abonnement Unibet Coolblue
pi_174820570
quote:
Nederland is nu 32ste van de wereld. Onder meer België, Moldavië en Mozambique presteren dit jaar beter.

De ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in Nederland is dit jaar toegenomen. Op de jaarlijkse ranglijst voor gendergelijkheid van het World Economic Forum, die donderdagochtend verscheen, zakt Nederland dit jaar naar de 32ste plaats. Vorig jaar stond Nederland nog op de zestiende plaats in de Global Gender Gap Index van de Zwitserse organisatie.

Dat Nederland wegzakt, komt voor een deel doordat in andere landen het verschil tussen man en vrouw is geslonken. Onder meer België, Moldavië en Mozambique presteren dit jaar beter dan in 2016 en hebben Nederland ingehaald op de ranglijst. Maar dat is niet de enige oorzaak: Nederland scoort ook simpelweg minder hoog dan vorig jaar.

Met name op economisch en politiek gebied presteert Nederland minder goed dan een jaar geleden, zo stellen de onderzoekers. Zo is het inkomensverschil tussen mannen en vrouwen opgelopen en de ‘politieke emancipatie’ verslechterd. Met dat laatste doelt het World Economic Forum op het aantal vrouwelijke ministers en Kamerleden.

Opnieuw een daling

Niet overal presteert Nederland overigens minder. In de deelindex voor onderwijs gaat ons land juist aan kop met de maximale score. Datzelfde geldt overigens voor 26 andere landen, waaronder Canada, Denemarken en de Verenigde Staten. Ook op het gebied van gezondheidszorg zijn de verschillen volgens de onderzoekers minimaal.

Vorig jaar daalde Nederland ook al op de gendergelijkheidslijst van het World Economic Forum, toen drie plaatsen. Dat had te maken met de verminderde participatie in het arbeidsproces. Het was voor het eerst sinds 2010 dat Nederland buiten de top vijftien viel. De Global Gender Gap Index wordt al sinds 2006 bijgehouden.

In de top van de ranglijst veranderde dit jaar opnieuw weinig. IJsland eindigt wederom op de eerste plek, gevolgd door veel van zijn Scandinavische buren. De nummers twee en drie van vorig jaar – Finland en Noorwegen – zijn wel van plek gewisseld. Ook Rwanda scoort opnieuw goed en staat dit jaar op de vierde plek.
Bron
pi_174820641
Misschien heeft het te maken dat maar 25% van de vrouwen in NL full-time werken en met de keuzes die ze maken.
pi_174820642
Ik vind het wegzakken op de FIFA ranglijst een stuk zorgwekkender dan dit soort komkommernieuws.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 02-11-2017 11:26:53 ]
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174820648
Vrouwen onder de 35 verdienen al een stuk meer gemiddeld dan mannen in dezelfde leeftijdscategorie(n). Vrouwen zijn veel sterker vertegenwoordigd in het hoger onderwijs dan mannen tegenwoordig...

Inderdaad flink wat werk voor de boeg!
  donderdag 2 november 2017 @ 10:52:36 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_174820680
Als men reacties op internet gaat lezen en meewegen dalen we nog verder. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_174820716
Vandaar dat je bij geen enkele apotheek een man ziet werken.. hoe komt dat eigenlijk?
Sowieso in de zorg 99% vrouwen..

Zo is er overal wel een bepaalde verdeling te bespeuren.
pi_174820790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vandaar dat je bij geen enkele apotheek een man ziet werken.. hoe komt dat eigenlijk?
Sowieso in de zorg 99% vrouwen..

Zo is er overal wel een bepaalde verdeling te bespeuren.
In de apotheek waar ik werk (achterstandswijk) worden geen mannen meer aangenomen. Dit omdat moslimaklanten niet geholpen willen worden door een man.
pi_174820818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:49 schreef TheJanitor het volgende:
Misschien heeft het te maken dat maar 25% van de vrouwen in NL full-time werken en met de keuzes die ze maken.
Nee.
pi_174820825
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:59 schreef PJR het volgende:

[..]

In de apotheek waar ik werk (achterstandswijk)
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_174820837
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:00 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nee.
Ja.

Vrouwen verdienen gemiddeld meer dan mannen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_174820841
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
Wat? :')
  donderdag 2 november 2017 @ 11:02:04 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_174820842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:50 schreef Joppiez het volgende:
Vrouwen onder de 35 verdienen al een stuk meer gemiddeld dan mannen in dezelfde leeftijdscategorie(n)*. Vrouwen zijn veel sterker vertegenwoordigd in het hoger onderwijs dan mannen tegenwoordig...

Inderdaad flink wat werk voor de boeg!
*gecorrigeerd voor achtergrondskenmerken en alleen bij de overheid.

En nouja het is maar hoe je 'vertegenwoordigd' ziet, in de faculteiten zelf nog niet.

Maar er komt inderdaad langzaam verandering in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 2 november 2017 @ 11:02:20 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174820849
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja.

Vrouwen verdienen gemiddeld meer dan mannen.
Wellicht, maar krijgen ze het ook?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174820852
Dus gelijkheid wordt o.a gemeten door het aantal bewindslieden in het kabinet? Maar het gaat toch om competentie en dat je gekwalificeerd bent voor die functie? Dat is pas gelijkheid, niet een opgedrongen 50/50 regel qua man/vrouw in het kabinet.

En dat geld voor meer zaken, kies de beste, en dat maakt niet uit of dat een man/vrouw/homo/hetero/allochtoon is. En ja accepteer dat je dan soms meer witte mannen heb, of dat mannen of vrouwen in bepaalde beroepsgroepen gewoon oververtegenwoordigd zijn.
pi_174820866
Uitstekend nieuws, wat een waardeloze graadmeter.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_174820889
ONEERLIJK!!!

WIJ BENNE FEMINISTE. DAT HEB OP FACEBOOK GESTAAN!!!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 2 november 2017 @ 11:04:37 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_174820904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:02 schreef alopio het volgende:
Dus gelijkheid wordt o.a gemeten door het aantal bewindslieden in het kabinet? Maar het gaat toch om competentie en dat je gekwalificeerd bent voor die functie? Dat is pas gelijkheid, niet een opgedrongen 50/50 regel qua man/vrouw in het kabinet.
Tuurlijk, maar vrouwen als minder competent en gekwalificeerd zien kan een goede indicatie zijn van seksediscriminatie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174820924
Ik heb nota bene vrouwelijke collega's op de vrachtwagen die de gemiddelde man de moeder neuken en niet bang zijn hun bek open te trekken.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_174821354
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:49 schreef TheJanitor het volgende:
Misschien heeft het te maken dat maar 25% van de vrouwen in NL full-time werken en met de keuzes die ze maken.
Dit.
Nog veel te veel vrouwen zijn financieel niet onafhankelijk.
Welke gevolgen dat heeft kun je dagelijks lezen op het viva-forum.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174821385
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:03 schreef Seam het volgende:
Uitstekend nieuws, wat een waardeloze graadmeter.
Er is weinig mis met deze graadmeter, lijkt me.
Wat is er volgens jou mis mee?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174821414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:25 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit.
Nog veel te veel vrouwen zijn financieel niet onafhankelijk.
Welke gevolgen dat heeft kun je dagelijks lezen op het viva-forum.
En verklaart dat waarom we zakken?
Want dat lijkt me niet iets wat gewijzigd is de afgelopen paar jaar.
Make my day!
pi_174821447
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:02 schreef speknek het volgende:

[..]

*gecorrigeerd voor achtergrondskenmerken en alleen bij de overheid.

En nouja het is maar hoe je 'vertegenwoordigd' ziet, in de faculteiten zelf nog niet.

Maar er komt inderdaad langzaam verandering in.
De grote multinationals doen er zeker wel wat aan. Wij hebben verschillende initiatieven. Zelfs een vrouwendag. :')
  donderdag 2 november 2017 @ 11:32:53 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_174821492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Craptacular het volgende:

[..]

De grote multinationals doen er zeker wel wat aan. Wij hebben verschillende initiatieven. Zelfs een vrouwendag. :')
Is dat een initatief voor verbetering of een aflaat om er vooral niet echt iets aan te hoeven doen? :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174821557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat een initatief voor verbetering of een aflaat om er vooral niet echt iets aan te hoeven doen? :P.
Awareness en empowerment jonge. girl power.

Het bedrijfsleven is voornamelijk een mannen wereld, maar vrouwen maken een opkomst de laatste jaren. Denk dat dat wel doorzet. Al zal het natuurlijk nooit veranderen in andere specifieke sectoren.

Het "probleem" bij de vrouwen dat ze over het geheel minder verdienen, is dat ze op een gegeven moment natuurlijk gaan biggen en minder werken.
pi_174821944
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:27 schreef agter het volgende:

[..]

En verklaart dat waarom we zakken?
Want dat lijkt me niet iets wat gewijzigd is de afgelopen paar jaar.
Als maar 25% full-time werkt maakt maar 25% kans op serieuze promotie. Dat gaat tellen over de jaren. Dus dames, schouders eronder.
pi_174822090
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:02 schreef speknek het volgende:

[..]

*gecorrigeerd voor achtergrondskenmerken en alleen bij de overheid.

En nouja het is maar hoe je 'vertegenwoordigd' ziet, in de faculteiten zelf nog niet.

Maar er komt inderdaad langzaam verandering in.
quote:
Jonge vrouwen verdienen meer
Zonder rekening te houden met achtergrondkenmerken verdienen jonge vrouwen gemiddeld meer dan hun mannelijke collega’s in dezelfde leeftijd. Bij oudere werknemers is het andersom.
Bij de overheid ligt de leeftijd waarop mannen meer verdienen dan vrouwen hoger dan in het bedrijfsleven. In 2014 verdienden vrouwen bij de overheid vanaf 36 jaar minder dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. In het bedrijfsleven lag het omslagpunt bij 30 jaar.

Dat jonge vrouwen een hoger uurloon hebben dan jonge mannen hangt voor een groot deel samen met het feit dat jonge vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn dan jonge mannen. Bij oudere werknemers (vanaf 45 jaar) is het opleidingsniveau onder mannen hoger dan onder vrouwen en gaan bovendien factoren als werkervaring en beroepsniveau een grotere rol spelen. Qua aantallen en salarissen domineert de oudere groep nog altijd de totale werknemerspopulatie.
Bron CBS
Nope.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 2 november 2017 @ 12:04:59 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_174822114
Nouja hij zei tot en met 35 jaar.

Tot en met 30 jaar maakt nauwelijks wat uit, hoe lang is dat nou helemaal als je ook nog eens studeert?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174822192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:04 schreef speknek het volgende:
Nouja hij zei tot en met 35 jaar.

Tot en met 30 jaar maakt nauwelijks wat uit, hoe lang is dat nou helemaal als je ook nog eens studeert?
Die leeftijd zal alsmaar opschuiven nog doordat jonge vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn.
Dat idee van wijdverspreid seksisme anno 2017 is een mythe.

Vrouwen maken andere keuzes dan mannen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174822268
Komt omdat we in Nederland geen mannen en vrouwen meer kennen. We mogen dat niet meer zeggen want je moet genderneutraal zijn :'(

Onnozele onderzoeken.
Tuurlijk naar de bodem moet je gaan kijken, daar worden vrouwen (en ook mannen) oneerlijk behandeld. Maar niet in landen als Nederland.
  donderdag 2 november 2017 @ 12:14:10 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_174822290
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:09 schreef habitue het volgende:
Dat idee van wijdverspreid seksisme anno 2017 is een mythe.

Vrouwen maken andere keuzes dan mannen.
:').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174822363
Ongelijkheid is witte cultuur.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174822381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:14 schreef speknek het volgende:

[..]

:').
Veelzeggend.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174822387
Dit soort berichten zouden zowel man als vrouw boos moeten maken. Types die deze index gebruiken om te laten zien hoe slecht het wel niet is in Nederland hebben maar één doel voor ogen en dat is het afpakken van je vrijheid. Van de vrouwen de vrijheid om de keuze voor parttime werk te maken en van de mannen de vrijheid om op een gelijk speelveld met vrouwen te werken of zelf parttime aan de gang te gaan want alleen het idee al is vies.

Gelijkheid van uitkomsten als maatstaf van gelijkheid is moreel en praktisch ook nog eens slecht te verdedigen afgezien van mijn eerdere verhaal.
  donderdag 2 november 2017 @ 12:19:46 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_174822403
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:18 schreef habitue het volgende:

[..]

Veelzeggend.
Ik bedoel als jij wetenschappelijk onderzoek naast je neer kan leggen, dan kan ik ook je post naast me leer leggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174822409
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik bedoel als jij wetenschappelijk onderzoek naast je neer kan leggen, dan kan ik ook je post naast me leer leggen.
Welk wetenschappelijk onderzoek? in de OP?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174822420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:20 schreef habitue het volgende:

[..]

