abonnement Unibet Coolblue
pi_174969272
Hoi allemaal!

Ik wil graag mijn verhaal hier delen.
Ik ben 15 jaar & heb wat problemen met eten, al een tijdje. Ik heb wel mn mentor in vertrouwen genomen en er met hem over gepraat. Van hem moet ik het aan mijn ouders vertellen, en als ik dat niet doe, gaan we samen mijn moeder bellen. Ook wil hij dat ik naar de huisarts ga.. Nou wil ik dat wel maar ik weet niet of het wel erg genoeg is zegmaar. Misschien dat jullie me kunnen helpen

Het zit ongeveer zo: Ik vind mezelf niet heel dik, maar zou wel graag afvallen. Eigenlijk ben ik er wel een beetje door geobsedeerd.. Ik weeg me elke dag & voel me kut als ik ben aangekomen. Ik probeer zo min mogelijk te eten, daarom eet ik vaak alleen avondeten omdat ik daar niet onderuit kan komen. Als ik vind dat ik op een dag teveel heb gegeten, doe ik mezelf pijn.
Soms hou ik het niet meer vol om zo min mogelijk te eten. Dan eet ik ineens wel. Maar daarna krijg ik ontzettend spijt, kots ik het uit en gebruik ik laxeertabletten.

Ongelooflijk slecht, dat weet ik ! Dat er een probleem is, snap ik ook heus wel. Maar is het een probleem of een stoornis? Zou ik de diagnose NAO (Niet Anders Omschreven) krijgen, of zal de huisarts zeggen dat het niet zo erg is? Wat verwachten jullie ?

Heel erg bedankt als je dit hebt gelezen !

Groetjes,
xamnee
pi_174969623
Als ik jou was zou ik naar een goede sportschool gaan en een voedingsdeskundige in de arm nemen.
pi_174969667
Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe zwaar je bent. Als je een BMI hebt van 25 oid, dan is het niet idioot als je daar iets vanaf wil halen. Anders is het als je al ruim onder de 20 zit.

En tja, ergens geobsedeerd door zijn is natuurlijk nooit helemaal gezond.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_174970060
Wellicht verwijs huisarts je door naar psycholoog.
Soms kan een gesprek met iemand een helende werkzaamheid.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_174970091
-Zo kan hij wel weer-

[ Bericht 96% gewijzigd door STING op 13-11-2017 21:48:03 ]
  donderdag 9 november 2017 @ 22:00:04 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174970117
Jouw huisarts zal jou ongetwijfeld kunnen zeggen of het om een probleem of om een stoornis gaat. Hij zal blij zijn dat je langskomt zodat hij je tenminste kan helpen om er vanaf te komen. Dus doen! :Y
pi_174970250
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:45 schreef Puntenjager het volgende:
Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe zwaar je bent. Als je een BMI hebt van 25 oid, dan is het niet idioot als je daar iets vanaf wil halen. Anders is het als je al ruim onder de 20 zit.

En tja, ergens geobsedeerd door zijn is natuurlijk nooit helemaal gezond.
Oh dom van mij , om niet mn gewicht en lengte te vermelden! Ik ben dus 15, 172 cm & weeg 53 kg
pi_174970340
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:04 schreef xamnee het volgende:

[..]

Oh dom van mij , om niet mn gewicht en lengte te vermelden! Ik ben dus 15, 172 cm & weeg 53 kg
Dat is super slank ^O^ Daar hoeft echt helemaal niks vanaf. Sterker nog, je verliest juist je vrouwelijk vormen als je verder probeert af te vallen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_174970575
Je bent in ieder geval aardig opweg om een eetstoornis te ontwikkelen. En het gaat je niet helpen om gelukkig te worden met jezelf.

Het is ook zo onnodig. Je kunt op andere manieren veel gezonder afvallen zonder eraan onderdoor te gaan. Je zou veel baat kunnen hebben bij een psycholoog. Gun jezelf om weer die relaxte eetrelatie te krijgen. Rust, niet die strijd.

En het is goed om met een psycholoog aan te gaan wat er echt bij je speelt. Waar deze gevoelens vandaan komen. Er zit bijna altijd iets onder een eetstoornis.

Goed dat je de stap hebt gezet om je mentor in vertrouwen te nemen! Dat was geen makkelijke stap :*
pi_174970663
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:45 schreef Puntenjager het volgende:
Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe zwaar je bent. Als je een BMI hebt van 25 oid, dan is het niet idioot als je daar iets vanaf wil halen. Anders is het als je al ruim onder de 20 zit.

