij wel hele knappe, jonge occasies kopen voor 20 ruggen.
Dan kan je een mooie Mercedes/BMW kopen. Zelfs voor de helft minder heb je nog steeds een mooie Mazda of Mitsubishi.quote:Op zaterdag 11 november 2017 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij wel hele knappe, jonge occasies kopen voor 20 ruggen.
Jij zegt het zelf....quote:Op zaterdag 11 november 2017 20:08 schreef benkruk het volgende:
Ik besteed mijn geld lekker zoals ik wil, aan wat ik wil. Al is het aan een tractor.
Dit gezegd hebbende, kan je het exemplaar bij de overdracht in principe weigeren, echter, moet je dus wel zeker zijn, dat het gebruikt is als de TS het stelt, en dat zal heel lastig worden.quote:Op zaterdag 11 november 2017 07:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De koopovereenkomst is reeds gesloten. De verkoper is nog juridische de bezitter van die auto maar tevens is dat geen vrij bezit meer. Verkoper heeft immers afgesproken om die hagelnieuwe auto als zodanig aan TS te leveren. Door de auto eerst voor andere zaken te gebruiken dan wat noodzakelijk is om de auto als nieuwe auto af te leveren, pleegt de verkoper contractbreuk.
Een exemplaar wat dienst heeft gedaan als showmodel wordt in dit soort gevallen niet gelijk gesteld aan een hagelnieuw exemplaar.
Fixedquote:Op zondag 12 november 2017 03:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit gezegd hebbende, kan je het exemplaar bij de overdracht in principe weigeren, echter, moet je dus wel zeker zijn dat het gebruikt is als de TS het stelt, en dat zal heel lastig worden. dat de auto niet voldoet aan de eigenschappen als overeengekomen.
Ik ben langs geweest en hij staat in de showroom met informatiebord erbij inclusief prijs. (Hetzelfde als alle andere auto's in de showroom)quote:Op zondag 12 november 2017 16:09 schreef Tjabbo het volgende:
Was het niet toevallig zo dat de auto op de site vermeld werd omdat deze in de voorraad gezet is? dus gewoon door een geautomatiseerd systeem?
En wat zijn jullie overeengekomen?quote:Op zondag 12 november 2017 16:20 schreef benkruk het volgende:
[..]
Ik ben langs geweest en hij staat in de showroom met informatiebord erbij inclusief prijs. (Hetzelfde als alle andere auto's in de showroom)
Wat?quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:26 schreef PluggieOD het volgende:
Ik zou me aftrekken op de extra leverkosten. En nu?
Zeg jij maar.
ja eerst een topic openen en achteraf niet zeggen wat er aan de hand was en hoe je er uit gekomen bent ????quote:Op zondag 12 november 2017 16:20 schreef benkruk het volgende:
[..]
Ik ben langs geweest en hij staat in de showroom met informatiebord erbij inclusief prijs. (Hetzelfde als alle andere auto's in de showroom)
Die verkoper heeft goed op jou ingepraat merk ik .quote:Op zondag 12 november 2017 18:15 schreef benkruk het volgende:
Ah ja sorry. Hij staat inderdaad in de showroom. Zo staat hij droog en veilig. Tegelijkertijd kunnen mogelijke geïnteresseerde deze versie bekijken, het is van dit model toch wel de mooiste uitvoering en nog wat schaars. (Ja ieder zijn smaak, laat de meningen maar achterwege).
Ik kan de auto wat eerder ophalen en krijg een X bedrag terug.
Mee eens. Is een fijne en ruime auto. Al heb ik alleen de Sandero Stepway gereden, maar zal niet al te veel verschillen denk ik. En zeker na de laatste facelift zien ze er prima uit.quote:Op maandag 13 november 2017 01:12 schreef DieselTank het volgende:
Al die idioten hier die denken dat deze nieuwe dacia duurder/slechter is dan een duurder merk met de kop er af. (Alhoewel en niet super veel keuze is met een formaat van de loganmcv voor 20k, relatief nieuw)
1-Je hebt een nieuwe auto 100% naar eigen keuze
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
3-Dacia is de meest betrouwbare automerk. Daarmee ook de laagste gebruikskosten.
4-Ik heb een keer met een logan mcv meegereden en dat viel me alles mee.
Gefeliciteerd met je auto, veel plezier met het geld dat je over houdt en uitgeeft aan leukere dingen dan status op wielen die buiten op straat staat weg te roesten
Een Dacia is ook gewoon Renaultquote:Op maandag 13 november 2017 06:16 schreef benkruk het volgende:
Thanks voor de ondersteuning. Menig mens is nog in de veronderstelling dat Dacia meuk is. Dat is dus echt niet meer zo.
Mij ouders hebben al 6 jaar een Sandro Stepway. Ziet er nog uit en functioneerd nog als nieuw. Geen problemen mee gehad tot nu toe.
Ik laat ze meestal maar lullen.
Dat is vooral een bron van extra inkomsten voor de dealer. Je wil niet weten hoe verschrikkelijk weinig ze daadwerkelijk aan een auto verdienen hoor, dat is echt mager. Want buiten poetsen en wellicht hier en daar wat afstelwerk hoeft er nu niet bepaald veel aan een splinternieuwe auto gedaan te worden.quote:Op zondag 12 november 2017 19:21 schreef Parzival het volgende:
ik snap die "klaarmaak" kosten niet echt daar.. hier staan auto's gewoon op voorraad.. met stickers en al nog op de ramen..
ff wassen ( 1 dag) , registeren en rijden.. en dan na 12.000km de eerste beurt.. snap niet dat je daar 600 euro voor gaat aftikken na ook nog eens 10 dagen te moeten wachten..
Oh het is best een aardige auto in die uitvoering om te zien hoor. Maar (bijna) 20k?quote:Op maandag 13 november 2017 07:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind het vooral zielig dat er zo'n grote bak FOKkers is die het nodig vinden hun respectloze en niet terzake doende mening over TS' keuze te laten gelden.
Gefeliciteerd TS.
Wat mij betreft een mooie wagen voor een scherpe prijs.
Denk dat over zo'n buspaaltje in het centrum van de stad wel aardig in de buurt komt... Zo'n ding wat omhoog kan komen. Heel het onderstel naar de klote.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:59 schreef borbit het volgende:
[..]
500 euro valt best mee. Is er een manier om een auto echt goed total loss te rijden zonder zelf echt gewond te raken? Lijkt me best een keer een leuke en leerzame ervaring.
..als de dealer hem niet in de showroom zet, tenminste.quote:Op maandag 13 november 2017 01:12 schreef DieselTank het volgende:
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
Ja, en Renault is ook meukquote:
Wat voor auto/garage? Dan ga ik eens even lekker erin zitten en scheten laten op de bekleding.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:41 schreef benkruk het volgende:
Ik heb een auto gekocht, nieuw. Deze is dus besteld en na een levertijd van 7 maanden is deze bij de dealer binnen gekomen.
Bij de dealer stond dit type auto niet op voorraad en ik weet dat deze ook niet in bestelling stond.
Ik heb een telefoontje gekregen dat hij binnen is. Moet nog 10 dagen wachten ivm "afleverbeurt, poetsen, blabla" onzin lijkt mij, maar toch.
Nu staat precies sinds de dag van het telefoontje exact dezelfde auto op de site als voorraad auto. Ik weet vrijwel zeker dat dit mijn auto is. Die word dus mooi gebruikt als klantenlokkertje.
Nu mijn vraag, gebeurt dit vaker? Ik vermoed helaas van wel..
En hoe zouden jullie dit vinden als dit jullie auto zou zijn? Ivm onvoorzichtige kijkers met ritssluitingen enzo.
Haha! Hoe denk je dat die auto bij de dealer gekomen is? Die rijdt echt niet vanzelf de fabriek uit en de transporttrein/boot op en af hoor!quote:Op maandag 13 november 2017 01:12 schreef DieselTank het volgende:
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
Ik zou TS in ieder geval niet uitnodigen om te kijken hoe ze zijn auto van de boot rijden, hij wordt al bang nu hij in de showroom staat, laat staan dat ze hem met mach6 van de boot de wal op knallen.quote:Op maandag 13 november 2017 18:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Haha! Hoe denk je dat die auto bij de dealer gekomen is? Die rijdt echt niet vanzelf de fabriek uit en de transporttrein/boot op en af hoor!
dat was in 1990, dat gaat nu iets anders denk ik.quote:Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik zou TS in ieder geval niet uitnodigen om te kijken hoe ze zijn auto van de boot rijden, hij wordt al bang nu hij in de showroom staat, laat staan dat ze hem met mach6 van de boot de wal op knallen.
Nee hoor. Gaat nog steeds zo. Schade wordt gewoon hersteld in de haven, dealer & klant weten van niksquote:Op maandag 13 november 2017 20:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat was in 1990, dat gaat nu iets anders denk ik.
quote:Op zondag 12 november 2017 19:21 schreef Parzival het volgende:
ik snap die "klaarmaak" kosten niet echt daar.. hier staan auto's gewoon op voorraad.. met stickers en al nog op de ramen..
ff wassen ( 1 dag) , registeren en rijden.. en dan na 12.000km de eerste beurt.. snap niet dat je daar 600 euro voor gaat aftikken na ook nog eens 10 dagen te moeten wachten..