Welk wetenschappelijk onderzoek?
Van meneer Stapel.
pi_174822436
Iedereen moet gelijk zijn, maar niemand is gelijk. Dat wordt lastig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174822514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:21 schreef Montagui het volgende:
Iedereen moet gelijk zijn, maar niemand is gelijk. Dat wordt lastig.
Het gaat allang niet meer om iedereen moet gelijk zijn, maar om groepen die gelijk moeten zijn. Van het individu zijn we overgestapt naar Marxistisch groepsdenken. Zolang arbitraire groepen als blanken, zwarten, moslims, vrouwen en mannen maar dezelfde uitkomsten hebben is het goed. En als daarvoor wat onschuldige blanken, mannen of Aziaten gediscrimineerd moeten worden voor het ranzige einddoel dan is dat maar zo. Alleen het idee al dat vrouwen bevoordeeld moeten worden terwijl ze op de universiteit en hbo oververtegenwoordigd zijn is achterlijk. De zonen op school worden gestraft voor het succes van (andermans) vader.
pi_174822515
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:21 schreef Montagui het volgende:
Iedereen moet gelijk zijn, maar niemand is gelijk. Dat wordt lastig.
Tijd voor communisme. Gelijkheid in uitkomst is wat we willen blijkbaar, niet gelijkheid in kansen.
  donderdag 2 november 2017 @ 12:32:35 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_174822588
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:20 schreef habitue het volgende:

[..]

Welk wetenschappelijk onderzoek? in de OP?
Bijvoorbeeld.

Of je verklaring voor 'de andere keuzes'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174822608
Meer vrouwen in de bouw. Zie ook alleen maar mannen dit werk doen maar daar hoor je niets over...
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  donderdag 2 november 2017 @ 12:35:06 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_174822631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit soort berichten zouden zowel man als vrouw boos moeten maken. Types die deze index gebruiken om te laten zien hoe slecht het wel niet is in Nederland hebben maar één doel voor ogen en dat is het afpakken van je vrijheid. Van de vrouwen de vrijheid om de keuze voor parttime werk te maken en van de mannen de vrijheid om op een gelijk speelveld met vrouwen te werken of zelf parttime aan de gang te gaan want alleen het idee al is vies.

Gelijkheid van uitkomsten als maatstaf van gelijkheid is moreel en praktisch ook nog eens slecht te verdedigen afgezien van mijn eerdere verhaal.
Nonsens, juist de emancipatie van de parttime werkweek in het carriereverloop maakt het voor mannen makkelijker om ook parttime te werken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174822692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Nonsens, juist de emancipatie van de parttime werkweek in het carriereverloop maakt het voor mannen makkelijker om ook parttime te werken.
Daarom is het beleid van de afgelopen jaren zo gericht op parttime aantrekkelijker maken met belastingnadelen en gesubsidieerde kinderopvang.
pi_174822726
Tja, zolang studentes nog van school afgestuurd worden wanneer ze niet aan de seksuele wensen van docenten willen voldoen...
pi_174822735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:09 schreef habitue het volgende:

[..]

Die leeftijd zal alsmaar opschuiven nog doordat jonge vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn.
Dat idee van wijdverspreid seksisme anno 2017 is een mythe.

Vrouwen maken andere keuzes dan mannen.
Het was al sinds jaren 70 een mythe.

Vrouwen werken doorgaans parttime, of stoppen eerder met fulltime vanwege kinderen.
Mannen werken doorgaans eigenlijk van begin af aan, kinderen of niet, 40 uur in de week om de vrouw en kinderen deels te onderhouden.. maar hebben ook nog eens minder rechten wat de kids betreft.

Vrouwen moeten niet zo zeiken, ze hebben meer rechten dan mannen onderhand.
  donderdag 2 november 2017 @ 12:47:20 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174822831
Er is geen seksisme in Nederland.

pi_174822856
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:59 schreef PJR het volgende:

[..]

In de apotheek waar ik werk (achterstandswijk) worden geen mannen meer aangenomen. Dit omdat moslimaklanten niet geholpen willen worden door een man.
Ik heb dan zoiets van "dan bestel je je pillen toch lekker op AliExpress"
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174822859
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:41 schreef Loekie1 het volgende:
Tja, zolang studentes nog van school afgestuurd worden wanneer ze niet aan de seksuele wensen van docenten willen voldoen...
heb jij je al omhoog gepijpt?
  donderdag 2 november 2017 @ 12:50:19 #49
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174822892
Eindelijk eens wat positief nieuws. ^O^ Als dat Marxistische policor lijstje ons lager scoort, doen we dus toch wat goed.

Hoewel ik sceptisch ben over Rutte III, lijken ze in ieder geval zero fucks en geen energie te willen steken in quota's en meer van dat soort fascistische shit.
pi_174822913
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:33 schreef -AMG- het volgende:
Meer vrouwen in de bouw. Zie ook alleen maar mannen dit werk doen maar daar hoor je niets over...
Of vrouwelijke straattaxichauffeurs.

Als ik na het stappen om 5 uur snachts een taxi aanhoudt op straat zit er nooit een vrouw achter het stuur.

Vrouwelijke taxichauffeurs zie je hooguit als je netjes via de centrale een afspraak hebt gemaakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174822944
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:33 schreef -AMG- het volgende:
Meer vrouwen in de bouw. Zie ook alleen maar mannen dit werk doen maar daar hoor je niets over...
Of meer mannen als management assistent, kinderopvang etc.
  donderdag 2 november 2017 @ 12:59:35 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_174823034
Veelzeggende reacties in dit topic. Plaats 32 lijkt me terecht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_174823061
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik bedoel als jij wetenschappelijk onderzoek naast je neer kan leggen, dan kan ik ook je post naast me leer leggen.
Wetenschappelijk onderzoek vanuit de feministische hoek ja.
pi_174823188
Ok, die economische omstandigheden lijken me wel een ding. Hebben die onderzoekers daar nog wat meer over te vertellen, of blijft het hier bij ..?

Maar dat we gezakt zijn omdat anderen relatief meer vooruitgang hebben gemaakt, is natuurlijk geen probleem.

En die politieke graadmeter, tsja dan moet je toch echt bij de oude rotten in de partijtoppen zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174823275
Ik kan als vrouw deze ontwikkelingen allemaal echt niet aanzien.
Het maakt mij allemaal erg verdrietig dat gehuil over gelijkheid. We hebben gelijkheid hier in Nederland, waarom willen zoveel van die vrouwen die weegschaal koste wat kost doen kantelen in hun eigen voordeel?

Emancipatie is lang geleden in het leven geroepen om wat meer gelijkheid te creëren en dat is gelukt. Er komt ook een tijd om te stoppen daarmee en tevreden zijn met wat je wel voor rechten hebt.
Geen interesse.
pi_174823292
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.

Of je verklaring voor 'de andere keuzes'.
Volgens cbs is de wagegap zon 6 procent. En dan is dat nog maar de vraav of dat seksisme is.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174823315
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:19 schreef habitue het volgende:

[..]

Volgens cbs is de wagegap zon 6 procent. En dan is dat nog maar de vraav of dat seksisme is.
Is die wagecap al niet jaren geleden al debunked, meermalen?
Geen interesse.
pi_174823368
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:18 schreef GobSmacked- het volgende:
Ik kan als vrouw deze ontwikkelingen allemaal echt niet aanzien.
Het maakt mij allemaal erg verdrietig dat gehuil over gelijkheid. We hebben gelijkheid hier in Nederland, waarom willen zoveel van die vrouwen die weegschaal koste wat kost doen kantelen in hun eigen voordeel?

Emancipatie is lang geleden in het leven geroepen om wat meer gelijkheid te creëren en dat is gelukt. Er komt ook een tijd om te stoppen daarmee en tevreden zijn met wat je wel voor rechten hebt.
Veel mensen huilen liever en leggen de schuld bij een ander, of een spook als "institutionalized sexism"
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174823370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:53 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Of meer mannen als management assistent, kinderopvang etc.
ik ben voor :P Beetje mannen nafluiten op de bouwsteiger. Lijkt me wel wat. :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_174823383
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:24 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik ben voor :P Beetje mannen nafluiten op de bouwsteiger. Lijkt me wel wat. :D
ik wil best onder het bureau als management assistent bij een directrice. :9
pi_174823429
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:24 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik ben voor :P Beetje mannen nafluiten op de bouwsteiger. Lijkt me wel wat. :D
Dat moet toch geweldig zijn :D dat je elkaar gewoon lachend kan nafluiten zonder dat er verder wat gebeurd? zowel mannen naar vrouwen als vrouwen naar mannen. De wereld zal een stuk leuker zijn.
Geen interesse.
pi_174823436
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:24 schreef habitue het volgende:

[..]

Veel mensen huilen liever en leggen de schuld bij een ander, of een spook als "institutionalized sexism"
Ik snap dat gewoon niet. Het enige wat je daarmee doet is je zelf en anderen ongelukkig maken.
Geen interesse.
  donderdag 2 november 2017 @ 13:50:37 #63
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174823817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:20 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Is die wagecap al niet jaren geleden al debunked, meermalen?
Nee. Een deel van het verschil is te verklaren, het is dus niet zozeer gedebunked, maar genuanceerd.

Het percentage niet anders te verklaren is niet heel hoog en is over de jaren heen kleiner geworden. Ik denk niet dat er maatregelen nodig zijn daarvoor, enkel bij een terug gang zou dat weer op de agenda moeten. Maar tot nu toe wijst niets daarop en wijst alles erop dat het daar helemaal mee goed gaat komen. En nu enkel nog wat overblijfselen uit het verleden zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174823849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:28 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Dat moet toch geweldig zijn :D dat je elkaar gewoon lachend kan nafluiten zonder dat er verder wat gebeurd? zowel mannen naar vrouwen als vrouwen naar mannen. De wereld zal een stuk leuker zijn.
true. Zie het gewoon als een compliment. :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_174823897
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:28 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Ik snap dat gewoon niet. Het enige wat je daarmee doet is je zelf en anderen ongelukkig maken.
Feministen zien er over het algemeen ook niet zo gelukkig uit. Wel heel boos.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174823928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:18 schreef GobSmacked- het volgende:
Ik kan als vrouw deze ontwikkelingen allemaal echt niet aanzien.
Het maakt mij allemaal erg verdrietig dat gehuil over gelijkheid. We hebben gelijkheid hier in Nederland, waarom willen zoveel van die vrouwen die weegschaal koste wat kost doen kantelen in hun eigen voordeel?

Emancipatie is lang geleden in het leven geroepen om wat meer gelijkheid te creëren en dat is gelukt. Er komt ook een tijd om te stoppen daarmee en tevreden zijn met wat je wel voor rechten hebt.
http://equal-pay.nl/#kominactie

Kom in actie!
pi_174824018
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee. Een deel van het verschil is te verklaren, het is dus niet zozeer gedebunked, maar genuanceerd.

Het percentage niet anders te verklaren is niet heel hoog en is over de jaren heen kleiner geworden. Ik denk niet dat er maatregelen nodig zijn daarvoor, enkel bij een terug gang zou dat weer op de agenda moeten. Maar tot nu toe wijst niets daarop en wijst alles erop dat het daar helemaal mee goed gaat komen. En nu enkel nog wat overblijfselen uit het verleden zijn.
Maar hoe kom je daarbij dan? ik lees niet anders dan zaken als onderstaande.

quote:
Goed, hoe zit dat dan met die vrouwendiscriminatie? Volgens de volgers van de recente feministische hype worden vrouwen gediscrimineerd, omdat ze voor hetzelfde werk minder geld krijgen. Volgens Grijzen is het 32 procent, terwijl een groep boze vrouwen in IJsland claimt dat het veertien procent is. Dat is pertinent onjuist, maar als een mythe eenmaal is ingebakken, krijgen we hem er lastig uit.

http://925.nl/archief/201(...)bestaat-gewoon-niet/



quote:
Het verschil ontstaat als we het salaris van alle vrouwen, gedeeld door het aantal vrouwen, aftrekken van het salaris van mannen, gedeeld door het aantal mannen. In een perfecte wereld zou dat getal op nul uitkomen maar dat is dus niet zo. Toch is dat niet het gevolg van discriminatie. Er is een negatieve correlatie tussen het percentage vrouwen in specifieke sectoren en het aantal vrouwen dat daar werkt, volgens ons eigen CBS. Een ingenieur in de energie-extractie verdient bijvoorbeeld meer dan een medewerkster van een HR-afdeling. Er is op dit moment een zeer groot overschot aan vrouwen die HBO Personeel en Arbeid studeren: bijna niemand kiest ervoor om ingenieur bij Shell te worden. Daar gaat het mis.
Hieronder staat ook een boel uitgelegd.
https://www.cbs.nl/en-gb/(...)gap-fact-or-fiction-

Ik geef ook toe dat er wel wat onduidelijkheden zijn maar ik wil ook aangeven dat heel veel mensen elkaar napraten zonder onderzoek te doen. Dat zijn nou juist vaak de mensen met de grootste mond die het hardst schreeuwen.
Geen interesse.
pi_174824024
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:52 schreef Apotheose het volgende:

[..]

true. Zie het gewoon als een compliment. :Y
Zo simpel zou het allemaal moeten en kunnen zijn. Helaas ;(
Geen interesse.
pi_174824040
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:55 schreef habitue het volgende:

[..]