En tja, ergens geobsedeerd door zijn is natuurlijk nooit helemaal gezond.
Joh is dat echt wat je zegt aan de hand van de OP?? Zelfs al zou ze een BMI van 25 hebben, dan nog is dit vrij ernstig hoe zij met eten en haar lichaam omgaat. Daar zit veel meer onder dan enkel onvrede met haar gewicht.
pi_174970714
Crash maar even binnen hier..

Voordat we weer een ziel de vernieling in gaan helpen, knuffel vanavond jezelf even flink, en met flink bedoel ik ook flink :P

Dus even heerlijk van jezelf houden, gewoon omdat het kan.
pi_174970741
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:04 schreef xamnee het volgende:

[..]

Oh dom van mij , om niet mn gewicht en lengte te vermelden! Ik ben dus 15, 172 cm & weeg 53 kg
Als een vriendin van je met het verhaal wat je in de openingspost hebt geschreven, naar jou toe zou komen. Wat zou je dan tegen haar zeggen? Als ze tegen je zou zeggen dat ze zichzelf beschadigd en zo obsessief met eten bezig is?
pi_174971300
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Joh is dat echt wat je zegt aan de hand van de OP?? Zelfs al zou ze een BMI van 25 hebben, dan nog is dit vrij ernstig hoe zij met eten en haar lichaam omgaat. Daar zit veel meer onder dan enkel onvrede met haar gewicht.
(fucking hell, wat gaat hier allemaal mis met posten en quoten!??)


Maar je hebt gelijk. OP nauwelijks gelezen en veel te snel en eenzijdig gereageerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Puntenjager op 09-11-2017 22:50:29 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 9 november 2017 @ 22:47:09 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_174971332
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:31 schreef xamnee het volgende:
Maar is het een probleem of een stoornis? Zou ik de diagnose NAO (Niet Anders Omschreven) krijgen, of zal de huisarts zeggen dat het niet zo erg is? Wat verwachten jullie ?

Heel erg bedankt als je dit hebt gelezen !

Groetjes,
xamnee
Hoi Xamnee,

Ik ken NAO niet. Wat ik wel weet is dat dit niet normaal is. Ken je anorexia? Grote kans dat je daar aan lijdt.

Wees verstandig en bespreek dit. Ik wil niet al te eng overkomen, maar ik weet hoe ernstig dit is/kan zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 9 november 2017 @ 22:51:34 #15
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174971413
Annorexia?
God doesn't help stupid!
pi_174971491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Je bent in ieder geval aardig opweg om een eetstoornis te ontwikkelen. En het gaat je niet helpen om gelukkig te worden met jezelf.

Het is ook zo onnodig. Je kunt op andere manieren veel gezonder afvallen zonder eraan onderdoor te gaan. Je zou veel baat kunnen hebben bij een psycholoog. Gun jezelf om weer die relaxte eetrelatie te krijgen. Rust, niet die strijd.

En het is goed om met een psycholoog aan te gaan wat er echt bij je speelt. Waar deze gevoelens vandaan komen. Er zit bijna altijd iets onder een eetstoornis.

Goed dat je de stap hebt gezet om je mentor in vertrouwen te nemen! Dat was geen makkelijke stap :*
Niet om alleen maar dit aspect te belichten, maar afvallen is volstrekt nonsens voor TS. Ze is juist superslank.

En ja, dan is er dus sprake van een psychisch probleem. Zo snel mogelijk hulp zoeken om er uit te komen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_174971519
Kijk even de docu over Emma, dan genees je vanzelf.
pi_174971534
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hoi Xamnee,

Ik ken NAO niet. Wat ik wel weet is dat dit niet normaal is. Ken je anorexia? Grote kans dat je daar aan lijdt.

Wees verstandig en bespreek dit. Ik wil niet al te eng overkomen, maar ik weet hoe ernstig dit is/kan zijn.
NAO kan gesteld worden als er nog niet wordt voldaan aan het criterium van ondergewicht. Maar in principe vertoont TS alle gedragingen van anorexia inderdaad. Maar eetstoornissen zijn niet constant. Iemand kan ook van boulimia overgaan op anorexia en andersom.

Zorgwekkend is het in ieder geval. Maar de eerste stap naar hulp is gelukkig gezet!
pi_174971548
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:55 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Niet om alleen maar dit aspect te belichten, maar afvallen is volstrekt nonsens voor TS. Ze is juist superslank.

En ja, dan is er dus sprake van een psychisch probleem. Zo snel mogelijk hulp zoeken om er uit te komen.
Tegen ondergewicht aan zelfs. Wat des te meer aangeeft dat het beeld bij zelfbeeld ligt inderdaad.
  donderdag 9 november 2017 @ 23:00:11 #20
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_174971592
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

NAO kan gesteld worden als er nog niet wordt voldaan aan het criterium van ondergewicht. Maar in principe vertoont TS alle gedragingen van anorexia inderdaad. Maar eetstoornissen zijn niet constant. Iemand kan ook van boulimia overgaan op anorexia en andersom.
Dit wist ik niet. Thanks ^O^
quote:
Zorgwekkend is het in ieder geval. Maar de eerste stap naar hulp is gelukkig gezet!
Dit dus.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_174971636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:57 schreef Myrr het volgende:
Kijk even de docu over Emma, dan genees je vanzelf.
Zoals zij ook vanzelf genas bedoel je?
  donderdag 9 november 2017 @ 23:03:21 #22
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174971660
Er is sprake van een stoornis als dit jouw functioneren in de weg gaat staan. Als jij niet eet en jezelf pijn doet als je wel eet dan is er iets goed mis.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174971665
quote:
10s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:22 schreef Adept het volgende:
Crash maar even binnen hier..

Voordat we weer een ziel de vernieling in gaan helpen, knuffel vanavond jezelf even flink, en met flink bedoel ik ook flink :P

Dus even heerlijk van jezelf houden, gewoon omdat het kan.
Lieve reactie! Ik zal het in mn hoofd houden
pi_174971686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:57 schreef Myrr het volgende:
Kijk even de docu over Emma, dan e genees je vanzelf.
Dat was vreselijk om te zien. Zo'n leuk mooi meisje en op het eind ;(
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_174971732
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tegen ondergewicht aan zelfs. Wat des te meer aangeeft dat het beeld bij zelfbeeld ligt inderdaad.
Exact. Voor de leeftijd van TS kan het nog wel, als je er het figuur naar hebt. Maar het echte probleem is volledig psychisch. Zelfbeeld en de relatie met zichzelf zitten absoluut niet goed bij TS en dat is verdrietig en behoeft dringend steun en psychologische hulp.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_174971754
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Je bent in ieder geval aardig opweg om een eetstoornis te ontwikkelen. En het gaat je niet helpen om gelukkig te worden met jezelf.

Het is ook zo onnodig. Je kunt op andere manieren veel gezonder afvallen zonder eraan onderdoor te gaan. Je zou veel baat kunnen hebben bij een psycholoog. Gun jezelf om weer die relaxte eetrelatie te krijgen. Rust, niet die strijd.

En het is goed om met een psycholoog aan te gaan wat er echt bij je speelt. Waar deze gevoelens vandaan komen. Er zit bijna altijd iets onder een eetstoornis.

Goed dat je de stap hebt gezet om je mentor in vertrouwen te nemen! Dat was geen makkelijke stap :*
Dit.

Zoek hulp voordat je ver heen bent. Ik heb van heel dichtbij mensen zo goed als kapot zitten gaan aan eetstoornissen.

Je bent al dun. Laxeermiddelen gebruiken een vreetbuien zijn en slecht teken. Je trekt de controle al kwijt.
Whatever...
pi_174971756
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zoals zij ook vanzelf genas bedoel je?
Ja, beetje kort door de bocht, maar het is wel een eye opener.
  Spellchecker donderdag 9 november 2017 @ 23:07:17 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174971780
Wij weten niet wat je huisarts gaat zeggen natuurlijk. Maar ga erheen en accepteer alle hulp die je kunt krijgen. Sterkte!
pi_174971792
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hoi Xamnee,

Ik ken NAO niet. Wat ik wel weet is dat dit niet normaal is. Ken je anorexia? Grote kans dat je daar aan lijdt.

Wees verstandig en bespreek dit. Ik wil niet al te eng overkomen, maar ik weet hoe ernstig dit is/kan zijn.
Heei,
Bedankt voor je reactie ! :)
Ja ik ken anorexia, maar ik heb zelf het idee dat ik daar niet aan lijdt. Ik heb namelijk periode's waarin ik zo min mogelijk eet en dat het goed gaat, maar ook periode's dat ik wel eet maar het vervolgens uitkots etc.. Nou is anorexia voornamelijk als je dus altijd zo weinig eet. Omdat ik dat "afwissel" denk ik meer aan NAO. Dit is eetstoornis Niet Anderszins Omschreven, en deze diagnose wordt gesteld als je niet aan alle criteria voor anorexia of boulimia voldoet. Maar ik weet niet zeker of ik deze diagnose zal krijgen, want misschien valt het allemaal wel mee, en is het meer een probleem dan een stoornis

groetjes xamnee
pi_174971811
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:03 schreef xamnee het volgende:

[..]

Lieve reactie! Ik zal het in mn hoofd houden
Serieus meiske, je moet proberen om niet alleen jezelf te accepteren, maar ook een beetje van jezelf te houden! Tegen de tijd dat je een narcisje bent helpen we je daar wel weer mee ;)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_174971815
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:03 schreef xamnee het volgende:

[..]

