abonnement Unibet Coolblue
pi_174986603
Ik heb een auto gekocht, nieuw. Deze is dus besteld en na een levertijd van 7 maanden is deze bij de dealer binnen gekomen.

Bij de dealer stond dit type auto niet op voorraad en ik weet dat deze ook niet in bestelling stond.

Ik heb een telefoontje gekregen dat hij binnen is. Moet nog 10 dagen wachten ivm "afleverbeurt, poetsen, blabla" onzin lijkt mij, maar toch.

Nu staat precies sinds de dag van het telefoontje exact dezelfde auto op de site als voorraad auto. Ik weet vrijwel zeker dat dit mijn auto is. Die word dus mooi gebruikt als klantenlokkertje.

Nu mijn vraag, gebeurt dit vaker? Ik vermoed helaas van wel..

En hoe zouden jullie dit vinden als dit jullie auto zou zijn? Ivm onvoorzichtige kijkers met ritssluitingen enzo.
pi_174986632
ik vind je een druktemaker
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_174986759
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:43 schreef Joene het volgende:
ik vind je een druktemaker
dat en die poetsbeurt is geen onzin
Juin uit Eigen Tuin!
pi_174986783
Ik maak mij niet druk, ik vraag alleen hoe jullie er over denken.

Ik snap ook dat die poetsbeurt geen onzin is, maar dit hier 10 dagen voor nodig is, lijkt mij onzin.
pi_174986804
Nee, jou auto is vast de enige auto waar ze in die 10 dagen wat mee moeten doen...
pi_174986848
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:41 schreef benkruk het volgende:
Ik heb een auto gekocht, nieuw. Deze is dus besteld en na een levertijd van 7 maanden is deze bij de dealer binnen gekomen.

Bij de dealer stond dit type auto niet op voorraad en ik weet dat deze ook niet in bestelling stond.

Ik heb een telefoontje gekregen dat hij binnen is. Moet nog 10 dagen wachten ivm "afleverbeurt, poetsen, blabla" onzin lijkt mij, maar toch.

Nu staat precies sinds de dag van het telefoontje exact dezelfde auto op de site als voorraad auto. Ik weet vrijwel zeker dat dit mijn auto is. Die word dus mooi gebruikt als klantenlokkertje.

Nu mijn vraag, gebeurt dit vaker? Ik vermoed helaas van wel..

En hoe zouden jullie dit vinden als dit jullie auto zou zijn? Ivm onvoorzichtige kijkers met ritssluitingen enzo.
Je hebt natuurlijk best kans dat er mensen zijn die in en aan de auto gaan zitten, aan de knopjes zitten, droog gaan schakelen, kijken hoever de deur open kan, ramen op en neer gaan doen, kinderen die mee zijn en aan de ramen gaan likken of tegen je auto gaan leunen, etc.
  Spellchecker vrijdag 10 november 2017 @ 19:56:30 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174986860
Vraag een kennis of ze de kilometerstand opnemen ... weet je meteen of die niet voor proefritjes gebruikt is.
pi_174986879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:56 schreef maily het volgende:
Vraag een kennis of ze de kilometerstand opnemen ... weet je meteen of die niet voor proefritjes gebruikt is.
De kans dat ze 'm daar voor gebruiken is vrij groot, of dat een monteur hem 's avonds of in het weekend mee naar huis neemt en de wegligging gaat uittesten.
pi_174986929
Is normaal hoor, gebruiken ze een weekje als klantenauto. Doekje erover als ze die knakenbak zat zijn. Jij een koekje bij het bekertje automatenkoffie, jij weer blij, klanten blij, iedereen blij.
The road goes on forever
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:08:46 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174987024
Je wordt al best hard genaaid wanneer je een nieuwe auto koopt dus dit is het minst waar je je druk over kan maken.

Ter info, tijdens transport zit er een Kazaak in je auto die zich al zes weken niet gedoucht heeft. En op een holding area met 10.000 auto's lopen ze echt niet even naar de wc maar pissen ze gewoon tussen de auto's.
And so is the past
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:13:20 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174987106
Ding staat niet in de showroom, geloof ik niks van..

Zit best nog wel een beetje werk aan om hem afleveringsklaar te maken.. En showroomklaar is minstens zoveel werk.

Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon gaan kijken.. Als jouw auto daadwerkelijk daar ter hoerering van klanten staat zou ik een bult heisa schoppen en korting eisen, desnoods via de importeur.. Je betaalt voor een nieuwe auto, niet voor een showroom model.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174987149
7 maanden? Dat is best lang. Mag ik misschien vragen wat voor auto?
pi_174987179
Sorry TS ik heb meer geboden voor voortijdige aflevering.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:15 schreef 6star6lord6 het volgende:
7 maanden? Dat is best lang. Mag ik misschien vragen wat voor auto?
Met bom.
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:26:20 #14
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174987347
Ik zou me aftrekken op de extra leverkosten. En nu?

Zeg jij maar.
pi_174987387
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ding staat niet in de showroom, geloof ik niks van..

Zit best nog wel een beetje werk aan om hem afleveringsklaar te maken.. En showroomklaar is minstens zoveel werk.

Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon gaan kijken.. Als jouw auto daadwerkelijk daar ter hoerering van klanten staat zou ik een bult heisa schoppen en korting eisen, desnoods via de importeur.. Je betaalt voor een nieuwe auto, niet voor een showroom model.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174988171
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ding staat niet in de showroom, geloof ik niks van..

Zit best nog wel een beetje werk aan om hem afleveringsklaar te maken.. En showroomklaar is minstens zoveel werk.

Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon gaan kijken.. Als jouw auto daadwerkelijk daar ter hoerering van klanten staat zou ik een bult heisa schoppen en korting eisen, desnoods via de importeur.. Je betaalt voor een nieuwe auto, niet voor een showroom model.
De uitvoering komt niet vaak voor met de gekozen opties en kleur. Ik heb mee mogen kijken in hun bestelsysteem en er stond echt geen bestelling voor dit type, zat de verkoper ook te vertellen.

En dan plots hebben ze er wel 1, precies zoals ik heb besteld, opeens wanneer mijn auto binnen gekomen is.

Het maakt mij opzich niet veel uit, het zou wel een slimme zet zijn om zo klanten te lokken. Maar netjes vind ik het niet. Naar mij toe niet en ook naar andere klanten niet. Gewoon een lokkertje dus.