Feministen zien er over het algemeen ook niet zo gelukkig uit. Wel heel boos.
Dit zal wel een grapje zijn maar je hebt wel een punt, het zijn wel bepaalde type mensen grotendeels. Ik denk mensen die gewoonweg ongelukkig zijn.
Geen interesse.
pi_174824193
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:49 schreef TheJanitor het volgende:
Misschien heeft het te maken dat maar 25% van de vrouwen in NL full-time werken en met de keuzes die ze maken.
Pak eens als man een dagje verlof van het werk, ga dan eens rond 11 uur de stad in, je ziet veelal 3 verschillende groepen mensen, de uitkering trekkende allochtoon die richting Moskee loopt om te bidden, de schoolgaande jeugd die nog even snel wat snoep probeert te scoren, maar meer dan 70% zijn toch echt dochters met moeders, of vriendinnen die lekker gaan shoppen aangezien de man toch werken is. Hetzelfde als je overdag onder werktijd naar sportschool gaat, het merendeel zijn vrouwen, die dan natuurlijk kunnen klagen dat hun vriend die 40 uur per week werkt en dan nog alle zware klusjes thuis moet doen een paar kilootjes is aangekomen.

Ik zou als man heel graag gelijkheid willen zien tussen man en vrouw. Dus niet alleen evenveel vrouwen als mannen op de leuke en goed verdienende functies, maar ook de minder leuke beroepen waar veel mannen ook met tegenzin heen gaan om maar hun gezin te kunnen onderhouden. Of bij een oorlog ook een dienstplicht voor vrouwen, en niet alleen mannen die als kanonnenvoer dienen. Ook speciale avonden voor mannen, zonder door feministen verketterd te worden als er eens een "men's night" wordt georganiseerd. De zorg en onderzoeken welke beter ingeregeld is op beide groepen en niet veelal op de vrouw is gericht. En bij de geboorte van een kind of tijdens een vechtscheiding gelijke rechten en plichten voor beide ouders, en niet de man gebruiken als melkkoe zodat menig vrouw lekker thuis kan blijven zitten op kosten van de ex man.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 02-11-2017 14:19:50 ]
  donderdag 2 november 2017 @ 14:22:26 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174824311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:03 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Maar hoe kom je daarbij dan? ik lees niet anders dan zaken als onderstaande.

[..]

http://925.nl/archief/201(...)bestaat-gewoon-niet/

[ afbeelding ]

[..]

Hieronder staat ook een boel uitgelegd.
https://www.cbs.nl/en-gb/(...)gap-fact-or-fiction-

Ik geef ook toe dat er wel wat onduidelijkheden zijn maar ik wil ook aangeven dat heel veel mensen elkaar napraten zonder onderzoek te doen. Dat zijn nou juist vaak de mensen met de grootste mond die het hardst schreeuwen.
Als je een bron hebt die taal gebruikt als de feministische hype dan zou je die al aan de kant moeten leggen. Je kan dan al nagaan dat het niet om waarheidsbevingen gaat, maar om de ander een lesje lezen.
Zelfde andersom natuurlijk, een bron die gilt over seksisme, nare mannen en aan de haal gaat met cijfers dien je ook naast je neer te leggen.

Na onderzoek en een aantal niet seksistische redenen voor het grotere verschil blijft er een 2 tot 5% over die niet te verklaren is. Tegenwoordig hier in Nederland dichter bij de 2% dan bij de 5%.

Dat 'onverklaarbare' verschil zie je hier voornamelijk bij de oudere generaties. Bij de jonge, startende generatie is dat amper tot niet het geval meer. Vandaar ook mijn mening dat dit hier niet meer op de agenda hoeft te staan. Het gaat om wat overblijfselen die er straks niet meer zijn en de cijfers niet meer beïnvloeden.
Zou dat veranderen, het gat groter worden en vooral bij de jonge generaties weer op komt. Dan is het tijd om dat stevig op de agenda te zetten. Maar niets wijst er nu op dat dat zal gebeuren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174824392
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als je een bron hebt die taal gebruikt als de feministische hype dan zou je die al aan de kant moeten leggen. Je kan dan al nagaan dat het niet om waarheidsbevingen gaat, maar om de ander een lesje lezen.
Zelfde andersom natuurlijk, een bron die gilt over seksisme, nare mannen en aan de haal gaat met cijfers dien je ook naast je neer te leggen.

Na onderzoek en een aantal niet seksistische redenen voor het grotere verschil blijft er een 2 tot 5% over die niet te verklaren is. Tegenwoordig hier in Nederland dichter bij de 2% dan bij de 5%.

Dat 'onverklaarbare' verschil zie je hier voornamelijk bij de oudere generaties. Bij de jonge, startende generatie is dat amper tot niet het geval meer. Vandaar ook mijn mening dat dit hier niet meer op de agenda hoeft te staan. Het gaat om wat overblijfselen die er straks niet meer zijn en de cijfers niet meer beïnvloeden.
Zou dat veranderen, het gat groter worden en vooral bij de jonge generaties weer op komt. Dan is het tijd om dat stevig op de agenda te zetten. Maar niets wijst er nu op dat dat zal gebeuren.
Zo dan. Die bronnen en argumenten schiet je snel af. Jammer. Feminisme nu is ook niets meer dan een hype. Het is niet meer het feminisme waar het voor bedoeld was decennia terug.

Ik denk dat het meer is aan feiten dan alleen een 'lesje leren'. Dat is wel heel kinderachtig.

Ook jammer dat je cbs als bron negeert.

p.s: heb jij ook bronnen of is dit meer een geval emotie?
Geen interesse.
  donderdag 2 november 2017 @ 14:32:33 #73
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174824472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:27 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Zo dan. Die bronnen en argumenten schiet je snel af. Jammer. Feminisme nu is ook niets meer dan een hype. Het is niet meer het feminisme waar het voor bedoeld was decennia terug.

Ik denk dat het meer is aan feiten dan alleen een 'lesje leren'. Dat is wel heel kinderachtig.

Ook jammer dat je cbs als bron negeert.

p.s: heb jij ook bronnen of is dit meer een geval emotie?
Ja, het zijn hele emotionele percentages...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 2 november 2017 @ 14:36:03 #74
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174824523
Het idee dat je een oneindig complexe en gevarieerde (en variabele) werkelijkheid kunt vangen in een computermodelletje dat gebaseerd is op wat statistische gegevens is lachwekkend. Maar als dan ook nog Rwanda op de vierde plaats staat lijkt het eerder een hoax dan een onderzoek.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  donderdag 2 november 2017 @ 14:39:05 #75
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174824566
Dat krijg je als je allerlei culturen in je samenleving laat doordringen die het gewoon minder op hebben met vrouwen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 2 november 2017 @ 14:41:18 #76
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174824598
Ik moet er nu opeens aan denken dat de mooiste grondwet in de hele wereld die van de Sovjet-Unie was.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_174824621
Wist je dat vrouwen en allochtonen aan de hand van de wet bevooroordeeld mogen worden binnen sollicitaties als de ratio mannen tegeover vrouwen/allochtonen scheef is binnen het bedrijf? Andersom echter mag Jan de basisschool docent stikken.

Daarnaast is, en dit is al meerdere malen benoemd in dit topic, de wage gape een mythe. Er zijn meer dan genoeg onderzoeken die aantonen dat de wage gap onstaat door keuzes die vrouwen maken.
  donderdag 2 november 2017 @ 14:43:22 #78
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_174824628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:36 schreef Gorraay het volgende:
Het idee dat je een oneindig complexe en gevarieerde (en variabele) werkelijkheid kunt vangen in een computermodelletje dat gebaseerd is op wat statistische gegevens is lachwekkend. Maar als dan ook nog Rwanda op de vierde plaats staat lijkt het eerder een hoax dan een onderzoek.
Een hoax? Het is niet iets wat verzonnen is. Het is gewoon handig spelen met het meten van bepaalde parameters.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 2 november 2017 @ 14:44:37 #79
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_174824648
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:42 schreef Cruseder4 het volgende:
Daarnaast is, en dit is al meerdere malen benoemd in dit topic, de wage gape een mythe. Er zijn meer dan genoeg onderzoeken die aantonen dat de wage gap onstaat door keuzes die vrouwen maken.
Dit snapt iedereen natuurlijk. Als vrouwen echt zoveel minder betaald krijgen voor hetzelfde werk, waarom worden dan niet alleen vrouwen aangenomen? Scheelt de werkgever klauwen met geld. Maar ze zullen wel liever mannen aannemen ondanks dat ze duurder zijn omdat redenen of zo.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_174824690
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja, het zijn hele emotionele percentages...
Dus weer geen bronnen en negeren van een hele post maar alleen reageren op het makkelijke.
Ben dat wel gewend in dit soort discussies. Heel jammer.
Maar goed ik zoek wel iemand op niveau uit dan voor de rest. Ik sta wel open voor discussie en heb geen tunnelvisie gelukkig.
Geen interesse.
pi_174824785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:49 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het wegzakken op de FIFA ranglijst een stuk zorgwekkender dan dit soort komkommernieuws.
Er zijn toch geen mannen en vrouwen meer in Nederland? Louter nog gender neutrale mensen? :?
  donderdag 2 november 2017 @ 14:56:00 #82
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174824842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:47 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Dus weer geen bronnen en negeren van een hele post maar alleen reageren op het makkelijke.
Ben dat wel gewend in dit soort discussies. Heel jammer.
Maar goed ik zoek wel iemand op niveau uit dan voor de rest. Ik sta wel open voor discussie en heb geen tunnelvisie gelukkig.
Joh, zelfs de originele bron waar je je plaatje vandaan heeft legt dit uit (net als de CBS bron dat doet). Dat er gecorrigeerd wordt voor arbeidsparticipatie, hoeveelheid gewerkte uren, opleidingsniveau e.d.. er worden minstens 17 factoren meegenomen die een andere verklaring geven.
Daarna blijft er 2 tot 5% over die niet verklaard kan worden, wat dan ook nog grotendeels bij de oudere generaties zit. Die dus afneemt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174824848
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Joh, zelfs de originele bron waar je je plaatje vandaan heeft legt dit uit (net als de CBS bron dat doet). Dat er gecorrigeerd wordt voor arbeidsparticipatie, hoeveelheid gewerkte uren, opleidingsniveau e.d.. er worden minstens 17 factoren meegenomen die een andere verklaring geven.
Daarna blijft er 2 tot 5% over die niet verklaard kan worden, wat dan ook nog grotendeels bij de oudere generaties zit. Die dus afneemt.
Waar zijn jouw bronnen nou?
Geen interesse.
  donderdag 2 november 2017 @ 15:05:28 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174825011
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:56 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Waar zijn jouw bronnen nou?
Je eigen bronnen zeggen het zelfs. Als in waar dat plaatje vandaan komt en het CBS. Als je dat al niet leest, waarom zou ik je dan nog meer geven?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174825118
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je eigen bronnen zeggen het zelfs. Als in waar dat plaatje vandaan komt en het CBS. Als je dat al niet leest, waarom zou ik je dan nog meer geven?
Lees nou alles maar eens goed door, en ook echt lezen en probeer dat ook te begrijpen en dan kunnen we eventueel nog eens praten maar dit werkt niet. Succes eerst. Wellicht tot horens.
Geen interesse.
  donderdag 2 november 2017 @ 15:17:05 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174825255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:10 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Lees nou alles maar eens goed door, en ook echt lezen en probeer dat ook te begrijpen en dan kunnen we eventueel nog eens praten maar dit werkt niet. Succes eerst. Wellicht tot horens.
Dat kan ik jou ook aanraden, met klem zelfs.
Dan had je namelijk al geweten dat er minimaal 17 factoren worden meegenomen om het percentage te corrigeren. Waaronder dat verschil in opleiding, gewerkte uren, branche e.d.
Dat er daarna nog een percentage niet verklaard overblijft, die redelijk vlot aan het slinken is, zoals al meerdere keren gezegd.

Ik stel dus nergens dat we op dit gebied nog een probleem hebben. Wel dat er nog wat kleine overblijfselen zijn die hard aan het uitsterven zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174825306
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat kan ik jou ook aanraden, met klem zelfs.
Dan had je namelijk al geweten dat er minimaal 17 factoren worden meegenomen om het percentage te corrigeren. Waaronder dat verschil in opleiding, gewerkte uren, branche e.d.
Dat er daarna nog een percentage niet verklaard overblijft, die redelijk vlot aan het slinken is, zoals al meerdere keren gezegd.

Ik stel dus nergens dat we op dit gebied nog een probleem hebben. Wel dat er nog wat kleine overblijfselen zijn die hard aan het uitsterven zijn.
Als ik een keer een goeie post van je zie met echt feiten i.p.v. emotie dan reageer ik nog wel eens. Voor nu eerst tijd om te groeien.
Succes.
Geen interesse.
  donderdag 2 november 2017 @ 15:23:18 #88
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174825364
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:19 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Als ik een keer een goeie post van je zie met echt feiten i.p.v. emotie dan reageer ik nog wel eens. Voor nu eerst tijd om te groeien.
Succes.
Zeer emotionele percentages ja. Ik stel gewoon wat feiten, die zoals al meerdere keren gezegd ook in de bron van je geplaatste plaatje en die van het CBS te lezen zijn.
Na correctie blijft er een (klein) percentage over. 17 punten waarop gecorrigeerd wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174825386
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zeer emotionele percentages ja. Ik stel gewoon wat feiten, die zoals al meerdere keren gezegd ook in de bron van je geplaatste plaatje en die van het CBS te lezen zijn.
Na correctie blijft er een (klein) percentage over. 17 punten waarop gecorrigeerd wordt.
Daar hadden we het al over gehad maar is goed :) laatste woord is voor jou.
Geen interesse.
  donderdag 2 november 2017 @ 15:29:57 #90
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174825504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:24 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Daar hadden we het al over gehad maar is goed :) laatste woord is voor jou.
Daar heb je het niet over gehad,je noemt namelijk zelf die punten waar al op gecorrigeerd is. Die noem je als maar houden ze daar wel rekening mee. Wat je dus al had kunnen weten door je eigen bronnen gewoon te lezen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174825534
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:36 schreef Gorraay het volgende:
Maar als dan ook nog Rwanda op de vierde plaats staat lijkt het eerder een hoax dan een onderzoek.
Misschien vanwege de genocide en mannentekort aldaar...
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als vrouwen echt zoveel minder betaald krijgen voor hetzelfde werk, waarom worden dan niet alleen vrouwen aangenomen? Scheelt de werkgever klauwen met geld.
Schaakmat.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174825556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:49 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het wegzakken op de FIFA ranglijst een stuk zorgwekkender dan dit soort komkommernieuws.
pi_174827036
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:04 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Dit zal wel een grapje zijn maar je hebt wel een punt, het zijn wel bepaalde type mensen grotendeels. Ik denk mensen die gewoonweg ongelukkig zijn.
Zeker geen grap. Ik ben weleens zo'n die hard feminist in gesprek geweest bij een feestje ergens. Kort gekleurd haar, de hele mikmak. Ik dacht laat ik eens een onschuldig seksistisch grapje maken, gewoon om te kijken hoe ze reageert. Nou ik was blij dat ze geen wapen bij zich had.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174827257
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
Als men reacties op internet gaat lezen en meewegen dalen we nog verder. :D
er was een onderzoek naar seksisme online waaruit bleek dat vrouwen andere vrouwen meer "pesten" met vrouwonvriendelijke opmerkingen.
pi_174827288
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat kan ik jou ook aanraden, met klem zelfs.
Dan had je namelijk al geweten dat er minimaal 17 factoren worden meegenomen om het percentage te corrigeren. Waaronder dat verschil in opleiding, gewerkte uren, branche e.d.
Dat er daarna nog een percentage niet verklaard overblijft, die redelijk vlot aan het slinken is, zoals al meerdere keren gezegd.

Ik stel dus nergens dat we op dit gebied nog een probleem hebben. Wel dat er nog wat kleine overblijfselen zijn die hard aan het uitsterven zijn.
Meer vrouwen dan mannen in hogere opleidingen. Binnenkort mogen mannen thuisblijven en huishouden _O_
  donderdag 2 november 2017 @ 17:20:26 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174827327
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

er was een onderzoek naar seksisme online waaruit bleek dat vrouwen andere vrouwen meer "pesten" met vrouwonvriendelijke opmerkingen.
Maakt het uit wie er seksistisch is dan? Ben jij zo'n type dat denkt dat vrouwen niet seksistisch kunnen zijn?
  donderdag 2 november 2017 @ 17:27:26 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_174827461
Het CBS wil me hier iets te graag mooi weer spelen. Met zeventien covariaten ben je je regressiemodel aan het overfitten. Nogal wiedes dat je dan op een bijna gelijke uitkomst komt, het model is alleen waardeloos. Daarnaast kun je je afvragen of je wel voor bepaalde zaken moet corrigeren. Dus iemand met een gelijke opleiding, gelijke voorgeschiedenis, etc. EN die in de raad van commissarissen is terecht gekomen, verdient "slechts" zes procent minder dan de mannelijke commissarissen. Maar waarom zit er maar één vrouw tussen de twintig mannen? Dan heb je de discriminatie uit het model gefilterd en verklaar je vervolgens dat er geen discriminatie heeft plaatsgevonden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174827540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:27 schreef speknek het volgende:
Het CBS wil me hier iets te graag mooi weer spelen. Met zeventien covariaten ben je je regressiemodel aan het overfitten. Nogal wiedes dat je dan op een bijna gelijke uitkomst komt, het model is alleen waardeloos. Daarnaast kun je je afvragen of je wel voor bepaalde zaken moet corrigeren. Dus iemand met een gelijke opleiding, gelijke voorgeschiedenis, etc. EN die in de raad van commissarissen is terecht gekomen, verdient "slechts" zes procent minder dan de mannelijke commissarissen. Maar waarom zit er maar één vrouw tussen de twintig mannen? Dan heb je de discriminatie uit het model gefilterd en verklaar je vervolgens dat er geen discriminatie heeft plaatsgevonden.
Hoezo nogal wiedes. Zonder die correcties is je model geen zak waard. De arbeidsmarkt is namelijk erg complex en iemands salaris hangt van heel veel factoren af. Maar niet van iemands sekse.

Nouja een paar procent, in de oudere leeftijdscategorien. En dat wordt elk jaar minder.

[ Bericht 3% gewijzigd door habitue op 02-11-2017 17:39:53 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174827575
Speelt compleet ongeëmancipeerde import nog een rol in deze?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 2 november 2017 @ 17:44:29 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174827786
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:31 schreef habitue het volgende:

[..]

Hoezo nogal wiedes. Zonder die correcties is je model geen zak waard. De arbeidsmarkt is namelijk erg complex en iemands salaris hangt van heel veel factoren af. Maar niet van iemands sekse.

Nouja een paar procent, in de oudere leeftijdscategorien. En dat wordt elk jaar minder.
Mooi hoe je hem gelijk geeft dat het allemaal niet te becijferen is, en dan met zoveel zekerheid die cijfers gebruikt om één factor uit te sluiten. :D

Maar goed, er is genoeg bewijs in tegendeel. Afgelopen week nog, dat zwangere vrouwen regelmatig illegaal ontslagen worden. https://www.ad.nl/ad-werk(...)t-gestuurd~acd7e772/
pi_174828066
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooi hoe je hem gelijk geeft dat het allemaal niet te becijferen is, en dan met zoveel zekerheid die cijfers gebruikt om één factor uit te sluiten. :D

Nee, dat zeg ik helemaal niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:03:53 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174828191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik helemaal niet.
quote:
Hoezo nogal wiedes. Zonder die correcties is je model geen zak waard. De arbeidsmarkt is namelijk erg complex en iemands salaris hangt van heel veel factoren af. Maar niet van iemands sekse.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:05:04 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174828224
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:49 schreef TheJanitor het volgende:
Misschien heeft het te maken dat maar 25% van de vrouwen in NL full-time werken en met de keuzes die ze maken.
Dit dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174828277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Ja dat laten de cijfers dus zien nadat je cruciale correcties toepast. Dat zijn er nog maar 17, eigenlijk zouden ze nog veel meer correcties moeten toepassen. Dan zou het verschil nog kleiner worden gok ik.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:07:42 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174828301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:06 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja dat laten de cijfers dus zien nadat je cruciale correcties toepast. Dat zijn er nog maar 17, eigenlijk zouden ze nog veel meer correcties moeten toepassen. Dan zou het verschil nog kleiner worden gok ik.
Ja, als je corrigeert op seksisme wordt het nog kleiner.
pi_174828337
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, als je corrigeert op seksisme wordt het nog kleiner.
Ja misschien een half procentpuntje.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:10:20 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174828369
Als vrouwen meer willen verdienen moeten ze maar wat gaan studeren waar je meer in verdient. Maar als je sociale geografie wilt studeren, of dierenarts assistente omdat je dieren lief vind moet je niet zeuren dat je minder verdient.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:10:58 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174828391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:09 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja misschien een half procentpuntje.
Of 26%.
pi_174828414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Of 26%.
Nope meer dan 6 kan het sowieso al niet zijn heeft het CBS berekend.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:12:47 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174828443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:11 schreef habitue het volgende:

[..]

Nope meer dan 6 kan het sowieso al niet zijn heeft het CBS berekend.
Het CBS heeft al verschillende seksistische factoren weggecorrigeerd.
pi_174828467
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het CBS heeft al verschillende seksistische factoren weggecorrigeerd.
Vertel, welke.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:14:51 #112
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174828499
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:13 schreef habitue het volgende:

[..]

Vertel, welke.
Part-time vs fulltime en beroepskeuze.
pi_174828589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Part-time vs fulltime en beroepskeuze.
Ah dus een vrije keuze is al seksistisch in jouw boekje
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174828607
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

er was een onderzoek naar seksisme online waaruit bleek dat vrouwen andere vrouwen meer "pesten" met vrouwonvriendelijke opmerkingen.
Dat zullen dan wel als vrouw verklede homo's zijn geweest welke als vrouw vrouwonvriendelijke opmerkingen naar andere vrouwen maakten. Ons kent ons.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:36:01 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174829014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:17 schreef habitue het volgende:

[..]

Ah dus een vrije keuze is al seksistisch in jouw boekje
Nee, een gedwongen of gestuurde keuze is seksistisch in mijn boekje.
pi_174829047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maakt het uit wie er seksistisch is dan? Ben jij zo'n type dat denkt dat vrouwen niet seksistisch kunnen zijn?
ik vermeld enkel wat een onderzoek aantoont :') mysogenie op internet ligt een stuk hoger onder vrouwen.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:43:10 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174829157
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:37 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik vermeld enkel wat een onderzoek aantoont :') mysogenie op internet ligt een stuk hoger onder vrouwen.
Nou en? Is dat slechts ter kennisgeving, of wat wil je ermee zeggen?
pi_174829476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, een gedwongen of gestuurde keuze is seksistisch in mijn boekje.
Nou de vrouwen die ik ken, die part time werken en kinderen hebben, hebben daar vrijwillig voor gekozen en zijn er erg happy mee.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 2 november 2017 @ 19:01:20 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174829523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:59 schreef habitue het volgende:

[..]

Nou de vrouwen die ik ken, die part time werken en kinderen hebben, hebben daar vrijwillig voor gekozen en zijn er erg happy mee.
Minstens 800+ vrouwen die afgelopen jaar minder zijn gaan werken door hun zwangerschap zijn er niet zo happy mee:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)t-gestuurd~acd7e772/
pi_174829565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Minstens 800+ vrouwen die afgelopen jaar minder zijn gaan werken door hun zwangerschap zijn er niet zo happy mee:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)t-gestuurd~acd7e772/
Nou ik hoop dat ze een schadevergoeding krijgen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 2 november 2017 @ 19:06:07 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174829642
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:03 schreef habitue het volgende:

[..]

Nou ik hoop dat ze een schadevergoeding krijgen.
Wat dan voor de andere vrouwen die 'vrijwillig' minder zijn gaan werken onder druk van sociale normen? En gaat het CBS ook even corrigeren voor alle vrouwen die net zo 'vrijwillig' minder zijn gaan werken toen ze zwanger werden?
pi_174829671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het CBS heeft al verschillende seksistische factoren weggecorrigeerd.
Doen ze ook met de werkeloosheid-cijfers en 'de criminaliteit' die zogenaamd daalt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 2 november 2017 @ 19:08:21 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174829694
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:07 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Doen ze ook met de werkeloosheid-cijfers en 'de criminaliteit' die zogenaamd daalt.
Gefeliciteerd.
pi_174829727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Mooi, zijn we het daar over eens.

Verder hebben vrouwen alle rechten en wordt nog geen 6 procent echt 'gediscrimineerd'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 2 november 2017 @ 19:10:16 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174829737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:09 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Mooi, zijn we het daar over eens.

Verder hebben vrouwen alle rechten en wordt nog geen 6 procent echt 'gediscrimineerd'.
Zo werkt die statistiek niet.
  donderdag 2 november 2017 @ 20:59:58 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_174832469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:31 schreef alilami het volgende:

[..]

Misschien vanwege de genocide en mannentekort aldaar...

[..]

Schaakmat.
Omdat mannen graag mannen om zich heen hebben. Ik werk zelf in een goedbetaalde positie in de techniek. In ons team dreigen vrouwen de overhand te krijgen en ik weet dat de manager (in dit geval -nog- een man), daarom de voorkeur geeft aan een man, zodat er weer meer mannen dan vrouwen in het team zitten.
Salaris of kwaliteit maken in dit geval niets uit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_174832724
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Omdat mannen graag mannen om zich heen hebben. Ik werk zelf in een goedbetaalde positie in de techniek. In ons team dreigen vrouwen de overhand te krijgen en ik weet dat de manager (in dit geval -nog- een man), daarom de voorkeur geeft aan een man, zodat er weer meer mannen dan vrouwen in het team zitten.
Salaris of kwaliteit maken in dit geval niets uit.
Leuk anekdotisch bewijs. De meeste van die mannen willen hun winst maximaliseren. Als vrouwen even goed presteren als mannen en ook nog eens goedkoper zijn, dan zouden ze vooral vrouwen aannemen i.p.v. de mannelijke werknemers die meer kosten.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  donderdag 2 november 2017 @ 21:36:02 #128
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_174833542
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooi hoe je hem gelijk geeft dat het allemaal niet te becijferen is, en dan met zoveel zekerheid die cijfers gebruikt om één factor uit te sluiten. :D

Maar goed, er is genoeg bewijs in tegendeel. Afgelopen week nog, dat zwangere vrouwen regelmatig illegaal ontslagen worden. https://www.ad.nl/ad-werk(...)t-gestuurd~acd7e772/
in de uitzendbranche of met een flexibel arbeidscontract

Tsja, dat is gewoon een resultaat van het type arbeidscontract hé. Uiteindelijk helpt de regelgeving op dit vlak ook niet zo, als de overheid het zwangerschapsverlof betaalt heb je dit soort problemen niet, zie o.a. Litouwen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_174833749
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, als je corrigeert op seksisme wordt het nog kleiner.
Volgende keer zullen we in een random terrorismetopic dit nog even aanhalen.
Whatever...
pi_174833805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Omdat mannen graag mannen om zich heen hebben. Ik werk zelf in een goedbetaalde positie in de techniek. In ons team dreigen vrouwen de overhand te krijgen en ik weet dat de manager (in dit geval -nog- een man), daarom de voorkeur geeft aan een man, zodat er weer meer mannen dan vrouwen in het team zitten.
Salaris of kwaliteit maken in dit geval niets uit.
Gelukkig is dit niet overal zo.

