abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:10:25 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174922816
Bots op sociale media beïnvloeden ook in Europa ongemerkt de publieke opinie. Uit onderzoek blijkt dat tijdens de verkiezingscampagnes in Frankrijk en Duitsland, maar ook in aanloop naar de referenda over de brexit, veelvuldig bots zijn ingezet.

"Dit is een serieuze bedreiging voor de democratie", zegt Lisa-Maria Neudert van het Computational Propaganda Project van de Universiteit van Oxford. Ze vond bots die in aanloop naar de Duitse verkiezingen onder meer nep-statistieken verspreidden over misdaden en verkrachtingen door vluchtelingen.

"Er zit geen mens achter zo'n account, maar een algoritme. Het doel is om online zo menselijk mogelijk te lijken, dus doen de bots wat mensen ook doen. Liken, meedoen en actief zijn op sociale media", zegt Neudert.

quote:
Bots zijn geautomatiseerde accounts op Twitter of Facebook. Sommigen zijn onschuldig: ze posten bijvoorbeeld automatisch nieuwsberichten. Schimmiger zijn accounts die zich voordoen als mensen en desinformatie en propaganda van zogenoemde internet-trollen liken, citeren en verder verspreiden. Gekoppelde bots worden een botnet genoemd.
"Als je een tweet ziet met 100.000 retweets, denk je misschien dat het bericht heel populair is. Maar dat is niet zo. Het is eigenlijk maar populair bij één persoon, die controle heeft over de bots", zegt Ben Nimmo van het Digital Forensic Research Lab. Hij onderzoekt online propaganda in opdracht van een Amerikaanse denktank.

Vooral in verkiezingsperiodes zijn veel bots actief. Volgens Nimmo maakt extreem-rechts er meer gebruik van dan extreem-links. "Zo hadden de aanhangers van Marine Le Pen in Frankrijk een grote voorraad plaatjes met slogans klaarstaan die op een afgesproken tijdstip op sociale media werden verspreid."

Neudert vult aan: "Een botnet kan politieke boodschappers populairder doen lijken dan ze eigenlijk zijn." Bovendien plaatsen de algoritmen van sociale media deze, ogenschijnlijk populaire, berichten vervolgens ook nog bovenaan, wat het effect versterkt.

quote:
In een paar uur bereikte een citaat van een trol via bots een presidentskandidaat.
Zelfs mensen die niet op sociale media actief zijn, worden indirect beïnvloed door bots. "Het ultieme succes van bots is als hun boodschap journalisten of politici bereikt", zegt Nimmo. Zo bepalen journalisten soms op basis van reacties op Twitter wie een verkiezingsdebat heeft gewonnen.

En Donald Trump citeerde tijdens een toespraak een citaat afkomstig van het nep-twitteraccount Tenessee GOP. Dat account leek van Republikeinen te zijn, maar blijkt te worden gerund vanuit Rusland. "In een paar uur bereikte een citaat van een trol via bots een presidentskandidaat", zegt Nimmo.

Is die digitale vriend wel een echte vriend?
Volgens datajournalist Henk van Ess moet je altijd op je hoede zijn op sociale media. "Vraag je zelf af: is die digitale vriend wel een echte vriend of zit er iemand achter die mij probeert te manipuleren?" En dat verschil is niet altijd even makkelijk te zien.

"Er zijn heel intelligente bots die ervoor zorgen dat de accounts die geruchten verspreiden precies lijken op echte mensen. Je ziet foto's, je ziet likes. Het lijkt net alsof het een echt mens is."

De bots opereren niet op zichzelf. Ze zijn gekoppeld en vormen zo een 'botnet'. Van Ess kwam in contact met de beheerder van een Russisch botnet en schreef erover op de Amerikaanse site Buzzfeed.

Om te onderzoeken hoe de Russen werkten, deed hij zelf een bestelling voor tweets over de Duitse rechts-populistische partijf AfD. "Ik moest zo'n 180 dollar betalen om de AfD een uur lang trending te krijgen."