Ik denk niet dat ze klanten er in gaan laten rijden, ze hebben dezelfde auto, maar dan met andere opties en kleur, staan voor proefritjes.
  vrijdag 10 november 2017 @ 21:13:28 #17
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_174988468
Wat houdt je tegen om morgen zelf een rondje te maken in de showroom? Speculeren kunnen we genoeg, maar als je zelf en kijkje neemt heb je tenminste een echt antwoord.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_174988524
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:13 schreef Kimpossible het volgende:
Wat houdt je tegen om morgen zelf een rondje te maken in de showroom? Speculeren kunnen we genoeg, maar als je zelf en kijkje neemt heb je tenminste een echt antwoord.
Ik ben niet specifiek op zoek naar dat antwoord. Eerder hoe andere denken over de situatie.
pi_174988622
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:41 schreef benkruk het volgende:
En hoe zouden jullie dit vinden als dit jullie auto zou zijn?
Het is jouw auto (nog) niet.
pi_174988725
Dus een auto, die lijkt op de auto die jij hebt besteld, staat op de website. Je vraagt nu aan ons of je daar een probleem van moet maken?
.
pi_174988884
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk best kans dat er mensen zijn die in en aan de auto gaan zitten, aan de knopjes zitten, droog gaan schakelen, kijken hoever de deur open kan, ramen op en neer gaan doen, kinderen die mee zijn en aan de ramen gaan likken of tegen je auto gaan leunen, etc.
Dit dus, ik zou hier ook niet blij mee zijn.
Auto's zijn dure dingen en als een klant daarvoor betaald heeft hoort zo'n auto per direct aan het zicht van andere potentiële klanten onttrokken te worden om dergelijke risico's uit te sluiten. Er is voor betaald, hij is niet van "jou" noch de dealer dus moven met dat ding en klauwen thuis houden. Groot gelijk TS.
pi_174989247
Hoe zijn we in dit topic van “op de site” naar “in de showroom” gekomen? (in de TT dus...)

TS, hoe staat de auto op de site? Alleen met specificaties of ook met verkoopfoto’s? Er zijn dealers die werken met een systeem waarbij auto’s die op hun naam komen - in voorraad dus - ook meteen op de site komen.

Heb het “zelf” in de praktijk meegemaakt dat een gekochte auto in de showroom stond. Mijn ouders waren lang op vakantie en wilden de auto pas daarna geleverd hebben. Die dealer heeft de auto toen in de showroom gezet. Ik vond dat geen goed idee, maar mijn ouders interesseerde het niets.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sometimes op 11-11-2017 06:09:41 ]
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 10 november 2017 @ 21:50:35 #23
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_174989355
Hoe werkt het als je een ongeluk maakt tijdens een proefrit? Neem aan dat de dealer daarvoor verzekerd is? Ook omdat ze speciale groene kentekens hebben enzo. Dan laat je gewoon een kennis "per ongeluk" de auto die nu in de showroom staat tegen een paaltje aanrijden. Kom je er vanzelf achter.
pi_174989503
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:50 schreef borbit het volgende:
Hoe werkt het als je een ongeluk maakt tijdens een proefrit? Neem aan dat de dealer daarvoor verzekerd is? Ook omdat ze speciale groene kentekens hebben enzo. Dan laat je gewoon een kennis "per ongeluk" de auto die nu in de showroom staat tegen een paaltje aanrijden. Kom je er vanzelf achter.
Goed idee! Eigen risico ligt meestal tussen de ¤500 en ¤1000!
  vrijdag 10 november 2017 @ 21:59:34 #25
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_174989575
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:56 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Goed idee! Eigen risico ligt meestal tussen de ¤500 en ¤1000!
500 euro valt best mee. Is er een manier om een auto echt goed total loss te rijden zonder zelf echt gewond te raken? Lijkt me best een keer een leuke en leerzame ervaring.
pi_174990255
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:13 schreef Kimpossible het volgende:
Wat houdt je tegen om morgen zelf een rondje te maken in de showroom? Speculeren kunnen we genoeg, maar als je zelf en kijkje neemt heb je tenminste een echt antwoord.
En dan? Ziet hij aan de kleur dat het zijn auto is? Een kenteken zal er niet opzitten.

Overigens denk ik niet dat het zijn auto is. Die garage heeft er ook maanden op moeten wachten en dan is er vast wel meer dan één binnengekomen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_174990768
Ik zou er ook niet blij mee zijn. En zou, zoals eerder al aangegeven, gewoon even langsgaan. Noteer even het chassisnummer en je weet het straks. Of misschien zie je er wel 2 staan opeens. Niet alle dealers zijn even netjes hoor. De 320d van een vriend paar jaar terug stond ook al een tijdje bij de dealer, ze waren hem vergeten te bellen dat ‘ie al binnen was..

Maar om watvoor auto gaat het? Ben wel nieuwschierig. Ook naar de kleur!
pi_174993214
7 maanden wachten?

Is het een Pagani? :o

Een RUF misschien? :o
  zaterdag 11 november 2017 @ 03:54:34 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174993359
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
7 maanden wachten?

Is het een Pagani? :o

Een RUF misschien? :o
i10; niet aan te slepen die dingen, en al helemaal niet full options in medium violet red :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174993507
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:44 schreef Sometimes het volgende:
Hoe zijn we in dit topic van “op de site” naar “in de showroom” gekomen? (in de TT dus...)

TS, hoe staat de auto op de site? Alleen met specificaties of ook met verkoopfoto’s? Er zijn dealers die werken met een systeem waarbij auto’s die op hun naam komen - in voorraad dus - ook meteen op de site komen.

Heb het “zelf” in de praktijk meegemaakt dat een gekochte auto in de showroom stond. Mijn ouders waren lang op vakantie en wilden de auto pas daarna geleverd hebben. Die dealer heeft de auto toen in de showroom gezet. Ik vond dat geen goed idee, maar mijn ouders interesseerde het niets.
Hij staat met verkoopfoto's en prijs op de site. Er staat ook bij dat hij dus bij hen in de voorraad staat en per direct te koop is.

Ansich vind ik het niet heel erg, hij staat er droog enzo. Er is natuurlijk kans dat iemand hem beschadigd, daarom ga ik hem grondig nalopen als ik hem op ga halen.

Maar het is meer een principe kwestie. Stiekem "mijn" auto gebruiken om klanten te lokken, en andere klanten eventueel teleurstellen dat hij al verkocht blijkt te zijn.

Overigens weet ik dat ze er geen zoals deze in bestelling hadden, ik heb mee mogen kijken in hun bestelsysteem. En dit type is sinds die datum tijdelijk niet meer leverbaar. Ze gaan de fabriek sluiten om geheel te verbouwen en te vergroten, ze konden de vraag niet aan. De volgende bestellingen zijn pas na mei 2018 leverbaar (geteld van ongeveer 6 maanden terug).
pi_174993531
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 22:26 schreef marzman het volgende:

[..]