Waarom niet? Je wil toch als je zoiets koopt dat het in orde is? En 600 euro is nog geen maand werken om te verdienen. Gewoon doen omdat het kan. En 10 dagen is geen tijd op een aankoop die je maar 2 á 3 keer in je leven doet. Soms moet je gewoon even op je hoofd gaan staan en even naar de maan kijken.quote:Op zondag 12 november 2017 19:21 schreef Parzival het volgende:
ik snap die "klaarmaak" kosten niet echt daar.. hier staan auto's gewoon op voorraad.. met stickers en al nog op de ramen..
ff wassen ( 1 dag) , registeren en rijden.. en dan na 12.000km de eerste beurt.. snap niet dat je daar 600 euro voor gaat aftikken na ook nog eens 10 dagen te moeten wachten..
Mij heb je nergens zien typen dat ik bang ben voor beschadigingen. Ik vroeg alleen om andermans mening.quote:Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik zou TS in ieder geval niet uitnodigen om te kijken hoe ze zijn auto van de boot rijden, hij wordt al bang nu hij in de showroom staat, laat staan dat ze hem met mach6 van de boot de wal op knallen.
Hoe denk je dat die dingen van de trailer/trein af komen? Heeft minstens 4-5 man al in gereden:quote:Op maandag 13 november 2017 01:12 schreef DieselTank het volgende:
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
Helaas niet, soms worden de langere ferries er ook mee vol geknald (waar ik dan dus ook op zit). Zolang je auto van het vaste land komt zul je er niet zoveel last van hebbenquote:Op maandag 13 november 2017 20:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat was in 1990, dat gaat nu iets anders denk ik.
Nou ben ik de weg kwijt. Hierboven lees ik dat Dacia geen slechte auto's maakt en nu blijkt het een Renault!quote:
Klopt. Het aantal auto's wat de reis niet zonder schade overleeft is opvallend grootquote:Op maandag 13 november 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Nee hoor. Gaat nog steeds zo. Schade wordt gewoon hersteld in de haven, dealer & klant weten van niks
quote:Op maandag 13 november 2017 18:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Haha! Hoe denk je dat die auto bij de dealer gekomen is? Die rijdt echt niet vanzelf de fabriek uit en de transporttrein/boot op en af hoor!
Dan zit er toch meestal wel plastic op de stoelen? Anders moet je ze instrueren om geen vieze dingen te doen op de stoelquote:Op maandag 13 november 2017 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die dingen van de trailer/trein af komen? Heeft minstens 4-5 man al in gereden:
- Fabrieksterrein op vanuit de fabriek
- Fabrieksterrein af
- Centraal verzamelterrein
- Trailerchauffeur die hem bij de dealer brengt
- Dealermedewerker
Is denk ik ook vooral onzichtbare schade. Met koude motor vol doortrekken, lomp koppelen/schakelen, gierende banden etc.quote:Op maandag 13 november 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Nee hoor. Gaat nog steeds zo. Schade wordt gewoon hersteld in de haven, dealer & klant weten van niks
Ook veel zichtbare schade, gewoon door lomp te rijden en hutje mutje te parkeren. Maar dat wordt dus gewoon in de haven weer gemaaktquote:Op dinsdag 14 november 2017 10:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Is denk ik ook vooral onzichtbare schade. Met koude motor vol doortrekken, lomp koppelen/schakelen, gierende banden etc.
Als het een computerspel zou zijn dan is de 'health' van je auto nadat ie door zo'n havenfiguur is bereden nog 99%
Vind overigens het verhaal van de topicstarter wel gek. Je moet 7 maanden wachten op je auto en is ie eenmaal binnen dan houden ze hem nog doodleuk een tijdje in de showroom voor promotiedoeleinden. Ik zou echt wel bij die dealer binnen zijn gestapt om te vragen of het jouw auto is en of je hem niet direct mee kunt krijgen.
