abonnement Unibet Coolblue
pi_175013769
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Boris, die D66 als onderwijspartij de nek heeft omgedraaid?
Er is niet 1 onderwerp waarin dit kabinet zoveel investeert als in onderwijs. De onderwijsbegroting breekt onder deze D66-minister alle records. Je roept wat, maar wordt daarin niet gesteund door de feiten.
  zondag 12 november 2017 @ 10:32:23 #27
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175013782
quote:
12s.gif Op zondag 12 november 2017 10:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er is niet 1 onderwerp waarin dit kabinet zoveel investeert als in onderwijs. De onderwijsbegroting breekt onder deze D66-minister alle records. Je roept wat, maar wordt daarin niet gesteund door de feiten.
_O-

En dan de retoriek van Pechtold opratelen.
pi_175013837
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:32 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

_O-

En dan de retoriek van Pechtold opratelen.
Doe eens niet zo inhoudsloos. Ik stel hier een aantal feiten die volledig verifieerbaar zijn en je reageert nergens op maar blaat een beetje in het rond,

De nota van wijziging al gezien die vorige week vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd op de onderwijsbegroting? Daarin wordt elke letter uit m’n vorige bericht bevestigd. Controleer het gerust en laat weten welk deel volgens jou niet klopt, ik daag je uit.

En als dat er niet in zit en zo’n basale discussie dus al te lastig voor je is, blijf dan gewoon weg en houd het bij borrelpraat. Welk niveau ben jij precies gewend dat je denkt dat je verifieerbare feiten een beetje weg kunt lachen met een stom grapje? Kom je daar in jouw dagelijkse leven mee weg :?
  zondag 12 november 2017 @ 10:40:51 #29
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175013911
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Doe eens niet zo inhoudsloos. Ik stel hier een aantal feiten die volledig verifieerbaar zijn en je reageert nergens op maar blaat een beetje in het rond,

De nota van wijziging al gezien die vorige week vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd op de onderwijsbegroting? Daarin wordt elke letter uit m’n vorige bericht bevestigd. Controleer het gerust en laat weten welk deel volgens jou niet klopt, ik daag je uit.

En als dat er niet in zit en zo’n basale discussie dus al te lastig voor je is, blijf dan gewoon weg en houd het bij borrelpraat. Welk niveau ben jij precies gewend dat je denkt dat je verifieerbare feiten een beetje weg kunt lachen met een stom grapje? Kom je daar in jouw dagelijkse leven mee weg :?
_O-

Leuke poging om het persoonlijk te maken. 4/10

http://www.dagelijksestan(...)p-primair-onderwijs/
pi_175014080
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

_O-

Leuke poging om het persoonlijk te maken. 4/10

http://www.dagelijksestan(...)p-primair-onderwijs/
Ik ga een laatste poging doen om dit feitelijk te houden, al heb ik niet het gevoel dat je daarmee om kunt gaan.

Laat ik op instapniveau beginnen. Als ik jou de volgende deal aanbied: ik geef jou ¤100 en wil dat je mij tegelijkertijd ¤5 geeft. Neem je dan deze deal aan? Of laat je dan in een PVV-krant het bericht opschrijven dat ik je zakken leegpluk? Dat is namelijk wat hier gebeurt.

Op het primair onderwijs zijn er plussen en minnen. Per saldo is er tijdens dit kabinet per jaar een intensivering op primair onderwijs van maar liefst bijna ¤700 miljoen (!). Er is in de Nederlandse geschiedenis geen kabinet geweest dat zoveel geld naar het primair onderwijs sluist als onder deze D66-minister van onderwijs.

Dat valt simpelweg niet te ontkennen. Zoek het op in de begroting - die zijn voor elke Nederlander toegankelijk - en kom erachter dat jij je in de luren laat leggen door mensen die aan het actievoeren zijn voor nog meer geld.
pi_175014295
Hier zie je nu ook direct heel scherp wat ten grondslag ligt aan mijn kritiekpunt op D66 met betrekking tot weinig gevoel voor het volk hebben. Met types uit ‘het volk’ valt veel te vaak ook gewoon niet een normaal gesprek te voeren. Wat dat betreft valt het de partij ook niet volledig aan te rekenen.
pi_175014542
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:52 schreef Kaas- het volgende:
Dat valt simpelweg niet te ontkennen. Zoek het op in de begroting - die zijn voor elke Nederlander toegankelijk - en kom erachter dat jij je in de luren laat leggen door mensen die aan het actievoeren zijn voor nog meer geld.
En dat staat hun uiteraard vrij en zeker wat betreft basisonderwijs sta ik achter ze, maar dat staat verder volledig los van de feiten inderdaad die gewoon op te zoeken zijn ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 12 november 2017 @ 21:00:35 #33
132458 noescom
Libertariër
pi_175029818
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Laat ik op instapniveau beginnen. Als ik jou de volgende deal aanbied: ik geef jou ¤100 en wil dat je mij tegelijkertijd ¤5 geeft. Neem je dan deze deal aan? Of laat je dan in een PVV-krant het bericht opschrijven dat ik je zakken leegpluk? Dat is namelijk wat hier gebeurt.
Wat een merkwaardige deal. Is het heel vreemd als ik direct denk aan Nigeriaanse prinsen?
pi_175032152
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:52 schreef Kaas- het volgende:
Er is in de Nederlandse geschiedenis geen kabinet geweest dat zoveel geld naar het primair onderwijs sluist als onder deze D66-minister van onderwijs.
Op zich een goed verhaal, maar D66 heeft er zelf ook wel een handje van om te doen alsof onderwijs altijd de sluitpost op de begroting is.
Maar er gaat sinds (ik dacht) 2002 al elk jaar meer geld naar onderwijs.
quote:
Dat valt simpelweg niet te ontkennen. Zoek het op in de begroting - die zijn voor elke Nederlander toegankelijk - en kom erachter dat jij je in de luren laat leggen door mensen die aan het actievoeren zijn voor nog meer geld.
Eens, dat ze actievoeren zegt niet altijd wat.
Beroepsgroepen die je vaak ziet staken/demonstreren zijn ook vaak nog een van de weinige beroepen die goed zijn vertegenwoordigd als vakbondslid, zoals in de zorg, politie en onderwijs bijvoorbeeld.

Interessant artikel in de Correspondent https://decorrespondent.n(...)82574736202-1ffd2d8d
quote:
Resultaat van twintig jaar miljarden extra naar onderwijs: minder docenten, grotere klassen, lager salaris.
Er is de afgelopen twintig jaar veel geld naar het Nederlandse onderwijs gegaan. Uit ons onderzoek blijkt dat daar géén extra docenten mee aangesteld zijn, die docenten mínder salaris hebben gekregen én de klassen groter zijn geworden.
pi_175032225
Fvd'er hier

Partij: FvD
Minpunten:
- Teveel gehamer op immigratie (dit gaat niet opgelost worden zolang de EU zich ermee bemoeit)

Compensatie:
- Invoering belastingvrije voet van ¤ 20.000 is een uitstekend plan; Nederland kent nu een van de laagste belastingvrije voeten (via de heffingskortingen) van de EU;
- Wangedrag van multinationals wordt eindelijk aangepakt, ten faveure van het Nederlandse MKB;
- Willen debat op standpunten zonder gedraai en gekeer.
- Referendum
- Iedereen is gelijk
- Zorgverzekering aanpakken, bureaucratie, eigen risico max 200,- etc.
- Uit de EU en terug naar een soort van EEG
pi_175032660
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 22:18 schreef Poepz0r het volgende:
Fvd'er hier

Partij: FvD
Minpunten:
- Teveel gehamer op immigratie (dit gaat niet opgelost worden zolang de EU zich ermee bemoeit)
Het is een misverstand dat we de EU nodig hebben om de migratie van kansloze economische migranten in te perken.

Die migranten willen echt niet naar een willekeurig EU land, die willen naar een paar landen in NoordWest Europa (Zweden, Duitsland, NL, Belgie, UK) waar een ruime verzorgingsstaat en luxe opvang en gratis geld voor "vluchtelingen" is.
Dat is toch echt nationaal beleid waar de EU niets mee te maken heeft.

Stop daar nu eens mee om die verzorgingsstaat open te stellen voor nieuwe migranten, geen luxe opvang en gratis geld meer en het word dan al een heel stuk minder met de instroom van migranten ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door bluemoon23 op 13-11-2017 02:48:50 ]
pi_175033550
FvD
(voornamelijk proteststem)
Voor :
Anti EU standpunten , problematiek van de EU die steeds de vlucht vooruit kiest zonder grondig te hervormen (te snel aangegane monetaire unie, veel te snelle uitbreiding in Centraal- en Oost-Europa).
Meer directe democratie (naar mijn idee noodzakelijk gemaakt door de veel te innige omhelzing tussen politiek en bedrijfsleven van de laatste decennia).
Verplichte referenda bij soevereiniteitsoverdracht. (Zou ik ook graag EU-breed zien bij verdere uitbreiding of ingrijpende multilaterale verdragen.)
Belastingvrije voet alhoewel ik absoluut niet weet of dat financieel haalbaar is. (Werken moet lonend zijn, ook aan de onderkant van de arbeidsmarkt.)
Ze willen de problematische oneerlijke concurrentie binnen de EU aan de onderkant van de arbeidsmarkt aanpakken, of ze daarvoor daadwerkelijk werkbare ideeën hebben weet ik niet.
Een strenger immigratiebeleid is voor de toekomst op langere termijn noodzakelijk, dat moet wel gecombineerd worden met grote investeringen om opvang van vluchtelingen in de regio daadwerkelijk mogelijk te maken.

Tegen:
Ik zie geen goede onderbouwing voor de vele extra uitgaven die ik in hun verkiezingsprogramma zie.
Ook zie ik geen plan van aanpak voor hoe te handelen bij daadwerkelijke uittreding uit de EU/Euro, iets wat uiteraard wel noodzakelijk is voor een dergelijke drastisch acties.
(Ik zie overigens veel liever dat de EU klapt op een andere manier dan dat ik Nederland eenzijdig zie uittreden.)
De populistische uitingen van Baudet die regelmatig neigen naar identiteitspolitiek op een manier die me nogal tegenstaat. (Het lijkt me een uitstekend plan als Baudet stopt met twitteren.)
Als je jezelf forum voor democratie noemt zou een daadwerkelijk publiek toegankelijk forum voor politieke discussie best wel logisch zijn, en nee ik ga daarvoor niet lid worden van een politieke partij.

----------
Overigens ben ik helemaal niet tegen vergaande Europese samenwerking maar dan wel vanuit een Europese politiek, bestaande uit Europese partijen, met een Europees verkiezingsprogramma en een daaruit voortvloeiende (coalitie) regering.
(Daarnaast uitbreiden met 1 land tegelijkertijd.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175130160
Gestemd op VVD.

Minpunten:

- De VVD neigt te veel naar verboden. Ik was tegen een verbod op paddo's en ben voor de legalisatie van softdrugs.
- De VVD is rechtser voor de verkiezingen dan wanneer ze een coalitie vormen. Het gezicht is soms niet duidelijk.
- De VVD komt hoofdzakelijk op voor grote bedrijven.
- De VVD is voor kernenergie en ik niet.

Pluspunten

- De standpunten met betrekking tot de EU
- Stevig integratiebeleid dat op oplossingen is gericht.
- Een goede begroting.
- Rutte kan met bijna alle andere partijen een coalitie vormen.
pi_175164569
Gestemd op VVD

Ondanks:
-Ooit soort van geregeerd met de PVV
-Gaat na de verkiezingen vaak wat meer naar het midden

Pluspunten:
-Degelijk programma voor mensen met een baan
-Constructieve werkhouding
-Baas Klaas
  zondag 19 november 2017 @ 11:24:43 #40
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_175168182
Gestemd op Forum voor Democratie

Voor:
- Het bindend referendum naar Zwitsers model willen invoeren. Ik ben een voorstander om de burger op die manier te betrekken bij de politiek.
- Kritische standpunten over de Europese Unie.
- Strikt immigratiebeleid.

Tegen:
- Het ontbreken van een goede financiële onderbouwing van de plannen in het partijprogramma.
- Gedoe over dubbele paspoorten. Dit vind ik echt een non-issue.
pi_175172028
quote:
12s.gif Op zondag 12 november 2017 10:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er is niet 1 onderwerp waarin dit kabinet zoveel investeert als in onderwijs. De onderwijsbegroting breekt onder deze D66-minister alle records. Je roept wat, maar wordt daarin niet gesteund door de feiten.
Ah, dus het belang van onderwijs volgens D66 wordt gemeten in hoeveel geld er naar toe gaat? Hun standpunt is dan ook 'gooi er maar gewoon veel geld tegenaan'? Want ja, dan heeft D66 het inderdaad heel erg goed gedaan mbt het onderwijs.

Al kijk ik liever naar de kwaliteit van het onderwijs, en die is al jaren dalende.

Sidenote, met je opmerking over vd Ham ben ik het helemaal eens. Toffe kerel, goede punten. Hoor hem ook graag praten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175253697
Ik stem PvdD.

Tegen:

* Onzinnige principepolitiek en het bombardement van kamervragen
* Niet inclusief genoeg tegenover mensen die niet gemotiveerd zijn vanuit activisme

Voor:

* Zinnig klimaatbeleid
* EU-sceptisch, maar niet anti-EU
* Linkse politiek zonder teveel linkse dogma's
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')