En dan? Ziet hij aan de kleur dat het zijn auto is? Een kenteken zal er niet opzitten.

Overigens denk ik niet dat het zijn auto is. Die garage heeft er ook maanden op moeten wachten en dan is er vast wel meer dan één binnengekomen.
Chassisnummer is tegenwoordig bij veel auto's vrij makkelijk leesbaar op diverse stickers als je de voorportieren en motorkap even opent. Even de laatste 4 cijfers onthouden of als er geen verkoper kijkt een fotootje met je smartphone maken.


Verder is het natuurlijk ronduit belachelijk dat wanneer ze al 7 maanden weten dat die auto er aan komt het nog 10 dagen moet duren voordat de afleverbeurt is uitgevoerd. Je weet goddomme ruim genoeg van tevoren wanneer dat ding komt. Je kan dus ook zorgen dat die afleverbeurt wordt uitgevoerd op de dag nadat die auto is geleverd. Tenaamstelling, kenteken etc is tegenwoordig gewoon via de dealer-login bij de RDW te regelen. Gaat ook echt geen zee van tijd overheen.
pi_174993536
Ga gewoon langs om “alvast naar de auto te kunnen kijken”. Zie je er maar 1 staan, vraag dan even naar wat er op de site stond.
Niet zo moeilijk doen.
Protège moi de mes désirs.
pi_174993538
Voor TS: in elk geval heel secuur nakijken of er geen gebruikssporen zijn. Zowel binnen als buiten.
pi_174993559
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:21 schreef Deshain het volgende:

[..]

Het is jouw auto (nog) niet.
De koopovereenkomst is reeds gesloten. De verkoper is nog juridische de bezitter van die auto maar tevens is dat geen vrij bezit meer. Verkoper heeft immers afgesproken om die hagelnieuwe auto als zodanig aan TS te leveren. Door de auto eerst voor andere zaken te gebruiken dan wat noodzakelijk is om de auto als nieuwe auto af te leveren, pleegt de verkoper contractbreuk.

Een exemplaar wat dienst heeft gedaan als showmodel wordt in dit soort gevallen niet gelijk gesteld aan een hagelnieuw exemplaar.
pi_174993713
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 07:11 schreef benkruk het volgende:

[..]

Hij staat met verkoopfoto's en prijs op de site. Er staat ook bij dat hij dus bij hen in de voorraad staat en per direct te koop is.

Ansich vind ik het niet heel erg, hij staat er droog enzo. Er is natuurlijk kans dat iemand hem beschadigd, daarom ga ik hem grondig nalopen als ik hem op ga halen.

Maar het is meer een principe kwestie. Stiekem "mijn" auto gebruiken om klanten te lokken, en andere klanten eventueel teleurstellen dat hij al verkocht blijkt te zijn.

Overigens weet ik dat ze er geen zoals deze in bestelling hadden, ik heb mee mogen kijken in hun bestelsysteem. En dit type is sinds die datum tijdelijk niet meer leverbaar. Ze gaan de fabriek sluiten om geheel te verbouwen en te vergroten, ze konden de vraag niet aan. De volgende bestellingen zijn pas na mei 2018 leverbaar (geteld van ongeveer 6 maanden terug).
Maar voor de vijfde keer: Welke auto?
pi_174995849
Niet netjes, ze hadden het ook even kunnen vragen. Als het een bijzonder model is, snap ik dat ze er graag klanten mee trekken.
pi_174995970
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 07:11 schreef benkruk het volgende:

[..]

Hij staat met verkoopfoto's en prijs op de site. Er staat ook bij dat hij dus bij hen in de voorraad staat en per direct te koop is.

Ansich vind ik het niet heel erg, hij staat er droog enzo. Er is natuurlijk kans dat iemand hem beschadigd, daarom ga ik hem grondig nalopen als ik hem op ga halen.

Maar het is meer een principe kwestie. Stiekem "mijn" auto gebruiken om klanten te lokken, en andere klanten eventueel teleurstellen dat hij al verkocht blijkt te zijn.

Overigens weet ik dat ze er geen zoals deze in bestelling hadden, ik heb mee mogen kijken in hun bestelsysteem. En dit type is sinds die datum tijdelijk niet meer leverbaar. Ze gaan de fabriek sluiten om geheel te verbouwen en te vergroten, ze konden de vraag niet aan. De volgende bestellingen zijn pas na mei 2018 leverbaar (geteld van ongeveer 6 maanden terug).
WELKE AUTO?
Meer of minder Meeuwen?
pi_174996082
Ik ben ook wel benieuwd wat voor een auto het is.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_174996125
Mijn auto stond ook in de showroom toen ik hem op kwam halen. Werd toen aan de andere klanten gedemonstreerd.
Kilometerstand was wel gewoon goed.
pi_174997385
_O- iedereen denken dat het een bijzondere dure auto is zeker.

Het is een Dacia Logan MCV Stepway Série Limitee full options in kleur Blue Cosmos.

Plaatje:
pi_174997631
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:58 schreef benkruk het volgende:
_O- iedereen denken dat het een bijzondere dure auto is zeker.

Het is een Dacia Logan MCV Stepway Série Limitee full options in kleur Blue Cosmos.

Plaatje:
[ afbeelding ]
Volgens gaspedaal.nl hebben momenteel meerdere dealers zo’n ding staan. Misschien dat ze er een paar besteld hebben of de fabriek toevallig een serie van die dingen op hetzelfde moment klaargemaakt heeft.

Naaldwijk, Noordwijk, Hoogeveen. Leeuwarden met een automaat.
.
pi_174997678
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 07:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De koopovereenkomst is reeds gesloten. De verkoper is nog juridische de bezitter van die auto maar tevens is dat geen vrij bezit meer. Verkoper heeft immers afgesproken om die hagelnieuwe auto als zodanig aan TS te leveren.
Een overeenkomst is pas voldaan als aan alle voorwaarden is voldaan, en daar is de feitelijke levering er eentje van. De auto is juridisch op geen enkele wijze van TS, hoe de juridische status voor de dealer is is geen issue waar TS wat mee heeft te maken (voorraad-vordering).
quote:
Door de auto eerst voor andere zaken te gebruiken dan wat noodzakelijk is om de auto als nieuwe auto af te leveren, pleegt de verkoper contractbreuk.
Ten eerste is dat een aanname en ten tweede is het alleen contractbreuk als de auto afgeleverd wordt in een andere staat dan overeengekomen.
quote:
Een exemplaar wat dienst heeft gedaan als showmodel wordt in dit soort gevallen niet gelijk gesteld aan een hagelnieuw exemplaar.
Nogmaals, dat is een aanname. Een auto die een week bij de dealer binnen heeft gestaan is niet per definitie een showmodel.
pi_174999770
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:13 schreef Deshain het volgende:

[..]

