abonnement Unibet Coolblue
pi_174969338
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Aan civiel effect heb je inderdaad weinig als fiscalist. Er zijn zelfs (grote) advocatenkantoren die dat niet vereisen als je daar wilt werken.
De gewone juridische kennis, met name de civiele kennis, is een goede basis voor een fiscale studie en kan soms een nuttige aanvulling zijn. Op kantoor heb je elke week een vaktechnisch overleg. Soms mis je dan wel het standpunt van een civilist. Fiscalisten zijn geneigd erg naar het fiscale te kijken en minder naar bijvoorbeeld het civiele. Dat kan nuttig zijn in dat opzicht.
De advocatenkantoren met heel grote fiscale afdelingen (Lolo, BakerMc, Dentons) werven inderdaad actief bij Fiscale Economie (die zijn erachter gekomen dat mensen die wat beter met cijfertjes zijn ook handig kunnen zijn :P ). Kantoren als Allen&Overy, Linklaters, Freshfield, Clifford Chance, DLA Piper, etc zijn veel terughoudender. Sommige van die kantoren overwegen je sowieso niet met FE en een recruiter van A&O zei dat ik wel een kans zou maken ivm goede studieresultaten enzo maar was niet gebruikelijk. Bang dat wanneer ik bij zo'n kantoor start je toch altijd gezien wordt als een soort van gehandicapte, daarom haal ik ook graag die LLM erbij zodat het wat minder opvalt ;).
pi_174969402
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:33 schreef ElkeDagEenFeestje het volgende:

[..]

De advocatenkantoren met heel grote fiscale afdelingen (Lolo, BakerMc, Dentons) werven inderdaad actief bij Fiscale Economie (die zijn erachter gekomen dat mensen die wat beter met cijfertjes zijn ook handig kunnen zijn :P ). Kantoren als Allen&Overy, Linklaters, Freshfield, Clifford Chance, DLA Piper, etc zijn veel terughoudender. Sommige van die kantoren overwegen je sowieso niet met FE en een recruiter van A&O zei dat ik wel een kans zou maken ivm goede studieresultaten enzo maar was niet gebruikelijk. Bang dat wanneer ik bij zo'n kantoor start je toch altijd gezien wordt als een soort van gehandicapte, daarom haal ik ook graag die LLM erbij zodat het wat minder opvalt ;).
Eigenlijk jammer dat je er zo over denkt. Je kan beter bedenken wat je zelf graag wil en hoe je dat het beste kan bereiken, ipv je te focussen op wat kantoren willen zien. Misschien wil je daar niet eens werken of kom je om andere redenen niet binnen. Dan zou het zonde zijn als je niet hebt gedaan wat je echt wilde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')