Van Ess ontdekte dat het bedrijf is gevestigd in de Russische stad Nizhny Novgorod. "Op het kantoor werken 31 mensen. Uit mijn onderzoek blijkt dat zeker twaalf daarvan werken voor de Russische overheid."

Pro-Trump bots

Eerder bleek al dat Facebook, Twitter en Google vorig jaar Russische propaganda hebben gefaciliteerd in de strijd tussen Donald Trump en Hillary Clinton. De techbedrijven moesten vorige week tekst en uitleg geven voor het Amerikaanse Congres.

Alleen al op Facebook zijn zeker 80.000 Russische berichten geplaatst om de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden. Zo'n 126 miljoen Amerikanen hebben die berichten mogelijk gezien. Uit onderzoek blijkt dat er vijf keer zoveel pro-Trump bots actief waren dan pro-Clinton bots.
In aanloop naar het referendum over de brexit zijn ook netwerken van duizenden bots ingezet, zo bleek afgelopen maand. Een van de botnets omvatte ruim 13.000 gekoppelde nep-accounts. Pro-brexit slogans werden acht keer zoveel rondgepompt als anti-brexit berichten.

Over het gebruik van bots in Nederland is nog weinig bekend. Wel viel op dat tweets van Denk-partijleider Tunahan Kuzu door bots werden geretweet. Eerder kwam Denk al in opspraak door het gebruik van trollen. De partij gaf toe de trollen te hebben ingezet, maar ontkent het gebruiken van bots.

Overlijdensbericht 13.000 keer geretweet

Dat je ook zelf slachtoffer kan worden van trollen en bots, ondervond onderzoeker Ben Nimmo aan den lijve. Hij legde twee maanden geleden een Russisch netwerk van bots bloot dat extreem-rechts in de Verenigde Staten steunde. En hij werd prompt zelf doelwit van online intimidatie.

"Het werd steeds persoonlijker en bedreigender. Een trol heeft een nep-account van mijn baas aangemaakt waarop een overlijdensbericht van mij werd geplaatst. Bots hebben dat 13.000 keer geretweet en geliked." Uit voorzorg houdt hij zijn woonplaats geheim.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)at-je-het-merkt.html
_

Ik kan eerlijk zijn. Ik ben vast ook wel een keertje voorgeluld. Maar als je het artikel leest werkt het vooral in het voordeel van de rechtse leiders.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:11:09 #2
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174922837
RECHTS VS LINKS RAAAHHHHH!!!!!!

Ben benieuwd :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:11:30 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174922845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:11 schreef 2NutZ het volgende:
RECHTS VS LINKS RAAAHHHHH!!!!!!

Ben benieuwd :)
Lees het artikel eens joh.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:12:03 #4
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174922858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:11 schreef _--_ het volgende:

[..]

Lees het artikel eens joh.
Ik had genoeg aan deze gekleurde zin, joh:

quote:
Maar als je het artikel leest werkt het vooral in het voordeel van de rechtse leiders.
Goed bezig.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_174922862
quote:
Er zit geen mens achter zo'n account, maar een algoritme. Het doel is om online zo menselijk mogelijk te lijken
Wat een onzin dit. Vladimir Poetin wordt weer eens gedemoniseerd door de subjectieve media. Ik weet nog toen SYSTEM ERROR^#%#@*(#&$. :)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:12:58 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174922875
^ Mensen die een mening vormen voordat ze het artikel lezen. |:(
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:14:52 #7
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174922916
quote:
Van Ess ontdekte dat het bedrijf is gevestigd in de Russische stad Nizhny Novgorod. "Op het kantoor werken 31 mensen. Uit mijn onderzoek blijkt dat zeker twaalf daarvan werken voor de Russische overheid."
Wat mij betreft is dit best gevaarlijk.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:16:44 #8
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174922943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:12 schreef _--_ het volgende:
^ Mensen die een mening vormen voordat ze het artikel lezen. |:(
:) echt ziek he, belachelijk ook. Oh en jij bent hypocriet ;)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:21:14 #9
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_174923017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:10 schreef _--_ het volgende:

"Dit is een serieuze bedreiging voor de democratie", zegt Lisa-Maria Neudert van het Computational Propaganda Project van de Universiteit van Oxford. Ze vond bots die in aanloop naar de Duitse verkiezingen onder meer nep-statistieken verspreidden over misdaden en verkrachtingen door vluchtelingen.


