abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 december 2002 @ 23:03:09 #1
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_7418276
Ik speel nu ongeveer een half jaar gitaar en het begint nu al een beetje de goeie richting op te gaan ,ik heb het mezelf allemaal aangeleerd.
alleen heb ik soms het probleem als ik bv 3-5-5 of zoiets moet spelen dat ik per ongeluk ook nog de 4e snaar aanraak (of als ik van snaar wissel) dan klinkt het niet meer zo geweldig, ik speel trouwens zonder plectrum omdat ik deze ontzettend onhandig vind, hebben jullie misschien tips waardoor ik die 4e snaar niet meer aanraak?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_7418355
Dat is een powerakkoord. Als je dat speelt, probeer dan met je wijsvinger van je linkerhand (als je rechts bent) de 4e snaar te dempen, zodat je hem niet hoort.
Als je een een powerakkoord speelt op de a snaar, probeer dan de e snaar met dezelfde vinger te dempen
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
pi_7418412
Tip 1: meer oefenen!

Tip 2: aan je naam te zien houd je wel van punk, ga dan met plectrum spelen

Voor de rest oefen ze!

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7418464
Ik demp helemaal niets met dat akkoord, gewoon veel oefenen, als je de a pakt, gewoon steeds blijven proberen de e niet te raken.

Is op 't begin lastig, maar oefening baart kunst

pi_7418825
quote:
Op woensdag 18 december 2002 23:03 schreef Sneakie het volgende:
Ik speel nu ongeveer een half jaar gitaar en het begint nu al een beetje de goeie richting op te gaan ,ik heb het mezelf allemaal aangeleerd.
alleen heb ik soms het probleem als ik bv 3-5-5 of zoiets moet spelen dat ik per ongeluk ook nog de 4e snaar aanraak (of als ik van snaar wissel) dan klinkt het niet meer zo geweldig, ik speel trouwens zonder plectrum omdat ik deze ontzettend onhandig vind, hebben jullie misschien tips waardoor ik die 4e snaar niet meer aanraak?
Geen plectrum????
Damn om powerchords te spelen kan je toch beter plectrum gebruiken en als je wat solo lijntjes wil spelen is plectrum toch handiger hoor
Gewoon goed leren alternate picken
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_7423299
Sololijntjes zonder plectrum kan prima. Kun je lekker hard plukken aan de snaren, het is een heel aparte techniek en kan een leuk effect geven. Bijv Mark Knopfler is toch wel een aardige gitarist en die gebruikt ook geen plectrum. Neem een nummer als Money for nothing of Sultans of swing... Maar of het voor punk geschikt is, betwijfel ik. Dan wil je toch wel liever zo'n groot dik ruig plectrum hebben om keihard te raggen

Maar voor de topicopener heb ik maar 1 tip: oefenen!!! Het grote geheim van gitaarspelen is dat er geen geheim is. Gewoon vaak doen, veel spelen, goed luisteren, veel uitproberen en het gaat steeds beter.

Unox, the worst operating system.
pi_7423385
de pink die je tijdens dat powerchord op de de d-snaar (3de) hebt liggen kun je ook tegen (en dus niet erop) de g-snaar (4de) aanleggen. Dan demp je hem..
pi_7425716
tip1: Plectrums zijn niet onhandig, en erg nodig om veel te kunnen spelen
tip2: oefenen, ongeveer 2 uur per dag, en als je niets weet ga dan dome toonladdedrs op en neer spelen
tip3: met dat dempen moet je gewoon zorgen dat je met je pink ring vinger of hoe je een power chord pakt die ge snaar dempt, daar krijg je vanzelf handigheid in
tip4: meer oefenen
tip5: nog meer oefenen

dat was het, niet vergeten te oefenen.

pi_7426390
idd het eerste wat in me opkwam, wel met plectrum! als je ze onhandig vind ga dan eens naar de winkel want ze zijn er in vele soorten en maten, misschien heb je een de dikke nu....
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_7426453
gewoon je wijsvinger iets harder tegen de hals aan drukken.
op een gegeven moment gaat het vanzelf
pi_7426489
quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:45 schreef Fixxxer het volgende:
idd het eerste wat in me opkwam, wel met plectrum! als je ze onhandig vind ga dan eens naar de winkel want ze zijn er in vele soorten en maten, misschien heb je een de dikke nu....
allebei kan ook, ik zelf heb driekwart van de tijd het plectrum in mijn mond en als ik hem nodig heb, pak ik hem snel en gebruik ik hem..
pi_7426946
quote:
Op donderdag 19 december 2002 13:48 schreef Draughtsman het volgende:
allebei kan ook, ik zelf heb driekwart van de tijd het plectrum in mijn mond en als ik hem nodig heb, pak ik hem snel en gebruik ik hem..
Idem. Er zijn nu eenmaal stukjes die niet makkelijk fingerstyle te spelen zijn, en er zijn stukjes die alleen maar fingerstyle te spelen zijn.
Al eens aan chicken-picking gedacht als oplossing voor je probleem?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_7429041
HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')