abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Miss SHO dinsdag 7 november 2017 @ 15:25:38 #1
22592 crew  Ole
pi_174923105
Filmmaker Job Gosschalk stopt: ik vroeg acteurs hun kleren uit te doen
VANDAAG, 12:12BINNENLAND, CULTUUR & MEDIA
Regisseur, producent en voormalig castingdirector Job Gosschalk erkent dat hij over grenzen is gegaan met acteurs die hij begeleidde. Hij stopt daarom als producent en regisseur, schrijft hij in een verklaring.

"De afgelopen weken ben ik het onderwerp geweest van geruchten over mijn omgang met acteurs. Het klopt dat ik één-op-één met acteurs aan scènes heb gewerkt, ook bij mij thuis", schrijft Gosschalk. "Het is voorgekomen dat ik daarbij acteurs heb gevraagd hun kleren uit te doen. Ik ben daarbij in een aantal gevallen - besef ik nu - over grenzen gegaan. Ik heb onvoldoende rekening gehouden met het verschil tussen mijn positie en die van een acteur."

Excuses

De 50-jarige Gosschalk zegt dat er naar zijn weten geen sprake is geweest van fysiek contact tijdens deze sessies. Geruchten over drugs, betasten en contact met minderjarigen spreekt hij met klem tegen.

De producent van Alles is Liefde zegt dat het hem spijt als hij mensen heeft gekwetst of een pijnlijke herinnering heeft bezorgd. "Die mensen zou ik graag persoonlijk mijn excuses willen aanbieden."
Twee weken geleden kwam Nieuwe Revu in het kader van de #metoo-discussie met een artikel waarin acteurs anoniem spraken over vreemde castings. Zo vertelde een acteur dat hij al zijn kleren moest uittrekken, terwijl alleen de castingdirector aanwezig was. In het artikel werd de schuldige niet met naam genoemd.
NOS op 3 sprak de laatste tijd met meerdere acteurs over seksuele intimidatie en hun sessies met Gosschalk
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:26:52 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174923131
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:25 schreef Ole het volgende:
Filmmaker Job Gosschalk stopt: ik vroeg acteurs hun kleren uit te doen
VANDAAG, 12:12BINNENLAND, CULTUUR & MEDIA
Regisseur, producent en voormalig castingdirector Job Gosschalk erkent dat hij over grenzen is gegaan met acteurs die hij begeleidde. Hij stopt daarom als producent en regisseur, schrijft hij in een verklaring.

"De afgelopen weken ben ik het onderwerp geweest van geruchten over mijn omgang met acteurs. Het klopt dat ik één-op-één met acteurs aan scènes heb gewerkt, ook bij mij thuis", schrijft Gosschalk. "Het is voorgekomen dat ik daarbij acteurs heb gevraagd hun kleren uit te doen. Ik ben daarbij in een aantal gevallen - besef ik nu - over grenzen gegaan. Ik heb onvoldoende rekening gehouden met het verschil tussen mijn positie en die van een acteur."

Excuses

De 50-jarige Gosschalk zegt dat er naar zijn weten geen sprake is geweest van fysiek contact tijdens deze sessies. Geruchten over drugs, betasten en contact met minderjarigen spreekt hij met klem tegen.

De producent van Alles is Liefde zegt dat het hem spijt als hij mensen heeft gekwetst of een pijnlijke herinnering heeft bezorgd. "Die mensen zou ik graag persoonlijk mijn excuses willen aanbieden."
Twee weken geleden kwam Nieuwe Revu in het kader van de #metoo-discussie met een artikel waarin acteurs anoniem spraken over vreemde castings. Zo vertelde een acteur dat hij al zijn kleren moest uittrekken, terwijl alleen de castingdirector aanwezig was. In het artikel werd de schuldige niet met naam genoemd.
NOS op 3 sprak de laatste tijd met meerdere acteurs over seksuele intimidatie en hun sessies met Gosschalk
Graag een bron erbij vermelden.
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:13:50 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_174923920
Niet nodig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:16:02 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174923945
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator / Miss SHO dinsdag 7 november 2017 @ 16:25:12 #5
22592 crew  Ole
pi_174924104
NOS.nl
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:54:14 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174924626
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:55:25 #7
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174924651
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:13 schreef static het volgende:
Niet nodig.
Jawel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:25 schreef Ole het volgende:
NOS.nl
Thanks.
pi_174924684
winston post en etienne poeder zijn de enige die openlijk er voor uit durven te komen?

[ Bericht 2% gewijzigd door JaneDoe op 07-11-2017 17:44:02 ]
pi_174925071
Waarom zou je als acteur/actrice op zon moment geen nee zeggen :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 7 november 2017 @ 20:17:23 #10
22592 crew  Ole
pi_174929192
Iemand boulevard gekeken?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174929513
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:17 schreef Ole het volgende:
Iemand boulevard gekeken?
in beeld 4 acteurs: (bb) bart spring in t veld, 'michiel' (voor mij onbekend) en nog 2 anderen die onherkenbaar in beeld waren

allemaal een verhaal dat grotendeels overeenkwam, tijdens een privé bijles of auditie werden ze gevraagd om zich uit te kleden, af te trekken etc... werden ongevraagd getongzoend

werden overrompeld en durfden vaak niet duidelijk iets er over te zeggen uit schaamte en angst niet meer gevraagd te worden
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:27:10 #12
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_174929538
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:17 schreef Ole het volgende:
Iemand boulevard gekeken?
een korte samenvatting

quote:
Gedragingen Job Gosschalk geven 'onthutsend beeld' weer


Het grensoverschrijdende gedrag van Job Gosschalk zou geen incident zijn. Peter R. de Vries spreekt van een 'onthutsend beeld', nadat zijn onderzoeksredactie met meer dan 70 mensen sprak over de regisseur.
Vier acteurs die zeggen door Gosschalk te zijn misbruikt kwamen in RTL Boulevard aan het woord. Twee daarvan doen anoniem hun verhaal.

"Alle verklaringen hebben dezelfde kern", aldus De Vries. "Ze kregen bijles van Gosschalk, vaak bij hem thuis. Ze moesten dan een situatie inbeelden dat er iemand binnen kwam die ze erg aantrekkelijk vonden. Vervolgens moesten ze met zichzelf spelen. Allemaal behoorlijk erotisch getinte scènes."

Meerdere acteurs doen aangifte tegen Job Gosschalk wegens seksuele intimidatie. De Vries verwacht dat er meer aangiftes volgen.
https://www.nu.nl/media/4(...)send-beeld-weer.html
pi_174931717
quote:
’Job Gosschalk heeft talloze levens verwoest’

Yorick van Wageningen is een van de vele slachtoffers van producent en regisseur Job Gosschalk. De acteur heeft ’een seksueel incident’ met hem gehad. Van Wageningen werd daarna decennialang door Kemna Casting, het bureau waar Gosschalk casting director was, in de ban gedaan.

„Alhoewel dit tot een duistere periode in mijn leven heeft geleid, ben ik uiteindelijk de dans ontsprongen door in Hollywood aan de bak te komen. Mijn hart gaat uit naar hen die niet zo goed zijn weggekomen”, aldus Van Wageningen, die onder meer speelde in de film The Girl With The Dragon Tattoo.

„Belangrijk is nu dat alle slachtoffers die zich tot nu toe verborgen hebben moeten houden de kans krijgen hun leven opnieuw te beginnen”, gaat Van Wageningen verder. „Ik overdrijf niet als ik zeg dat er talloze levens zijn verwoest. Ik ben bij sommigen daar persoonlijk getuige van geweest. Om dat af te doen als ’gekwetst of een pijnlijke herinnering te hebben’ komt in mijn ogen obsceen over. Er zijn carrières verwoest, dromen verwoest, identiteiten verwoest. Acteren is zoveel meer dan ’een vak’, als dat van je wordt afgenomen sterft er iets”, zo vertelt de acteur aan de Volkskrant.

