Is die veranderd dan?quote:Op zondag 5 november 2017 21:39 schreef G-Pier het volgende:
Iemand trouwens een reden waarom Corendon haar "nieuwe" livery lichtjes heeft gewijzigd?
Je hebt de oude livery, dan heb je de nieuwe met blauwe ster en sinds kort (sinds de oprichting van Corendon Europe dacht ik) een gewijzigde livery waarbij de blauwe ster wit ook rood is. Betreft trouwens alleen de Turkse en Maltese toestellen.quote:
Ze hebben de TC-TJG doorgeschoven naar Corendon Airines Europe, die had al de "nieuwe" livery, maar de blauwe en gele accenten zijn op het toestel verdwenen...quote:Op maandag 6 november 2017 08:07 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Je hebt de oude livery, dan heb je de nieuwe met blauwe ster en sinds kort (sinds de oprichting van Corendon Europe dacht ik) een gewijzigde livery waarbij de blauwe ster wit ook rood is. Betreft trouwens alleen de Turkse en Maltese toestellen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Studenten luchtvaartdienstverlening van Landstede kunnen straks praktijkonderwijs volgen in een echte Boeing. KLM stelt een overbodig geworden Boeing 747-400 beschikbaar aan de mbo-school.
Een deel van de romp, van ongeveer twintig meter, wordt in de school weer opgebouwd, met 24 businessclass-stoelen, 80 economyclass-stoelen en verder alles wat in een vliegtuig te vinden is: toiletten, pantry's, bagagevakken, etenskarretjes, beeldschermen en dergelijke, zegt Jaap Streefkerk van Landstede. Hij is blij met de aanwinst. De school maakt nu gebruik van praktijkruimtes die nagebootst zijn. ,,Dat we straks een originele KLM-omgeving hebben is echt een heel groot voordeel. Geen enkel schroefje wordt nagemaakt.''
Drie klaslokalen
Het toestel staat nu nog in Spanje en wordt de komende tijd ontmanteld. Alles wat Landstede kan gebruiken, wordt in enkele maanden tijd overgebracht. Dan begint het opbouwen in de Zwolse school, inclusief het exterieur. Studenten stappen straks ook echt het vliegtuig in. Voor het project is een ruimte van ongeveer drie klaslokalen nodig. Die wordt in eerste instantie gezocht in het gebouw waar de opleiding Luchtvaartdienstverlening gevestigd is, aan de Fuchsiastraat. Niet alleen de opleiding Luchtvaartdienstverlening kan er straks gebruik van maken, maar ook andere opleidingen. Zo ziet Landstede mogelijkheden voor studenten van de opleidingen marechaussee, transport en logistiek, en handel en commercie.
Uiteindelijk moet er een 'luchthavenplein' binnen het Landstede-gebouw ontstaan.
De kisten in Spanje zijn naar mijn weten nog in eigendom van KLM.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Dus ze gaan de PH-BFR in Nederland slopen om vervolgens uit Spanje onderdelen van de PH-BFP te gaan halen...
Dat zal allemaal best, maar of dit nou de beste/goedkoopste aanpak is betwijfel ik.quote:Op dinsdag 7 november 2017 14:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De kisten in Spanje zijn naar mijn weten nog in eigendom van KLM.
Containers/kratten vol onderdelen komen vanuit Spanje weer naar Schiphol.
De 747's die elders zijn opgeslagen zijn verkocht; zelfde geldt waarschijnlijk voor -BFR.
Ik niet. Daarnaast lijkt dit veel moeite; maar het is natuurlijk niets als je bekijkt wat er per dag heen en weer vervoerd wordt qua vracht.quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:28 schreef FredvZ het volgende:
Dat zal allemaal best, maar of dit nou de beste/goedkoopste aanpak is betwijfel ik.
Maho Beach Cam is weer online!quote:Op vrijdag 3 november 2017 00:48 schreef Iemand91 het volgende:
Jeuj:Hebben ze het beter voor elkaar dan op Schiphol; daar werkt geen van de webcams meer.twitter:PTZtv twitterde op donderdag 02-11-2017 om 16:08:32 Just left #JFK for #SXM on #JBU1487 to work on our #StMaarten webcams post-Irma. Thank you @JetBlue for flight! Fol… reageer retweet
http://www.mahobeachcam.com/quote:Maho Beach Cam back ONLINE : November 7th, 2017
Today we are finally able to bring you live sound and video from St. Maarten and Princess Juliana International Airport (SXM). After a herculean effort by PTZtv, we have a new camera in place on a newly rebuilt mount held fast by over 1,000lbs of concrete. Check out our Facebook page for pictures and video from this recovery visit to St. Maarten and the Maho Beach area.