Een overeenkomst is pas voldaan als aan alle voorwaarden is voldaan, en daar is de feitelijke levering er eentje van. De auto is juridisch op geen enkele wijze van TS, hoe de juridische status voor de dealer is is geen issue waar TS wat mee heeft te maken (voorraad-vordering).

[..]

Ten eerste is dat een aanname en ten tweede is het alleen contractbreuk als de auto afgeleverd wordt in een andere staat dan overeengekomen.

[..]

Nogmaals, dat is een aanname. Een auto die een week bij de dealer binnen heeft gestaan is niet per definitie een showmodel.
Wel als de dealer die auto gebruikt om Jan Rat en zijn maten erin te laten proefrijden etc.

Allemaal leuk en aardig dat je hier probeert te claimen dat de dealer opereert in een grijs gebied, maar als iemand betaald heeft voor die auto is ie van diegene die betaald heeft en niet langer van de dealer. Eentje die mij dat zou lappen was me per direct kwijt als klant.

Als jij een tv gaat kopen of een wasmachine, al dan niet het showmodel als het de laatste is, en je rekent af wordt ie ook apart gezet als je hem om wat voor reden ook niet direct mee kan nemen. Waarom zou dat voor een auto anders zijn?
pi_175000433
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:04 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Wel als de dealer die auto gebruikt om Jan Rat en zijn maten erin te laten proefrijden etc.

Allemaal leuk en aardig dat je hier probeert te claimen dat de dealer opereert in een grijs gebied, maar als iemand betaald heeft voor die auto is ie van diegene die betaald heeft en niet langer van de dealer. Eentje die mij dat zou lappen was me per direct kwijt als klant.

Als jij een tv gaat kopen of een wasmachine, al dan niet het showmodel als het de laatste is, en je rekent af wordt ie ook apart gezet als je hem om wat voor reden ook niet direct mee kan nemen. Waarom zou dat voor een auto anders zijn?
Dat is ook allemaal een aanname. Voorlopig staat er een vergelijkbare auto op de website, dat is alles wat we weten.
.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 november 2017 @ 16:57:41 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175001649
7 maanden wachten op een Dacia :o TS woont in Roemenië :Y

Ja, dan zitten er weleens Roemenen aan je auto, of ze kijken ernaar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:06:39 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175001900
20k voor een Dacia.... -O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175002252
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens gaspedaal.nl hebben momenteel meerdere dealers zo’n ding staan. Misschien dat ze er een paar besteld hebben of de fabriek toevallig een serie van die dingen op hetzelfde moment klaargemaakt heeft.

Naaldwijk, Noordwijk, Hoogeveen. Leeuwarden met een automaat.
met precies dezelfde opties?
pi_175002606
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:17 schreef Adames het volgende:

[..]

met precies dezelfde opties?
De enige opties op een Limitee is een camera, reservewiel en Navi kaarten.
.
pi_175002800
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
20k voor een Dacia.... -O-
Zonde van je geld. 8)7
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:48:40 #50
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175002947
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
7 maanden wachten op een Dacia :o TS woont in Roemenië :Y

Ja, dan zitten er weleens Roemenen aan je auto, of ze kijken ernaar :P
Rare denkgedachten heb je. Ik weet in 2 maanden meer van treinen dan jij ooit zal weten.

Rare gedachtenkronkel heb je. Dat gaat hem niet worden.
pi_175002960
Misschien hebben ze 7 maanden geleden gedacht: Hej das idd wel een mooie uitvoering zo, weet je laten we er 2 bestellen.

Of heeft de importeur gebeld: Joh als er nou meer besteld dan haal je je bonus.

En een showroommdel is anders dan een demo. Een demo word ingezet voor proefritten. Een showroommodel staat binnen en heeft na transport geen steen gezien.

Ik zou willen dat de mijne binnen zou staan. Verwarmd. Ipv buiten in de regen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:55:35 #52
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175003086
Psies.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 november 2017 @ 18:23:02 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175003577
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:48 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Rare denkgedachten heb je. Ik weet in 2 maanden meer van treinen dan jij ooit zal weten.

Rare gedachtenkronkel heb je. Dat gaat hem niet worden.
Nou ga je weer even normaal doen he Plug? :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175003749
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:31 schreef Fer het volgende:

[..]

De enige opties op een Limitee is een camera, reservewiel en Navi kaarten.
ow :')
pi_175003933
Laat een vriend bellen met interesse voor die wagen die direct te koop is en vragen om een proefrit? Weet je gelijk of die wel direct beschikbaar is of dat het toch jouw wagen is..
dag
pi_175005527
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
7 maanden wachten op een Dacia :o TS woont in Roemenië :Y

Ja, dan zitten er weleens Roemenen aan je auto, of ze kijken ernaar :P
Als TS écht in Roemenië woont mag hij hopen dat ze inmiddels niet de helft aan onderdelen al eraf gejat hebben voordat hij de auto in ontvangst kan nemen :') .

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
20k voor een Dacia.... -O-
Die over 6 maanden nog geen 10k meer waard is........
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:50:16 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175005574
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:47 schreef Garfield1985 het volgende:

Die over 6 maanden nog geen 10k meer waard is........
Je kunt volgens mij wel hele knappe, jonge occasies kopen voor 20 ruggen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175005867
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je kunt volgens mij wel hele knappe, jonge occasies kopen voor 20 ruggen.
Ja klopt......maar absoluut geen Dacia Logan MCV :') .
pi_175005953
Ik besteed mijn geld lekker zoals ik wil, aan wat ik wil. Al is het aan een tractor.

Overigens geen 20k betaald :*.

De auto bleek inderdaad mijn auto te zijn. Zoals ik al zei, er was geen ander besteld zoals deze, ik mocht zelf mee kijken in het systeem.

Ik ben langs geweest en we zijn het eea overeengekomen. *O*
pi_175006022
Bennwe benieuwd wat ze te melden hadden, was het een vergissing?
.
pi_175006247
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je kunt volgens mij wel hele knappe, jonge occasies kopen voor 20 ruggen.
Dan kan je een mooie Mercedes/BMW kopen. Zelfs voor de helft minder heb je nog steeds een mooie Mazda of Mitsubishi.
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:26:30 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175006382
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:08 schreef benkruk het volgende:
Ik besteed mijn geld lekker zoals ik wil, aan wat ik wil. Al is het aan een tractor.
Jij zegt het zelf.... :@
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175006539
Mooie auto, gefeliciteerd met de aankoop.
pi_175011946
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 07:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De koopovereenkomst is reeds gesloten. De verkoper is nog juridische de bezitter van die auto maar tevens is dat geen vrij bezit meer. Verkoper heeft immers afgesproken om die hagelnieuwe auto als zodanig aan TS te leveren. Door de auto eerst voor andere zaken te gebruiken dan wat noodzakelijk is om de auto als nieuwe auto af te leveren, pleegt de verkoper contractbreuk.

