quote:
Voor een kledingmerk is herkenbaarheid van de stijl van zo'n merk gewoon belangrijk. Alles moet een beetje in dezelfde lijn en het moet combineerbaar zijn met de rest van de kledinglijn.
Nike is qua lijn vrij clean en smooth en met Adidas zitten ze altijd maar weer aan die strepen vast die per seizoen misschien een fractie anders verwerkt mogen worden. Ieder seizoen is er wel een klein beetje variatie in de marge maar dat is t wel. Grotere merken willen alles op de eigen manier gesneden houden.
Het zijn met name de kleinere merken die weleens wat experimenteren. Dan geven ze bijvoorbeeld elementen van een club of land een groter podium op zo'n shirt dan hun eigen merk. Het leidt af. Hierdoor komt de focus van de consument in het onderbewuste niet bij zo'n merk te liggen maar bij het design op zich, tenzij je zo op dat merk gefocused bent dat je dat allemaal wilt weten. De doorsnee consument koppelt dat niet zo.
En daarom zijn merken als Adidas en Nike misschien wat saaier dan merken die freewheelen maar verkopen ze wel de meeste artikelen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 05-05-2018 07:59:41 ]