abonnement Unibet Coolblue
pi_174855925
De afgelopen jaren ben ik altijd een 6jes student geweest.

Nu tijdens de masterfase heb ik meer stabiliteit in mijn leven en lijkt studie makkelijker af te gaan. Hoewel ik altijd dezelfde cijfers blijf halen 6 of 7 met hier en daar een 5 of 8.

Ik heb het idee dat ik beter kan, ben bij inzages geweest en kom tot de conclusie dat ik vaak steekwoorden/vaktermen mis. Leren doe ik meestal visualiserend vanuit een mindmap/plattegrond van notities met lijntjes en hoofdzinnen uit het boek.

Wat moet ik doen om mijn cijfers op te krikken? Voor concepten/plannen haal ik leuke cijfers en tentamens zijn hakken over de sloot in cijfers..
  zaterdag 4 november 2017 @ 00:01:03 #2
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174856093
Wel genoeg motivatie? In mijn beleving is het voor de meeste '6jes mensen' gewoon lastig om hoger te scoren omdat ze geen motivatie hebben om voor hoger te gaan en dan bijv. stoppen met leren terwijl een Xuur extra leren een 7 op zou leveren. Dit bij jou niet het geval?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174856189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 00:01 schreef embedguy het volgende:
Wel genoeg motivatie? In mijn beleving is het voor de meeste '6jes mensen' gewoon lastig om hoger te scoren omdat ze geen motivatie hebben om voor hoger te gaan en dan bijv. stoppen met leren terwijl een Xuur extra leren een 7 op zou leveren. Dit bij jou niet het geval?
Motivatie is alleen een probleem in de zin van termen precies 1 op 1 overnemen die de leraar gebruikt. (ikzelf leer makkelijker met visualisaties en eigen bewoording). En ja dat zou een deel motivatie kunnen zijn.

Zo van een auto is een vervoersobject van A naar B, terwijl de exacte term voor volle punten transportmiddel is...
pi_174856758
Zoek iemand samen dingen doornemen en overhoren.
Je leert het meeste van als je zelf gaan uitleggen en overhoren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:50:26 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174860995
Probeer het als een tactisch spel te zien. Nu je dit weet ga je van te voren alle vaktermen opschrijven en uit je hoofd leren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')