Een exemplaar wat dienst heeft gedaan als showmodel wordt in dit soort gevallen niet gelijk gesteld aan een hagelnieuw exemplaar.
Dit gezegd hebbende, kan je het exemplaar bij de overdracht in principe weigeren, echter, moet je dus wel zeker zijn, dat het gebruikt is als de TS het stelt, en dat zal heel lastig worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_175021370
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 03:01 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dit gezegd hebbende, kan je het exemplaar bij de overdracht in principe weigeren, echter, moet je dus wel zeker zijn dat het gebruikt is als de TS het stelt, en dat zal heel lastig worden. dat de auto niet voldoet aan de eigenschappen als overeengekomen.
Fixed
  zondag 12 november 2017 @ 16:09:51 #66
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_175021547
Was het niet toevallig zo dat de auto op de site vermeld werd omdat deze in de voorraad gezet is? dus gewoon door een geautomatiseerd systeem?
pi_175021800
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 16:09 schreef Tjabbo het volgende:
Was het niet toevallig zo dat de auto op de site vermeld werd omdat deze in de voorraad gezet is? dus gewoon door een geautomatiseerd systeem?
Ik ben langs geweest en hij staat in de showroom met informatiebord erbij inclusief prijs. (Hetzelfde als alle andere auto's in de showroom)
pi_175021924
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 16:20 schreef benkruk het volgende:

[..]

Ik ben langs geweest en hij staat in de showroom met informatiebord erbij inclusief prijs. (Hetzelfde als alle andere auto's in de showroom)
En wat zijn jullie overeengekomen?
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 17:05:52 #69
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_175022927
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:26 schreef PluggieOD het volgende:
Ik zou me aftrekken op de extra leverkosten. En nu?

Zeg jij maar.
Wat? :')
  zondag 12 november 2017 @ 17:15:55 #71
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_175023193
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 16:20 schreef benkruk het volgende:

[..]

Ik ben langs geweest en hij staat in de showroom met informatiebord erbij inclusief prijs. (Hetzelfde als alle andere auto's in de showroom)
ja eerst een topic openen en achteraf niet zeggen wat er aan de hand was en hoe je er uit gekomen bent ????
pi_175024916
Ah ja sorry. Hij staat inderdaad in de showroom. Zo staat hij droog en veilig. Tegelijkertijd kunnen mogelijke geïnteresseerde deze versie bekijken, het is van dit model toch wel de mooiste uitvoering en nog wat schaars. (Ja ieder zijn smaak, laat de meningen maar achterwege).

Ik kan de auto wat eerder ophalen en krijg een X bedrag terug.
  zondag 12 november 2017 @ 18:17:36 #73
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175024960
- nee -

[ Bericht 59% gewijzigd door Sounddragon op 12-11-2017 18:42:35 ]
pi_175026556
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:15 schreef benkruk het volgende:
Ah ja sorry. Hij staat inderdaad in de showroom. Zo staat hij droog en veilig. Tegelijkertijd kunnen mogelijke geïnteresseerde deze versie bekijken, het is van dit model toch wel de mooiste uitvoering en nog wat schaars. (Ja ieder zijn smaak, laat de meningen maar achterwege).

Ik kan de auto wat eerder ophalen en krijg een X bedrag terug.
Die verkoper heeft goed op jou ingepraat merk ik :') .
  zondag 12 november 2017 @ 19:21:08 #75
54408 Parzival
Where it happens
pi_175026690
ik snap die "klaarmaak" kosten niet echt daar.. hier staan auto's gewoon op voorraad.. met stickers en al nog op de ramen..

ff wassen ( 1 dag) , registeren en rijden.. en dan na 12.000km de eerste beurt.. snap niet dat je daar 600 euro voor gaat aftikken na ook nog eens 10 dagen te moeten wachten..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_175035285
Al die idioten hier die denken dat deze nieuwe dacia duurder/slechter is dan een duurder merk met de kop er af. (Alhoewel en niet super veel keuze is met een formaat van de loganmcv voor 20k, relatief nieuw)

1-Je hebt een nieuwe auto 100% naar eigen keuze
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
3-Dacia is de meest betrouwbare automerk. Daarmee ook de laagste gebruikskosten.
4-Ik heb een keer met een logan mcv meegereden en dat viel me alles mee.

Gefeliciteerd met je auto, veel plezier met het geld dat je over houdt en uitgeeft aan leukere dingen dan status op wielen die buiten op straat staat weg te roesten :') :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_175035592
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 01:12 schreef DieselTank het volgende:
Al die idioten hier die denken dat deze nieuwe dacia duurder/slechter is dan een duurder merk met de kop er af. (Alhoewel en niet super veel keuze is met een formaat van de loganmcv voor 20k, relatief nieuw)

1-Je hebt een nieuwe auto 100% naar eigen keuze
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
3-Dacia is de meest betrouwbare automerk. Daarmee ook de laagste gebruikskosten.
4-Ik heb een keer met een logan mcv meegereden en dat viel me alles mee.

Gefeliciteerd met je auto, veel plezier met het geld dat je over houdt en uitgeeft aan leukere dingen dan status op wielen die buiten op straat staat weg te roesten :') :P
Mee eens. Is een fijne en ruime auto. Al heb ik alleen de Sandero Stepway gereden, maar zal niet al te veel verschillen denk ik. En zeker na de laatste facelift zien ze er prima uit.

Maarrrrr.. Ik ben opzoek naar een nieuwe auto voor mijn ouders en daarbij kwam ook een Duster uit 2010 op ons pad. Eentje met nog maar 50.000km en nog een aardige vraagprijs (1.6 4x4). En wat mij toch wel tegenviel was dat het stoelframe al aan het roesten was, net als de plek waar het stoelframe bevestigd was op de carrosserie. Samen met het zeer goedkope interieur (gelukkig in de huidige modellen een stuk beter) zorgde dat er voor dat het toch wat anders moet worden. Verder reed het wel prima overigens.
pi_175036174
Thanks voor de ondersteuning. Menig mens is nog in de veronderstelling dat Dacia meuk is. Dat is dus echt niet meer zo.

Mij ouders hebben al 6 jaar een Sandro Stepway. Ziet er nog uit en functioneerd nog als nieuw. Geen problemen mee gehad tot nu toe.

Ik laat ze meestal maar lullen. *O*
  maandag 13 november 2017 @ 07:45:15 #79
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175036490
Ik vind het vooral zielig dat er zo'n grote bak FOKkers is die het nodig vinden hun respectloze en niet terzake doende mening over TS' keuze te laten gelden.

Gefeliciteerd TS.
Wat mij betreft een mooie wagen voor een scherpe prijs.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_175036778
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 06:16 schreef benkruk het volgende:
Thanks voor de ondersteuning. Menig mens is nog in de veronderstelling dat Dacia meuk is. Dat is dus echt niet meer zo.

Mij ouders hebben al 6 jaar een Sandro Stepway. Ziet er nog uit en functioneerd nog als nieuw. Geen problemen mee gehad tot nu toe.

Ik laat ze meestal maar lullen. *O*
Een Dacia is ook gewoon Renault :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_175042746
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:21 schreef Parzival het volgende:
ik snap die "klaarmaak" kosten niet echt daar.. hier staan auto's gewoon op voorraad.. met stickers en al nog op de ramen..

ff wassen ( 1 dag) , registeren en rijden.. en dan na 12.000km de eerste beurt.. snap niet dat je daar 600 euro voor gaat aftikken na ook nog eens 10 dagen te moeten wachten..
Dat is vooral een bron van extra inkomsten voor de dealer. Je wil niet weten hoe verschrikkelijk weinig ze daadwerkelijk aan een auto verdienen hoor, dat is echt mager. Want buiten poetsen en wellicht hier en daar wat afstelwerk hoeft er nu niet bepaald veel aan een splinternieuwe auto gedaan te worden.

quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 07:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind het vooral zielig dat er zo'n grote bak FOKkers is die het nodig vinden hun respectloze en niet terzake doende mening over TS' keuze te laten gelden.

Gefeliciteerd TS.
Wat mij betreft een mooie wagen voor een scherpe prijs.
Oh het is best een aardige auto in die uitvoering om te zien hoor. Maar (bijna) 20k?
Tis een behoorlijke bak geld, zeker als je bedenkt dat er van die restwaarde niet veel meer over blijft na een paar jaar. Dan zou ik als ik TS was hem ook helemaal op rijden, dan heb je er ook maximaal rendement van. Voor de rest heb je helemaal gelijk, TS is degene die er gelukkig mee moet zijn en dat is ie zo te lezen ook.
Veel veilige km's toegewenst, geniet ervan ^O^ .
  maandag 13 november 2017 @ 14:04:06 #82
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_175043352
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:59 schreef borbit het volgende:

[..]

500 euro valt best mee. Is er een manier om een auto echt goed total loss te rijden zonder zelf echt gewond te raken? Lijkt me best een keer een leuke en leerzame ervaring.
Denk dat over zo'n buspaaltje in het centrum van de stad wel aardig in de buurt komt... Zo'n ding wat omhoog kan komen. Heel het onderstel naar de klote.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  maandag 13 november 2017 @ 14:07:56 #83
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_175043435
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 01:12 schreef DieselTank het volgende:
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
..als de dealer hem niet in de showroom zet, tenminste.

Verder wel deels met je eens overigens, maar in de context van dit topic moest ik hier toch wel om lachen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 november 2017 @ 14:19:37 #84
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_175043630
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 08:21 schreef Tally het volgende:

[..]

Een Dacia is ook gewoon Renault :P
Ja, en Renault is ook meuk :P

7 maanden wachten op een f#cking Dacia :') _O-
Don't let my username fool you...
  maandag 13 november 2017 @ 16:59:55 #85
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_175046990
Ik zou nog een keer terug gaan joh; kan toch niet: iemand heeft op jouw stoel gezeten!!!
pi_175049041
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:41 schreef benkruk het volgende:
Ik heb een auto gekocht, nieuw. Deze is dus besteld en na een levertijd van 7 maanden is deze bij de dealer binnen gekomen.

Bij de dealer stond dit type auto niet op voorraad en ik weet dat deze ook niet in bestelling stond.

Ik heb een telefoontje gekregen dat hij binnen is. Moet nog 10 dagen wachten ivm "afleverbeurt, poetsen, blabla" onzin lijkt mij, maar toch.

Nu staat precies sinds de dag van het telefoontje exact dezelfde auto op de site als voorraad auto. Ik weet vrijwel zeker dat dit mijn auto is. Die word dus mooi gebruikt als klantenlokkertje.

Nu mijn vraag, gebeurt dit vaker? Ik vermoed helaas van wel..

En hoe zouden jullie dit vinden als dit jullie auto zou zijn? Ivm onvoorzichtige kijkers met ritssluitingen enzo.
Wat voor auto/garage? Dan ga ik eens even lekker erin zitten en scheten laten op de bekleding.
pi_175049083
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 01:12 schreef DieselTank het volgende:
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
Haha! Hoe denk je dat die auto bij de dealer gekomen is? Die rijdt echt niet vanzelf de fabriek uit en de transporttrein/boot op en af hoor!
pi_175049339
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Haha! Hoe denk je dat die auto bij de dealer gekomen is? Die rijdt echt niet vanzelf de fabriek uit en de transporttrein/boot op en af hoor!
Ik zou TS in ieder geval niet uitnodigen om te kijken hoe ze zijn auto van de boot rijden, hij wordt al bang nu hij in de showroom staat, laat staan dat ze hem met mach6 van de boot de wal op knallen.
  maandag 13 november 2017 @ 20:30:18 #89
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175051752
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef cunial het volgende:

[..]

Ik zou TS in ieder geval niet uitnodigen om te kijken hoe ze zijn auto van de boot rijden, hij wordt al bang nu hij in de showroom staat, laat staan dat ze hem met mach6 van de boot de wal op knallen.
dat was in 1990, dat gaat nu iets anders denk ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 13 november 2017 @ 20:44:43 #90
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_175052244
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 20:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dat was in 1990, dat gaat nu iets anders denk ik.
Nee hoor. Gaat nog steeds zo. Schade wordt gewoon hersteld in de haven, dealer & klant weten van niks
  maandag 13 november 2017 @ 20:54:04 #91
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175052521
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:21 schreef Parzival het volgende:
ik snap die "klaarmaak" kosten niet echt daar.. hier staan auto's gewoon op voorraad.. met stickers en al nog op de ramen..

ff wassen ( 1 dag) , registeren en rijden.. en dan na 12.000km de eerste beurt.. snap niet dat je daar 600 euro voor gaat aftikken na ook nog eens 10 dagen te moeten wachten..
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:21 schreef Parzival het volgende:
ik snap die "klaarmaak" kosten niet echt daar.. hier staan auto's gewoon op voorraad.. met stickers en al nog op de ramen..

ff wassen ( 1 dag) , registeren en rijden.. en dan na 12.000km de eerste beurt.. snap niet dat je daar 600 euro voor gaat aftikken na ook nog eens 10 dagen te moeten wachten..
Waarom niet? Je wil toch als je zoiets koopt dat het in orde is? En 600 euro is nog geen maand werken om te verdienen. Gewoon doen omdat het kan. En 10 dagen is geen tijd op een aankoop die je maar 2 á 3 keer in je leven doet. Soms moet je gewoon even op je hoofd gaan staan en even naar de maan kijken.
pi_175052523
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef cunial het volgende:

[..]

