abonnement Unibet Coolblue
pi_174960718
Hoi medeFok!ers,

TS heeft, zoals veel anderen, een bijbaan bij de appie. Het is best leuk en gezellig , alleen is de manager een kut op poten.

Aankomende zaterdag sta ik ingepland van 18-21 , terwijl ik helemaal niet beschikbaar meer ben op deze tijd. Mijn beschikbaarheid is een maand of 3 geleden goedgekeurd door een ander.

Omdat ik op de zaterdag vaak al andere plannen heb
, heb ik geen zin en tijd meer om even de week af te komen sluiten bij de ah.

Helaas wordt er naar mijn mening niet geluisterd. Nadat ik dit bij de dame in kwestie aankaartte, begon ze te ratelen dat ik haar voor het blok zette enz. Enz. En dat ik voortaan maar een maand van tevoren vrij moet vragen.

Nu is het zo dat ik al een paar weken op de zaterdagavond ingepland sta , maar Tot Op heden vormde dat nog geen probleem. Zaterdag as. Helaas wel

Wat zijn mijn rechten en plichten in deze situatie ?


Gr ts
hoi
pi_174962137
Welke werkdagen worden genoemd in je contract/COA?
pi_174962280
Man man man, wat laten sommigen toch over zich heenlopen. Als jij aan kan tonen dat je beschikbaarheid is goedgekeurd laat je gewoon weten "dan ben ik helaas niet beschikbaar". Gaat dat takkewijf zeuren zeg je gewoon "zoals aangegeven niet beschikbaar, succes" :N
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_174962613
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:14 schreef Mr.Worldwide het volgende:
Man man man, wat laten sommigen toch over zich heenlopen. Als jij aan kan tonen dat je beschikbaarheid is goedgekeurd laat je gewoon weten "dan ben ik helaas niet beschikbaar". Gaat dat takkewijf zeuren zeg je gewoon "zoals aangegeven niet beschikbaar, succes" :N
Dit dus, je opa stond vroeger op de bariccades voor hun rechten en de jeugd gooit alles weer weg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174967246
Typisch ook weer voor een supermarkt medewerker, gaat er dagelijks zo aan toe op de werkvloer.
Ik zou je aanraden een ander bijbaantje te zoeken, aangezien ze je gewoon zullen vervangen als je niet doet wat hun willen, ongeacht of het goedgekeurd is of niet.

Voor nu, gewoon vertellen dat het goedgekeurd is 3 maanden geleden en je er niet van afwijkt, en je niet beschikbaar bent die avond.
pi_174968999
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:04 schreef pusblaas het volgende:
Hoi medeFok!ers,

Aankomende zaterdag sta ik ingepland van 18-21 , terwijl ik helemaal niet beschikbaar meer ben op deze tijd. Mijn beschikbaarheid is een maand of 3 geleden goedgekeurd door een ander.

Nu is het zo dat ik al een paar weken op de zaterdagavond ingepland sta , maar Tot Op heden vormde dat nog geen probleem. Zaterdag as. Helaas wel.


Gr ts
Ja wat is het nu, werkte je afgelopen keren wel of niet op zaterdagavond?
.
pi_174969293
Niet beschikbaar is niet beschikbaar. Als je dat ruim genoeg van tevoren hebt gecommuniceerd is het het probleem van de werkgever om een ander in te huren voor die momenten.

Het enige wat jij hoeft te doen is zeggen dat je niet beschikbaar bent en dat je dat ruim van tevoren hebt aangegeven.

Tip: Neem het gesprek op of communiceer per mail. Als je leidinggevende dan rare uitspraken gaat doen zoals dreigen met ontslag kan het je aardig wat gratis geld opleveren op het moment dat ze je daadwerkelijk een ontslagbrief geven. Rechters houden niet van werkgevers die hun eigen regels bedenken en dat weten ze ook op de juridische afdeling bij AH. Met opgenomen gesprekken waarin leidinggevenden dingen van je eisen die helemaal niet door de beugel kunnen, heb je een hele sterke troef om een flinke ontslagvergoeding bij elkaar te sprokkelen. Ook omdat ze bij de Appie geen zin hebben in een zaak waarvoor een advocaat nodig is die 150-200 euro per uur rekent. Het onderhands regelen door aan jou een flink bedrag te betalen is altijd goedkoper dan wanneer jij ontevreden blijft en er echt een zaak van maakt.
pi_175010713
Hoe is het afgelopen TS?
  zondag 12 november 2017 @ 20:12:06 #9
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_175028308
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:04 schreef pusblaas het volgende:
Wat zijn mijn rechten en plichten in deze situatie ?
Dat hangt er vanaf wat voor contract je hebt. Als je een nul uren contract hebt moet je gewoon komen als je opgeroepen wordt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_175030354
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf wat voor contract je hebt. Als je een nul uren contract hebt moet je gewoon komen als je opgeroepen wordt.
Wat een bullshit. Juist met een nulurencontract of anderszins wisselend werkrooster kun je de diensten weigeren wanneer ze jou niet uitkomen en je dit tijdig hebt aangegeven. Het werkrooster moet bovendien 4 weken van tevoren kenbaar gemaakt worden.

Alléén als je een stand-by of oproepdienst hebt (en dus betaald wordt voor het beschikbaar zijn) ben je verplicht om op te komen draven als ze je op die stand-by dag daadwerkelijk nodig blijken te hebben.
pi_175032317
De tip van het gesprek opnemen vind ik wel een goede. Was in mijn geval een jaar of wat terug omontstotelijk bewijs van zeer slecht werkgeverschap. Had ik het niet opgenomen gehad, dan had niemand mij toen geloofd wat voor idiote wg ik had.

Als je tot opnemen over gaat, zorg dan dat je stevig in je schoenen staat. Bij mij kwam hij er tijdens dat gesprek achter dat ie werd opgenomen. Laten we zeggen dat een kat in het nauw hele rare sprongen maakt.
pi_175032454
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf wat voor contract je hebt. Als je een nul uren contract hebt moet je gewoon komen als je opgeroepen wordt.
Whut?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_175033050
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf wat voor contract je hebt. Als je een nul uren contract hebt moet je gewoon komen als je opgeroepen wordt.
Laat jij altijd als een slaaf gebruiken mbv foutieve informatie?
pi_175034117
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf wat voor contract je hebt. Als je een nul uren contract hebt moet je gewoon komen als je opgeroepen wordt.
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
  maandag 13 november 2017 @ 12:15:57 #15
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_175040962
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Juist met een nulurencontract of anderszins wisselend werkrooster kun je de diensten weigeren wanneer ze jou niet uitkomen en je dit tijdig hebt aangegeven. Het werkrooster moet bovendien 4 weken van tevoren kenbaar gemaakt worden.

Alléén als je een stand-by of oproepdienst hebt (en dus betaald wordt voor het beschikbaar zijn) ben je verplicht om op te komen draven als ze je op die stand-by dag daadwerkelijk nodig blijken te hebben.
Daarom is het belangrijk wat voor contract je hebt. Bij een nul uren contract moet je gewoon komen als je opgeroepen wordt.
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 22:27 schreef Chinless het volgende:

[..]

Whut?
Ja hallo.
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 22:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Laat jij altijd als een slaaf gebruiken mbv foutieve informatie?
Neuh, dat niet. Ik kijk dan op websites van bijvoorbeeld de rijksoverheid ofzo.
quote:
9s.gif Op zondag 12 november 2017 23:37 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Van de rijksoverheid. Daarom gaf ik ook aan dat het belangrijk is wat voor contract je hebt, want daar hangen je rechten en plichten vanaf.

Hier bijvoorbeeld een mooi linkje van onze rijksoverheid met betrekking tot nul uren contracten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 13 november 2017 @ 15:19:04 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175044678
Wel fijn dat TS nog even gereageerd heeft op de antwoorden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 13 november 2017 @ 15:47:44 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175045381
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:15 schreef Sandyman het volgende:
Hier bijvoorbeeld een mooi linkje van onze rijksoverheid met betrekking tot nul uren contracten.
Dus je bent 40 uur (of meer) beschikbaar maar je krijgt slechts betaald voor de paar uurtjes (of niet) dat ze je kunnen gebruiken. En dan ben je echt nog verplicht om te komen ook.

Volgens mij moet je het toch echt iets anders lezen. Want jouw gedachte riekt naar slavernij.
Tot nooit .......
pi_175046373
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:19 schreef Janneke141 het volgende:
Wel fijn dat TS nog even gereageerd heeft op de antwoorden.
we wachten idd wederom rustig af of die gaat reageren.

ts is 3 dagen geleden voor het laatst online geweest, dus nog even geduld.

erg benieuwd overigens
pi_175047512
TS zet niet de manager voor het blok, de manager zet TS voor het blok. TS heeft netjes zijn beschikbaarheid aangegeven én goedgekeurd gekregen, dus TS kan niet worden gedwongen om toch te komen werken. De manager moet haar probleem maar op een andere manier oplossen.
  maandag 13 november 2017 @ 17:28:39 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175047539
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:27 schreef Elfletterig het volgende:
TS zet niet de manager voor het blok, de manager zet TS voor het blok. TS heeft netjes zijn beschikbaarheid aangegeven én goedgekeurd gekregen, dus TS kan niet worden gedwongen om toch te komen werken. De manager moet haar probleem maar op een andere manier oplossen.
Uiteraard.

Maar wat de zaak licht compliceert is dat gelijk hebben en gelijk krijgen in een supermarkt vaak een stukje uit elkaar liggen. Iets met 'voor jou tien anderen'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175048935
Voor zover ik het verhaal begrijp heeft TS de afgelopen zaterdagavonden gewoon gewerkt, ondanks dat hij “niet beschikbaar” was. Daarna heeft hij zelf ook wat onduidelijkheid gecreëerd. Ik snap dan zo’n leidinggevende ook wel, als dan opeens een dag voor deze zaterdag opeens komt met, ik kan niet werken.
.
  maandag 13 november 2017 @ 19:20:08 #22
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_175049703
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dus je bent 40 uur (of meer) beschikbaar maar je krijgt slechts betaald voor de paar uurtjes (of niet) dat ze je kunnen gebruiken. En dan ben je echt nog verplicht om te komen ook.

Volgens mij moet je het toch echt iets anders lezen. Want jouw gedachte riekt naar slavernij.
Ik verzin het niet hè... Er zijn meerdere soorten contracten waarvan dit er 1 is, maar zolang TS niet reageert wat er in zijn contract staat is er niet zoveel zinnigs over te zeggen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 13 november 2017 @ 19:35:06 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175050165
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:20 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik verzin het niet hè... Er zijn meerdere soorten contracten waarvan dit er 1 is, maar zolang TS niet reageert wat er in zijn contract staat is er niet zoveel zinnigs over te zeggen.
nou, stuur me eens zo'n contract. Ik kan het niet geloven,
Tot nooit .......
  maandag 13 november 2017 @ 23:21:08 #24
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_175057646
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

nou, stuur me eens zo'n contract. Ik kan het niet geloven,
Lees de link maar die ik in dit topic heb gezet.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 13 november 2017 @ 23:42:40 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175058045
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 23:21 schreef Sandyman het volgende:
Lees de link maar die ik in dit topic heb gezet.
Daar staat toch nergens dat je de hele week beschikbaar moet zijn?
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')