abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 00:01:51 #76
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_175231230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)rm-erupts-again.html

Er werd 'per ongeluk' testosteron naar Team Sky gestuurd.
Marginal gains.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_175232545
Britse wielergoden. _O_

quote:
Dit is ook echt fantastisch. Het zoveelste volgepompte Colombiaantje, mooi man, laat gaan.
Jack does it in real time...
pi_175233087
Staat niet op papier dus niet gebeurd. Doorlopen alstublieft
pi_175239694
quote:
hoe kan dat als de samples zijn veranderd?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 november 2017 @ 17:04:04 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_175242877
Dokter Ferrari gaat anderhalf jaar de cel in. Eén jaar voor Gottlieb Taschler, de voormalig baas van de World Cup-wedstrijd (biatlon) in Antholz, die zijn zoon in contact bracht met Ferrari. Die zoon, ex-biatleet Daniel, kan negen maanden brommen.
http://www.fondoitalia.it(...)e-michele-ferra.html
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175243407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:04 schreef heywoodu het volgende:
Dokter Ferrari gaat anderhalf jaar de cel in. Eén jaar voor Gottlieb Taschler, de voormalig baas van de World Cup-wedstrijd (biatlon) in Antholz, die zijn zoon in contact bracht met Ferrari. Die zoon, ex-biatleet Daniel, kan negen maanden brommen.
http://www.fondoitalia.it(...)e-michele-ferra.html
dat is andere koek dan een sportschorsing :o
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 november 2017 @ 17:34:19 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_175243431
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

dat is andere koek dan een sportschorsing :o
Die hebben ze ook.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175243443
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die hebben ze ook.
natuurlijk maar gevangenisstraf is toch een extra signaal :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 november 2017 @ 18:04:55 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175243929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)rm-erupts-again.html

Er werd 'per ongeluk' testosteron naar Team Sky gestuurd.
de beerpunt gaat maar langzaam open
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 22 november 2017 @ 19:07:50 #86
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 19:14:06 #87
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_175245324
Lekker man, aan het trainen op Tenerife. _O_

Rennen op de Teide, is toch heerlijk man. Team Sky vindt dit leuk.

Gelukkig steekt ze er verder niet zoveel energie in heeft ze het van zich afgeschoven. :)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_175245516
Ah Dekker en Sunfield bij DWDD

Edit oo over dat kutboek.

[ Bericht 38% gewijzigd door ThePlaneteer op 22-11-2017 19:30:40 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_175246105
quote:
Mijn hemel, dat hoofd wordt steeds vierkanter
Die zit ook helemaal tot de nok toe vol.
pi_175246669
Schuim op haar HGH smoel. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 22 november 2017 @ 20:17:42 #91
14505 OProg
A Life in Music
pi_175246877
"Wat denk je dat het doet met een sporter als je er dag in, dag uit kei- en keihard voor werkt en iemand zet zoiets even met een paar woordjes in de krant..."

Daar heeft Nike met Armstrong ooit een keer een leuke reclame over gemaakt. :)

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_175247123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:48 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Mijn hemel, dat hoofd wordt steeds vierkanter
Die zit ook helemaal tot de nok toe vol.
Dat vind ik eigenlijk nog verdachter dan de puistjes...
pi_175265225
quote:
Niet Rusland of de atleten zelf, maar het Internationaal Olympisch Comité en het anti-dopingbureau WADA zijn schuldig aan het Russische dopingschandaal bij de Olympische Spelen van 2014 in Sotsji. Dat beweert de Russische vicepremier Vitali Moetko.

Volgens Moetko zouden het IOC en het WADA er niet in zijn geslaagd de dopingtesten goed te laten verlopen en zijn Rusland en de atleten hier nu de dupe van. Deze maand werden er vier Russische skeletonners en zes langlaufers voor het leven geschorst door het IOC vanwege dopinggebruik in Sotsji.

Moetko beweert zelfs dat mensen worden gehersenspoeld: "Iedereen focust zich op Rusland en geeft ons de schuld. Maar de mensen vergeten wie er echt verantwoordelijk zijn: het WADA en het IOC. De medewerkers die toen namens het WADA aan het werk waren zouden juist moeten worden aangepakt. Zij hebben gefaald."

Het IOC is sinds de onthulling van Grigori Rodsjenkov over dopinggebruik druk bezig met hercontroles van alle Russische atleten. Volgende maand beslist het comité over deelname van Rusland op de Winterspelen in Pyeongchang volgend jaar.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_175265369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:48 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Mijn hemel, dat hoofd wordt steeds vierkanter
Die zit ook helemaal tot de nok toe vol.
haar zus heeft dat niet :P
  donderdag 23 november 2017 @ 20:27:47 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_175266418
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ah Dekker en Sunfield bij DWDD

Edit oo over dat kutboek.
Ja de feestdagen komen er weer aan dus 't wordt nog even gepromoot zeker? Ik heb 't gelezen en vind de Story literair van een hoger niveau. Ben nu in 't boek bezig van David Millar en dat is wel andere koek.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 november 2017 @ 21:20:50 #96
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175267733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja de feestdagen komen er weer aan dus 't wordt nog even gepromoot zeker?
Nee, ze waren genomineerd voor de NS publieksprijs en alle genomineerden (op één na) waren aanwezig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 24 november 2017 @ 06:33:59 #97
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_175272994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Nee, ze waren genomineerd voor de NS publieksprijs en alle genomineerden (op één na) waren aanwezig
:')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 november 2017 @ 13:06:41 #98
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175278403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 06:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:')
?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175279052
quote:
Daar is ‘Docteur Mabuse’ weer: renner lokt goeroe van Frank Vandenbroucke in de val

Frankrijk is opnieuw in de ban van Bernard Sainz (74), alias ‘Docteur Mabuse’. Met de verborgen ­camerabeelden van het programma ‘Cash Investigation’ denkt het gerecht hét bewijs te hebben dat de goeroe van onder anderen Frank Vandenbroucke, sporters tot doping aanzet. Hij werd in de val gelokt door renner Pierre-Henri Lecuisinier, ex-juniores­wereldkampioen.

Niet dat Bernard Sainz maandagochtend steil achterover viel bij de huiszoeking in Almenêches, bij hem in Normandië. Docteur Mabuse is het gewoon om af en toe opgepakt te worden voor nog eens een affaire waarvan vermoed wordt dat hij de centrale figuur is. Toen hij in 2002 tijdens een verkeerscontrole in Dendermonde werd tegengehouden op weg naar Frank Vandenbroucke, werd van alles in zijn auto gevonden. Sainz hield vol dat het homeopathisch spul was, maar het incident leidde wel naar het nachtkastje van VDB waarin morfine, clenbuterol en epo lag. Uiteindelijk ging Mabuse vrijuit. Het was het eerste akkefietje niet en al zeker niet het laatste. Al meer dan veertig jaar weten onze zuiderburen niet wat ze moeten aanvangen met de zogenaamde ‘natuurgenezer’. Vóór de Festina-affaire van 1998 werd hij gedoogd als mentor van vooral coureurs en… renpaarden.

Whiskey met appelsiennen

Sainz studeerde naar eigen zeggen homeopathie en acupunctuur in Parijs, is hij een zelfverklaarde osteopaat en zou hij ook bij Afrikaanse kruidendokters hebben rondgehangen. In 1972 werd hij zelfs tot ploegdokter van GAN-Mercier gebombardeerd. Hij zorgde voor de tweede jeugd van kopman Raymond Poulidor. De Franse bondscoach Cyrille Guimard reed daar toen ook. ­Autocoureur Alain Prost schonk hem zelfs uit dankbaarheid een racehelm. Het rijtje topsporters en bekende Fransen met wie Mabuse werkte is hallucinant lang: Zoetemelk, Madiot, Vandenbroucke, Mattan, Chavanel, Cathérine Deneuve en zelfs ­Mitterand.

“Alle Franse toppers kennen hem”, zegt Nico Mattan, die je nog altijd niet op een slecht woord over Mabuse betrapt. “Hij kon je zodanig inpalmen dat je aan hem verslaafd raakte. Op drie eetlepels olijfolie won ik de proloog van Parijs-Nice. Voor zo’n korte oefening moet je honger hebben, zei hij. Frank, noch ik kreeg van hem ooit verboden spul. We deden wel alles wat hij zei.”

“Een bronchitis? Keelpijn? Hij droeg ons op om naakt te slapen met een sjaal om en niets te nemen. Na twee dagen zou het voorbij zijn. Soms mochten we vanaf de zondagavond drie dagen lang niets eten. ’s Ochtends nam je een Engels poeder, waarvan je onmiddellijk diarree kreeg. ’s Middags en ’s avonds een thee. De vierde dag nam je op je nuchtere maag vier ­appelsienen samen met whisky, twee vingers hoog. Op de middag een slaatje met kip en zo herbegon je te eten. In 2000 kreeg ik de windpokken. Het was kort voor de Tour. De ploegdokter schreef zware antibiotica voor. Bernard zei: Niet doen. Hij gaf druppeltjes en zei dat ik het homeopathische middel ­Solvarome op mijn lichaam moest smeren. Na een week was alles weg. Ik werd 22ste in de stand. Mijn beste resultaat ooit.”

Toch loopt de controversiële Sainz meer en meer tegen de lamp. In september werd hij nog veroordeeld door de correctionele rechtbank van Caen voor een dopingzaak waarbij amateurs waren betrokken. In 2013 was het ook al prijs in een affaire met renpaarden. Maar het gerecht heeft hem al langer in het vizier. In 1988 al werden bij zijn paard Seba le Rouge sporen van testosteron gevonden. In dat milieu stond Mabuse (een bijnaam die komt uit een film uit de jaren twintig) erom bekend om van afgeschreven knollen opnieuw winnaars te maken.

Boemerang

Af en toe belandt Sainz in de cel. In 1999 zat hij drie maanden in voorarrest. Dé vraag is of Pierre-Henri Lecuisinier hem nu definitief aan de galg praatte. Na het zien van de reportage op France 2 draaide Sainz alvast de rollen om. “Wat? Heb ik een handleiding voor corticoïden en epogebruik gegeven? Niets van.”

Sainz zegt nu dat de renner al twee jaar gezondheidsproblemen heeft en dat het dringend tijd was dat hij ophield met corticoïden te gebruiken. “Als homeopaat stelde ik hem een zuivering van het lichaam voor.” Wat het gerecht ook oordeelt, Docteur Mabuse is als een boemerang: hij komt altijd terug. Al laat je in het bijzijn van de familie van onder anderen Philippe Gaumont en Frank Vandenbroucke beter de naam van deze kwakzalver niet vallen.
pi_175280684
En daar zijn de volgende 4 die gediskwalificeerd zijn van Sochi: https://www.olympic.org/n(...)-findings-2017-11-24

Gaat dus om bobbers Zubkov (goud) en Stulneva en schaatsers Fatkulina (zilver op 500m) en Rumyantsev.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')