Overigens is mijn ervaring dat teams het beste werken als er de verhouding tussen mannen en vrouwen of andersom niet groter is dan 65-35 oid.
Whatever...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 2 november 2017 @ 21:46:23 #131
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174833836
Goh, mensen met een kut contract worden op een lelijke manier eruit gewerkt. Niets nieuws onder de zon helaas.. Dit is neoliberalisme ten top
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174833879
P.S. de ranglijst bevat geen opleiding, toegang tot medische hulp bij zwangerschap...

Een omdat er dan nu in het kabinet wat minder vrouwen zitten is het ineens niet goed... Lijst gebaseerd op heel oppervlakkige zaken dan.
Whatever...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 2 november 2017 @ 21:48:33 #133
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174833890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:48 schreef Spanky78 het volgende:
P.S. de ranglijst bevat geen opleiding, toegang tot medische hulp bij zwangerschap...

Een omdat er dan nu in het kabinet wat minder vrouwen zitten is het ineens niet goed... Lijst gebaseerd op heel oppervlakkige zaken dan.
Een quotum is dan ook gewoon een dom iets
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 2 november 2017 @ 21:51:12 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174833965
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Volgende keer zullen we in een random terrorismetopic dit nog even aanhalen.
Veel succes. :D
  donderdag 2 november 2017 @ 22:44:35 #135
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174835618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]

in de uitzendbranche of met een flexibel arbeidscontract

Tsja, dat is gewoon een resultaat van het type arbeidscontract hé. Uiteindelijk helpt de regelgeving op dit vlak ook niet zo, als de overheid het zwangerschapsverlof betaalt heb je dit soort problemen niet, zie o.a. Litouwen.
Zwangerschapsverlof wordt hier ook door de overheid betaald.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 2 november 2017 @ 22:56:12 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_174835971
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:11 schreef habitue het volgende:
Nope meer dan 6 kan het sowieso al niet zijn heeft het CBS berekend.
Dat is niet hoe een statistisch model werkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:13 schreef habitue het volgende:

[..]

Vertel, welke.
Heel simpel: als je geen vrouwen aanneemt verdienen mannen en vrouwen met dezelfde functie evenveel. Absoluut gezien verdient de vrouw natuurlijk niets, maar een kniesoor die daar op let.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 november 2017 @ 07:40:31 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_174838753
Dat Rwanda zo hoog staat verbaasde mij en onderzocht vrouwen in de politiek. Volgens het onderzoek gaat het buitengewoon goed.




Het kabinet van Rwanda in 2016.

Ik heb verdere vragen over de calculatie van de statistieken van dit onderzoek.
reset
pi_174839714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:49 schreef TheJanitor het volgende:
Misschien heeft het te maken dat maar 25% van de vrouwen in NL full-time werken en met de keuzes die ze maken.
Dit ook. Men vergeet soms wel eens dat het niet per se aan de heren ligt.

Ga eens onderzoek doen naar de verhouding mannen/vrouwen bij loodgieters, bouwvakkers, stukadoors etc etc. Ik kan je garanderen dat het mannelijke geslacht enorm over vertegenwoordigd is en daar gaat niks aan veranderen. Vooral omdat de dames dat zelf ook echt niet willen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:22:23 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174839764
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:17 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Dit ook. Men vergeet soms wel eens dat het niet per se aan de heren ligt.

Ga eens onderzoek doen naar de verhouding mannen/vrouwen bij loodgieters, bouwvakkers, stukadoors etc etc. Ik kan je garanderen dat het mannelijke geslacht enorm over vertegenwoordigd is en daar gaat niks aan veranderen. Vooral omdat de dames dat zelf ook echt niet willen.
Ik vind het prima dat vrouwen liever kapster worden dan loodgieter, maar dan ook niet jammeren dat ze minder verdienen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174839893
Het beste is als we allemaal homo worden.
pi_174840861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:31 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het beste is als we allemaal homo worden.
We hebben hier in Nederland toch nog slechts homo's? Iedere oudere man doet het slechts met langere krachtige mannen.? En blieven niet dat de fijne smallere hetero's met even fijne smalle vrouwen spreken.
pi_174841645
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Omdat mannen graag mannen om zich heen hebben. Ik werk zelf in een goedbetaalde positie in de techniek. In ons team dreigen vrouwen de overhand te krijgen en ik weet dat de manager (in dit geval -nog- een man), daarom de voorkeur geeft aan een man, zodat er weer meer mannen dan vrouwen in het team zitten.
Salaris of kwaliteit maken in dit geval niets uit.
Niet alleen mannen willen dat. Genoeg vrouwen ook. Kippenhokken op het werk leidt vaak genoeg tot een verziekte werksfeer.
pi_174843133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat dan voor de andere vrouwen die 'vrijwillig' minder zijn gaan werken onder druk van sociale normen? En gaat het CBS ook even corrigeren voor alle vrouwen die net zo 'vrijwillig' minder zijn gaan werken toen ze zwanger werden?
Niks. Onderdeel van het leven, omgaan met sociale druk.

Vraag het ze zou ik zeggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:56 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Heel simpel: als je geen vrouwen aanneemt verdienen mannen en vrouwen met dezelfde functie evenveel. Absoluut gezien verdient de vrouw natuurlijk niets, maar een kniesoor die daar op let.
Als er geen vrouw wordt aangenomen is er blijkbaar een persoon beter geschikt die toevallig man is. Uitzonderingen daargelaten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:58:51 #144
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_174843137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Niet alleen mannen willen dat. Genoeg vrouwen ook. Kippenhokken op het werk leidt vaak genoeg tot een verziekte werksfeer.
Klopt. Vreselijk. Beide richtingen op.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:11:25 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174843356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kippenhokken op het werk leidt vaak genoeg tot een verziekte werksfeer.
Jep, helaas wel. Vrouwen zitten zich vaak genoeg zelf in de weg wat dat aan gaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:14:03 #146
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174843405
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:17 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Dit ook. Men vergeet soms wel eens dat het niet per se aan de heren ligt.

Ga eens onderzoek doen naar de verhouding mannen/vrouwen bij loodgieters, bouwvakkers, stukadoors etc etc. Ik kan je garanderen dat het mannelijke geslacht enorm over vertegenwoordigd is en daar gaat niks aan veranderen. Vooral omdat de dames dat zelf ook echt niet willen.
Er zijn dames die wel willen maar de voorzieningen voor dames op een bouw zijn er niet op ingericht. Mijn jongste dochter heeft 2 jaar in de bouw gewerkt maar een wc van Boels inhuren was te duur voor een dame. Dat is dan een voorbeeld.

Gevolg gestopt en werkt nu in de metaal en staat achter een draaibank. En daar zijn dan wel de voorzieningen aanwezig. Het bevalt haar goed.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:16:08 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174843436
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er zijn dames die wel willen maar de voorzieningen voor dames op een bouw zijn er niet op ingericht. Mijn jongste dochter heeft 2 jaar in de bouw gewerkt maar een wc van Boels inhuren was te duur voor een dame. Dat is dan een voorbeeld.

Gevolg gestopt en werkt nu in de metaal en staat achter een draaibank. En daar zijn dan wel de voorzieningen aanwezig. Het bevalt haar goed.
geweldig trouwens dat je echt kiest voor het "Handwerk" en in de metaal werkt!
Top!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:20:21 #148
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174843519
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:17 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Dit ook. Men vergeet soms wel eens dat het niet per se aan de heren ligt.

Ga eens onderzoek doen naar de verhouding mannen/vrouwen bij loodgieters, bouwvakkers, stukadoors etc etc. Ik kan je garanderen dat het mannelijke geslacht enorm over vertegenwoordigd is en daar gaat niks aan veranderen. Vooral omdat de dames dat zelf ook echt niet willen.
Dat is dus 1 van de 17 factoren die al meegenomen is, waarop het percentage al gecorrigeerd is. Net zoals het verschil in branche is meegenomen.

En niemand beweerd dat het aan mannen ligt. Als men het heeft over eventuele ongelijkheid dan heeft men het over een maatschappelijk probleem, een m/v probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174843562
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
En niemand beweerd dat het aan mannen ligt.
Nou, dat is toch wel echt feitelijk onjuist. Dit soort artikelen gaan over "het onrecht dat" onrecht wordt je aangedaan... Het gaat dus ook nog eens uit van een patriarchale samenleving.... Jaja vrouwen zijn slachtoffer van mannen, altijd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:24:25 #150
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174843602
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

geweldig trouwens dat je echt kiest voor het "Handwerk" en in de metaal werkt!
Top!
Familie kwaal. Mijn vader was ooit machine bankwerker, zelf ook in de werktuigbouw gezeten en nu mijn jongste dochter ook in de metaal.

Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat mijn vader thuis nog lang draaistukken maakte en mijn dochter er zo nu en dan bij was. Dat deed ik ook in mijn kinderjaren. Ik kon daar ook uren naar kijken. Heb veel van die ouwe opgestoken als het om metaal gaat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:30:52 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174843715
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Familie kwaal. Mijn vader was ooit machine bankwerker, zelf ook in de werktuigbouw gezeten en nu mijn jongste dochter ook in de metaal.

Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat mijn vader thuis nog lang draaistukken maakte en mijn dochter er zo nu en dan bij was. Dat deed ik ook in mijn kinderjaren. Ik kon daar ook uren naar kijken. Heb veel van die ouwe opgestoken als het om metaal gaat.
Het is een mooi vak, high tech productiemethodieken ook. De CAO ervoor in hier in D een van de beste die er is, weet niet hoe dat in NL zit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:07:41 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_174844506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:58 schreef habitue het volgende:
Als er geen vrouw wordt aangenomen is er blijkbaar een persoon beter geschikt die toevallig man is. Uitzonderingen daargelaten.


Jij bent er zeker ook zo eentje die gelooft dat CEOs vijf miljoen verdienen omdat je dan de beste mensen aantrekt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174844699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:07 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jij bent er zeker ook zo eentje die gelooft dat CEOs vijf miljoen verdienen omdat je dan de beste mensen aantrekt.
Ik ben er zo eentje die uit gaat van feiten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:21:03 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_174844751
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:18 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik ben er zo eentje die uit gaat van feiten.
Moge je ze ooit eens tegenkomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:08:18 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174845711
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Niks. Onderdeel van het leven, omgaan met sociale druk.
Ja, of we kunnen gewoon stoppen met die sociale druk. Zodat mensen die geen dwarse rasautisten zijn ook hun leven kunnen leiden zonder zich tot het ene of het andere verplicht te voeren.
quote:
Vraag het ze zou ik zeggen.
Ik denk van niet.
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:49:25 #156
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174848520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een mooi vak, high tech productiemethodieken ook. De CAO ervoor in hier in D een van de beste die er is, weet niet hoe dat in NL zit.
CAO in de metaal is iets minder. Als ik die vergelijk met de cao van NS dan is het zelfs slecht te noemen. Maar ze vind het leuk werk en doorgroei is goed mogelijk. Ze is nog jong en met wat geduld en het opdoen van ervaring heb je ontzettend veel mogelijkheden. In de metaal heb je altijd werk.

Btw het aantal vrouwelijke machinisten in mijn sector neemt gigantisch toe. Bovendien met een uitstekende cao hebben die niets te klagen. Ik kom de laatste tijd veel vrouwlijke machinisten tegen. Prima zaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 03-11-2017 17:57:18 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174848974
Zag dat NOS Journaal ook weer eens propaganda uitzende. Een inkomen verschil van 16%.
pi_174857601
Als uit degelijk onderzoek blijkt dat vrouwen voor een bepaalde functie niet geschikt zijn, bijvoorbeeld als blijkt dat vrouwelijke artsen meer medische fouten maken dan hun mannelijke collega's, dan vind ik dat om levens te redden of om de kwaliteit van levens te verbeteren of te behouden, dat aan de poort de selectie voor vrouwen zeer streng moet zijn. En dat geldt ook voor bepaalde beroepen voor mannen.

Om piloot te kunnen worden bijvoorbeeld, moet je ook over goeie ogen beschikken en daarnaast geestelijk gezond zijn.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_174857755
Gewoon even de twee bovenste Youtube video's als je het zoekt, beschrijven het allebei prima. Verwacht niet dat de mensen die er tegen zijn de tijd nemen om het te bekijken, maarja...


  zaterdag 4 november 2017 @ 02:22:18 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174857879
Goed nieuws dus.

Mannen en vrouwen zijn anders en hebben andere voorkeuren en zijn vrij om andere keuzes te maken. Ongelijkheid is dan een logische consequentie. Mensen voelen zich in Nederland dus blijkbaar vrij om zich te ontplooien richting datgene waar ze zin in hebben, niet per se datgene waar ze geld mee verdienen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 4 november 2017 @ 07:34:42 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_174858747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:16 schreef Cruseder4 het volgende:
Zag dat NOS Journaal ook weer eens propaganda uitzende. Een inkomen verschil van 16%.
Wat is er propaganda aan 16%?


quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 02:22 schreef SpecialK het volgende:
Goed nieuws dus.

Mannen en vrouwen zijn anders en hebben andere voorkeuren en zijn vrij om andere keuzes te maken. Ongelijkheid is dan een logische consequentie. Mensen voelen zich in Nederland dus blijkbaar vrij om zich te ontplooien richting datgene waar ze zin in hebben, niet per se datgene waar ze geld mee verdienen.
Oei iedereen stil, de dominee is er.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174859117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, of we kunnen gewoon stoppen met die sociale druk. Zodat mensen die geen dwarse rasautisten zijn ook hun leven kunnen leiden zonder zich tot het ene of het andere verplicht te voeren.

[..]

Ik denk van niet.
Dat is de menselijke aard. Overigens denk ik dat het aantal vrouwen die part time werkt vanwege sociale druk erg klein is. Meeste vrouwen vinden het gewoon fijn om tijd met hun kroost te spenderen.
En daar is helemaal niks mis mee. Alsof een carriere de pinnacle van het menselijk bestaan is.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 5 november 2017 @ 16:24:42 #163
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_174885818
Er is geen sprake van ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in Nederland, mannen en vrouwen hebben dezelfde kansen.
pi_174886166
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2017 16:24 schreef Geranium_Opa het volgende:
Er is geen sprake van ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in Nederland, mannen en vrouwen hebben dezelfde kansen.
_O_ :z
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174889520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 01:48 schreef Begripvol het volgende:
Als uit degelijk onderzoek blijkt dat vrouwen voor een bepaalde functie niet geschikt zijn, bijvoorbeeld als blijkt dat vrouwelijke artsen meer medische fouten maken dan hun mannelijke collega's, dan vind ik dat om levens te redden of om de kwaliteit van levens te verbeteren of te behouden, dat aan de poort de selectie voor vrouwen zeer streng moet zijn. En dat geldt ook voor bepaalde beroepen voor mannen.

Om piloot te kunnen worden bijvoorbeeld, moet je ook over goeie ogen beschikken en daarnaast geestelijk gezond zijn.
goeie ogen kun je meten. En uit onderzoek kan blijken dat vrouwen misschien meer fouten maken dan mannen, of andersom, maar dat is een gemiddelde. De ene vrouw is de andere niet. En de ene man is de andere niet. Gewoon naar het individu kijken bij het aannemen van personeel. De best man/woman for the job kiezen. Qua loon moet iemand die hetzelfde werk als de andere doet (en zelfde level van ervaring) niet meer of minder verdienen dan zijn/haar collega die op hetzelfde niveau zit. Tuurlijk, als je parttime werkt verdien je minder. Maar per uur moet het dan wel hetzelfde zijn.

just my 2 cents oO<
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_174891686
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 19:14 schreef Apotheose het volgende:

[..]

goeie ogen kun je meten. En uit onderzoek kan blijken dat vrouwen misschien meer fouten maken dan mannen, of andersom, maar dat is een gemiddelde. De ene vrouw is de andere niet. En de ene man is de andere niet. Gewoon naar het individu kijken bij het aannemen van personeel. De best man/woman for the job kiezen. Qua loon moet iemand die hetzelfde werk als de andere doet (en zelfde level van ervaring) niet meer of minder verdienen dan zijn/haar collega die op hetzelfde niveau zit. Tuurlijk, als je parttime werkt verdien je minder. Maar per uur moet het dan wel hetzelfde zijn.

just my 2 cents oO<
Gewoon je werk goed doen. En daar draait alles om. Alles heeft een begin, maar ook een einde. En het resultaat tegen het einde van je carrière zal bepalen of je wel rust verdient of niet.

Want onthoud: Ontkenning bevrijdt helaas het geweten niet!
(Begripvol)
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_174892234
Moet gelijk aan Rossen denken:


  donderdag 16 november 2017 @ 01:25:55 #168
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175103153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:50 schreef Joppiez het volgende:
Vrouwen onder de 35 verdienen al een stuk meer gemiddeld dan mannen in dezelfde leeftijdscategorie(n). Vrouwen zijn veel sterker vertegenwoordigd in het hoger onderwijs dan mannen tegenwoordig...

Inderdaad flink wat werk voor de boeg!
Tuurlijk verdienen vrouwen gemiddeld meer dan mannen. Er werken weinig vrouwen vergeleken met mannen. Vrouwen werken alleen als het leuke en goed betaalde baantjes zijn, die ze verkrijgen bij politiek correcte en door de overheid (met ons belastinggeld) gesubsieerde instellingen, gemeentes en overheden.
Voor het vuile werk, slecht betaald en werk met weinig status trekken onze prinsesjes hun neus op! Zo weinig vrouwen werken, dus veel vrouwen zijn zonder werk. Veel meer vrouwen zijn zonder werk dan mannen. Nu, als jij wilt poetsen kun je dezelfde dag nog beginnen. Maar daar hebben die vele vrouwen geen zin in. Da´s niks voor NL prinsesjes. Ook NL mannen hebben hier geen zin in. Dat klopt. Maar er zijn veel meer vrouwen zonder baan als mannen zonder baan.
Wie moet dan poetsen? Juist, de buitenlanders. Buitenlandse mannen en vrouwen zijn zwaar oververtegenwoordigd in de poetsbussiness.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 16-11-2017 01:43:58 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175103176
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:25 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Tuurlijk verdienen vrouwen gemiddeld meer dan mannen. Er werken weinig vrouwen vergeleken met mannen. Vrouwen werken alleen als het leuke en geod betaalde baantjes zijn, die ze verkrijgen bij politiek correcte en door de overheid (met ons belastinggeld) gesubsieerde instellingen, gemeentes en overheden.
Voor het vuile werk, slecht betaald en werk met weinig status trekken onze prinsesjes hun neus op! Zo weinig vrouwen werken, dus veel vrouwen zijn zonder werk. Veel meer vrouwen zijn zonder werk dan mannen. Nu, als jij wilt poetsen kun je dezelfde dag nog beginnen. Maar daar hebben die vele vrouwen geen zin in. Da´s niks voor NL prinsesjes. Ook NL mannen hebben hier geen zin in. Dat klopt. Maar er zijn veel meer vrouwen zonder baan als mannen zonder baan.
Wie moet dan poetsen? Juist, de buitenlanders. Buitenlandse mannen en vrouwen zijn zwaar oververtegenwoordigd in de poetsbussiness.
Ja maar die wil je geen sleutel van je huis geven
  donderdag 16 november 2017 @ 01:42:47 #170
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175103238
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:41 schreef Loekie1 het volgende:
Tja, zolang studentes nog van school afgestuurd worden wanneer ze niet aan de seksuele wensen van docenten willen voldoen...
En dat staat allemaal in de krant van .... Fabeltjesland.
En nu allemaal oogjes dicht en snaveltjes toe.

Je geeft geen voorbeeld, en als je ernaar zoekt zul je er beslist wel 1 of 2 vinden. Maar wat over al die jongens die tegenwoordig alleen nog maar les krijgen van vrouwen waar van een groot deel mannen (en dus jongens in hun groei tot man), haten. Die meisjes liever hebben in hun klas (die hebben minder energie om te ravotten en te stoeien) en die ook met het idee leven dat vrouwen en meisjes slachtoffers zijn van zowat alles en dus positief gediscrimineerd moeten worden. En voor ieder "puntje" positieve duscriminatie van meisjes en vrouwen betekent dat een puntje negatieve discriminatie ergens voor jongens en mannen.
Positieve discriminatie voor vrouwen en nieuwe medelanders? Nu, probeer maar als Nederlandse man eens bij de politie te komen tegenwoordig (dus niet in de vorige eeuw).
En ooit gelezen dat de gemeente vuilnis"mannen" zoekt en gezien hun (de overheid) streven naar een meer pluriforme samenleving met name vrouwen uitnodigt te solliciteren. Jaja, traume weiter ...
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175103263


Het gaat al mis bij de studiekeuze. Waarom kiezen in Nederland zo weinig vrouwen voor technische studies?
  donderdag 16 november 2017 @ 02:00:01 #172
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175103344
Softe vakken, cq zwamstudies ligt hen beter. Zwammen is nooit goed te meten in de zin van goed of slecht. Dus je kunt eigenlijk nooit fout zitten. Je hebt gewoon een eigen visie. Wat prima past bij de huidige vrouw, eigen visie en creatief leiding geven en mee zwammen zonder enige kennis ervaring of inzicht.
Als je wiskunde, technische vakken etc. doet dan is het veel makkelijker te meten of je werk goed is. Als een brug in mekaar sodmietert is duidelijk fout berekent. Daat kom je niet weg met een "eigen" visie, haar tijd ver vooruit! Daarom kiezen vrouwen dat dus, die soft sector vakken.
Ook pedagogie, opvoedkunde is zo een vak dat veel vrouwen kiezen. Nu, als er iets mis aan het gaan is dan is het wel met onze huidige jeugd en jonge volwassenen.
Er zijn hele boeken met lijsten van nieuwe geestelijke stoornissen de laatste 25 jaar "ontdekt" en die moeten allemaal apart behandeld worden.
En helpt al dat extra geld voor dat speciaal onderwijs of begeleiding? Neuh, :N Kijk maar eens om je heen ... 8)7
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 16 november 2017 @ 02:36:12 #173
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175103457
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:17 schreef Murdera het volgende:

[..]

Meer vrouwen dan mannen in hogere opleidingen. Binnenkort mogen mannen thuisblijven en huishouden _O_
Juist !! Wat vrouwen kunnen kunnen mannen altijd al beter. Vrouwen koken / kookten het meest, maar de grote koks zijn mannen. Enz. enz.
Dus waarom zouden wij niet de betere "vrouw" kunnen zijn. Het huishouden stelt steeds minder voor. Huizen worden kleiner, efficienter en staan vol met het werk - verlichtende apparatuur. Ik heb vroeger nog meegeholpen de was eerst een nacht voor te koken en na het wassen door de wringer te doen. Tegenwoordig sorteer je op 2 hoopjes (kleur eventueel gevoelig textiel) en als je slim genoeg bent om strijkvrije hemden en zo te kopen ben je zo klaar. Boodschappen doen via internet en lekker laten bezorgen. Paar keer per week naar de sportschool zodat het vrouwtje geil op je blijft, af en toe sex weigeren als je je zin (nieuwe racefiets) niet krijgt. En als je het met die geile op de sportschool hebt gedaan heb je hoofdpijn. Als vrouwtje thuis komt meteen beginnen met klagen, dat echt alles tegen zat en je daarom niet gekookt hebt maar dus maar snel een bak magnetron bami hebt gehaald. terwijl je de hele middag porno hebt gekeken of interessante sport talkshows.
Laat je lekker verwennen en financieel vrij houden door je vrouwtje. En lukt het niet meer samen dan scheiden en alimentatie eisen.
Lijkt mij toch niet zo moeilijk, toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door LeesFoknl op 16-11-2017 02:50:08 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175103467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 02:00 schreef LeesFoknl het volgende:
Softe vakken, cq zwamstudies ligt hen beter. Zwammen is nooit goed te meten in de zin van goed of slecht. Dus je kunt eigenlijk nooit fout zitten. Je hebt gewoon een eigen visie. Wat prima past bij de huidige vrouw, eigen visie en creatief leiding geven en mee zwammen zonder enige kennis ervaring of inzicht.
Als je wiskunde, technische vakken etc. doet dan is het veel makkelijker te meten of je werk goed is. Als een brug in mekaar sodmietert is duidelijk fout berekent. Daat kom je niet weg met een "eigen" visie, haar tijd ver vooruit! Daarom kiezen vrouwen dat dus, die soft sector vakken.
Ook pedagogie, opvoedkunde is zo een vak dat veel vrouwen kiezen. Nu, als er iets mis aan het gaan is dan is het wel met onze huidige jeugd en jonge volwassenen.
Er zijn hele boeken met lijsten van nieuwe geestelijke stoornissen de laatste 25 jaar "ontdekt" en die moeten allemaal apart behandeld worden.
En helpt al dat extra geld voor dat speciaal onderwijs of begeleiding? Neuh, :N Kijk maar eens om je heen ... 8)7
Zwammen zonder kennis en inzicht gaat jou ook goed af. :D
  donderdag 16 november 2017 @ 02:48:21 #175
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175103474
Het gaat mij niet alleen goed af, het gaat mij zelfs beter af dan de gemiddelde vrouw. Nogmaals, wat vrouwen kunnen kan een man altijd beter. Of het nu om sporten gaat, om koken en professionele koks of in zwam vakken en opleidingen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175103537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 02:48 schreef LeesFoknl het volgende:
Het gaat mij niet alleen goed af, het gaat mij zelfs beter af dan de gemiddelde vrouw. Nogmaals, wat vrouwen kunnen kan een man altijd beter. Of het nu om sporten gaat, om koken en professionele koks of in zwam vakken en opleidingen.
Oh vertel? Dan weet jij waarschijnlijk niet dat de gemiddelde vrouwen welke men kon verslaan in zwammen en andere dingen waar men een goed stel hersens bij nodig heeft verklede en gegrimeerde oudere mannen waren.
  donderdag 16 november 2017 @ 08:26:07 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_175104575
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:47 schreef Jemoederniet het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat al mis bij de studiekeuze. Waarom kiezen in Nederland zo weinig vrouwen voor technische studies?
Omdat Nederland een seksistisch land is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 november 2017 @ 23:38:42 #178
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175123976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 04:20 schreef torentje het volgende:

[..]

Oh vertel? Dan weet jij waarschijnlijk niet dat de gemiddelde vrouwen welke men kon verslaan in zwammen en andere dingen waar men een goed stel hersens bij nodig heeft verklede en gegrimeerde oudere mannen waren.
:? :N 8)7
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175126081
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:38 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

:? :N 8)7
Zie je wel, jij bent nergens beter in dan vrouwen. Want je hebt geen antwoord.
  vrijdag 17 november 2017 @ 08:18:18 #180
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_175126368
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 02:36 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Juist !! Wat vrouwen kunnen kunnen mannen altijd al beter. Vrouwen koken / kookten het meest, maar de grote koks zijn mannen. Enz. enz.
Dus waarom zouden wij niet de betere "vrouw" kunnen zijn. Het huishouden stelt steeds minder voor. Huizen worden kleiner, efficienter en staan vol met het werk - verlichtende apparatuur. Ik heb vroeger nog meegeholpen de was eerst een nacht voor te koken en na het wassen door de wringer te doen. Tegenwoordig sorteer je op 2 hoopjes (kleur eventueel gevoelig textiel) en als je slim genoeg bent om strijkvrije hemden en zo te kopen ben je zo klaar. Boodschappen doen via internet en lekker laten bezorgen. Paar keer per week naar de sportschool zodat het vrouwtje geil op je blijft, af en toe sex weigeren als je je zin (nieuwe racefiets) niet krijgt. En als je het met die geile op de sportschool hebt gedaan heb je hoofdpijn. Als vrouwtje thuis komt meteen beginnen met klagen, dat echt alles tegen zat en je daarom niet gekookt hebt maar dus maar snel een bak magnetron bami hebt gehaald. terwijl je de hele middag porno hebt gekeken of interessante sport talkshows.
Laat je lekker verwennen en financieel vrij houden door je vrouwtje. En lukt het niet meer samen dan scheiden en alimentatie eisen.
Lijkt mij toch niet zo moeilijk, toch?
Je wordt er vrij snel uitgeflikkerd, dus wel zorgen dat je de kinderen meekrijgt + alimentatie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_175127870
Wat mij dan weer intrigeert is deze; Hoeveel mannen met vrouwen die 32/40 uur werken (niet gescheiden) regelen de oppas. Hoeveel mannen lappen de ramen of doen de was. Hoeveel mannen nemen gelijkwaardig de kinderen over. Hoeveel mannen gaan er nachts uit bij huilende kinderen. Hoeveel mannen doen de dingen samen wanneer ze thuis komen.

Wat ik nl ervaar is dat wanneer een vrouw 32 tot 36 uur werkt alles laat vallen wanneer mama thuis komt. Dat mama de aardappels schilt en alles kant en klaar heeft voordat ze gaat werken, Dat zij alsnog het huishouden draaiende houdt. Oppas zoekt wanneer de dagopvang belt om hun kind op te halen wanneer het ziek is. etc etc.

Die cijfers intrigeren mij meer. Er zijn echt wel een paar mannen die het super doen en waarvan ik denk dat beter de man thuis kan blijven dan de vrouw, maar wat ik zie (en dit is uiteraard alleen in mijn omgeving) is dat de vrouw vaak EN werkt EN de kinderen verzorgt zo gauw ze thuis komt. En daarnaast ook (op het af en toe stofzuigen en afwasmachine vullen na) ook het huishouden doet.

Denk in zulke gevallen dat de vrouw dan beter de man 60 uur kan laten werken en zij thuis bij de kinderen gaat zitten. Zeg dus niet dat elke man zo is hoor. Dit is wat ik meestal zie. (verder prima mannen hoor)

Ik zie trouwens weinig moeders bij de school of in de stad. Zie meer oma's of oudere zusjes of broertjes.

Zo'n onderzoek vind ik interessanter.

Dat verschil in inkomen voor dezelfde functie vind ik ook interessant trouwens.

Buiten dat ik de mening heb dat je als ouders (maakt mij niet uit of de man of de vrouw) geen 40 uur moet gaan werken allebei wanneer je kinderen hebt. Begin dan gewoon niet aan kinderen. (mijn mening)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:58:04 #182
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175133000
Ik geloof dat jij een vrouw bent die niet zelf het huishouden doet, of ons mannen, zoals veel vrouwen, op de mouw willen spelden dat het huishouden oh zoveel en zo zwaar werk is.
Vroeger misschien, toen een gemiddeld gezin 5 kinderen had, twee kolenkachels in het huis om te warmen, zaterdag in de zinken teil allen "in bad". en de vuile was de hele nacht op het vuur laten trekken en dan in een ton met een stamper bewerken en door de wringer voordrogen. Toen er een vrachtwagen kolen kwam en die opgeslagen moest worden iedere winter en een paar honderd kilo aardappels de kelder in moesten om de winter door te komen.
Maar dat is 60 jaar geleden! Nu worden de aardappels wekelijks aan huis geleverd, samen met de andere boodschappen. Wasjes in de wasmachine en er nagenoeg droog uitkomen. Thermostaat programmeren ipv vracht auto lading kolen opslaan. Ik heb zelf 12 jaar het huishouden gedaan in mijn huis met 4 slaapkamers voor en achtertuin en dubbele garage. Plus de inkopen en iedeere dag zelf gekookt warm eten op tafel. Voor 2 volwassenen met 2 kleintjes.
Aan koken,poetsen, huishouden, wassen, inkopen was ik per dag 2 uren bezig.

En kinderen, come on, eerst slapen ze de hele dag, en zo gauw ze wat ouder worden gaan ze naar de peuter, kleuter enz. school.

Hoe lang (Paddy) ben jij dan wel per dag bezig met je huishouden?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 20 november 2017 @ 14:06:05 #183
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175194484
Paddy klinkt inderdaad alsof ze op een wasbord de schooluniformen van de 6 kinderen aan het wassen is tot aan bloedende knokkels aan toe.

De realiteit. Ze struikelt soms over de stofzuigrobot en trakteert haarzelf op een pina colada voor de schrik nadat ze de kinderen voor een verzonnen reden naar bed heeft gestuurd.

Diezelfde kinderen die trouwens 6 uur lang youtube filmpjes op de ipad hebben gekeken ipv dat ze iets structureels met mamma hebben gedaan
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 20 november 2017 @ 14:24:09 #184
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194877
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:58 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik geloof dat jij een vrouw bent die niet zelf het huishouden doet, of ons mannen, zoals veel vrouwen, op de mouw willen spelden dat het huishouden oh zoveel en zo zwaar werk is.
Vroeger misschien, toen een gemiddeld gezin 5 kinderen had, twee kolenkachels in het huis om te warmen, zaterdag in de zinken teil allen "in bad". en de vuile was de hele nacht op het vuur laten trekken en dan in een ton met een stamper bewerken en door de wringer voordrogen. Toen er een vrachtwagen kolen kwam en die opgeslagen moest worden iedere winter en een paar honderd kilo aardappels de kelder in moesten om de winter door te komen.
Maar dat is 60 jaar geleden! Nu worden de aardappels wekelijks aan huis geleverd, samen met de andere boodschappen. Wasjes in de wasmachine en er nagenoeg droog uitkomen. Thermostaat programmeren ipv vracht auto lading kolen opslaan. Ik heb zelf 12 jaar het huishouden gedaan in mijn huis met 4 slaapkamers voor en achtertuin en dubbele garage. Plus de inkopen en iedeere dag zelf gekookt warm eten op tafel. Voor 2 volwassenen met 2 kleintjes.
Aan koken,poetsen, huishouden, wassen, inkopen was ik per dag 2 uren bezig.

En kinderen, come on, eerst slapen ze de hele dag, en zo gauw ze wat ouder worden gaan ze naar de peuter, kleuter enz. school.

Hoe lang (Paddy) ben jij dan wel per dag bezig met je huishouden?
Als het allemaal niets voorstelt, waarom doen zoveel mannen er dan zo moeilijk over? Dat dat echt teveel gevraagd is naast het werk?

Ik moet toegeven dat het huishouden echt een klusje van niets is. Max paar uur per dag en je hebt een kraakschoon huis. Maar kinderen gaan 24/7 door.
Dat kan zo nu en dan echt heel veel vragen van iemand.

Ik vind het ronduit een schande dat anno 2017 het op de meeste plaatsen nog zo is dat mams standaard gebeld wordt als de kinderen ziek zijn, dat zelfs liever oma, zus of wie dan ook met een vagina gebeld wordt dan papa. Ken zelfs een heel aantal gevallen waarbij letterlijk aangegeven is dat op die dagen papa gebeld moet worden toch mama gebeld wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 20 november 2017 @ 14:30:45 #185
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175195013
Ja maar de KINDEREN willen het zo! Die gillen altijd om mama en nooit om papa. Daar kunnen wij (man) toch niks aan doen. Jij hebt zeker geen kinderen dat je dat niet weet?

:N :N
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175197050
En met dit erbij hebben wij hier straks een moderne apartheid.

NWS / GroenLinks schrikt en schiet in PVV-modus
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:13:40 #187
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175218565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:47 schreef Jemoederniet het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat al mis bij de studiekeuze. Waarom kiezen in Nederland zo weinig vrouwen voor technische studies?
Omdat ze er geen zin in hebben. Omdat ze geen interesse hebben voor het onderwerp. Omdat ze liever met mensen werken dan met dingen. Omdat ze, ondanks eventuele technische kennis de keuze hebben om iets leukers te doen omdat ze people-skills hebben, unlike een hoop mannelijke techneuten?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:21:47 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175218692
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat ze er geen zin in hebben. Omdat ze geen interesse hebben voor het onderwerp. Omdat ze liever met mensen werken dan met dingen. Omdat ze, ondanks eventuele technische kennis de keuze hebben om iets leukers te doen omdat ze people-skills hebben, unlike een hoop mannelijke techneuten?
Maar vervolgens wel janken dat je als vrouw (met je sociale geografie) minder verdient dan een man (die civiel ingenieur is)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:28:32 #189
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175218818
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:30 schreef LeesFoknl het volgende:
Ja maar de KINDEREN willen het zo! Die gillen altijd om mama en nooit om papa. Daar kunnen wij (man) toch niks aan doen. Jij hebt zeker geen kinderen dat je dat niet weet?

:N :N
Als je een wat meer betrokken vader was geweest hadden ze ook om jou geroepen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:50:16 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175219245
Nederland is zo rijk dat vrouwen het zich permitteren kunnen om slechts 2 dagen per week te “werken” en het geld te gebruiken ‘voor leuke dingen’
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:59:29 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175219449
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:50 schreef LXIV het volgende:
Nederland is zo rijk dat vrouwen het zich permitteren kunnen om slechts 2 dagen per week te “werken” en het geld te gebruiken ‘voor leuke dingen’
En dan te klagen dat "hij" niets in het huishouden doet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175220211
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:47 schreef Jemoederniet het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat al mis bij de studiekeuze. Waarom kiezen in Nederland zo weinig vrouwen voor technische studies?
Ik heb een Noorse docu gezien hierover. Daar geldt ook dat veel vrouwen in de "standaard" vrouwenberoepen zitten.

In armere en minder ontwikkelde landen is STEM voor vrouwen een goede manier om armoede te ontsnappen. Hoe vrijer het land hoe meer vrouwen de softe kant op gaan qua beroep.
  dinsdag 21 november 2017 @ 21:06:53 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175225955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dan te klagen dat "hij" niets in het huishouden doet
Idd
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175232703
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als het allemaal niets voorstelt, waarom doen zoveel mannen er dan zo moeilijk over? Dat dat echt teveel gevraagd is naast het werk?

Ik moet toegeven dat het huishouden echt een klusje van niets is. Max paar uur per dag en je hebt een kraakschoon huis. Maar kinderen gaan 24/7 door.
Dat kan zo nu en dan echt heel veel vragen van iemand.

Ik vind het ronduit een schande dat anno 2017 het op de meeste plaatsen nog zo is dat mams standaard gebeld wordt als de kinderen ziek zijn, dat zelfs liever oma, zus of wie dan ook met een vagina gebeld wordt dan papa. Ken zelfs een heel aantal gevallen waarbij letterlijk aangegeven is dat op die dagen papa gebeld moet worden toch mama gebeld wordt.
Dat kinderen als ze ziek zijn liever mams roepen of bellen is omdat mams zachter in de omgang is.
  woensdag 22 november 2017 @ 14:18:05 #195
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175239557
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als je een wat meer betrokken vader was geweest hadden ze ook om jou geroepen.
Ze riepen wel om mij: centjes papa. Heb gezegd ga maar naar je moeder of naar je verwekker of naar de sociale dienst.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 22 november 2017 @ 14:41:39 #196
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175240005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:18 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ze riepen wel om mij: centjes papa. Heb gezegd ga maar naar je moeder of naar je verwekker of naar de sociale dienst.
Nou, je bent een hele vent hoor. Schouderklopje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 22 november 2017 @ 14:58:35 #197
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175240334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb een Noorse docu gezien hierover. Daar geldt ook dat veel vrouwen in de "standaard" vrouwenberoepen zitten.