Eerder lieten andere bekende namen als Winston Post, Bart Spring in ’t Veld en Etienne Poeder al weten dat zij slachtoffer zijn geworden van Gosschalk. De lijst is langer maar veel betrokkenen willen alleen anoniem hun verhaal doen.
Bron: Telegraaf
  dinsdag 7 november 2017 @ 22:43:57 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174933062
Nederland heeft zijn eigen Weinstein. Gatverdamme.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174935118
Gelukkig ook een tegengeluid van Katja Schuurman en Babette van Veen.

https://www.telegraaf.nl/(...)nbaar-terechtgesteld
pi_174939486
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 01:44 schreef Idisrom het volgende:
Gelukkig ook een tegengeluid van Katja Schuurman en Babette van Veen.

https://www.telegraaf.nl/(...)nbaar-terechtgesteld
Twee vrouwen, goh. Tot nu toe lijkt het er voornamelijk op dat de heren rare dingen moesten doen.
't Echte en 't ware!
  woensdag 8 november 2017 @ 12:36:12 #17
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_174939843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:19 schreef Japepk het volgende:


Twee vrouwen, goh. Tot nu toe lijkt het er voornamelijk op dat de heren rare dingen moesten doen.
Ja dat komt omdat ie gay is schijnbaar.
pi_174940239
Ach ja het had eens andersom geweest. Dan was het mansplaining en zag je weer zo'n gare tweet van Georgina Verbaan langskomen.
pi_174940838
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 01:44 schreef Idisrom het volgende:
Gelukkig ook een tegengeluid van Katja Schuurman en Babette van Veen.

https://www.telegraaf.nl/(...)nbaar-terechtgesteld
volgens mij is die reactie opjuist van babette juist sarcastisch bedoeld tov zo'n bericht als van katja

ze neemt t juist niet voor hem op
pi_174945294
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:29 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

volgens mij is die reactie opjuist van babette juist sarcastisch bedoeld tov zo'n bericht als van katja

ze neemt t juist niet voor hem op
Die indruk had ik ook, aangezien haar zus juist een boek heeft geschreven over Jappe Claes. Zie dit stuk. Ik begreep de tweet van Babette van Veen trouwens niet echt, maar de betekenis van tweets ontgaat me wel vaker. Merkwaardig medium, Twitter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 november 2017 @ 18:07:51 #21
22592 crew  Ole
pi_174945452
Dus nooit thuis afspreken. Op werk deuren open houden. Is al heel lang nodig bij veel beroepen. Je zou maar beschuldigd worden.

*disclaimer: ik bedoel dit en het algemeen. Is al tientallen jaren aan de orde in bijvoorbeeld onderwijs en zorg
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174947043
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:17 schreef spierbal het volgende:
Waarom zou je als acteur/actrice op zon moment geen nee zeggen :')
Omdat ze allemaal op dat moment hun carriere voor alles kiezen, en dus eieren voor hun geld kozen en die bravoure die ze nu tig jaar na dato wel ten toon spreiden, toen niet hadden. Mietjes dus en totaal ongeloofwaardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2017 19:34:47 ]
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 november 2017 @ 20:20:03 #23
22592 crew  Ole
pi_174947931
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:34 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Omdat ze allemaal op dat moment hun carriere voor alles kiezen, en dus eieren voor hun geld kozen en die bravoure die ze nu tig jaar na dato wel ten toon spreiden, toen niet hadden. Mietjes dus en totaal ongeloofwaardig.
hmm.. Ok
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174948811
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:34 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Omdat ze allemaal op dat moment hun carriere voor alles kiezen, en dus eieren voor hun geld kozen en die bravoure die ze nu tig jaar na dato wel ten toon spreiden, toen niet hadden. Mietjes dus en totaal ongeloofwaardig.
:')
pi_175193992
Wat gaat dit topic eigenlijk sloom voor een best wel groot 'SHO-dingetje'. Als je kijkt naar Mediacourant wordt daar al wekenlang bijna dagelijks meermaals over bericht. Zie ik een topic/reeks over het hoofd?

http://www.mediacourant.n(...)erby=date&order=desc
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')