Of natuurlijk gewoon een combinatie van al die pijnlijke dingenquote:Op dinsdag 14 november 2017 10:42 schreef BeamofLight het volgende:
Auto's komen afhankelijk van de fabriek met:
Boot
Trein
Vrachtwagen
Boot: hutje mutje tegen elkaar aan en hoge golven
Trein: vliegroest van de bovenleiding
Vrachtwagen: 25 manoeuvres erop en eraf
Tis gewoon altijd risico voordat hij bij de eigenaar is
Nou hebben ze wel wat meer bescherming tegenwoordig, zoals wat schuimrubber op de hoekjes van de deuren. Vaak zijn de andere deuren ook verzegeld met een stickertje, zodat deze niet open hoeven.quote:Op dinsdag 14 november 2017 15:28 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Ook veel zichtbare schade, gewoon door lomp te rijden en hutje mutje te parkeren. Maar dat wordt dus gewoon in de haven weer gemaakt
quote:Op maandag 13 november 2017 20:54 schreef benkruk het volgende:
[..]
Mij heb je nergens zien typen dat ik bang ben voor beschadigingen.
quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:41 schreef benkruk het volgende:
Ivm onvoorzichtige kijkers met ritssluitingen enzo.
Maat van me zit in dat werk, dat gaat nauwlijks anders dan toen . Tijd is geld: Meer auto's verplaatsen is meer geld.quote:Op maandag 13 november 2017 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
Ok, ik deed dat werk ook een jaar of ehhh.. 25 geleden, en toen ging dat idd behoorlijk grof. D8 dat daar inmiddels wel een beetje paal en perk aan gesteld zou zijn
Kennis van me heeft dat een aantal jaren geleden ook gedaan. Geloof me, je wíl niet weten wat er met die auto's uitgespookt wordt, dan wordt je bang. Laat ik het daar op houden .quote:Op dinsdag 14 november 2017 16:28 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Maat van me zit in dat werk, dat gaat nauwlijks anders dan toen . Tijd is geld: Meer auto's verplaatsen is meer geld.
Daarom staan de leukste auto's altijd in dichte wagonsquote:Op dinsdag 14 november 2017 10:42 schreef BeamofLight het volgende:
Trein: vliegroest van de bovenleiding
Je moest eens weten !quote:Op dinsdag 14 november 2017 18:57 schreef heyhallodaar het volgende:
Zoals? Vandaag de dag is er niet zoveel ruimte meer voor gekkigheid. Ja het gaat snel, er zal eens een bandje spinnen. Maar echte gekkigheid als burn-outs, wedstrijdjes, donuts of handrembochtjes is er niet (meer) bij.
Schade wordt er wel gereden, maar dat is niet gek met duizend autobewegingen per dag.
Kom jij bij alle terminals wellicht?quote:Op dinsdag 14 november 2017 19:35 schreef heyhallodaar het volgende:
Ik weet het, want ik kom daar geregeld. Grootspraak van je maat wellicht? Of het is 7+ jaar geleden.
Netjes opgelostquote:Op zondag 12 november 2017 18:15 schreef benkruk het volgende:
Ik kan de auto wat eerder ophalen en krijg een X bedrag terug.
Je wint niks met debiel hard en lomp rijden; je wint tijd met perfect wegzetten.quote:Op dinsdag 14 november 2017 16:28 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Maat van me zit in dat werk, dat gaat nauwlijks anders dan toen . Tijd is geld: Meer auto's verplaatsen is meer geld.
Dat was mijn idee ook eigenlijk, alles wordt tegenwoordig heel nauwgezet geregisseerd volgens mij.. vroeger stonden ze in wheelslots, ik zag laatst een bootje waar ze allemaal op hun neus stonden op een soort kantelsysteem ofzo..heel apart om te zien, en ik vraag me af of dat wel fijn is voor de olie in de motor..quote:Op dinsdag 14 november 2017 18:57 schreef heyhallodaar het volgende:
Zoals? Vandaag de dag is er niet zoveel ruimte meer voor gekkigheid. Ja het gaat snel, er zal eens een bandje spinnen. Maar echte gekkigheid als burn-outs, wedstrijdjes, donuts of handrembochtjes is er niet (meer) bij.
Schade wordt er wel gereden, maar dat is niet gek met duizend autobewegingen per dag.
Heeft Geert al kamervragen gesteld over de massale import van dit soort types?quote:Op woensdag 15 november 2017 06:44 schreef benkruk het volgende:
De fabriek van dit type staat in Marokko. Overigens worden dus niet alle Dacia's daar gemaakt.
Moest meteen aan dit denken.quote:Op woensdag 15 november 2017 03:58 schreef Sounddragon het volgende:
Dat was mijn idee ook eigenlijk, alles wordt tegenwoordig heel nauwgezet geregisseerd volgens mij.. vroeger stonden ze in wheelslots, ik zag laatst een bootje waar ze allemaal op hun neus stonden op een soort kantelsysteem ofzo..heel apart om te zien, en ik vraag me af of dat wel fijn is voor de olie in de motor..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |