abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:48:58 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_174923526
Duizenden planeten zullen in kaart worden gebracht, maar zullen er ook planeten tussen zitten waarop leven mogelijk is dus niet te warm of te koud en wel een dampkring.

Zal er tenminste een planeet gevonden worden waar de mens op zou kunnen overleven? Het daar naartoe komen is weer een ander verhaal.



https://tess.gsfc.nasa.gov
reset
pi_174924560
Er is een schatting van 100 miljard exoplaneten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 7 november 2017 @ 17:24:02 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_174925198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:51 schreef halfway het volgende:
Er is een schatting van 100 miljard exoplaneten.
Hoe berekenen ze dat? Volgens mij zijn er planeten.
reset
pi_174927664
Juni 2018 launch ^O^
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  woensdag 15 november 2017 @ 23:17:39 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_175101240
NWS / Nieuwe planeet DICHT bij aarde ontdekt

Ik hoop dat TESS er mooie foto's van gaat maken. :P
reset
  donderdag 16 november 2017 @ 10:02:33 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175105689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:51 schreef halfway het volgende:
Er is een schatting van 100 miljard exoplaneten.
In de melkweg misschien. Maar er zijn zeker 100 miljard melkwegen in het waarneembare heelal. En mogelijk is het gehele heelal 10^26 keer groter dan het waarneembare heelaal.

Het is niet zo dat er mogelijk ergens leven is. Het is zo dat alle denkbare en ondenkbare vormen van leven ergens in dat heelal voorkomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177161206


[@NASA_TESS]
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_177161887
Allemaal leuk dat geef ik toe, maar de mensheid beschikt (voor zover bekend) nog lang niet over de technologie om die planeten te bezoeken binnen 1 mensenleven zeg maar.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:48:00 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_177167339
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:33 schreef Juup© het volgende:
Allemaal leuk dat geef ik toe, maar de mensheid beschikt (voor zover bekend) nog lang niet over de technologie om die planeten te bezoeken binnen 1 mensenleven zeg maar.
Beam me up, Scotty

reset
pi_177222153
Het zoeken naar leefbare planeten is niets meer dan een verkapte SETI-zoektocht, als we de technologie hebben om naar toe te reizen hebben we ook al technologie om rotating habitats te maken en zijn 'leefbare' planeten overbodig. We kunnen met materialen van wat kleine manen en astroiden leefruimte creeeren met de oppervlakte van duizend planeten met van begin af aan ideale omstandigheden, zonder nog duizenden jaren te hoeven terraformen. Het zijn dan juist de stelsels die over veel ruimtepuin beschikken die waardevol zijn, niet die met de vervelende gravity wells van planeten.

Planeten koloniseren is net zo'n absurde gedachte als iemand uit de middeleeuwen die droomt van een vliegtuig om zo stookhout te kunnen vervoeren; de technologie waar een vliegtuig op werkt maakt het gebruik van hout overbodig en achterhaald.
pi_177248313
16-02-2018

Gloednieuwe planetenjager maakt zich op voor lancering

TESS gaat naar verwachting 3000 nieuwe planeten ontdekken, waaronder 500 exemplaren die net zo groot zijn als de onze.

Het duurt niet lang meer of de planetenjager Transiting Exoplanet Survey Satellite (kortweg: TESS) zal het universum gaan helpen verkennen. De ruimtesonde is onlangs gearriveerd op het Kennedy Space Center, waar hij de komende maand klaargemaakt gaat worden voor de lancering die in april plaats gaat vinden. Een spannende onderneming, want de verwachting is dat TESS grote ontdekkingen gaat doen.

TESS en Kepler

Een ruimtesonde die op zoek gaat naar planeten buiten ons zonnestelsel, waar heb ik dat eerder gehoord? Het klopt inderdaad: ook ruimtetelescoop Kepler heeft deze taak toegewezen gekregen. Toch verschillen TESS en Kepler van elkaar. Zo richt Kepler zich voornamelijk op de vraag hoe vaak aardachtige planeten voorkomen en zal TESS op zoek gaan naar waar de dichtstbijzijnde rotsachtige planeten zich bevinden.

Ontmaskeren
Het doel van TESS is om planeten die buiten ons zonnestelsel liggen, te ontmaskeren. Daarbij concentreert de ruimtesonde zich vooral op planeten die rond een zonachtige ster draaien. Dit kunnen gasreuzen zijn, maar ook aardes of superaardes. En de lat ligt hoog. NASA hoopt dat TESS zeker 3000 kandidaat-planeten gaat vinden, waaronder 500 planeten die net zo groot zijn als de Aarde.

Inspectie
TESS zal proberen om het gehele luchtruim aan een inspectie te onderwerpen. Daarbij wordt gehoopt dat de ruimtesonde rotsachtige exoplaneten opspoort, met een vast oppervlak en die op de juiste afstand van hun ster staan. Want dan zou het best weleens kunnen dat er vloeibaar water op deze planeten te vinden is. Als deze planeten ook nog eens binnen de ‘bewoonbare zone’ vallen, schreeuwt dat natuurlijk om nader onderzoek.

Werk voor de boeg
TESS moet wel hard aan de bak. Zo heeft de ruimtesonde er een volwaardige baan aan om de helderheid van meer dan 200.000 sterren in slechts twee jaar tijd te analyseren. Daarbij gaat de planetenjager vooral letten op korte dipjes in helderheid. Dit kan namelijk wijzen op de aanwezigheid van een planeet die af en toe tussen de moederster en de ruimtesonde in staat en een deel van het licht tegenhoudt.

Het werk van TESS staat niet op zichzelf. TESS zoekt naar de meest interessante dichtstbijzijnde planeten die de ruimtetelescoop James Webb – die in 2018 gelanceerd zal worden – vervolgens in de jaren erna aan een grondig onderzoek kan onderwerpen. TESS wordt uitgerust met vier camera’s die druk om zich heen zullen turen. De onderzoekers zijn ervan overtuigd dat deze camera’s tegen het einde van de missie zo’n 90 procent van het luchtruim verkend zullen hebben. En wie weet waar we dan tegenaan zijn gelopen…

(scientias.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177248316
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')