Lieve reactie! Ik zal het in mn hoofd houden
Doen

:)
pi_174971838
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:57 schreef Myrr het volgende:
Kijk even de docu over Emma, dan genees je vanzelf.
Mag ik vragen waar deze reactie op slaat?
Ik zal je vertellen dat ik die docu meerdere malen heb gezien, en ja het is erg schokkend. Maar door een docu te kijken "genees" ik niet. Bovendien was dat ook helemaal niet mijn vraag, dus graag alleen serieuze reacties.

xamnee
  donderdag 9 november 2017 @ 23:10:39 #33
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_174971860
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:08 schreef xamnee het volgende:

[..]

Heei,
Bedankt voor je reactie ! :)
Ja ik ken anorexia, maar ik heb zelf het idee dat ik daar niet aan lijdt. Ik heb namelijk periode's waarin ik zo min mogelijk eet en dat het goed gaat, maar ook periode's dat ik wel eet maar het vervolgens uitkots etc.. Nou is anorexia voornamelijk als je dus altijd zo weinig eet. Omdat ik dat "afwissel" denk ik meer aan NAO. Dit is eetstoornis Niet Anderszins Omschreven, en deze diagnose wordt gesteld als je niet aan alle criteria voor anorexia of boulimia voldoet. Maar ik weet niet zeker of ik deze diagnose zal krijgen, want misschien valt het allemaal wel mee, en is het meer een probleem dan een stoornis

groetjes xamnee
Xamnee,

Allereerst complimenten voor je snelle reactie ^O^.

Nu je er iets meer over verteld, en ik iets meer weet, zou dat kunnen. Maar je zegt eerder dat je jezelf ook beschadigt. En laten we eerlijk zijn, dat is niet goed. Ik begrijp goed dat de stap misschien moeilijk is, maar alsjeblieft. Praat met je ouders en je mentor en zoek, krijg en ontvang hulp.

Succes.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 9 november 2017 @ 23:11:40 #34
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174971886
Niemand hier kan je een diagnose geven, daar zul je voor naar de huisarts moeten. Maak er werk van.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 9 november 2017 @ 23:13:38 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_174971938
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:06 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, beetje kort door de bocht, maar het is wel een eye opener.
Voor mensen met een eetstoornis?
pi_174971963
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zoals zij ook vanzelf genas bedoel je?
Kijk, zo'n reactie bedoel ik nou. Zo simpel, maar zo raak :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_174971979
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:10 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Xamnee,

Allereerst complimenten voor je snelle reactie ^O^.

Nu je er iets meer over verteld, en ik iets meer weet, zou dat kunnen. Maar je zegt eerder dat je jezelf ook beschadigt. En laten we eerlijk zijn, dat is niet goed. Ik begrijp goed dat de stap misschien moeilijk is, maar alsjeblieft. Praat met je ouders en je mentor en zoek, krijg en ontvang hulp.

Succes.
Hoi,

Ik heb het afgelopen vrijdag (3 november) aan m'n mentor verteld, en we hebben wel een goed gesprek gehad. We hebben ook afgesproken dat ik het aan m'n moeder zou vertellen voor aankomende dinsdag (14 november), als ik het dan niet heb verteld gaan we samen m'n moeder bellen omdat ik het van hem echt moet zeggen. Nou wil ik het liever wel zelf aan m'n moeder vertellen dus ik denk dat ik dat ook wel ga doen. Dus mijn ouders worden binnenkort sowieso ingelicht, of door mij alleen, of door mijn mentor en mij,
Dan zal ik waarschijnlijk ook wel naar de huisarts moeten, en dan zullen we wel zien.

In elk geval bedankt voor je reactie!
LIefs
xamnee
pi_174972001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:09 schreef xamnee het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar deze reactie op slaat?
Ik zal je vertellen dat ik die docu meerdere malen heb gezien, en ja het is erg schokkend. Maar door een docu te kijken "genees" ik niet. Bovendien was dat ook helemaal niet mijn vraag, dus graag alleen serieuze reacties.

xamnee
Oh, je dacht dat ik een grapje maakte. Serieuze reactie; Ga naar de dokter. Niemand hier kan een diagnose voor jou stellen en je bent zelf al prima op de hoogte van wat er allemaal is.
pi_174972027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:08 schreef xamnee het volgende:

[..]

