abonnement Unibet Coolblue
pi_174869541
Het is inmiddels november, dus het seizoen gaat al ongeveer zijn vierde maand in. We weten nu welke ploegen het draaiende hebben en welke ploegen niet. Er staan nu voldoende managers onder druk zoals Slaven Bilic (West Ham), Peter Bosz (Borussia Dortmund) en Ernest Faber. Bij eerstgenoemde en derde staan de zaker er al langer slecht voor en is het gesprek over een mogelijk ontslag zeker gerechtvaardigd.

Bij Bosz twijfel ik eraan of het gesprek over een ontslag wel gerechtvaardigd is. Als we kijken naar de cijfers van het Dortmund onder Thomas Tuchel, zien we bijvoorbeeld veertig tegentreffers. Ook onder Bosz heeft de defensie moeite om zich staande te houden terwijl er zéker op het middenveld en in de aanval genoeg kwaliteit aanwezig is. Waar in het begin de goals in overvloed aanwezig waren, zit het momenteel wat minder mee in de afwerking. Achterin staat het net als vorig seizoen niet briljant.

Kan je Bosz verwijten dat de verdediging zo slecht is? Voor het spel van Tuchel en Bosz is een goede fitheid gewenst en wendbaarheid; die is er niet. Moet je dan kijken naar het bestuur die de transfers mogelijk maakt? Dat lijkt op zijn minst eerlijker dan meteen de trainer afrekenen op zijn spelvisie.

De algemene vraag waar ik naar toe wil: waarom schrijven we trainers zo snel naar een ontslag terwijl er zoveel meer factoren zijn waar we geen weet van hebben? Bijvoorbeeld Rene Hake is ook erg snel gewipt, terwijl er veel mankeert aan de selectie. Zelfs de interim-trainer leed een 1-3 nederlaag in eigen huis tegen Excelsior terwijl de bezoekers niet veel beter waren.
pi_174869727
omdat je beter de trainer kan opofferen dan zelf je ontslag krijgen.
  zaterdag 4 november 2017 @ 20:27:24 #3
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_174869791
Waan van de dag, opportunisme etc. 2 goede wedstrijden betekent hype, 2 mindere potjes en men kan er geen reet van.
pi_174871910
Wanneer je als trainer een bepaalde speelstijl wil hanteren maar je hebt er het materiaal niet voor dan ben je ook niet echt snugger bezig natuurlijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_174878234
In sommige gevallen terecht. Zo'n Danny Blind bijvoorbeeld wilde zowat iedereen weghebben, want ja, je kon aan vrijwel alles zien dat de man totaal niet geschikt was. Ik denk dat het van buitenaf anders wordt beoordeeld dan dat het je eigen club is.
pi_174880118
Het gaat twee kanten op. Als directeur investeer je een hoop geld om een bepaalde plaats op de ranglijst te 'kopen'. Als de trainer vervolgens niet het gewenste rendement haalt uit een bepaalde investering, dan moet je kijken of je niet beter een ander voor de groep hebt. Ik snap het wel, als het om heel veel geld gaat.
pi_174880191
Zie ook dit artikel:

https://decorrespondent.n(...)67786343730-181a5597

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174927408
Omdat het allemaal mongols zijn. Ze moeten gewoon een soort transfermarkt creëren voor trainers, niemand aantrekken buiten de zomer en januari.

Dan zul je zien dat er een stuk minder haastig beslist wordt.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_174927505
Omdat je iemand eindverantwoordelijk maakt voor de resultaten van je club moet je die ook hierop kunnen afrekenen als de resultaten uitblijven. Het is niet zo dat je hem een weekje buiten de selectie kan laten ofzo.
  dinsdag 7 november 2017 @ 19:24:35 #10
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_174927819
Hangt echt van de situatie/omstandigheden af of het te billijken is of niet
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:29:02 #11
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174929597
Jezus, een genuanceerde OP. Hier schrik ik van...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 21:01:33 #12
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_174930526
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:12 schreef Deshain het volgende:
Omdat je iemand eindverantwoordelijk maakt voor de resultaten van je club moet je die ook hierop kunnen afrekenen als de resultaten uitblijven. Het is niet zo dat je hem een weekje buiten de selectie kan laten ofzo.
Waarom zou je iemand afrekenen op de resultaten als die resultaten niet of maar deels aan hem te wijten zijn?

Dan heb je dus niks opgelost
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_174930685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:01 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand afrekenen op de resultaten als die resultaten niet of maar deels aan hem te wijten zijn?

Dan heb je dus niks opgelost
Resultaten worden altijd toegeschreven aan de eindverantwoordelijke, de doelstellingen stel je vantevoren samen vast en als die niet gehaald worden is het logisch de trainer een trap onder zijn reet te geven.
Dat je vervolgens denkt alsnog de gestelde doelstellingen te halen met een nieuw poppetje is idd weinig inzichtvol.
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 21:10:27 #14
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_174930741
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:08 schreef Deshain het volgende:

[..]

Resultaten worden altijd toegeschreven aan de eindverantwoordelijke, de doelstellingen stel je vantevoren samen vast en als die niet gehaald worden is het logisch de trainer een trap onder zijn reet te geven.
Dan zou ik toch eerst eens kijken waardoor het nou komt dat die resultaten niet best zijn

Kan ook net zo goed de trainer zijn natuurlijk
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_174930843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:10 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dan zou ik toch eerst eens kijken waardoor het nou komt dat die resultaten niet best zijn

Kan ook net zo goed de trainer zijn natuurlijk
Linksom of rechtsom heeft de trainer na een afweging van de aanwezige kwaliteit, inspraak in versterkingen en een inschatting van de concurrentie zich gecommitteerd aan het behalen van bepaalde resultaten. Blijven die uit dan is hij de eerste die er op aangekeken zal worden.

Neemt niet weg dat sommige clubs wel erg weinig geduld hebben natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')