Is dit net zoiets als bepaalde zaken onder de pet houden?
pi_174923043
Niet gelezen, zal wel onzin over Rusland instaan.
  dinsdag 7 november 2017 @ 15:26:32 #11
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174923126
Hoe herken je bots?
Bots komen op elk sociale media-platform voor, maar zijn het talrijkst op Twitter. Volgens onderzoekers zijn 9 tot 15 procent van de actieve Twitter-accounts geautomatiseerd, dat zijn er maximaal 48 miljoen.

Twitter zegt dat het er minder zijn, maar noemt geen exact aantal. Wel verklaart het bedrijf wekelijks ruim 3 miljoen verdachte accounts te onderscheppen: twee keer zoveel als vorig jaar.


Bots en trollen
De bots verspreiden desinformatie op sociale media, net als zogenoemde trollen. Een trol is iemand die discussies probeert te ontregelen met misleidende berichten. Een bot is een nep-account dat berichten vol-automatisch liked, citeert en verder verspreidt.

Niet alleen in de Verenigde Staten, ook in Europa proberen trollen en bots op sociale media democratische processen te verstoren. En dat gebeurt veel vaker dan tot nu toe gedacht.

Hoe herken je een bot?
Bots hebben vaak geen profielfoto of maken gebruik van een gestolen foto. Dit kun je controleren door te kijken of de afbeelding vaker op Google voorkomt.

Bots hebben vaak automatisch aangemaakte namen. Ook klopt de naam soms niet bij het geslacht of komt de naam niet overeen met de zogeheten handle.

Bots zijn vaak hyperactief: ze plaatsen meer berichten dan een mens kan. Het Oxford Internet Instituut noemt meer dan gemiddeld vijftig tweets per dag verdacht.

Een account dat alleen maar berichten liked of citeert, en zelf nauwelijks berichten plaatst, is waarschijnlijk een bot.

Een account met weinig volgers dat wel veel wordt geretweet, maakt zeer waarschijnlijk deel uit van een botnet. Gekoppelde bots worden een botnet genoemd.

Als een identiek bericht wordt verspreid door verschillende accounts, is dit mogelijk een botnet.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2201684-hoe-spot-je-een-bot.html
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174923864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:11 schreef _--_ het volgende:

[..]

Lees het artikel eens joh.
Geen tijd. Is te lang.
pi_174923914
Anti Trump propaganda :')
pi_174923936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:26 schreef _--_ het volgende:

Bots zijn vaak hyperactief: ze plaatsen meer berichten dan een mens kan. Het Oxford Internet Instituut noemt meer dan gemiddeld vijftig tweets per dag verdacht.
Daarom is tong vertrokken. Vlak voor zijn ontmaskering als Poetin-trollski.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:16:26 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:17:57 #16
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174923976
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:16 schreef hugecooll het volgende:
Fake news
Verklaar je nader.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:17:57 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174923977
Ja, je hebt ook vele anti-Trump bots die ieder bericht van hem direct onderspuiten met de meeste grove beledigingen aan zijn adres.

Dit is echt niets nieuws.
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:18:22 #18
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174923982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Geen tijd. Is te lang.
Wel interessant.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:19:51 #19
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174924012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ja, je hebt ook vele anti-Trump bots die ieder bericht van hem direct onderspuiten met de meeste grove beledigingen aan zijn adres.

Dit is echt niets nieuws.
Lees wat beter zou ik zeggen. :P
quote:
Uit onderzoek blijkt dat er vijf keer zoveel pro-Trump bots actief waren dan pro-Clinton bots
Dat anti-Trump supporters het ook doen betekent niet dat -1 + 1 = 0 direct neutraal is.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174924031
Hoe is het anders dan iedere dag (in aanloop van verkiezingen) dat je weer eens te horen krijgt na een of andere poll op welke partijen het meeste gestemd zal gaan worden?

Dan ook dat verbieden, stemmingsmakerij.. letterlijk.
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:21:38 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174924043
Echt goed topic, deze.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:22:08 #22
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174924053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoe is het anders dan iedere dag (in aanloop van verkiezingen) dat je weer eens te horen krijgt na een of andere poll op welke partijen het meeste gestemd zal gaan worden?

Dan ook dat verbieden, stemmingsmakerij.. letterlijk.
Peiling bedoel? Het is van peilingen algemeen bekend dat ze voor inzicht zijn en dus geen feiten presenteren. De bots die neppe statistieken gaan verspreiden over vluchtelingen als waarheden is heel wat anders.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174924072
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:22 schreef _--_ het volgende:

[..]

Peiling bedoel? Het is van peilingen algemeen bekend dat ze voor inzicht zijn en dus geen feiten presenteren. De bots die neppe statistieken gaan verspreiden over vluchtelingen als waarheden is heel wat anders.
Vluchtelingen problematiek, daar worden inderdaad valse statistieken over verspreid, maar dat gebeurt met name door de overheden.
Alsof het allemaal wel meevalt. :')
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:25:57 #24
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174924114
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vluchtelingen problematiek, daar worden inderdaad valse statistieken over verspreid, maar dat gebeurt met name door de overheden.
Alsof het allemaal wel meevalt. :')
Heb je een primaire bron dat vertelt dat het niet meevalt? Dat bedoel ik. Tegenwoordig is er niets meer over van democratie. Zelfs niet indirect.

Je zegt hier dat het door de overheid wordt vespreidt. Daar zou ik wel bronnen van willen zien. Als dat het geval is wordt het er overigens niet beter of slechter op. Het is en blijft manipulatie.

Overigens is dat gedoe met vluchtelingen niet het enige probleem. ;) Er zijn over honderden andere dingen bots gebruikt.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174924132
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:25 schreef _--_ het volgende:

[..]

Heb je een primaire bron dat vertelt dat het niet meevalt? Dat bedoel ik. Tegenwoordig is er niets meer over van democratie. Zelfs niet indirect.

Je zegt hier dat het door de overheid wordt vespreidt. Daar zou ik wel bronnen van willen zien. Als dat het geval is wordt het er overigens niet beter of slechter op. Het is en blijft manipulatie.

Overigens is dat gedoe met vluchtelingen niet het enige probleem. ;) Er zijn over honderden andere dingen bots gebruikt.
jij begint over vluchtelingen, en bronnen serieus?
Kijk eens op straat..
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:27:56 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174924139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:12 schreef _--_ het volgende:
^ Mensen die een mening vormen voordat ze het artikel lezen. |:(
Mensen die hun stemgedrag baseren op wat ze op social media lezen 8)7
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:28:45 #27
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174924146
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