Ik zou TS in ieder geval niet uitnodigen om te kijken hoe ze zijn auto van de boot rijden, hij wordt al bang nu hij in de showroom staat, laat staan dat ze hem met mach6 van de boot de wal op knallen.
Mij heb je nergens zien typen dat ik bang ben voor beschadigingen. Ik vroeg alleen om andermans mening.
  FOK!fotograaf maandag 13 november 2017 @ 22:15:11 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_175055319
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 01:12 schreef DieselTank het volgende:
2-Je zit op een nieuwe stoel waar nog niemand een scheet gelaten heeft
Hoe denk je dat die dingen van de trailer/trein af komen? :P Heeft minstens 4-5 man al in gereden:
- Fabrieksterrein op vanuit de fabriek
- Fabrieksterrein af
- Centraal verzamelterrein
- Trailerchauffeur die hem bij de dealer brengt
- Dealermedewerker
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_175056405
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 20:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dat was in 1990, dat gaat nu iets anders denk ik.
Helaas niet, soms worden de langere ferries er ook mee vol geknald (waar ik dan dus ook op zit). Zolang je auto van het vaste land komt zul je er niet zoveel last van hebben :P
  maandag 13 november 2017 @ 22:47:23 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175056658
Ok, ik deed dat werk ook een jaar of ehhh.. 25 geleden, en toen ging dat idd behoorlijk grof. D8 dat daar inmiddels wel een beetje paal en perk aan gesteld zou zijn :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175057196
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 08:21 schreef Tally het volgende:

[..]

Een Dacia is ook gewoon Renault :P
Nou ben ik de weg kwijt. Hierboven lees ik dat Dacia geen slechte auto's maakt en nu blijkt het een Renault!

Moet je Max eens vragen of die een beetje een betrouwbaar motortje in elkaar kunnen zetten.
pi_175057222
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Nee hoor. Gaat nog steeds zo. Schade wordt gewoon hersteld in de haven, dealer & klant weten van niks
Klopt. Het aantal auto's wat de reis niet zonder schade overleeft is opvallend groot
pi_175058660
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Haha! Hoe denk je dat die auto bij de dealer gekomen is? Die rijdt echt niet vanzelf de fabriek uit en de transporttrein/boot op en af hoor!
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoe denk je dat die dingen van de trailer/trein af komen? :P Heeft minstens 4-5 man al in gereden:
- Fabrieksterrein op vanuit de fabriek
- Fabrieksterrein af
- Centraal verzamelterrein
- Trailerchauffeur die hem bij de dealer brengt
- Dealermedewerker
Dan zit er toch meestal wel plastic op de stoelen? Anders moet je ze instrueren om geen vieze dingen te doen op de stoel :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_175061765
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Nee hoor. Gaat nog steeds zo. Schade wordt gewoon hersteld in de haven, dealer & klant weten van niks
Is denk ik ook vooral onzichtbare schade. Met koude motor vol doortrekken, lomp koppelen/schakelen, gierende banden etc.
Als het een computerspel zou zijn dan is de 'health' van je auto nadat ie door zo'n havenfiguur is bereden nog 99% :+

Vind overigens het verhaal van de topicstarter wel gek. Je moet 7 maanden wachten op je auto en is ie eenmaal binnen dan houden ze hem nog doodleuk een tijdje in de showroom voor promotiedoeleinden. Ik zou echt wel bij die dealer binnen zijn gestapt om te vragen of het jouw auto is en of je hem niet direct mee kunt krijgen.
pi_175062028
Het is vandaag de dag niet meer zo als de jaren 90 op die haventerreinen. Ja, het gaat allemaal gehaast. Ja er rijden amoebes in je nieuwe auto, maar vanuit de fabrikanten en ook zeker vanuit de eigenaren van de terminals worden wel meer regels opgelegd en streng nageleefd. In ieder geval op de daarvoor ingerichte terreinen, wellicht dat het op die ferries waar LafD over schrijft wat minder.

Natuurlijk wordt er nog wel geragd, maar het gaat iets gecontroleerder allemaal. Iets.

Sommige merken, zoals VW bijvoorbeeld, hebben een transportmodus in hun auto gebouwd, deze gaat dan niet harder dan 37 km/u en 3k toeren, dus ook in z'n 1 kun je nog weinig schade aanrichten. Andere merken maken weer andere functies, zoals een launch-control, onklaar. Dat zijn dingen die de dealer dan moet fixen, het zogenaamde afleveren (maar dat kost geen 10 dagen).

Maar goed, met duizenden autobewegingen per dag op zulke terreinen, rijdt er wel eens iemand tegen een paaltje enzo, dus ja het eigen schadeherstelbedrijf heeft voldoende werk :-)
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:42:24 #101
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_175062271
Auto's komen afhankelijk van de fabriek met:

Boot
Trein
Vrachtwagen

Boot: hutje mutje tegen elkaar aan en hoge golven
Trein: vliegroest van de bovenleiding
Vrachtwagen: 25 manoeuvres erop en eraf

Tis gewoon altijd risico voordat hij bij de eigenaar is
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:28:12 #102
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_175067344
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

Is denk ik ook vooral onzichtbare schade. Met koude motor vol doortrekken, lomp koppelen/schakelen, gierende banden etc.
Als het een computerspel zou zijn dan is de 'health' van je auto nadat ie door zo'n havenfiguur is bereden nog 99% :+

Vind overigens het verhaal van de topicstarter wel gek. Je moet 7 maanden wachten op je auto en is ie eenmaal binnen dan houden ze hem nog doodleuk een tijdje in de showroom voor promotiedoeleinden. Ik zou echt wel bij die dealer binnen zijn gestapt om te vragen of het jouw auto is en of je hem niet direct mee kunt krijgen.
Ook veel zichtbare schade, gewoon door lomp te rijden en hutje mutje te parkeren. Maar dat wordt dus gewoon in de haven weer gemaakt
pi_175067378
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:42 schreef BeamofLight het volgende:
Auto's komen afhankelijk van de fabriek met:

