Ik heb nu een hypotheek van 130.000 euro bij Stad Rotterdam en we hebben wat centjes nodig voor een verbouwinkje
Nu zouden mijn bruto lasten 805 euro worden en netto 550 euro. 50 euro hiervan wordt gespaart en dat zou over 30 jaar een 80.000 euro op moeten leveren. Hiernaast zou ik een overlijdensrisicoverzekering af moeten sluiten die annuitair begint met het uitkeren van 100.000 euro bij overliijden op beide levens. Dit kost mij dan ook 30 euro p/m extra.
Uitterraard stijgt de waarde van je woonhuis blablabla. Waarschijnlijk hou je dus wel een restschuld over van 100.000 euro, maar ja wat is dat nog over 30 jaar in verhouding tot nu.
Ook vehuis je misschien nog in de tussentijd, waardoor je hypotheek ook weer veranderd, dus ook dit verhaal weer enigsinds veranderd.
Maar hoe goed het ook klinkt, toch ben ik wel een beetje ongerust.
Ik vertrouw nagenoeg per definitie geen financieel adviseurs meer na 2 keer de vingers gebrand te hebben. Dus om nu bij een adviesbureau dit ook weer neer te leggen. Die gaan hier toch tegenin omdat zij dan ook wel weer wat goedkopers kunnen krijgen.
Pff heel verhaal, maar goed. Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Ik wilde gewoon weten meer mensen zo'n constructie hebben en of zo'n constructie bij Aegon verstandig is. (sorry hoor was ook een beetje laat)
quote:Dan moet je toch ook een boete betalen als je je hypotheek oversluit?
Op donderdag 19 december 2002 10:10 schreef basset het volgende:
Aha ik ben onduidelijk! Lijk ik meer op een adviseur dan ik dachtIk wilde gewoon weten meer mensen zo'n constructie hebben en of zo'n constructie bij Aegon verstandig is. (sorry hoor was ook een beetje laat)
Ga ook even naar een andere adviseur..
ikzelf heb het niet op Aegon...
nare ervaringen mee....
quote:de constructie is heel gebruikelijk, niks mis mee. Je moet wel even kijken:
Op donderdag 19 december 2002 00:01 schreef basset het volgende:
Ik heb een offerte liggen van een adviseur voor het oversluiten voor een nieuwe hypotheek van 180.000euroIk heb nu een hypotheek van 130.000 euro bij Stad Rotterdam en we hebben wat centjes nodig voor een verbouwinkje
Nu zouden mijn bruto lasten 805 euro worden en netto 550 euro. 50 euro hiervan wordt gespaart en dat zou over 30 jaar een 80.000 euro op moeten leveren. Hiernaast zou ik een overlijdensrisicoverzekering af moeten sluiten die annuitair begint met het uitkeren van 100.000 euro bij overliijden op beide levens. Dit kost mij dan ook 30 euro p/m extra.
Uitterraard stijgt de waarde van je woonhuis blablabla. Waarschijnlijk hou je dus wel een restschuld over van 100.000 euro, maar ja wat is dat nog over 30 jaar in verhouding tot nu.
Ook vehuis je misschien nog in de tussentijd, waardoor je hypotheek ook weer veranderd, dus ook dit verhaal weer enigsinds veranderd.Maar hoe goed het ook klinkt, toch ben ik wel een beetje ongerust.
Ik vertrouw nagenoeg per definitie geen financieel adviseurs meer na 2 keer de vingers gebrand te hebben. Dus om nu bij een adviesbureau dit ook weer neer te leggen. Die gaan hier toch tegenin omdat zij dan ook wel weer wat goedkopers kunnen krijgen.
Pff heel verhaal, maar goed. Ik hoop dat iemand een idee heeft.
quote:zou ik ook proberen. SR is 1 van de goedkoopste aanbieders en daarbij kan je op een forse boete rekenen als je je hupo bij een concurrent onderbrengt zonder te verhuizen. wat je ook kan doen is een 2e hypo nemen. ik heb er ook niet veel kaas van gegeten maar ben nu druk bezig met rondkijken voor een nieuwe hypo in een andere vorm dus heb veel gelezen. laat je voorlichten door een hypo-adviseur maar ga zelf ook hard op zoek op het net. De 2 goedkoopsten die ik ben etgengekomen zijn SR en zwitserleven. ZL was 5.65 of 5.85% vast voor 15 jaar op een spaarhypo
Op vrijdag 20 december 2002 08:37 schreef Koningin het volgende:
Waarom pak je niet gewoon bij Stad Rotterdam (waar je toch al zit) het extra geld erbij?? Dan hoef je ook niet met verschillende bedrijven te werken.
Misschien toch maar eens bellen met hun.
als je een tv gaat kopen, dan wil je toch ook vergelijkingsmateriaal?
en nu lijkt het me helemaal verstandig, aangezien het om een hoog bedrag gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |