abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 22 november 2017 @ 01:11:39 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175232036
Fok!teamlid Arthur heeft nog een geweldig filmpje gemaakt van het geheel _O_

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 22 november 2017 @ 02:04:18 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175232305
We hadden ook een gastenboek mee trouwens. Getekend door alle fans bij de start, en door allerlei mensen die we onderweg tegen kwamen O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 woensdag 22 november 2017 @ 16:22:03 #78
357044 Budapestenaar
pi_175242081
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 01:08 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja dat wordt wel een dingetje. Maar voor de eerste dag neem ik vast wel wat mee. De andere 2 dagen wordt lastiger. :D
Poolse worsten? In stukjes met een Pools vlaggetje? :9~
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 november 2017 @ 20:11:25 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175346152
Fles' Travelsnacks, part 63

Bestemming
Olsberg (Sauerland) en later Gerolstein (Eifel), Duitsland

Datum / data
22 t/m 26 november 2017

Beweegreden
Omdat je dit soort weekendjes niet vaak genoeg kunt doen, nu even twee achter elkaar aan *O*

Vervoer
De leasebak van mijn travelmaat Nico, een dikke Suzuki Vitara *O*

Aanraders
Eten. Dik Duits voeder :~ Schnitzel, Röstiburgers, alles :Y)

Afraders
Parkhotel Olsberg was 7 jaar geleden al een oubollig zootje, is alleen maar erger geworden. Ze verkopen zelfs wificodes waar op het briefje staat dat ze gratis zijn. Tipp-ex eroverheen alles :') Zielige boel daar.

Foto's!

Dag 1: Woensdag 22 november. Rond kwart over negen uit Deventer vertrokken. Hier een eerste blik op Warstein. Door wat file waren we eigenlijk net 10 minuten te laat, maar we mochten alsnog mee met de Warsteiner Experience (scheelde hun ook weer 20 euro ;) )


Het bezoekerstreintje waarmee we door de brouwerij gereden zijn. Ding remde als een debiel :N :{w


Productconfrontatie na afloop B:)B


De zon staat laag in deze tijd van het jaar. Hier een selfie van de bijrijder onderweg naar het hotel in Olsberg.


Maat Nico aan het rangeren met het meubilair. Op eoa manier krijgen we altijd een tweepersoonsbed. Maar ja, zo close zijn we nou ook weer niet :D


De vloer van het balkon in Olsberg. Mag echt wel even nodig wat aan gedaan worden :{


Enfin, de stad in en eten bij Das verrückte Kartoffelhaus :Y)


Dag 2: fatsoenlijk ontbijt (ik eet normaal nooit iets voor 11 uur) want we hebben een wandeling op het programma :Y)


Zo hoog mogelijk proberen te komen met de auto, dat was op 687 meter. De rest moest gewandeld danwel geklommen worden.


Ruim 600 meter verderop begon het echte klimwerk op 710 meter hoogte. Ik ben tot ongeveer 735 meter gekomen, toen vond ik het wel weer eng genoeg en ben ik weer naar beneden gegaan :D


Hierna reden we door naar Ramsbeck, waar we eerst geluncht hebben bij een mooie Konditorei. Even verderop was een ertsmijn toegankelijk gemaakt voor bezoekers. Dus daar gingen we in :Y Hier een deel van de machinehal met een grote boorwagen.


Even later konden we zelf de mijn in, maar wel in gepaste kledij.


Vervolgens zijn we met dit mijnwerkerstreintje anderhalve kilometer diep de berg in gereden, waar de rondleiding begon. Was leuk!


Na afloop weer terug gereden naar het hotel en nog even het zwembad in (ik heb vier dagen op rij gezwommen dit weekend *) bij elkaar ruim 1300 meter :Y )


Omdat het eigenlijk best lekker weer was hebben we nog eoa materiaalhok opengebroken voor wat stoelen en een tafel, en hebben we nog even heerlijk een uurtje in de korte mouwen op het balkon gezeten :D


Later kwamen we er dus inderdaad achter dat we genaaid waren met die wifi. 5 euro voor 48 uur betaald :') Voor een gratis code. Pauperhonden.


Dag 3: Om eoa reden waren we erg vroeg op, het was nog donker toen we al aan het ontbijt zaten. Half negen waren we onderweg voor een mooir lange rit van het Sauerland naar de Eifel. Tegen het eind van de ochtend hielden we even pauze voor koffie met Gebak :~ Ging zonder dralen naar binnen :Y :9


Helaas hadden we, domdomdom, niet gekeken welke route we kregen. Ja, binnendoorweggetjes want "snelweg mijden". Dus, welkom in de binnenstad van Bonn :D


Gelukkig begon het na Bonn vrij snel weer mooi te worden. Hier staan we een beetje te genieten van het uitzicht in de buurt van Honerath. Het weer is best kut.


Rond een uur of 2 bereikten we de Rockeskyller Kornbrennerei, eoa jeneverstokerij-ish. Het stokerijbedrijf is eigenlijk al afgelopen. Er staan nog wat installaties voor een incidentele rondleiding en er is nog een winkeltje waar ze de restanten verkopen. We hebben ook een paar flesjes meegenomen :)


Daarna waren we vrij snel in Gerolstein, waar ik heel snel de Tourist information gevonden had, waar ik heel snel aan de beurt was en die me heel snel konden uitleggen hoe we heel snel bij de bottelarij van Gerolsteiner mineraalwater kwamen. Zodat we dus nog net op tijd waren voor de vrijdagmiddag-drie-uur-rondleiding ^O^ Helaas binnen geen foto's mogen maken.


Dag 4: Zaterdagochtend waren we ook vrij vlot de baan op, en kwamen we onderweg onder andere dit mooie uitzicht over de Moezel bj Treis-Karden tegen.


We waren namelijk op weg naar de langste hangbrug van Duitsland, de Hängeseilbrücke Geierlay. Gaaf ding :Y


Ik heb me er wel even op gewaagd, maar houten planken in de regen zijn gewoon niet zo goed voor mij :')


Dus ik ben niet helemaal naar de overkant gelopen (Nico wel) en weer terug naar het dorp gegaan. Daar, in Mörsdorf, is nog een interessant kapelletje gewijd aan de zonen van het dorp die gevallen zijn in de beide wereldoorlogen. Binnen hangt een beamer die een filmpje van 3 minuten vertoont ^O^ Best leuk om eens te zien.


Nadat we daar in een retro-dorpskroegje een Strammer Max gegeten hadden, zijn we doorgereden naar Wallenborn, waar elke 35 minuten de vulkanische geest van de Vulkan-Eifel zich doet gelden. Ze willen er tegenwoordig zelfs geld voor zien :D




Dag 5: Gisteren zijn we dus weer op huus an gegaan. Ik had nog een aardig excursiepuntje in België gevonden, dus daar reden we langs. Het weer was ondertussen ook behoorlijk winters geworden.


Precies op tijd kwamen we aan bij de leisteenmijn in Recht, waar een paar minuten later een Nederlandstalige rondleiding was (er waren ook nog 20 Vlaamse gasten). We kregen wel helmen, maar het was toch best koud :D


Mijngang daar.


Beetje luguber puntje in de mijn. Onze vriend Nicolas is in 1884 geplet door een omlaag vallende plaat leisteen van ettelijke tonnen, heeft daarbij natuurlijk het leven gelaten, en geheel toepasselijk hebben ze van die plaat meteen een grafsteen voor hem gesneden :o


Hierna gingen we weer naar huis, maar eerst nog even een goed bord voer bij een wegrestaurant tussen Verviers en Luik :Y)


Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 november 2017 @ 20:21:42 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175346489
Baas _O_
Jouw expressies op de foto _O_

Die hangbrug ben ik half jaartje terug geweest, net als Mörsdorf, best leuke plekjes! :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 27 november 2017 @ 20:24:49 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175346593
Leuk uitje! :D
pi_175346916
Ziet er weer goed uit _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Meest relativerende user 2022 maandag 27 november 2017 @ 20:54:07 #83
357044 Budapestenaar
pi_175347736
Heel erg leuk tripje! _O_

Maar wat is die groene drab die op de laatste foto je schnitzel ligt te verpesten? :o

Die boorwagens zien eruit als iets heel erg cools uit een Star Wars film! O+
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 november 2017 @ 20:54:50 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175347764
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:54 schreef Budapestenaar het volgende:
Heel erg leuk tripje! _O_

Maar wat is die groene drab die op de laatste foto je schnitzel ligt te verpesten? :o
Spinazie :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie maandag 27 november 2017 @ 20:58:21 #85
169210 liesje1979
pi_175347920
:D Ik voel me slecht omdat ik moest lachen om het trieste lot van Nicolas. :@
Hij is weer fijn en wat hebben jullie veel gedaan!
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 november 2017 @ 21:00:20 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175348011
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 20:58 schreef liesje1979 het volgende:
:D Ik voel me slecht omdat ik moest lachen om het trieste lot van Nicolas. :@
Ja slecht he :o
quote:
Hij is weer fijn en wat hebben jullie veel gedaan!
Ja! Een brouwerij, een stokerij, een bottelarij, twee mijnen, een treintje, vulkanische shit, flink gewandeld, die brug, vier keer gezwommen, vet uit eten geweest, alles ditdat *O* Zeer tevreden over :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 21:27:58 #87
45833 crew  Fogel
pi_175348979
Ik wil ook in een mijntrein :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 7 december 2017 @ 21:59:59 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175562302
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 21:27 schreef Fogel het volgende:
Ik wil ook in een mijntrein :D
Mag gewoon hoor, wat let je? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175562785
Goed hotel wel :D :D :D

:')

Leuk reisje weer! Druk bezig geweest inderdaad
pi_175568068
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 21:27 schreef Fogel het volgende:
Ik wil ook in een mijntrein :D
Hebben ze dat niet in Noorwegen?
  Moderator vrijdag 8 december 2017 @ 09:09:58 #91
45833 crew  Fogel
pi_175568590
De voor mij meest bekende mijn in Røros heeft geen mijntrein waar je op mag.
Maar blijkbaar kan het wel in Folldal en Kongsberg.
Folldal is maar 2,5-3 uur rijden, dus daar ga ik een keer heen *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 11:16:48 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175570903
Folldal ben ik ook in geweest ja. Nou ja in het treintje, dat stond buiten weg te rotten :') Niet in de groeve want het was er geen seizoen voor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 11:38:22 #93
357044 Budapestenaar
pi_175571303
Ik heb een keertje in Nederland in een mijntreintje gezeten. Op een plek die niet zo voor de hand ligt: de Sophia Spoortunnel tussen Hendrik-Ido-Ambacht en Oud-Alblas. Dat was tijdens de aanleg van die tunnel. Ik mocht mee om een kijkje te nemen bij de boorkop. Waanzinnig tof *O*
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 22 januari 2018 @ 17:55:52 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176677561
Fles' Travelsnacks, part 64

Bestemming
Wrocław, Polen.

Datum / data
Vrijdag 19 t/m zondag 21 januari 2018

Beweegreden
PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde.

Vervoer
Treinen. Heel veel treinen, ondanks de zware storm die een dag voor vertrek over Nederland, Duitsland en Polen raasde hadden we vrij weinig problemen met de treinen. Alleen tussen Hengelo en Bentheim moesten we met vervangend vervoer.

Voedsel
Pierogi :Y) En McVetklep voor wat boeren die ook mee waren :')

Drank
Lokaal bier natuurlijk, ging prima B:)B

Foto's!

De trein naar Hengelo reed nog wel.


In Hengelo waren we aangewezen op een taxibusje naar Bentheim. Maar eens zien wanneer we dat geld van de DB terug krijgen...


In Rheine konden we overstappen op deze moderne KISS van de Westfalenbahn, die ons helemaal naar hannover bracht.


Tussen Hannover en Leipzig hebben we lekker gerummikubd onder het genot van een bakje tapas :Y)






In Leipzig stond nog wat leuk oud spul opgesteld...


...op een overigens enigszins in onbruik geraakt spoor :')


In Dresden hadden ze vooral beeldige vloerbedekking in het hotel.


En natuurlijk op zaterdagochtend de trein naar Zittau (die nog een heel klein stukje door Tsjechië rijdt ook).


Een laatste blik op Dresden en de Elbe.


Onderweg: Sneeuw in Saksen. Mooi daar.


Kleine line-up in dieselparadijs Görlitz, waar we 2 uur middagpauze hadden.


Poes mag buiten eten, in een steegje ergens in Görlitz.


Aanhanger van het toeristentreintje door de stad. Was die dag niet nodig.


De Neisse, de grens tussen Duitsland en Polen. Links Görlitz in Duitsland, rechts Zgorzelec in Polen. In het verleden was het altijd gewoon één stad.


Tram in Görlitz.


Silhouet van De Denker (in de trein van Görlitz naar Wroclaw).


Het stadhuis van Wroclaw in de avondschemering.


Daarna zijn we met een enigszins uitgedunde groep origineel Poolse pierogi gaan eten :Y) Was erg lekker :Y




Na het eten zijn we nog kabouters gaan jagen. Het stadscentrum staat er vol mee. Uiteindelijk heb ik er in totaal 29 gevonden (van de 400 of zo).


Gisterochtend vertrokken we in alle vroegte weer vanaf Wroclaw Glówny.


Peter en ik zwaaien nog even een aftands stoptreintje naar Zbaszynek uit in Rzepin, waar we moesten wachten op de trein naar Berlijn.


Vanaf Berlijn konden we snel weer een heel eind westwaarts komen met de ICE.


Ook in de ICE werd weer uitvoerig gerummikubd :Y


In Hannover hadden we drie uur de tijd dus zijn we lekker gaan eten in de stad. Schnitzel met als bijgerecht, nog een schnitzel :Y)


En rond half negen gisteravond kwamen we aan in Bad Bentheim, waar we er tot ons ongenoegen achter kwamen dat de nikskunners van het Nederlandse spoor de boel nog steeds niet op orde hadden, waardoor we met de bus terug naar Hengelo moesten. Nou ja, toch nog even een laatste treinfoto op Duitse bodem kunnen maken.


Het was weer mooi *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_176677737
Ziet er weer als een top trip uit!
*O*
  maandag 22 januari 2018 @ 18:15:29 #96
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176677846
Mooi weer Fles _O_ Pierogi ziet er lekker uit
pi_176678147
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi weer Fles _O_ Pierogi ziet er lekker uit
Smaakte ook prima, mogen ze in Nederland ook wel invoeren :Y
dag
pi_176678212
Pourqoui est le prochaine gare en francais?
pi_176678239
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi weer Fles _O_ Pierogi ziet er lekker uit
Ziet er inderdaad lekker uit. Vraag me af wat er in zit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 22 januari 2018 @ 18:44:52 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176678330
quote:
10s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Pourqoui est le prochaine gare en francais?
Omdat Duitsers graag WEL internationale reizigers van dienst zijn :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')