abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174881270
Hoi,

Ik krijg heel de tijd een aardlek sluiting als ik mijn heteluchtoven aanzet. Nu hen ik en beetje rondgekeken op internet en denk ik dat het aan mijn ring-element ligt.
Ik heb alleen geen goed idee hoe ik dit kan controleren. Ik heb inmiddels de aansluiting van het ring-element vrij gemaakt.

Ik heb deze multimeter(https://www.google.nl/sea(...).0.0.144.383.0j3.3.0....0...1.1j4.64.mobile-gws-serp..0.3.382....0.suFRPL3Hki0#imgrc=fXjyB0Sq6F8iiM:) hoe niet ik deze instellen?

Stel dat hij kapot is, weet iemand hoe ik het element eruit kan halen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lody op 05-11-2017 13:43:31 ]
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 13:06:04 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174881472
Heb je een type nummer van de oven ?

Om zomaar met een multimeter van een paar euro te gaan meten aan een elektrisch toestel terwijl je geen idee hebt wat je feitelijk aan het meten bent en hoe je meten moet lijkt mij op ze minst gezegd niet erg handig...

Potentieel zelfs levensgevaarlijk ! :X
  zondag 5 november 2017 @ 13:09:46 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_174881558
Begin eerst eens met een leesbare OP man.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_174881704
Als je kluskunsten net zo goed zijn als je typkunsten dan zou ik zeggen 'hang op, klik weg, bel een elektricien' _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_174881921
Ringleiding, u bent slechthorend?
.
pi_174882562
Ok, dat was te snel getypt. Nu volgens mij zonder fouten. En natuurlijk heb ik de stroom van de oven gehaald.

Het typenummer is whirlpool fxtp6

Ik las iets over een oneindig hoge weerstand. Maar mijn MTS tijd ligt lang achter me en ik weet niet waarover ik deze weerstand moet meten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lody op 05-11-2017 13:56:16 ]
pi_174887121
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:46 schreef Lody het volgende:
Ik las iets over een oneindig hoge weerstand. Maar mijn MTS tijd ligt lang achter me en ik weet niet waarover ik deze weerstand moet meten.
Tussen de 2 aansluitingen van het warmteelement.
Die moet je eerst loshalen, anders kun je geen meting doen. En niet de fout maten om met je vingers aan de meetcontacten te komen, want dan meet je de weerstand van jezelf en niet het element.
pi_174887399


[ Bericht 41% gewijzigd door Fer op 05-11-2017 17:56:55 ]
.
pi_174887414
Ho Nixxor,

Ik kan volgens mij wel zien wanneer de multimeter een oneindig hoge weerstand meet( dan verschijnt e volgens mij -1. In alle andere gevallen krijg ik een getal. Is hij dan goed of niet?

Stel dat hij kapot is moet ik dan helemaal geen weerstand?
  zondag 5 november 2017 @ 17:48:57 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174887458
Bel een electricien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174887511
De Whirlpool combi-oven die ik al aardig wat jaren heb, werd op hete lucht niet meer warm genoeg.
Na onderzoek op internet kwam ik erachter dat het een kwaaltje is in het ontwerp van het verwarmingselement van het hetelucht gedeelte. Kortsluiting kwam ook vaak voor bij dat slechte element, ik heb een nieuw element besteld (nadat ik het oude eerst gedemonteerd en doorgemeten heb, waaruit bleek dat de weerstandswaarde absoluut niet overeenkwam met de normale waarde).
Na vervanging werkt de oven weer perfect ^O^
pi_174887713
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:46 schreef Lody het volgende:
Ok, dat was te snel getypt. Nu volgens mij zonder fouten. En natuurlijk heb ik de stroom van de oven gehaald.

Het typenummer is whirlpool fxtp6

Ik las iets over een oneindig hoge weerstand. Maar mijn MTS tijd ligt lang achter me en ik weet niet waarover ik deze weerstand moet meten.
Wat ik ook zoek, op fxtp6 kan ik niet veel bijzonders vinden.
Zeker weten dat fxtp6 het juiste model/typenummer is? Onderdelenwinkel kent het niet, en de site waar Whirlpool toe naar verwijst ook niet.
pi_174896372
hoi Juup,

ik heb nog eens gekeken. Op de zijkant van mijn oven staat het type FXTP6. Ook staat er ONV 900/s wat me bij de NUTID oven van whirlpool van IKEA brengt. In de handleiding kan ik mijn oven herkennen.

Ik denk (maar moet nog meten) dat mijn onderste element kapot is. Hoe heb je deze uit de oven gehaald. Ik heb de achterkap al los en het element los geschroefd maar het lijkt alsof hij klem zit onder de bodem van de oven. Ik kan hem er in ieder geval niet makkelijk onder vandaan trekken.
pi_174896875
Je kan hem toch ook meten als hij erin zit?
.
pi_174897690
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 00:51 schreef Fer het volgende:
Je kan hem toch ook meten als hij erin zit?
Mits je het element eerst losgekoppeld hebt ;)
pi_174897788
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 00:04 schreef Lody het volgende:
hoi Juup,

ik heb nog eens gekeken. Op de zijkant van mijn oven staat het type FXTP6. Ook staat er ONV 900/s wat me bij de NUTID oven van whirlpool van IKEA brengt. In de handleiding kan ik mijn oven herkennen.

Ik denk (maar moet nog meten) dat mijn onderste element kapot is. Hoe heb je deze uit de oven gehaald. Ik heb de achterkap al los en het element los geschroefd maar het lijkt alsof hij klem zit onder de bodem van de oven. Ik kan hem er in ieder geval niet makkelijk onder vandaan trekken.
Ik realiseer mezelf nu pas dat jij een oven hebt met een onder en boven element :@ , ik dacht een combi-oven zoals ik heb. Bij mij zit het element aan de achterkant van de oven voor de ventilator en is simpel te verwijderen als ik de combi-oven uit de keuken heb gehaald.

Hoe het bij jouw oven zit weet ik niet, maar meestal zit een verwarmingselement zoals dat in jouw oven, op 1 of meerdere plekken nog vast met beugeltjes o.i.d. ter ondersteuning van het element of het element "hangt" ergens op ter ondersteuning.

Misschien is tussen deze filmpjes iets te vinden waar jij wat aan hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Juup© op 06-11-2017 08:02:15 (Typo's) ]
pi_174898057
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 07:37 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mits je het element eerst losgekoppeld hebt ;)
Dan trek je die los van het bordje met de triacs.

Trouwens had ik zo'n Atag MX4111 combi die langzaam verging. Ik heb nu 300¤ een mooie Bosch oven die het veel beter doet dan zo'n combi ooit zal kunnen.
.
pi_175114519
Nee, heb het element wel los kunnen maken maar krijg hem niet onder de oven vandaan.
Als los geschroefd wat ik los kon schroeven maar dat hielp ook niet.

Nu dus maar een nieuwe.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')