In armere en minder ontwikkelde landen is STEM voor vrouwen een goede manier om armoede te ontsnappen. Hoe vrijer het land hoe meer vrouwen de softe kant op gaan qua beroep.
Geef mij de oude Sovjet Unie maar. daat waren de stratenmakers en de asfalt-teerders vrouwen. In West europa willen de vrouwen uitsluiend, na de mavo, creatief leidinggeven in banen van 18 uur per week.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 05:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat kinderen als ze ziek zijn liever mams roepen of bellen is omdat mams zachter in de omgang is.
Juist! En zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Eeuwenoud gezegde !!
Daarom dus: zachte moeders die praten willen. Een pets op de kont is verboden. Ja ja, en maar praten en naar de psychologe (natuurlijk ook vrouw!) En zie de resultaten, er zijn nog nooit zoveel kinderen en jongeren met psychische en gedragsproblemen geweest als nu.
Ook al die klachten over mannen, en over jongens. Ze zijn niet dit en dat genoeg. Niet empathisch, bindingsangst, alleen uit op de sex enz. Nu vrouwen, verander dat dan eens. Jullie hebben nagenoeg het alleenrecht op de opvoeding. Alles wat met opvoeding, school en de dagelijkse verzorging (van 0 tm jaar of 15) te maken heeft is in jullie handen. Jullie verzaken daarin schromelijk. Zie het resultaat. Had je vroeger, in de zogenaamde macho mannen tijd, als jongens of jonge mannen ruzie, dan stopte je als er een een bloedneus had of zich gewonnen gaf of een paar rake klappen had gehad. Tegenwoordig trappen ze liever iemand met 5 man half (en soms helemaal) dood. Fijn hoe jullie de jongeren oh zo empathisch weten op te voeden met zulke resultaten.
Dit topic gaat over de gelijkheid tussen man en vrouw, en op welke plaats Nederland hierin staat. Ik denk dat in het recente verleden de mannen duidelijk achtergesteld werden en deels nog zijn vergeleken met de vrouwen. hoe is nederland dan op zo een lage plaats kunnen terechtkomen. Mijn idee:vrouwen jullie hebben zeker 30 jaar jullie kans gehad met positieve discriminatie van de vrouw en nagenoeg het alleen beslissing recht mbt alles wat met gezin, kinderen, opvoeding, dagelijks leven in het gezin en in de relatie betreft. Scheiding: man kan vertrekken, huis en kinderen nagenoeg automatisch naar de vrouw.
Jullie hebben jullie kans dik gehad! En ik denk niet dat jullie het niet zouden kunnen! Maar je moet het willen, en er de pit voor hebben, er energie insteken, er voor gaan. En daar gaat het mis. Dan lijkt het teveel op werken. En dat willen vrouwen wel, maar dan creatief leiding gevend, en hooguit 18 uur per week.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175241363
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:58 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Geef mij de oude Sovjet Unie maar. daat waren de stratenmakers en de asfalt-teerders vrouwen. In West europa willen de vrouwen uitsluiend, na de mavo, creatief leidinggeven in banen van 18 uur per week.

[..]

Juist! En zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Eeuwenoud gezegde !!
Daarom dus: zachte moeders die praten willen. Een pets op de kont is verboden. Ja ja, en maar praten en naar de psychologe (natuurlijk ook vrouw!) En zie de resultaten, er zijn nog nooit zoveel kinderen en jongeren met psychische en gedragsproblemen geweest als nu.
Ook al die klachten over mannen, en over jongens. Ze zijn niet dit en dat genoeg. Niet empathisch, bindingsangst, alleen uit op de sex enz. Nu vrouwen, verander dat dan eens. Jullie hebben nagenoeg het alleenrecht op de opvoeding. Alles wat met opvoeding, school en de dagelijkse verzorging (van 0 tm jaar of 15) te maken heeft is in jullie handen. Jullie verzaken daarin schromelijk. Zie het resultaat. Had je vroeger, in de zogenaamde macho mannen tijd, als jongens of jonge mannen ruzie, dan stopte je als er een een bloedneus had of zich gewonnen gaf of een paar rake klappen had gehad. Tegenwoordig trappen ze liever iemand met 5 man half (en soms helemaal) dood. Fijn hoe jullie de jongeren oh zo empathisch weten op te voeden met zulke resultaten.
Dit topic gaat over de gelijkheid tussen man en vrouw, en op welke plaats Nederland hierin staat. Ik denk dat in het recente verleden de mannen duidelijk achtergesteld werden en deels nog zijn vergeleken met de vrouwen. hoe is nederland dan op zo een lage plaats kunnen terechtkomen. Mijn idee:vrouwen jullie hebben zeker 30 jaar jullie kans gehad met positieve discriminatie van de vrouw en nagenoeg het alleen beslissing recht mbt alles wat met gezin, kinderen, opvoeding, dagelijks leven in het gezin en in de relatie betreft. Scheiding: man kan vertrekken, huis en kinderen nagenoeg automatisch naar de vrouw.
Jullie hebben jullie kans dik gehad! En ik denk niet dat jullie het niet zouden kunnen! Maar je moet het willen, en er de pit voor hebben, er energie insteken, er voor gaan. En daar gaat het mis. Dan lijkt het teveel op werken. En dat willen vrouwen wel, maar dan creatief leiding gevend, en hooguit 18 uur per week.
Dat gezegde dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, is verzonnen door de lichamelijk en geestelijk harde mannen. Vinden dat de jongeren en vrouwen het maar moeten doen met die harde debielen met geen greintje verstand. Het zijn ook altijd de zachten die vertellen moesten hoe iets gemaakt moet worden. Van TV, computer, meetinstrumenten tot medicijnen.
  woensdag 22 november 2017 @ 15:52:43 #199
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175241466
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat gezegde dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, is verzonnen door de lichamelijk en geestelijk harde mannen. Vinden dat de jongeren en vrouwen het maar moeten doen met die harde debielen met geen greintje verstand. Het zijn ook altijd de zachten die vertellen moesten hoe iets gemaakt moet worden. Van TV, computer, meetinstrumenten tot medicijnen.
Mensen moeten lekker zelf keuzes maken, maar dan moet je ook niet zeuren over de consequenties van die keuzes.
Dat er in NL weinig vrouwen kiezen voor STEM opleidingen, prima, maar jank dan niet dat vrouwen minder zouden verdienen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175244809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen moeten lekker zelf keuzes maken, maar dan moet je ook niet zeuren over de consequenties van die keuzes.
Dat er in NL weinig vrouwen kiezen voor STEM opleidingen, prima, maar jank dan niet dat vrouwen minder zouden verdienen.
Dit. Iets met heft in handen en stoppen met zeiken.
Whatever...
  donderdag 23 november 2017 @ 22:33:50 #201
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175269400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat gezegde dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, is verzonnen door de lichamelijk en geestelijk harde mannen. Vinden dat de jongeren en vrouwen het maar moeten doen met die harde debielen met geen greintje verstand. Het zijn ook altijd de zachten die vertellen moesten hoe iets gemaakt moet worden. Van TV, computer, meetinstrumenten tot medicijnen.
Hoezo zijn het de zachten die vertellen moesten hoe iest gemaakt moet worden? Kjk eens naar de wetenschap, de ruimtevaart, de industrie enz. Nagenoeg alles is uitgevonden en / of ontdekt door HARDE werkers, voornamelijk mannen. En als het een vrouw was dan was het een met haren op zowel de tanden als de kin en bovenlip. Al ooit van madame Curie gehoord. Dat was echt geen softie.
Het gezegde "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" is al eeuwenoud. Heb je bv. een kogel in je been, dan moet die er uit gesneden worden met een scherpe dolk en dan dichtgebrand worden! Een halve fles whiskey voor tegen de pijn en na 2 dagen kun je weer verder om al je vijanden uit te moorden. Niet van dat soft gedoe! Oh, een kogel in je been! dan zal ik er een pleisterje op plakken, en dan maak ik je een lekker kopje slappe thee. Nu, dan rot het been er zo af!
Al dat verdwaasde en verwarde van tegenwoordig komt doordat men niet duidelijk, consequent en met straffe han optreedt. neem het verkeer. Je kind wil de straat overrennen. dan moet het gewoon luisteren. Zeg jij "stop" of "af" dan moet het kind direkt stoppen en niet dat je eerst door de knieen moet gaan en uitleggen: als mama dat zegt dan is dat omdat ze van je houdt en het is heel gevaarlijk om zomaar de straat op te rennen want er kan een auto komen etc. bla bla. dan ligt dat kind al onder de wielen van een SUV of een cammion. En dan zijn de stinkende wonden nabij !!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 23 november 2017 @ 22:43:58 #202
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175269651
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit. Iets met heft in handen en stoppen met zeiken.
Juist! Tena ladies direkt !! stoppen met zeiken !! Afschaffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door LeesFoknl op 25-11-2017 12:58:01 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175273078
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:33 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Hoezo zijn het de zachten die vertellen moesten hoe iest gemaakt moet worden? Kjk eens naar de wetenschap, de ruimtevaart, de industrie enz. Nagenoeg alles is uitgevonden en / of ontdekt door HARDE werkers, voornamelijk mannen. En als het een vrouw was dan was het een met haren op zowel de tanden als de kin en bovenlip. Al ooit van madame Curie gehoord. Dat was echt geen softie.
Het gezegde "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" is al eeuwenoud. Heb je bv. een kogel in je been, dan moet die er uit gesneden worden met een scherpe dolk en dan dichtgebrand worden! Een halve fles whiskey voor tegen de pijn en na 2 dagen kun je weer verder om al je vijanden uit te moorden. Niet van dat soft gedoe! Oh, een kogel in je been! dan zal ik er een pleisterje op plakken, en dan maak ik je een lekker kopje slappe thee. Nu, dan rot het been er zo af!
Al dat verdwaasde en verwarde van tegenwoordig komt doordat men niet duidelijk, consequent en met straffe han optreedt. neem het verkeer. Je kind wil de straat overrennen. dan moet het gewoon luisteren. Zeg jij "stop" of "af" dan moet het kind direkt stoppen en niet dat je eerst door de knieen moet gaan en uitleggen: als mama dat zegt dan is dat omdat ze van je houdt en het is heel gevaarlijk om zomaar de straat op te rennen want er kan een auto komen etc. bla bla. dan ligt dat kind al onder de wielen van een SUV of een cammion. En dan zijn de stinkende wonden nabij !!
Ik geloof niet in fabeltjes of sprookjes. De harden waren er altijd als de kippen bij als een zachte, medicijnen of een idee had.
pi_175273660
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 07:05 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik geloof niet in fabeltjes of sprookjes. De harden waren er altijd als de kippen bij als een zachte, medicijnen of een idee had.
Hmm.. altijd? Geef eens 10 voorbeelden? Dat moet dan niet moeilijk zijn.
pi_175274187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hmm.. altijd? Geef eens 10 voorbeelden? Dat moet dan niet moeilijk zijn.
Ga dan maar eens kijken bij de goedkope supermarkten, daar zijn meestal slechts harde mannen te vinden. Die niet willen dat daar zachte mannen en vrouwen gaan staan praten.
  zaterdag 25 november 2017 @ 12:56:44 #206
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175297709
Ik begrijp wat je bedoelt, tenminste dat denk ik. Iemand ondekt of vindt iets uit en dan is de commercie of het militair of de farmaceutische industrie er als de kippen bij om het "in te pikken". En dat zijn meestal "harde" en ook meestal mannen. Als je het zo bedoelt torentje geef ik je gelijk, dat gebeurt vaak.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175297866
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:49 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het wegzakken op de FIFA ranglijst een stuk zorgwekkender dan dit soort komkommernieuws.
  zaterdag 25 november 2017 @ 13:09:31 #208
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175297891
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Ga dan maar eens kijken bij de goedkope supermarkten, daar zijn meestal slechts harde mannen te vinden. Die niet willen dat daar zachte mannen en vrouwen gaan staan praten.
Tja, je weet nooit wat er van komt ....
Je moet wel je "vrouwtje" beschermen.
En dat is grotendeels de maatschappij zelf schuld. Want als vrouwtje besluit het bliever met iemand anders te proberen dan ben je als man:
je huis kwijt
je kinderen kwijt
een deel van je loon iedere maand kwijt
een deel van je pensioen iedere maand (straks) kwijt.
Dat cabriootje dat je als tweede autootje had kwijt, of nog erger, de "grote" gezinsauto kwijt.
Je meubels, je inventaris, zelfs je gereedschap als je niet goed oppast.
Je verliest vaak het kontakt en daardoor op den duur ook de liefde van je kinderen kwijt. Want echt, twee uurtjes per twee weken of een weekend per maand kan niet opwegen tegen mama die jouw kinderen 7x24 uur slecht kan maken en "uitleggen" hoe lief de nieuwe papa wel is en hoe boos en slecht jij wel was.

:6 :6 :6 zo, nou jullie weer _O-
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 25 november 2017 @ 13:10:54 #209
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175297903
Fifa? Financieel Industrieel Farmaceutisch Aandeel?

:? :?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')