Although we have done enough to bring you live streaming once more, there are still some issues that need to be resolved and don't be surprised if there are periodic outages in the days/weeks ahead. For example... our uninterruptible(sic) power supply (UPS) took a salt water bath and didn't like it. Will need to be replaced on a future visit.
Very special thanks to JetBlue Airways for kindly offering to help sponsor the return of Maho Beach Cam. They flew us down to SXM from JFK. Please keep them in mind when booking your next flight to SXM or beyond.
Also a big THANK YOU to all the fans who have contributed so generously to our recovery fund. That effort really helped get us back online much sooner.
To watch our live video, click the 'X' in the top right-hand corner to dismiss this message.
Note that it is not too late to help by contributing to our recovery fund.
Choose a currency and pay what you like, when you like, if you like ... but no obligation to contribute anything!
Click a ticket below and enter an amount that's comfortable for your budget.
Thank you for supporting Maho Beach Cam and watching PTZtv!
De hotels zijn goed beschadigd zie ikquote:Op dinsdag 7 november 2017 23:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Maho Beach Cam is weer online!
[..]
http://www.mahobeachcam.com/
quote:Gif in de cockpit: Het zwijgcontract
Het wordt wel het best bewaarde geheim van de luchtvaartindustrie genoemd: piloten en bemanningsleden die ziek worden van het vliegen. Volgens een groeiende groep wetenschappers en piloten komt dat omdat ze constant giftige lucht inademen. Giftige stoffen uit de motorolie lekken structureel in de cabinelucht.
Grootschalig wetenschappelijk onderzoek is er nog nooit gedaan. Toch ontkennen luchtvaartmaatschappijen dat je ziek kunt worden door giftige cabinelucht. Piloten en bemanningsleden die ziek thuis zitten, krijgen dus geen compensatie. Intussen kondigt EasyJet aan filters te gaan installeren in vliegtuigen. De nieuwste toestellen van Boeing schrappen het beruchte luchttoevoersysteem. En dan is er nog een zieke KLM-piloot die niet meer mag praten over zijn klachten.
ZEMBLA onderzoekt hoe autoriteiten en luchtvaartmaatschappijen omgaan met dit beladen dossier.
Mijn pa en ik riepen beide "hè, Veldhuizen van Santen". Reden was verschillend.quote:Op donderdag 9 november 2017 09:25 schreef FredvZ het volgende:
De directeur van KLM Health Services heeft wel een bijzondere achternaam uit de KLM historie.
Mijn eerste gedachte was dan ook: zit die persoon daar vanwege kennis en kunde of is dit een functie die geschapen is voor een stukje genoegdoening en is de rol van KLM in de crash in Tenerife groter dan men wil toegeven?
Kan als Polderbaan en Zwanenbrugbaan beide in gebruik zijn als landingsbaan. Zal qua hoogte wel genoeg ruimte tussen zitten.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:56 schreef Adrie072 het volgende:
4x vliegtuig parallel in de lucht gespot? Zojuist boven Haarlem 11:40.
Dat was inderdaad zo eind van morgen / begin van de middag. Landing peak dan.quote:Op donderdag 9 november 2017 13:26 schreef Karstman het volgende:
[..]
Kan als Polderbaan en Zwanenbrugbaan beide in gebruik zijn als landingsbaan. Zal qua hoogte wel genoeg ruimte tussen zitten.
Wat een kul.quote:Op donderdag 9 november 2017 09:25 schreef FredvZ het volgende:
De directeur van KLM Health Services heeft wel een bijzondere achternaam uit de KLM historie.
Mijn eerste gedachte was dan ook: zit die persoon daar vanwege kennis en kunde of is dit een functie die geschapen is voor een stukje genoegdoening en is de rol van KLM in de crash in Tenerife groter dan men wil toegeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |