FOK!forum / Gaming / Games waarvan de presentatie het spel overstijgt
Beathovenmaandag 6 november 2017 @ 21:36
Wat zijn games die qua presentatie-omlijsting (box + ingame art, muziek, interface / menu-animaties e.d.) ver boven het werkelijke spel uitstijgen?

Ik kan me met name op de c64 tm de psx nog spellen herinneren die een zware anti-climax bleken.
Jordy-Bmaandag 6 november 2017 @ 21:47
Dat gold tot pak-hem-beet begin jaren negentig voor zo'n beetje alle spellen. :D
#ANONIEMmaandag 6 november 2017 @ 21:48
Maffia 3
hpeopjesmaandag 6 november 2017 @ 21:51
Alle mobile games.
Beathovenmaandag 6 november 2017 @ 22:34
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:47 schreef Jordy-B het volgende:
Dat gold tot pak-hem-beet begin jaren negentig voor zo'n beetje alle spellen. :D
Er zijn wel een paar spellen geweest waarbij men de meest kwalitatieve data in het spel zelf stopte.

Maar idd..

Ook laat jaren 90 nog wel voetbalspellen gezien waarbij je opgepompt werd door de introductiefilm. En dan drukte je op start en sjokten de ellendige klompjes pixels of polygonen het veld op. 3D was ook nog 3x niks
Mr_Belvederewoensdag 8 november 2017 @ 15:45
Duke Nukem Forever
HSGwoensdag 8 november 2017 @ 16:12
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:47 schreef Jordy-B het volgende:
Dat gold tot pak-hem-beet begin jaren negentig voor zo'n beetje alle spellen. :D
Dit. :D Toen stonden games garant voor maandenlang speelplezier. :)
mscholwoensdag 8 november 2017 @ 17:28
final fantasy 8: filmpjes om je handen bij af te likken.

ingame werd je begroet door een pixelbrei
Enchanterwoensdag 8 november 2017 @ 17:48
Bijna alle spellen die gebaseerd zijn op een film

Heel goed voorbeeld : Miami Vice op de Commodore 64
Jordy-Bwoensdag 8 november 2017 @ 18:21
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 22:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er zijn wel een paar spellen geweest waarbij men de meest kwalitatieve data in het spel zelf stopte.
Ik bedoel ook puur de boxart. Flitsende ruimtescènes op de doos, terwijl je in het spel vanuit je blokje blokjes tegen andere blokjes schiet.

Maar qua gameplay en vooral speelduur waren de spellen uit die tijd superieur aan wat we nu spelen. Er zijn vandaag de dag maar weinig singleplayerspellen die zich kunnen meten met de spellen van toen. Bijna alle herspeelbaarheid/speelduur moet tegenwoordig uit het multiplayer komen.
Beathovenwoensdag 8 november 2017 @ 18:21
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:48 schreef Enchanter het volgende:
Bijna alle spellen die gebaseerd zijn op een film

Heel goed voorbeeld : Miami Vice op de Commodore 64
Airwolf was dan niet een film, maar het spel was letterlijk onuitspeelbaar. Het zat boordevol onmogelijke gamedesignfouten. Hier moet je bv door een nauwe gang terwijl er een rotsblok wordt gedropt. En dat is nog niet t ergste.

hqdefault.jpg

lekker met je helicopter door "mijnschachten" vliegen :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 08-11-2017 18:34:03 ]
Enchanterwoensdag 8 november 2017 @ 22:40
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Airwolf was dan niet een film, maar het spel was letterlijk onuitspeelbaar. Het zat boordevol onmogelijke gamedesignfouten. Hier moet je bv door een nauwe gang terwijl er een rotsblok wordt gedropt. En dat is nog niet t ergste.

[ afbeelding ]

lekker met je helicopter door "mijnschachten" vliegen :)
Beetje Jet Set Willy 2 verhaal , ook niet uit te spelen vanwege een fout.
Als je naar links sprong , sprong je minder ver dan als je naar rechts sprong (of andersom)
Waardoor je niet in een bepaalde kamer kon komen , waardoor je niet verder kon :')
Best jammer , want het was best leuk.

Beathovendonderdag 9 november 2017 @ 04:42
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:40 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Beetje Jet Set Willy 2 verhaal , ook niet uit te spelen vanwege een fout.
Als je naar links sprong , sprong je minder ver dan als je naar rechts sprong (of andersom)
Waardoor je niet in een bepaalde kamer kon komen , waardoor je niet verder kon :')
Best jammer , want het was best leuk.

Idd

Er werden toen ook nauwelijks spellen getest. Wat men nu als grote softwarehuizen zou zien waar diverse keuringen in het proces van a naar b zitten waren toen veredelde amateurs die wat in een nacht of een maand inelkaar draaiden.

Er was ook een James Bond-achtig spel dat imho één van de betere spellen voor de C64 was. Qua muziek , speelbaarheid en grafisch gezien was t gewoon een tof spel. Maar je zat met laadtijden tussen de levels en dan moest je met één leven en een korte hitbalk door een level vol bewegende platformen, afgronden en hyperactieve vijanden waar ik en wat vrienden altijd het hoekje om gingen en dan moest je weer naar kant 1 van dat tapeje. Later nog eens op youtube gezocht en het blijkt dat zelfs geoefende gamers niet voorbij dat level komen.

Kortom, de kans is groot dat spellen die men vroeger uitdagend moeilijk vond gewoon niet uit te spelen zijn.

Moderne spellen zijn door alle keuringen soms wel wat té makkelijk imho. Laatst zo'n 3D sonic spel gezien en volgens mij speelt dat spel zichzelf wel. Meer dan vooruitlopen hoef je eigenlijk niet te doen.
Mr_Belvederedonderdag 9 november 2017 @ 09:54
Box Art is de bom! Game niet zo.

AirSeaBattle.jpg

basicmath.jpg

indy500.jpg
FrankRicarddonderdag 9 november 2017 @ 12:38
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 09:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Box Art is de bom! Game niet zo.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Indy500 was een topspel!