jij begint over vluchtelingen, en bronnen serieus?
Kijk eens op straat..
Dat ik over vluchtelingen begin betekent niet dat het daarbij blijft. Wat een onzinnige redenering. En ik zal je eerlijk vertellen, ik heb nog nooit in m'n leven een vluchteling gezien die criminele activiteiten onderging. Die dingen zie ik alleen op het nieuws. Secundair dus.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:29:26 #28
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174924159
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mensen die hun stemgedrag baseren op wat ze op social media lezen 8)7
Toch zijn minstens 100.000.000 amerikanen beïnvloed. :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174924231
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:28 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat ik over vluchtelingen begin betekent niet dat het daarbij blijft. Wat een onzinnige redenering. En ik zal je eerlijk vertellen, ik heb nog nooit in m'n leven een vluchteling gezien die criminele activiteiten onderging. Die dingen zie ik alleen op het nieuws. Secundair dus.
Ik zou dat niet secundair willen noemen, feit dat de politie ook aan een vorm van manipulatie heeft gedaan jarenlang, door letterlijk duizenden dossiers (en dus een aantal keer meer aan documentaties) begraven hadden wat over criminaliteit ging door allochtonen..
Zegt wel wat he, die mentaliteit wat er op na word gehouden.
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:34:47 #30
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174924256
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zou dat niet secundair willen noemen, feit dat de politie ook aan een vorm van manipulatie heeft gedaan jarenlang, door letterlijk duizenden dossiers (en dus een aantal keer meer aan documentaties) begraven hadden wat over criminaliteit ging door allochtonen..
Zegt wel wat he, die mentaliteit wat er op na word gehouden.
Bron?
En ik wacht nog steeds op een bron over de dingen die je beweerde in je andere post. :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174924295
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:34 schreef _--_ het volgende:

[..]

Bron?
En ik wacht nog steeds op een bron over de dingen die je beweerde in je andere post. :P
Dan moet je het nieuws beter volgen, dat is hier op fok ook voorbij gekomen dat een journalist volgens mij van het AD ofzo of wellicht trouw, dat weet ik dus niet meer) dat ontdekt had en de politie via de WOB had gedwongen openbaarheid erover te geven.

Maar ik ga dat niet voor je opzoeken, dat is alweer ergens voor de zomer voorbij gekomen.

Edit : ik meen rond dezelfde periode waarin de politie / justitie openlijk toegaf dat in de grote steden criminelen vrijspel hebben wegens onderbezetting.
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:37:42 #32
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174924318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan moet je het nieuws beter volgen, dat is hier op fok ook voorbij gekomen dat een journalist volgens mij van het AD ofzo of wellicht trouw, dat weet ik dus niet meer) dat ontdekt had en de politie via de WOB had gedwongen openbaarheid erover te geven.

Maar ik ga dat niet voor je opzoeken, dat is alweer ergens voor de zomer voorbij gekomen.
En de beweringen hiervoor? Ik vind het niet zo fijn als er wat wordt geluld zonder bronnen
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174924336
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:37 schreef _--_ het volgende:

[..]

En de beweringen hiervoor? Ik vind het niet zo fijn als er wat wordt geluld zonder bronnen
Dan heb je pech gehad, sorry, ik heb daar geen zin in.
Dan geloof je me lekker niet en blijf je met je kop in het zand steken.
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:40:04 #34
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174924362
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan heb je pech gehad, sorry, ik heb daar geen zin in.
Dan geloof je me lekker niet en blijf je met je kop in het zand steken.
Jij wilt dat ik jou zonder bron direct moet geloven. :+
En daarnaast wil je ook nog eens dat ik voor jou jouw beweringen bevestig door mij het zelf te laten zoeken omdat jij geen zin hebt? :D
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 7 november 2017 @ 17:07:27 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174924857
Algehele censuur moet natuurlijk wel rustig aan ingemasseerd worden...

En zo te lezen zijn bots eigenlijk alleen maar vervelend als ze een andere mening hebben dan de SJW brigade.
pi_174926374
Bots zijn juist handig, hoef je niet meer handmatig wat te posten.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:06:40 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174928893
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:29 schreef _--_ het volgende:

[..]

Toch zijn minstens 100.000.000 amerikanen beïnvloed. :P
Want?
Hoe weet je dat?
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:39:05 #38
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175060519
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Want?
Hoe weet je dat?
Lees het artikel.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175064115
Als die bots zo intelligent zijn dat ze goede argumenten geven zie ik het probleem niet. Als mensen hun mening laten bepalen door het aantal likes of retweets dan zijn bots ook het probleem niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')