Boot
Trein
Vrachtwagen

Boot: hutje mutje tegen elkaar aan en hoge golven
Trein: vliegroest van de bovenleiding
Vrachtwagen: 25 manoeuvres erop en eraf

Tis gewoon altijd risico voordat hij bij de eigenaar is
Of natuurlijk gewoon een combinatie van al die pijnlijke dingen :P

quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:28 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Ook veel zichtbare schade, gewoon door lomp te rijden en hutje mutje te parkeren. Maar dat wordt dus gewoon in de haven weer gemaakt
Nou hebben ze wel wat meer bescherming tegenwoordig, zoals wat schuimrubber op de hoekjes van de deuren. Vaak zijn de andere deuren ook verzegeld met een stickertje, zodat deze niet open hoeven.
pi_175067635
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 20:54 schreef benkruk het volgende:

[..]

Mij heb je nergens zien typen dat ik bang ben voor beschadigingen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:41 schreef benkruk het volgende:
Ivm onvoorzichtige kijkers met ritssluitingen enzo.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175068334
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]


[..]

Zo dan!
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:28:21 #106
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_175068476
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
Ok, ik deed dat werk ook een jaar of ehhh.. 25 geleden, en toen ging dat idd behoorlijk grof. D8 dat daar inmiddels wel een beetje paal en perk aan gesteld zou zijn :+
Maat van me zit in dat werk, dat gaat nauwlijks anders dan toen :+. Tijd is geld: Meer auto's verplaatsen is meer geld.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_175071492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:28 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Maat van me zit in dat werk, dat gaat nauwlijks anders dan toen :+. Tijd is geld: Meer auto's verplaatsen is meer geld.
Kennis van me heeft dat een aantal jaren geleden ook gedaan. Geloof me, je wíl niet weten wat er met die auto's uitgespookt wordt, dan wordt je bang. Laat ik het daar op houden O-) .
pi_175071651
Zoals? Vandaag de dag is er niet zoveel ruimte meer voor gekkigheid. Ja het gaat snel, er zal eens een bandje spinnen. Maar echte gekkigheid als burn-outs, wedstrijdjes, donuts of handrembochtjes is er niet (meer) bij.

Schade wordt er wel gereden, maar dat is niet gek met duizend autobewegingen per dag.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 19:21:39 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175072195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:42 schreef BeamofLight het volgende:

Trein: vliegroest van de bovenleiding

Daarom staan de leukste auto's altijd in dichte wagons :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175072384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:57 schreef heyhallodaar het volgende:
Zoals? Vandaag de dag is er niet zoveel ruimte meer voor gekkigheid. Ja het gaat snel, er zal eens een bandje spinnen. Maar echte gekkigheid als burn-outs, wedstrijdjes, donuts of handrembochtjes is er niet (meer) bij.

Schade wordt er wel gereden, maar dat is niet gek met duizend autobewegingen per dag.
Je moest eens weten :')!
pi_175072557
Ik weet het, want ik kom daar geregeld. Grootspraak van je maat wellicht? Of het is 7+ jaar geleden.
pi_175077072
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:35 schreef heyhallodaar het volgende:
Ik weet het, want ik kom daar geregeld. Grootspraak van je maat wellicht? Of het is 7+ jaar geleden.
Kom jij bij alle terminals wellicht?
pi_175077203
Zoveel zijn er niet in Nederland:) maar inderdaad, niet bij alle, maar wel de 2 grootste. Rotterdam en Amsterdam.
  dinsdag 14 november 2017 @ 22:33:27 #114
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175077826
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:15 schreef benkruk het volgende:
Ik kan de auto wat eerder ophalen en krijg een X bedrag terug.
Netjes opgelost
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175078050
Niet netjes dat ze je 10 dagen lang laten wachten, ivm "afleverbeurt, poetsen, blabla".
En ondertussen staat-ie mooi in showroom te shinen naar andere klanten.

Les: op die Fransen kun je nooit rekenen.
  woensdag 15 november 2017 @ 03:58:26 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175080777
Je wint niks
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:28 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Maat van me zit in dat werk, dat gaat nauwlijks anders dan toen :+. Tijd is geld: Meer auto's verplaatsen is meer geld.
Je wint niks met debiel hard en lomp rijden; je wint tijd met perfect wegzetten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:57 schreef heyhallodaar het volgende:
Zoals? Vandaag de dag is er niet zoveel ruimte meer voor gekkigheid. Ja het gaat snel, er zal eens een bandje spinnen. Maar echte gekkigheid als burn-outs, wedstrijdjes, donuts of handrembochtjes is er niet (meer) bij.

Schade wordt er wel gereden, maar dat is niet gek met duizend autobewegingen per dag.
Dat was mijn idee ook eigenlijk, alles wordt tegenwoordig heel nauwgezet geregisseerd volgens mij.. vroeger stonden ze in wheelslots, ik zag laatst een bootje waar ze allemaal op hun neus stonden op een soort kantelsysteem ofzo..heel apart om te zien, en ik vraag me af of dat wel fijn is voor de olie in de motor..
sowieso zitten ze bijna compleet in de folie, dus elk dingetje schade zie je.

Waar worden die Dacia dingen eigenlijk geassembleerd? Oostblok ergens ofzo?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 05:17:08 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175080925
Het is een Roemeens merk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 15 november 2017 @ 06:16:40 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175081031
Ik hoop dat er een vertaling van de user manual bij zit :+

Trein dus ws.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175081084
De fabriek van dit type staat in Marokko. Overigens worden dus niet alle Dacia's daar gemaakt.
pi_175081929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 06:44 schreef benkruk het volgende:
De fabriek van dit type staat in Marokko. Overigens worden dus niet alle Dacia's daar gemaakt.
Heeft Geert al kamervragen gesteld over de massale import van dit soort types?
pi_175084873
Ik zie geregeld vrachtwagens met Dacia. Vanuit het oosten en inderdaad ook vanuit het zuiden.

quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 03:58 schreef Sounddragon het volgende:

Dat was mijn idee ook eigenlijk, alles wordt tegenwoordig heel nauwgezet geregisseerd volgens mij.. vroeger stonden ze in wheelslots, ik zag laatst een bootje waar ze allemaal op hun neus stonden op een soort kantelsysteem ofzo..heel apart om te zien, en ik vraag me af of dat wel fijn is voor de olie in de motor..

Moest meteen aan dit denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')