Heei,
Bedankt voor je reactie ! :)
Ja ik ken anorexia, maar ik heb zelf het idee dat ik daar niet aan lijdt. Ik heb namelijk periode's waarin ik zo min mogelijk eet en dat het goed gaat, maar ook periode's dat ik wel eet maar het vervolgens uitkots etc.. Nou is anorexia voornamelijk als je dus altijd zo weinig eet. Omdat ik dat "afwissel" denk ik meer aan NAO. Dit is eetstoornis Niet Anderszins Omschreven, en deze diagnose wordt gesteld als je niet aan alle criteria voor anorexia of boulimia voldoet. Maar ik weet niet zeker of ik deze diagnose zal krijgen, want misschien valt het allemaal wel mee, en is het meer een probleem dan een stoornis

groetjes xamnee
Je vond het belangrijk genoeg om je mentor te vertellen en om dit topic te openen. Ik denk dat je ook prima weet dat het belangrijk genoeg is om hulp te zoeken. Maar dat voelt eng en betekent dat je bepaalde controle uit handen geeft.

Je hebt geen anorexia nodig om hulp te verdienen (waar je overigens ook met kotsen nog steeds aan kunt voldoen). Ik denk dat je meer een soort regels voor jezelf aan het bedenken bent wanneer je het verdient om hulp te krijgen, wanneer het erg genoeg is. Terwijl als dit om een vriendin van je ging, je haar die hulp al lang had gegund.

Veel succes, je weet wat je moet doen!
pi_174972029
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

Oh, je dacht dat ik een grapje maakte. Serieuze reactie; Ga naar de dokter. Niemand hier kan een diagnose voor jou stellen en je bent zelf al prima op de hoogte van wat er allemaal is.
Ik dacht niet dat je een grapje maakte, ik had alleen niets aan je reactie. Ik vraag iets en ik wil daar graag een antwoord op. Ik heb die docu al vaker gezien, nee ben niet genezen helaas.
T was niet boos of vervelend bedoeld. Fijne avond!

Groetjes xamnee
  donderdag 9 november 2017 @ 23:18:04 #41
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_174972041
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:15 schreef xamnee het volgende:

[..]

Hoi,

Ik heb het afgelopen vrijdag (3 november) aan m'n mentor verteld, en we hebben wel een goed gesprek gehad. We hebben ook afgesproken dat ik het aan m'n moeder zou vertellen voor aankomende dinsdag (14 november), als ik het dan niet heb verteld gaan we samen m'n moeder bellen omdat ik het van hem echt moet zeggen. Nou wil ik het liever wel zelf aan m'n moeder vertellen dus ik denk dat ik dat ook wel ga doen. Dus mijn ouders worden binnenkort sowieso ingelicht, of door mij alleen, of door mijn mentor en mij,
Dan zal ik waarschijnlijk ook wel naar de huisarts moeten, en dan zullen we wel zien.

In elk geval bedankt voor je reactie!
LIefs
xamnee
Ik ga dit volgen. Ik zou het wel waarderen als je dan de 14e een update doet, ik ben heel benieuwd. Succes in ieder geval.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_174972053
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik ga dit volgen. Ik zou het wel waarderen als je dan de 14e een update doet, ik ben heel benieuwd. Succes in ieder geval.
Ja, zal ik zeker doen!

Dankjewel :)
pi_174972164
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je vond het belangrijk genoeg om je mentor te vertellen en om dit topic te openen. Ik denk dat je ook prima weet dat het belangrijk genoeg is om hulp te zoeken. Maar dat voelt eng en betekent dat je bepaalde controle uit handen geeft.

Je hebt geen anorexia nodig om hulp te verdienen (waar je overigens ook met kotsen nog steeds aan kunt voldoen). Ik denk dat je meer een soort regels voor jezelf aan het bedenken bent wanneer je het verdient om hulp te krijgen, wanneer het erg genoeg is. Terwijl als dit om een vriendin van je ging, je haar die hulp al lang had gegund.

Veel succes, je weet wat je moet doen!
Bedankt voor je reactie!
Ik zal je eerlijk moeten bekennen dat dit echt een eye opener was, zo had ik er nog niet over na gedacht. Het is inderdaad waar dat als een vriendin dit aan mij zou vertellen, dat ik het dan echt heel erg had gevonden. En bij mezelf valt het allemaal wel mee, gek is dat eigenlijk. Ik wil je dan ook heel erg bedanken voor het plaatsen van deze reactie, en ik ga er zeker iets mee doen!

Groetjes xamnee
pi_174972245
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik zeg je bent goed bezig, je leert je lichaam dat er een hongersnood is, dus tegen de tijd dat je weer normaal gaat eten, zal het reserves willen aanleggen ( daarom komen vrouwen met een crash dieet altijd veel meer aan) Daarbij ben je in de groei, je zal vitamines en mineralen tekort komen dus als je dit goed volhoud zal je lichaam zwakke plekken krijgen. Je zal het ook sneller koud krijgen, draaierig en trillerig worden.
Als je nog even doorzet vallen vanzelf je haren uit en gaan je tanden los zitten, daar worden vrouwen meestal wel knapper van.

