abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 november 2017 @ 14:24:49 #1
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_174941703
Ik heb ergens een website gehost. Bij de betreffende hostingprovider zit ook een mysql database, maar die kan ik alleen benaderen via phpadmin. Als ik hem remote wil benaderen via bijvoorbeeld MySql workbench en/of python scripts dan kan dat volgens de support alleen via http-tunneling, maar daarvoor bieden ze geen support.

Ik heb wat zitten googelen en de beste uitleg vond ik nog hier:
http://mysql-tools.com/en(...)l-a-http-tunnel.html

Na het volgen van de stappen, krijg ik echter geen verbinding.
Heeft iemand een betere uitleg? (ik gebruik overigens Windows 10)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_174942208
Als je kan verbinden met ssh zou ik dit met een ssh tunnel doen. Onder windows kun je dat met bijv putty doen.
pi_174942215
Veel info ook..

Wat lukt niet en wat zijn de foutmeldingen ?
  woensdag 8 november 2017 @ 15:03:06 #4
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_174942356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:54 schreef Farenji het volgende:
Als je kan verbinden met ssh zou ik dit met een ssh tunnel doen. Onder windows kun je dat met bijv putty doen.
Ssh is ook geblokkeerd.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_174942365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:03 schreef yozd het volgende:

[..]

Ssh is ook geblokkeerd.
Dan zou ik een andere hoster zoeken.
  woensdag 8 november 2017 @ 15:04:35 #6
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_174942381
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan zou ik een andere hoster zoeken.
Haha dat dacht ik ook toen ik een reactie kreeg van de support. Misschien toch maar doen dan.
Thanks!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_174942454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:04 schreef yozd het volgende:

[..]

Haha dat dacht ik ook toen ik een reactie kreeg van de support. Misschien toch maar doen dan.
Thanks!
Serieus, heel veel dingen worden zonder shell access onmogelijk, of heel lastig. Met de huidige prijzen is vaak een eigen vpsje misschien een beter idee dan shared hosting, dat geeft vaak alleen maar gedoe. VPS heb je al voor minder dan een tientje per maand en dan heb je alles in eigen hand en geen last van incompetente hosting sukkels die ssh blokkeren omdat ze te dom zijn om het fatsoenlijk te configureren.
pi_174946654
Hoster heeft waarschijnlijke specifieke poorten dichtgezet.
IT'er in hart en nieren
  donderdag 9 november 2017 @ 07:00:17 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Serieus, heel veel dingen worden zonder shell access onmogelijk, of heel lastig. Met de huidige prijzen is vaak een eigen vpsje misschien een beter idee dan shared hosting, dat geeft vaak alleen maar gedoe. VPS heb je al voor minder dan een tientje per maand en dan heb je alles in eigen hand en geen last van incompetente hosting sukkels die ssh blokkeren omdat ze te dom zijn om het fatsoenlijk te configureren.
Inderdaad je hebt alles in eigen hand. Want je moet er ook maar van uit gaan dat op security gebied alles wel goed geconfigureerd is bij de host partij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174993125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Serieus, heel veel dingen worden zonder shell access onmogelijk, of heel lastig. Met de huidige prijzen is vaak een eigen vpsje misschien een beter idee dan shared hosting, dat geeft vaak alleen maar gedoe. VPS heb je al voor minder dan een tientje per maand en dan heb je alles in eigen hand en geen last van incompetente hosting sukkels die ssh blokkeren omdat ze te dom zijn om het fatsoenlijk te configureren.
Voor jou en mij is dit een goed idee, maar voor de gemiddelde Wordpress gebruiker zou ik het echt niet aanraden. Je moet wel in staat zijn je eigen serverbeheer te doen als je op een vps wilt hosten. De meeste mensen hebben al genoeg moeite hun Wordpress installatie up-to-date te houden, laat staan een Linux server te managen.

Voor 99% van de websites is shared hosting prima en scheelt het een heleboel zorgen.

Verder: waar heb je (op een live omgeving) überhaupt MySQL workbench voor nodig? Als je een keer wat moet debuggen of corrigeren in je database is phpmyadmin best prima. En anders download je even een dump.
Zelfde met SSH toegang. Kan soms handig zijn maar uiteindelijk doe je toch weinig meer dan files uploaden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')