Trouwens je doet helemaal met de trend mee, hoorde laatst dat zelfpijniging en snijden weer helemaal in is.

Echt moet je hier nog vragen of dit normaal gedrag is?? Wat denk je zelf, je bent druk bezig een lichaam de stront in te helpen.
Goede argumenten deze. Je huidige tactiek gaat heel averechts werken.

Verder kunnen we je hier wel tips geven, maar alleen professionals kunnen je een diagnose geven. De huisarts zal je daarom denk ik eerst op verdenking van anorexia doorsturen naar een psych voor verder onderzoek. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je eerlijk gaat zijn tegen je huisarts over je dagelijkse wegen en je regelmatige misbruik van laxerende middelen zodat die een goed beeld kan krijgen van hoe dit zich in je leven manifesteert. Maak desnoods van tevoren een briefje om je hierbij te helpen.

Iemand tipte naar de sportschool gaan. Op zich is bewegen natuurlijk wel gezond, maar ik vraag me af in hoeverre een sportschooltrainer de juiste handvaten heeft om met de psychische kant van je situatie om te kunnen gaan. In dat opzicht is het denk ik geen vervanging, maar echt iets wat je erbij zou kunnen doen. Bespreek het dan wel met je huisarts en/of psych en let op dat je daar niet obsessief mee aan de slag gaat.

Wees je wel bewust van dat trainen spieren zwaarder gaat maken. Zeker gezien je huidige gewicht ga je de winst dus niet zo goed terugzien als het je vooral om gewichtsverlies zou gaan. Zonde, want die kilo's kunnen echt veel minder zeggen over hoe slank je kan ogen als je wel traint. Strakker ogen lijkt slanker. Bepaalde spieren trainen kan slanker ogen. Op een bepaalde manier je spieren trainen kan slanker ogen. Kijk maar eens naar pilates bijvoorbeeld.
En heel belangrijk, als je sport heeft je lichaam meer voeding nodig. Niet alleen verbrand je meer, je lijf heeft ook voedingsstoffen nodig om de spieren verder op te kunnen bouwen. En dan ben je ook nog in de groei.

Dat brengt me bij de volgende tip: kijk eens naar een diėtist. Je kan met een van je ouders kijken in hoeverre dit vergoed wordt. Het was een tijdje mogelijk om vanuit de basisverzekering een paar uurtjes vergoed te krijgen, maar ik weet niet hoe het dit jaar en komend jaar zit en voor onder de achttien. Ook kun je dit met je huisarts overleggen, misschien weet die ook iemand die zich hiermee bezig houdt. Dan kun je wat meer leren over verstandig eten, want je kan nu eenmaal echt niet zonder aangezien het je brandstof is. Een auto rijdt ook niet zonder benzine/diesel/elektriciteit.

Is er trouwens nog een specifieke reden dat je wil afvallen? Vergelijk je jezelf met iemand anders of wil je misschien model worden ofzo?
pi_174972252
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:24 schreef xamnee het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Ik zal je eerlijk moeten bekennen dat dit echt een eye opener was, zo had ik er nog niet over na gedacht. Het is inderdaad waar dat als een vriendin dit aan mij zou vertellen, dat ik het dan echt heel erg had gevonden. En bij mezelf valt het allemaal wel mee, gek is dat eigenlijk. Ik wil je dan ook heel erg bedanken voor het plaatsen van deze reactie, en ik ga er zeker iets mee doen!

Groetjes xamnee
Goed om te horen!
pi_174972325
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:08 schreef xamnee het volgende:

[..]

Heei,
Bedankt voor je reactie ! :)
Ja ik ken anorexia, maar ik heb zelf het idee dat ik daar niet aan lijdt. Ik heb namelijk periode's waarin ik zo min mogelijk eet en dat het goed gaat, maar ook periode's dat ik wel eet maar het vervolgens uitkots etc.. Nou is anorexia voornamelijk als je dus altijd zo weinig eet. Omdat ik dat "afwissel" denk ik meer aan NAO. Dit is eetstoornis Niet Anderszins Omschreven, en deze diagnose wordt gesteld als je niet aan alle criteria voor anorexia of boulimia voldoet. Maar ik weet niet zeker of ik deze diagnose zal krijgen, want misschien valt het allemaal wel mee, en is het meer een probleem dan een stoornis

groetjes xamnee
Valt binge eating disorder onder nao tegenwoordig?

Ook deze afwisseling is belangrijk om te noemen voor inzicht bij je huisarts. Noem dit en het overgeven dus ook. Overigens is regelmatig overgeven de pest voor je gebit. Dat wordt geen mooi gezicht en dure rekeningen, dus beter niet doen.
  donderdag 9 november 2017 @ 23:34:46 #47
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174972326
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:29 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]
Dat brengt me bij de volgende tip: kijk eens naar een diėtist. Je kan met een van je ouders kijken in hoeverre dit vergoed wordt. Het was een tijdje mogelijk om vanuit de basisverzekering een paar uurtjes vergoed te krijgen, maar ik weet niet hoe het dit jaar en komend jaar zit en voor onder de achttien. Ook kun je dit met je huisarts overleggen, misschien weet die ook iemand die zich hiermee bezig houdt. Dan kun je wat meer leren over verstandig eten, want je kan nu eenmaal echt niet zonder aangezien het je brandstof is. Een auto rijdt ook niet zonder benzine/diesel/elektriciteit.

Is er trouwens nog een specifieke reden dat je wil afvallen? Vergelijk je jezelf met iemand anders of wil je misschien model worden ofzo?
Wat moet ze met een dietist? Die stuurt haar linea recta naar de psycholoog door.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174972369
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:29 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goede argumenten deze. Je huidige tactiek gaat heel averechts werken.

Verder kunnen we je hier wel tips geven, maar alleen professionals kunnen je een diagnose geven. De huisarts zal je daarom denk ik eerst op verdenking van anorexia doorsturen naar een psych voor verder onderzoek. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je eerlijk gaat zijn tegen je huisarts over je dagelijkse wegen en je regelmatige misbruik van laxerende middelen zodat die een goed beeld kan krijgen van hoe dit zich in je leven manifesteert. Maak desnoods van tevoren een briefje om je hierbij te helpen.

Iemand tipte naar de sportschool gaan. Op zich is bewegen natuurlijk wel gezond, maar ik vraag me af in hoeverre een sportschooltrainer de juiste handvaten heeft om met de psychische kant van je situatie om te kunnen gaan. In dat opzicht is het denk ik geen vervanging, maar echt iets wat je erbij zou kunnen doen. Bespreek het dan wel met je huisarts en/of psych en let op dat je daar niet obsessief mee aan de slag gaat.

Wees je wel bewust van dat trainen spieren zwaarder gaat maken. Zeker gezien je huidige gewicht ga je de winst dus niet zo goed terugzien als het je vooral om gewichtsverlies zou gaan. Zonde, want die kilo's kunnen echt veel minder zeggen over hoe slank je kan ogen als je wel traint. Strakker ogen lijkt slanker. Bepaalde spieren trainen kan slanker ogen. Op een bepaalde manier je spieren trainen kan slanker ogen. Kijk maar eens naar pilates bijvoorbeeld.
En heel belangrijk, als je sport heeft je lichaam meer voeding nodig. Niet alleen verbrand je meer, je lijf heeft ook voedingsstoffen nodig om de spieren verder op te kunnen bouwen. En dan ben je ook nog in de groei.

Dat brengt me bij de volgende tip: kijk eens naar een diėtist. Je kan met een van je ouders kijken in hoeverre dit vergoed wordt. Het was een tijdje mogelijk om vanuit de basisverzekering een paar uurtjes vergoed te krijgen, maar ik weet niet hoe het dit jaar en komend jaar zit en voor onder de achttien. Ook kun je dit met je huisarts overleggen, misschien weet die ook iemand die zich hiermee bezig houdt. Dan kun je wat meer leren over verstandig eten, want je kan nu eenmaal echt niet zonder aangezien het je brandstof is. Een auto rijdt ook niet zonder benzine/diesel/elektriciteit.

Is er trouwens nog een specifieke reden dat je wil afvallen? Vergelijk je jezelf met iemand anders of wil je misschien model worden ofzo?
Bedankt voor je reactie!
Dankjewel voor de tips, ik heb er veel aan. Ik vind het doodeng om het aan m'n ouders/huisarts te vertellen, maar zie (door alle reacties) nu wel in dat het nodig is.
Ik heb er niet echt een reden voor, ik wil geen model worden en heb ook niet een voorbeeld. Het geeft me denk ik gewoon een kick, ik word blij als ik ben afgevallen.

groetjes
xamnee
pi_174972374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:34 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat moet ze met een dietist? Die stuurt haar linea recta naar de psycholoog door.
Een diėtist kan haar informeren over wat een goed eetpatroon inhoudt, iets waar de psych niet voor geleerd heeft. Zo kan een diėtist denk ik ook beter uitleggen welk eten wel gezond en niet dikmakend is, nutrient dense ditdat en in welke hoeveelheden iemand van haar leeftijd en haar activiteitenpatroon dagelijks nodig heeft.
Ik geef deze tip ter aanvulling dus en zeker niet als vervanger voor psychische begeleiding.
pi_174972413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:38 schreef xamnee het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Dankjewel voor de tips, ik heb er veel aan. Ik vind het doodeng om het aan m'n ouders/huisarts te vertellen, maar zie (door alle reacties) nu wel in dat het nodig is.
Ik heb er niet echt een reden voor, ik wil geen model worden en heb ook niet een voorbeeld. Het geeft me denk ik gewoon een kick, ik word blij als ik ben afgevallen.

groetjes
xamnee
Mooi dat je er wat aan hebt! Snap dat het eng is, maar zie het als ze zelf vertellen eigenlijk ook een stukje controle uitoefenen is. Een betere zelfs dan de controle die je nu ervaart bij het verliezen van gewicht, want dit gaat je meer helpen dan de op deze ongezonde manier proberen nog meer af te vallen.

Voel je je ergens machteloos over misschien?
  donderdag 9 november 2017 @ 23:43:07 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174972415
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:38 schreef xamnee het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Dankjewel voor de tips, ik heb er veel aan. Ik vind het doodeng om het aan m'n ouders/huisarts te vertellen, maar zie (door alle reacties) nu wel in dat het nodig is.
Ik heb er niet echt een reden voor, ik wil geen model worden en heb ook niet een voorbeeld. Het geeft me denk ik gewoon een kick, ik word blij als ik ben afgevallen.

groetjes
xamnee
Het is iets waar je controle over hebt, dat zal de kick geven. Het geeft controle waar je op andere vlakken mogelijk gebrek aan controle ervaart en daardoor veel stress hebt. Maar je snapt gelukkig dat het gevaarlijk is, want het is niet goed voor je (lichamelijke en geestelijke) gezondheid.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 13 november 2017 @ 20:20:20 #52
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175051462
Heb je al een update TS?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175053314
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:31 schreef xamnee het volgende:
Hoi allemaal!

Ik wil graag mijn verhaal hier delen.
Ik ben 15 jaar & heb wat problemen met eten, al een tijdje. Ik heb wel mn mentor in vertrouwen genomen en er met hem over gepraat. Van hem moet ik het aan mijn ouders vertellen, en als ik dat niet doe, gaan we samen mijn moeder bellen. Ook wil hij dat ik naar de huisarts ga.. Nou wil ik dat wel maar ik weet niet of het wel erg genoeg is zegmaar. Misschien dat jullie me kunnen helpen

Het zit ongeveer zo: Ik vind mezelf niet heel dik, maar zou wel graag afvallen. Eigenlijk ben ik er wel een beetje door geobsedeerd.. Ik weeg me elke dag & voel me kut als ik ben aangekomen. Ik probeer zo min mogelijk te eten, daarom eet ik vaak alleen avondeten omdat ik daar niet onderuit kan komen. Als ik vind dat ik op een dag teveel heb gegeten, doe ik mezelf pijn.
Soms hou ik het niet meer vol om zo min mogelijk te eten. Dan eet ik ineens wel. Maar daarna krijg ik ontzettend spijt, kots ik het uit en gebruik ik laxeertabletten.

Ongelooflijk slecht, dat weet ik ! Dat er een probleem is, snap ik ook heus wel. Maar is het een probleem of een stoornis? Zou ik de diagnose NAO (Niet Anders Omschreven) krijgen, of zal de huisarts zeggen dat het niet zo erg is? Wat verwachten jullie ?

Heel erg bedankt als je dit hebt gelezen !

Groetjes,
xamnee
Lees je in over fitness, ga daarmee aan de slag.
Gewicht zegt niets over je. Kijk naar je lichaamssamenstelling. Een combinatie van spiermassa vocht en vet. Je wilt je vetpercentage verlagen, dat gaat niet lukken zo.

Leer over eiwitten, koolhydraten en vetten, maak een voedingsschema en je kunt overwegen om intermittent fasting te doen. Maar je bent 15 dus zou ik mee wachten tot je 18 bent.

Check die fitgirls maar eens op insta. Denk je dat die meiden elke maaltijd eruit kotsen? Hell no. Strak voedingsschema. Ook geen honger dieet van 3 blaadjes sla en een glas water. Dat hou je niet vol met 4-5 dagen sportschool.

Train hard, eet gezond en je lichaam doet de rest.
pi_175054255
Je hebt al heel veel goede tips gekregen. Knap dat je met je mentor bent gaan praten! En je mag je eigen problemen gewoon serieus nemen. :*
  maandag 13 november 2017 @ 21:48:55 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175054362
Het vragen om diagnoses is op FOK! niet toegestaan. Je hebt gelukkig een hoop nuttige reacties gehad en hopelijk lukt het je met behulp van een professional weer gezond te worden.

Hier een slotje.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')